Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy svlékl „do naha“, svá čísla však RegioJet tají a porušuje zákon

Soukromý železniční dopravce RegioJet na přelomu roku s velkou slávou získal velmi detailní data o tom, jak hospodaří na jednotlivých rychlíkových tratích České dráhy, sám ale příliš sdílný o svém hospodaření není. RegioJet, podobně jako tisíce dalších firem, nesplnil zákonnou povinnost a do konce roku neodeslal na rejstříkový soud výsledky hospodaření za rok 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K26a18r39e52l 53S17a68i34d27l 4695633211193

On pan Jančura vždycky nejlépe ví jak to má dělat ten druhý,ale on sám.....Rv;-)

+2/0
27.1.2013 10:01
Foto

Z47d27e42n56ě82k 36V80r87b72a 6679838380828

Řekl už někdo našim novinářům, že obchodní soudy jsou totálně přetížené, nic nestíhají a když tam doručíte data, tak jsou rády, že jsou na webu do 3 měsíců?

Jedním z důvodu je to, že mají stejný software, jako je na registru vozidel, dokonce jej mají o pár měsíců déle. Tak se nedivme, možná za to může úplně někdo jiný.

+1/−1
26.1.2013 0:47

J16i94r58k15a 15D58v81o87ř23á90k 4355150593298

To je blábol. Regiojetu nic nebránilo zveřejnit to na svém webu. To je dnes běžná praxe.

+1/0
29.1.2013 9:24

S61e69i14d92l 97P74e55t44r 1621121275724

Nezveřejnění hosp. výsůedků v OR vede většinou , mimo jiné, k problémům s prodlužováním financování od bank. Ale asi p. Jančura se cítí dostatečně nedotknutelným, že na rozdíl od jiných, které tepe, on zákony dodržovat nemusí ..:-/

+2/0
24.1.2013 18:10

J73i64ř40í 42K79o55c46u57r58e63k 6295674865748

Jestli není tak trochu špatně to, že firma musí dávat tatáž data státu ixkrát a úřady si je předávají, jenom když "chtějí".

0/−1
24.1.2013 22:21

S96e27i22d21l 81P36e30t65r 1751941745914

Nerozumím. 8-o

Poskytnutí hosp. výsledků firmy do sbírky listin v OR není o "státních úřadech" (ty mají svých dat dost)  ale o tom, aby případní partneři, odběratelé a dodavatelé  měli transparentní přístup k datům, kterak si firma v minulém období vedla.   Pokud firma výsledkyv OR  nezveřejní, ať již z jakýchkoli důvodů, v očích mnoha se tak stavá poněkud nedůvěryhodnou. Avšak její boj. :-)

+2/0
24.1.2013 22:41

P37a93v30e14l 76Z84i40k50a 3282491182679

Samozřejmě je dobře, že RJ jezdí, protože se u ČD chytli za nos a konečně se začínají trochu snažit, o cenách ani nemluvě. ČD by měly vyházet tak třetinu lidí! Pustil bych konkurenci na všechny tratě a dotoval bych jen lokální motoráky a to  v případě, že v nich vůbec něco jezdí. Často vidím v motoráku dva lidi! Pak byc bylo lepší na ty tratě nasadit dodávky či mikrobusy a prostě ty tratě zrušit. Nemůžeme si držet sít z první republiky, kdy lidi neměli auta!

+5/−16
24.1.2013 10:20

R54o77b56e94r98t 92P81r39a95ž79á62k 4438616355800

A koho byste, vy dopravní experte, propustil?

+18/−2
24.1.2013 10:23

P60a95v78e89l 48Z14i85k34a 3422791732329

Skočte na nejbližší nádraží a trochu se porozhlédněte!

+2/−16
24.1.2013 10:24

R78o49b47e65r39t 71P44r64a85ž36á36k 4838466985930

Pletete si zaměstnance ČD a SŽDC. To se ostatně podobným takyodborníkům občas stane.

+33/0
24.1.2013 10:28

M38i92r41o94s32l25a87v61a 60N79ě44m32c42o22v96á 1811722306538

;-D;-DR^

+6/0
24.1.2013 10:32

R44a72d65e17k 28J77a75n97a53t76a 9595786944192

Ale je třeba dodat, že zaměstnanců SŽDC je opravdu příliš moc. Jenže tato přezaměstnanost není umělá. Je vynucená stavem tratí, především nedostatečnou automatizací.

Pokud na modernizaci trati stát 50 let kašlal (o investicích nerozhoduje ČD ani SŽDC, ale poslanci, kteří schvalují rozpočet SFDI !), tak tam prostě stále jsou závory, které se ovládají ručně klikou na základě telefonátu. Takže tam musí být i bába závorářka. A tak je to i dalšími profesemi, např. hláskaři.

+14/0
24.1.2013 10:36

S20e53i39d19l 64P84e70t27r 1691121425964

To máte sice částečně pravdu, ale je velmi tristní vidět každému vlaku salutujího výpravčího na 25 let zavřeném,  v demoličním stavu  nádraží Praha-Vyšehrad. A takových míst budou patrně stovky ...

Železniční sít byla koncipována na 10x vyšší především nákladní výkony, než dnes reálně přepravuje a přitom stále obhospodařuje původní infrastrukturu. SŽDC by musel kočírovat ekonomický pánbůh aby v současné podobě neprodělávala ..:-/

+2/−1
24.1.2013 18:04

R59a46d82e23k 16J82a48n72a42t85a 9205246654962

Ano, však o tom jsem mluvil. Protože na té trati není moderní automatika, musí podél ní být lidi (jako v dobách, kdy byla lidská práce levná a automatika drahá nebo neexistující).

Na tom nádraží ten výpravčí není (ani nikdy nebyl) jen kvůli cestujícím, ale kvůli tomu, že se tam stýkají úseky tratě a jsou tam výhybky (tříkolejná trať se mění na dvoukolejnou).

+2/0
24.1.2013 19:20

R77a48d38e81k 64J70a33n78a12t12a 9425956114122

A ještě k těm "10x vyšším výkonům". Nemáte pravdu, tedy pokud zůstáváme na Vyšehradě. Tato trať je přetížená. Kvůli dnešní velmi husté osobní dopravě (mnohem hustší než za socialismu). Na Západě by podobná trať neměla 2-3, ale nejméně 4 koleje.

+3/0
24.1.2013 19:22

Z82b41y40n68ě57k 81P94o61p90o70v37s85k46ý 9186978947873

Na nejbližším nádraží v mém případě Ostrava- Třebovice nebyl ani jeden zaměstnanec těch Vašich "ČD";-D

+2/0
24.1.2013 11:02

R42o41b25e56r88t 62P98r78a63ž93á56k 4148866225130

Praha Vršovice. Jeden zaměstnanec ČD. Fíra čekající na svůj panťák.

+3/0
24.1.2013 11:06

R98a17d42e72k 38J38a29n13a15t17a 9205516444562

Ve Vršovicích je ještě pokladní ČD. Většinu času jen jedna.

+2/0
24.1.2013 11:54

R71o37b89e69r70t 26P48r22a49ž83á62k 4758746105760

Tu brzo nahradí automat.:-/

+2/−2
24.1.2013 11:57

J18á49n 87K70o30t52ú73č 2786694758836

Ja by som prepustil administratívnych pracovníkov. Takých bežne cestujúci nevidí, lebo sedia v pražských centrálach. A to je jedno či ČD alebo SŽDC, obe firmy majú prezamestnanosť v administratíve. Rovnaké je to aj na Slovensku. Čo sa týka motorákov, tak holt mnohé fakt jazdia prázdne a autobus by to dal lacnejšie, to je holý fakt. Vrámci IDS JMK to už pochopili a mnohé nezmyselné lokálky nahradili autobusmi. Komfort pre cestujúcich tým nijako neutrpel.

0/−1
24.1.2013 12:46

J37i34r15k15a 53D15v37o50ř72á34k 4855870473988

Jasně. Vemte všechny firmy v ČR a propusťte z nich všechny administrativní pracovníky, které jste neviděl.;-D;-D

Chytrolíni bay si měli vzpomenout, že v přepočtu na dopravní výkony má ČD méně zaměstnanců než např. RegioJet.;-)

+1/0
29.1.2013 9:32

Z62d25e54ň66k96a 38V60e21s63e26l45á 8899975707760

"Často vidím v motoráku dva lidi!" - Záleží na tom, v jakém úseku vlak vídáte. Bydlíme nedaleko trati mezi dvěma stanicemi - hlavní a místní. Ne výjimečně se stává, že z hlavní stanice jede pár lidí, ale na té místní, která je blízko sídliště a i blíž centru, jich nastoupí tolik, že se vlak zcela zaplní. Opačným směrem pak třeba 90% lidí vystoupí právě na místní a do hlavní dojede třeba jenom 5 osob. Takže když čekám, až přejede vlak a já budu moct trať přejít, také tam vídám jenom pár lidí...

+9/0
24.1.2013 10:28

T11o61m16á42š 45K21n43a68i43f56l 6213130507230

vy toho o železniční dopravě opravdu moc nevíte, co? :)

+2/0
24.1.2013 10:40

R88o69b49e34r54t 75P85r75a49ž19á64k 4298206875250

Možná by se pan Jančura mohl pochlubit, proč je dlužen Českým drahám za užívání myčky v DKV Praha a jakého má kde strýčka, že ho vedení DKV nesmí soudně uhánět o zaplacení. Podobná situace v dílnách Vítkov.

+19/0
24.1.2013 10:13

D16a81v37i35d 88Č65e90r49n75o13h40o28r68s42k63ý 1566254716506

ono i dílny v Kolíně ho mají rády jak trn v zadku ;-)

+8/0
24.1.2013 11:22

R24o91b89e23r22t 93P36r91a96ž86á31k 4578946375850

No, právě. Líbí se mi, když neplatič, na kterého měla být dávno uvalená exekuce, radí ostatním, jak to mají dělat.

+7/0
24.1.2013 11:54

D15a30v32i46d 58Č72e22r66n19o15h85o43r32s29k34ý 1476234156286

klasickej ceskej podnikatel :-D

+6/0
24.1.2013 13:12

P96e11t93r 87D10v43o91ř78á68k 9912807751548

Každá firma má plnit své zákonem dané povinnosti, ať točí soukromé nebo státní peníze. RJ prostě porušil povinnost. Tečka.

+14/0
24.1.2013 10:03

T22o47m19á26š 96K51n58a83i14f85l 6143790887740

Koukám, že p. Sůra dnes vygeneroval jeden ze dvou článků ročně, které jdou proti RJ ---- neb mu už došlo, že tím neustálým opěvováním Jančury je až podezřelý :)

+6/−5
24.1.2013 9:53

T12o53m82a80s 13N59o93v43o97t14n86y 3401666888809

;-D

+4/0
24.1.2013 10:01

V41á90c64l91a47v 33J15o31n82á87š 8392103422923

Nebo od Jančury nedostal za předchozí článek zaplaceno....

+10/0
24.1.2013 10:37

K30a14r22e97l 88K18o97s65o42b85u41d 4557172606

Proč RegioJet nedostal už dávno pokutu!!! Plnou huba našich daní a sám zjevně daně neplatí a provádí kdejaké učetní čachry!!!

+10/−5
24.1.2013 9:49

T78o59m18á69š 27K91n49a92i66f56l 6823530287650

a jak jsi na to přišel? víš vůbec, o čem je řeč? :) Tohle s daněmi nijak nesouvisí :)

+5/−3
24.1.2013 9:53

M52a79r70t65i72n 38M84u16r96c31i68n33a 5478546586185

RegioJet este nedostal pokutu z uplne rovnakeho dovodu ako ju nedostanu kazdorocne tisice obchodnych spolocnosti registrovanych v CR (firmy kontrolovane vladou nevynimajuc).

Ked pokuty, tak vsetkym, alebo nikomu!

+4/−1
24.1.2013 9:54

P84e85t53r 55D22v22o70ř46á60k 9492357731318

... protože porušení této povinnosti není nijak zákonem sankcionováno. Nicméně od MD bych očekával, že do tentrů na rychlíkové tratě nebude pouštět firmy, které mají problém se zveřejňováním (třeba jen pozdním podáním) svých hospodářských výsledků.

+4/0
24.1.2013 10:06

T68o79m33á64š 27K93n75a22i13f70l 6113630577890

ale to víte, že je ... pokuta tza nezveřejnění dokumentů v rejstříku je až 3% aktiv společnosti, obvyklá pokuta se pohybuje do 20 tis.

+1/0
24.1.2013 10:40

R83o32b71e43r41t 18P79r13a36ž40á15k 4938156295310

Likvidační;-)

0/0
24.1.2013 11:55

M40a98r16e26k 35H73r65u51b38y 6707412541468

Zajimave je, ze kontrola je jednoducha, tresty relativne vysoke, a presto se firmam vyplati tuhle povinnost nedodrzovat. V clanku mi chybi inforrmace o tom,  co se stane urednikum, kteri kaslou na svoji praci ;-)Rv

+10/−1
24.1.2013 9:43

V82á32c94l64a38v 89H98o13s28c40h 8556698932371

Firmy asi vedi, proc nechteji zverejnovat sve vysledky. To je informace, kterou zajima konkurence a proc by to mel nekdo takhle citliva data uvadet??? At je uvadi statni firmy, firmy subvencovane verejnyma penezma. Ale proc ma muj aktualni, nebo potencialni konkurent vedet, jak se mi za posledni leta vedlo???

+1/−13
24.1.2013 9:34

M73a38r59t96i72n 45N23o95v53o74t88n91ý 7488558605393

Tyto údaje jsou povinny uvádět ze zákona. Navíc - z údajů, které se vkládají do rejstříku, opravdu nic moc, použitelného pro konkurenční boj, nezjistíte.

+12/−1
24.1.2013 9:37

R87a93d34e57k 17J71a12n25a94t12a 9105896844382

Naopak, je to důležité pro všechny.

Např. pro obchodní partnery (zda je firma důvěryhodná pro dlouhodobý obchod).

Nebo pro finanční úřad (zda firma nepovoleným způsobem nepřelévá majetek/náklady/atd mezi firmami stejných vlastníků a nekrátí tak daně).

Nebo pro antimonopolní úřad (zda firma podnákladovými cenami nelikviduje konkurenci, to je rovněž nelegální)

+14/0
24.1.2013 9:38

M22a87r61t45i16n 53K64a35r28á58s91e17k 9428133268818

No statni urady, ktere to potrebuji, vykazy dostanou samozrejme (financak kdykoli).

+1/−1
24.1.2013 10:11

T38o68m24á34š 16K96n61a32i35f57l 6423560957820

Ne ... dokumenty zveřejnovane v obchodním rejstříku opravdu pro FU a antimonopalni urady opravdu nejsou.

+1/0
24.1.2013 10:41

M60a83r83t64i23n 53K85a93r89á35s20e39k 9118273248148

No tak ono pres rok stara ucetni zaverka neni pro posouzeni duveryhondosti firmy moc relevantni.

0/0
25.1.2013 16:41

T54o29m85á36š 86K75n83a86i76f89l 6623130127580

Z účetní uzávěrky toho tak konkurenčně vykoumáte...

+1/−1
24.1.2013 9:54

V57r81a73t44i74s37l93a88v 27B32e90n13e58š 9842328873810

Nevidim sebemensi duvod, proc o sve firme davat citlive informace verejnosti. Kor ceske, kde si kazdy zavidi i trisku v ritce. FU ma dost podkladu a nikoho jineho to nemusi zajimat. Obchodni partnerstvi se nestavi na studiu ucetnich lejster, ale na dlouhodobe spolupraci. Jiz prvni kseftik determinuje dalsi vyvoj.

0/−5
24.1.2013 11:25

Z57b76y15n70ě16k 69Č30e97j73k17a 5936118191513

to určitě ;-D

+1/0
24.1.2013 13:24

L36u46d17v60í74k 64R73a33k 8355861324374

Asi, tak. Měl splnit to co stanovuje zákon, ale na druhou stranu, mě jako občana to vůbec, ale vůbec nevadí a nezajímá, neb si na sebe vydělá, kdežto dráhy je tunel, kde se strácí prachy, a to i moje-platím daně státu a stát leje do ČD...

+4/−15
24.1.2013 9:16

M82a77r11t52i94n 14N28o22v57o42t94n88ý 7368828105373

Nevydělá si na sebe. Dotace od státu na studentské jízdné bere stejně jako ČD a jsou to obrovské peníze, žádné drobné. A stejně je ve ztrátě asi 50 miliónů (jejich vlastní vyjádření).

+13/0
24.1.2013 9:34

R79a35d83e46k 89J85a83n51a82t30a 9585646564692

Ano, a tyto úhrady na relaci Praha-Ostrava jsou dokonce výrazně vyšší, než byla na relaci Praha-Ostrava dotace linky Ex1. Takže stát na nynější stav doplácí více.

+9/0
24.1.2013 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.