Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pendolinu objednáte jídlo on-line, RegioJet ho chce nabízet k lístku

České dráhy nabídnou svým pasažérům novou službu. Lidé cestující v pendolinech si budou moci objednávat teplé jídlo on-line. Služba je určena hlavně těm, kteří nechtějí opouštět svá zavazadla při cestě do bistrovozu. Novinky v objednávkách hodlají zavést také konkurenti RegioJet a Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i82l57a86n 64W24e75l42s17e35r 5752748788471

Co je to Pendolino?

Co je to teplé jídlo ve vlaku?

Co je to jídlo ve vlaku?

Co je to bistrovůz?

Co je to palubní portál?

Kdo jsou stevardi? Co je to RegioJet? Jsem z Č.Budějovic a nikdy jsme tu nic podobného neměli. Jsme tu jak ve skanzenu. Akorát párou jezdíme jen občas v létě.

+4/−5
22.1.2013 23:01

P49e49t66r 13N29i69v75n93i55c54k28ý 3932804355437

I ve skanzenu může být hezky.

+3/0
23.1.2013 7:44

A78l78a52n 64Ř59e77p93k87a 4485946

Mít tam služby JLV, tak byste zas remcali, že to je drahé.. takže si uvařte doma a vemte si to sebou. ;-)

+5/0
23.1.2013 8:40

R49a26d71e82k 97J52a95n41a55t77a 9865206284682

Ano, máte pravdu. Téměř všechny tratě z ČB (snad kromě tratí do Plzně, kam ale moc lidí nejezdí, rozhodně ne tolik co do Prahy) jsou kvůli zanedbávání infrastruktury státem časově nekonkurenceschopné autu.

Takže zámožnějších lidí schopných zaplatit těch 139 Kč za menu u JLV (běžná cena menu v restauraci v Praze) tu prostě jezdí málo a nemá smysl provozovat jídelní vůz. A občerstvení dotované z ceny jízdného ve stylu Regiojetu už vůbec ne.

+1/0
23.1.2013 9:50

M69i29r42o37s12l68a70v 42H49r97u37š55k32a 1200285693555

To je sice pravda, ale minibar v některých rychlících Brno - České Budějovice by se hodil. Anebo by měl prostě vlakvedoucí nějakou zásobu u sebe a prodával by to na vyžádání.

0/0
24.1.2013 15:22

T60o28m17á78š 52Z13a20h56á12l32k62a 7340572567670

Vařím si doma, když je ale ve vlaku řazen jídelní vůz, tak ho občas využiji. :-)

0/0
27.1.2013 20:50

K59v83ě93t40o45s66l84a78v 34N17y76t72r55a 9516308858227

Konečně je aspoň na jedné trase nějaký výběr, nejlépe vyzkoušet všechny dopravce, pak si vybere každý kdo chce jed vlakem s Prahy do Ostravy a obráceně. Dle dosavadních poznatků: každý dopravce má své + / -. Stručně Pendolino např jídelní vůz, nejrychlejší cesta, rozumné místo na sezení, tichý oddíl, dobrý internet a intranet, je tam veget. Regiojet: nejpohodlnější sedadla, větší výběr zdarma a levných benefitů, pro rodiny s dětmi ideální, nejpomalejší. LEO ještě tápe neodpovídá cena výkon, je v roli nízko-nákladového dopravce a měl by se tak chovat. Může konkurovat jen cenou, ostatní je skoro ve  všech parametrech horší než ostatní dopravci. Kupodivu od nového JŘ jede rychleji i expres 110 ČD, stačilo jen zapřáhnout lepší lokomotivu. Zatím se nedá říci že je někdo s nich nejlepší a asi o to ani nejde. O pohodlí se nedá v eko třídě mluvit, srovnatelné s tramvají KT8D.:-)

+5/0
22.1.2013 19:01

M85i32c35h91a21e89l 26D25o31u79c98h46a 2188172911510

Já nechci jed, ale jet bych tam mohl :-P

0/0
23.1.2013 22:59

J69a95n 48Z25b87o34ř88i75l 3489817709

Určitě oceňuji snahu ulehčit a zjednodušit systém občerstvení , ale pořád se nevyplatí jezdit vlakem když jedou 4 osoby. Vyplatí se auto ... kdy se to změni? Až budeme mít rychlovlaky? Aha... takže se nedočkám;-(

+1/−8
22.1.2013 18:26

R75a40d64e15k 81J46a49n48a34t31a 9755486934772

Zajímavé, že se u každého podobného článku objeví mudrc jako vy. Pokud počítáte jako náklady na cestu autem jen cenu pohonných hmot, tak vám to tak opravdu vyjit může. Ale ono je to trochu složitější.

Základní skupinové jízdné pro 4 osoby vyjde cca na 3,60 Kč/km (a existují i další slevy). Lze za tuto cenu jet autem?

+9/0
22.1.2013 18:59

K24v23ě85t85o42s26l10a83v 31N85y55t80r69a 9336608438597

Mezi Prahou a Ostravou to autem moc pohodlné není, pokud jede člověk po prázdnu tak se to ani nějak moc nevyplatí. Já jsem aspoň po té panelovce dost vytřepaný. Dojet na čas je trochu sázka do loterie. Dokud nebude dostavěna dálnice přes Hradec tak to moc lepší nebude.:-)

+3/0
22.1.2013 19:06

T52o39m28a50s 84N65o74v27o10t67n67y 3661296928569

Je to spíš o trase a na Ostravu je opravdu lepší vlak. Ovšem na mnoha jiných trasách vlak prohrává na plné čáře. Třeba když jedu svoji trasu z Brna na Zlínsko, tak autem nám to trvá cca 50 minut "od dveří ke dveřím". Vlakem cca hodinu a půl pokud je přípoj + cesta na/z nádraží + na cestě zpět poměrně výrazné omezení jízdním řádem. Takže s malým dítětem a nějakým tím zavazadlem nemá veřejná doprava šance (MHD v Brně + hnusné nádraží s kapsáři atd. + přestup + cesta z/na nádraží....). Cenově to auto vyjde cca stejně když nemám ČD kartu "nechci in-slevu zadarmo"...

0/0
22.1.2013 23:17

R53a46d72e20k 12J88a16n64a70t90a 9195786594102

"Cenově to auto vyjde cca stejně"

Hm, zase jeden chytrej. Že je auto rychlejší (v ČR, kde se kašle na výstavby rychlých tratí) a pohodlnější (pokud musíte vézt hodně věcí), to je jasné. Ale levnější není téměř nikdy. Nezapomněl jste započítat ostatní náklady kromě PHM? Nezapomněl jste, že existuje eShop, kde jsou jízdenky levnější i bez inkarty? Nezapomněl jste, že "male děti" jezdí zadarmo nebo s velkou slevou?

+1/0
23.1.2013 9:35

O75l25d86ř90i71c32h 19J75a36n39e56č21e67k 8419586413261

Je zajímavé, že třeba v Německu či Rakousku i se slevovou kartou stojí vlak cca. 10 eur na 100 kilometrů a tedy (podle Vašich výpočtů) se nevyplatí jet vlakem ani když člověk jede sám a přesto se tam vlakem hojně jezdí a to dokonce i na tratích, podle nichž vede dálnice. JAK TO?

+2/0
23.1.2013 11:45

R11a91d97e36k 33J60a50n40č69a45ř73í56k 7591754868

Do jaké výšky člověka jsou ty vlaky pohodlné? Ta malá slečná vypadá že se vleze ale ten pán nalevo se moc spokojeně netváří :-)

0/−1
22.1.2013 16:17

R24o26m34a51n 80S75i57l69n47ý 3777202439621

Jel jsem Pendolinem jednou, mám 193 cm a v pohodě.R^:-)

+3/0
22.1.2013 16:18

R90a31d74e16k 39J73a17n86č61a72ř51í64k 7461594128

takže to je dobře, trochu jsem se vylekal, že je to jak v chart. letadlech

+1/0
22.1.2013 16:22

K86v44ě28t76o63s69l95a50v 17N16y60t50r53a 9316598578227

Můžete zkusit LEO, tam to je jak v konzervě, nakonec to má původ v konzervárnách.:-)

+2/0
22.1.2013 19:08
Foto

V26o86j49t47ě70c66h 26B84u67r10e62š 2538814869439

Naopak, Pendolino má pro nohy překvapivě hodně místa.

+2/0
22.1.2013 16:51

T26o55m82á12š 58G42r79ä92t93z 2793671987786

My ostatní budeme muset dál jezdit do Brna dobytčákama a sníst si svoji tatranku ;-D:-/;-(

+5/−2
22.1.2013 16:05

P33e62t65r 11U24l38l47m59a19n63n 2267778127902

Do Brna jezdí luxusní ECčka. Proč je tedy nejvíce křiku z Brna? Co Budějovice? Plzeň? Tam jezdí šroty

+3/0
22.1.2013 20:16

T94o69m43á96š 34G29r26ä34t97z 2473561987796

:-) Brno se hlásí protože je to druhý největší město v ČR, ale co jezdí do některých malých měst pravda radši nemluvit :-D, Spíš když pominu to že v soupravách těch ECček občas jede taky dobytkový vůz, tak je spíš problém že kraj (nebo kdo) by nejradši chtěl aby ty jakžtakž EC soupravy stavěli jen v Pardubicích a pak až v Brně, a co prostě ty lidi mezi tím.. Než zmrvili IREDO tak to ještě trochu navazovalo, ale teď je v tomhle směru cestování vlakem prostě k pláči.;-D;-(R^

0/−1
22.1.2013 22:04

T46o92m55á67š 13G66r47ä61t15z 2443611387526

To už je ale velký odbočení od tématu ;-D. Vtip je prostě v tom, že se tady bavíme o tom jaké steaky, pití, DVD a masážní sedadla jsou v letadle 787 Dreamliner létající z Prahy do Ostravy, a o tom jestli bude na čem sedět, nebude snežit dovnitř, a jestli nezamrzne toaleta v letadle IL-62 létající z Prahy do Brna či kamkoliv jinam.

0/0
22.1.2013 22:22

T48o83m16a90s 66N34o56v51o83t33n60y 3821426798619

Tak jako že vlak Brno - Praha nestojí prakticky nikde je jedině dobře, když je to navíc EC. Jel jsem teď do Pardubic EC, pohoda cesta a vagon, bez zastávky myslím. Zpátky mi to nevyšlo a musel jsem rychlíkem co zastavuje "mezi", katastrofa, vagon bych ještě přežil i když byl jak před 30 lety, ale jízdní doba katastrofa.

+2/0
22.1.2013 23:20

M98i64r27o54s25l58a11v 65H62r94u23š20k64a 1390895343815

A co byste čekal od rychlíku do Brna? Ty zastávky bohužel musí být i delší někdy než jen dvě minuty, protože se musí dát přednost vlaku EC...

+1/0
24.1.2013 15:26

O68l81d80ř41i27c16h 80J31a51n37e61č69e94k 8849696863841

"Vycházíme tak vstříc lidem, kteří jsou nuceni cestovat s velkými zavazadly a mají obavu je opustit" - to v Pendolinu jde??? (cestovat s velkým zavazadlem a nemuset ho opustit)

0/−2
22.1.2013 16:00
Foto

K62a50r26e16l 22R92i46e28s52n95e53r 3241911229935

Pokud ČD chce být konkurence schopné, musí reagovat na požadavky trhu. Bez pokroku to zkrátka nepůjde. Myslím si, že tím ČD přilákají skupiny mladších lidí, pro něž zkrátka nové technologie a služby mohou být tím pravým lákadlem.

+2/0
22.1.2013 15:30

S97i77l23v59i97e 30K81o57v46á32ř73o30v48á 1957676201525

Jsem mladý člověk a do vlaku ČD už nesednu do nejdelší smrti čistě z principu kvůli tomu, co jsem v jejich vlacích zažila v letech minulých. A rozhodně nejsem sama. Hodně mladých lidí když bude mít na výběr, zda cestovat s ČD, nebo s kýmkoli jiným a služby a cena budou cca srovnatelné, vyberou si kohokoli jiného jen proto, aby nekrmili státní moloch a dali vydělat normálnímu podnikateli.

+8/−7
22.1.2013 15:36
Foto

K32a78r75e49l 18R74i55e87s44n23e73r 3201361179585

Jenže bohužel bez cestujících žádný takový podnik fungovat nikdy nebude. Jen bych chtěl vidět, zda-li by opěvovaný na tomto serveru p. Jančura, jezdil z Horní do Dolní. Asi ne, rychlíky a dálková doprava, to je to oč je zájem především.

+4/−2
22.1.2013 15:40

A25l67e70š 26N70o20v87á64k 6808910787836

nevím jakého názoru jste Vy, ale podle mě se tu moc pan Jančura neopěvuje..

+5/−2
22.1.2013 15:46
Foto

V48o71j96t31ě84c84h 11B90u22r45e54š 2898134679719

Zde a všude jinde taky. Stačilo mi, když asi před rokem bylo časové srovnání a u ČD dali o téměř hodinu horší čas.

+2/0
22.1.2013 16:02

A63l16e17š 46N19o25v24á14k 6798340517486

To zase nevím já. Já se snažím posoudit oba dopravce (ČD i RJ) objektivně a a v několika dřívějších diskuzích jsem zde na základě vlastních zkušeností vyjádřil klad pro vlaky RJ před pendolinem a většina diskutérů mě zde téměř ukamenovala.

+4/0
22.1.2013 16:17

S42i43l24v94i56e 38K89o16v25á46ř90o87v34á 1357256461795

Dotace se stanovují na každou trasu samostatně, nefunguje to tak, že by ČD z výnosu na dobrých trasách financovaly provoz na těch ztrátových. A pokud Jančura dokáže provozovat přepravu na konkrétní trase bez dotací a ČD je na tu samou trať potřebují, je úplně jedno, odkud kam trasa vede.

+4/−1
22.1.2013 15:58

R23a80d22e12k 47J34a57n72a54t69a 9685346664262

Vy znáte nějakou linku, kde "Jančura dokáže provozovat bez dotací" a "ČD je potřebují"? Zatím se to totiž nikde neukázalo.

+1/−2
22.1.2013 17:31

O96l43d45ř67i57c96h 49J96a60n23e60č55e27k 8249286223821

Už zase???!!

Jistě že by Jančura (stejně jako mnozí další) velmi rádi jezdili z Horní do Dolní! Ale to se stát/kraje nejprve musí rozdhonout, že ty dotace možná mohou dát i někomu jinému než ČD!

Pokud by ČD ty dotace nedostale, přestane jezdit nejen courákem z Horní do Dolní, ale např. i rychlíky z Brna do Ostravy...

+5/0
22.1.2013 16:03

A98l76e34x66a53n38d46r 93K19o65s32t11k68a 5309816589296

Jezdil jsem několik let Praha-Liberec a zpět. Služebně, tudíž mě bylo víceméně jedno cena jízdného (dostal jsem proplacené) i vhodnost času cesty. A nejhorším v čem jsem fyzicky jel byla polovrakoidní Karosa. Tedy víceméně v pořádku.

+2/0
22.1.2013 16:05

P93e54t88r 66Ž67á48k 1408252305989

tady už chybí jenom kvokání....

0/−1
22.1.2013 15:52

R51o91m16a43n 53S42i85l69n56ý 3427592539151

až do smrti smrťoucí.

0/0
22.1.2013 16:20

S98i73l47v40i27e 95K91o91v77á96ř97o29v73á 1337266411375

Skutečně si nedovedu představit, jaká situace by mě přinutila využít služeb této společnosti, tak mi prosím odpusťte poněkud expresivní vyjádření, doufám, že jsem vás tím neurazila.

+1/−2
22.1.2013 16:39

M93i50r33a 38J93a11n12í32k 5773684825605

ja ve vlaku snad nezazil situaci: s nimi uz nikdy. a to jsem se dost najezdil vsim od lokalky po rychlik. priznavam ze jsem nikdy nejel vlakem top kvality

0/−1
22.1.2013 16:21

S35i25l68v50i49e 88K92o29v18á22ř29o37v16á 1727946181245

Tak namátkou: jednou mě okradl cigán ve vlaku ČD, když jsem usnula a on mi normálně hrabal v batohu 30 cm ode mě. Jednou na mě řval průvodčí na štědrý den v úplně prázdném vlaku, že si vak s lyžema a snowboardem musím dát nahoru, kam patří zavazadla. Asi tisíckrát jsem kvůli jejich zpoždění něco nestihla a když vlak stál půl hodny v poli a vlakem prošel průvodčí, neobtěžoval ae ani otevřít pusu s vysvětlením a sdělením, jak velké zpoždění asi bude. Jednou mi nahluchlý chlap u kasy vynadal do spratků, když neslyšel napoprvé co chci.

Já nečekám žádný vlak top kvality, stačí elementární lidská slušnost a dodržování pravidel - když napíšou do řádu, že vlak bude v 6 v Brně a chtějí za to 120 Kč, nemám problém. Ale když nedodrží čas příjezdu a stále po mně chtějí plnou cenu, připadám si jako blbec.

+3/−2
22.1.2013 16:48

V79á19c69l37a28v 48P18o29u75s14t71k45a 3180481362

Jak to tak sleduju, vy budete asi těžký smolař.

+2/−1
22.1.2013 17:04

M18a40r52e80k 38P77a33l43i32c21k29a 1805319941313

Nemá samozřejmě cenu tady vyvracet vaše zkušenosti, které jsou samozřejmě nepříjemné, ale nelze vše shazovat na ČD:

- okradení = co proti tomu měly ČD dělat? Dát okolo vás ohrádku, nebo hlídat každé kupé?

- zpozdění = většina zpozdění není vinou ČD, ale problémů na trati, které ČD ovlivnit nedokáže. Svévolně v polích nestojí.

- informace o zpoždění = a zkusila jste se toho průvodčího zeptat?

+1/0
22.1.2013 17:09

T31o15m92a17s 96N58o23v32o17t76n59y 3301736838309

A že tytéž ČD, kterým ty tratě patřili roky před vznikem SDŽC, na to roky kašlali a i proto je to dneska ve stavu jakém je, se taky nepočítá?

0/−1
22.1.2013 18:12

S83i98l73v91i29e 75K29o23v79á45ř56o74v46á 1267976671865

Ad okradení, myslíte si, že měl ten zloděj jízdenku? Dost těžko. A proto by se do vlaku RJ vůbec nedostal. Ale nápad s ohrádkou se mi taky líbí, idelélně kdyby mě od této zvěře odděloval tři metry vysoký plot pod napětím;-)

+1/−1
23.1.2013 12:42

R34a53d82e66k 51J10a51n77a94t17a 9455146774572

Dost těžko? Proč? Zloději naopak jízdenky mívají (pak na ně totiž průvodčí nemá žádnou páku). A ti co se touto činností zabývají systematicky dokonce mají běžně i síťové IN100.

+1/−2
23.1.2013 14:10

S59i59l12v36i30e 16K38o75v55á11ř90o23v71á 1507826751165

Sice nevím, co je to "síťové IN100", ale asi nějaký listek u ČD. Ten by u RJ neplatil a i kdyby si zloděj koupil běžný lístek, o čemž silně pochybuji, pořád je ve vlaku RJ daleko víc personálu, který se o cestující stará, v porovnání s jedním nerudným průvodčím na celý vlak u ČD, a určitě se krade hůř, když se tam furt někde courá stevardka s jídlem, pitím, novinama...

0/−1
24.1.2013 9:13

K18a18r72e94l 30S11t63r42ž97a32n24o33v67s83k19ý 1118865955

A když se nebudu chtít od zavazadel vzdálit na WC, přinesou mi online nočník?

+6/−7
22.1.2013 14:56

M25a44r88t76i60n 57V58o96j81á74č37e38k 9102938298117

ne bude se cévkovat  R^

+9/−1
22.1.2013 15:10

A36l94a15n 61Ř39e58p47k93a 4325836

To spíš budou cestující dostávat zadarmo k jízdence pleny. :-)

+2/0
22.1.2013 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.