Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné aerolinky mají zlaté časy. Ryanair i easyJet zvyšují tržby

Stížnosti na chování nízkonákladových dopravců sice pravidelně plní média, jejich akcionáři však mohou být spokojeni. Zatímco většina aerolinek hlásí spíše ztráty, dva největší nízkonákladoví hráči v Evropě, Ryanair a easyJet, dál vylepšují svá hospodaření a jejich akcie rychle rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a58r67t39i41n 44P96a74ž80i36t26k42a 9900866747981

Levné aerolinky? Chtěl jsem letět v květnu do Paříže, Easyjet +-3.300 zpáteční, ČSA ta samá cena, a jak tak čtu v diskusi, žádná výjimka to není. Jsou teda Easyjet drahé aerolinky, nebo ČSA levné?

0/0
28.1.2013 21:19

D87a69n91i87e87l 66H30e31n29d80r76y35c73h 4958716406721

Pokud by Ryanair zacal letat z Vodochod, tak by  CSA zkrachovaly a Ruzyn by nemela -13% ubytek cestujicich jako minuly rok ale min. 50%. Priklad let z Hahnu (Frankfurt) Split tam a zpet cerven cervenec 50 EUR, Kanarske ostrovy 49 EUR atd. Je to sice bez zavazadel i tak jsem se do 100 EUR vzdy vesel. Zkuste letet s CSA do Chorvatska nebo na Kanary tak udelate kotrmelec....:-P

+3/−1
28.1.2013 11:18

J29o35s14e91f 36K86o11p34e18c14k16y 9724102545

Vzhledem k tomu, ze podil LC dopravcu na trhu v Praze je v soucasnosti cca 22%, tak je vas odhad dost vyrazne nadneseny... ;-)

+2/−3
28.1.2013 11:37

T70o29m61á15š 24M42o87r72a59v90č46í18k 3227636293485

Pokud by si LC udělaly ve Vodochodech hub, tak by těch cestujících bylo více. Momentálně zde moc na výběr nemáte. Navíc musíte připočíst i chartery, ty taky pořád "vyhrožují a vyhrožovali", že chtějí Vodochody.

0/0
28.1.2013 17:46

T17o40m53á11š 28M66o49r93a95v43č14í86k 3627586263245

y

0/0
28.1.2013 17:49

J55o79s32e63f 53K44o66p25e40c41k62y 9544102885

momentalne zde mame naprosto dostatecny vyber LC. kdyby tomu tak nebylo, tak uz by z Prahy davno letalo LC vice... ;-)

0/0
28.1.2013 18:00

R77a87d70e88k 64J98a42n55a52t52a 9615216214282

To právě těžko. Lowcosty neřeší přestupy. Takže lowcostové "huby" musí být taženy především domácí poptávkou. A ta je v ČR nízká. Ne že by Češi neměli na letenky samotné. Ale oni především nemají na to zaplatit si nezávislou dovolenou, neznají jazyky, atd. Ani pracovní migrace Čechů už není to co bývala.

0/0
28.1.2013 19:38

P98e82t84r 95J42u30r93č65e83k 4959844630

Ohromující!!!8-o Tak a teď ještě připočtěte ty kufry, neb kdo létá na dovolenou bez zavazadel, dále letenku do Frankfurtu a ještě ne zrovna levnou jízdenku na vlak, protože Hahn je Frankfurt asi jako jsou Pardubice Praha. ;-D

+1/−3
28.1.2013 14:31

D94a86n85i87e34l 85H48e94n53d36r97y91c68h 4608246236331

Ja nebydlim v CR, jinak cesta autem do Hahn s 1,9 Tdi tam i zpet 90 EUR, ale o tom to neni. Jde predevsim o to ze Ruzyne je draha a z urcitych duvodu nechce LC a uz vubec ne druhe letiste do 50 km od Prahy viz. Vodochody. Plus 3,5 milionu pasazeru ve Vodochodech = minus 3,5 mil. na Ruzyni.

+1/0
28.1.2013 14:42

J79o21s90e32f 54K95o40p58e76c58k67y 9684822325

A to ze Praha nechce LC se projevuje tak, ze do Prahy lita nebo letaly EasyJet, Wizz air, NorvegianAirShuttle, Jet2, BMI Baby atd? ;-)

0/−1
28.1.2013 15:07

M86i91c79h45a46l 67L65u64s36k 1345714331556

Určitý úbytek pax by nepochybně otevření Vodochod znamenalo, ale jistě ne tak jak píšete. LC dopravci poskytují jenom nejjednoduší point to point dopravu, navíc je jejich cílová skupina primárně jiná než u klasických aerolinek.

Jinak gratuluji. Vydržet  bezmála 5 hodin v narvaném dobytčáku Raynair, bez - alespoň - polohovatelných opěradel, to chce nepochybně neobyčejnou psychickou i fyzickou odolnost.

0/−3
28.1.2013 15:11

P56a86v13e72l 69N78o52v59á26k 7721716719423

zajímalo by mě jeslti s nima někdy letěl... opravdu to není zas tak hrozný jak se povídá...

+1/0
28.1.2013 16:17

M88i56c75h19a89l 36L83u52s75k 1155764791786

Nejenže letěl, ale dokonce jsem měl i tu čest pro ryan pracovat. A je to tak hrozný jak se povídá.

+1/−4
28.1.2013 16:25

P75a64v23e56l 63N96o81v72á84k 7121896549943

já abych řekl pravdu tak sem s nima letos letěl poprví a byl jsem celkem překvapenej, čekal jsem to podle diskuzí horší... nepříšlom i to vůbec horší než ostatní low cost...

+2/0
28.1.2013 17:14

S98t14e79p36a75n 17T72o73t35h 8768179605258

je to proste vec naroku a nazoru... Ja, pokud mam letet do 4 hodin, volik LC... neni to o mnoho nepohodlne nez nasima narvanejma vlakama napric republikou a za ty 4 hodky se podivam o vetsi kousek dal. Pak teprve nastupuje normalni dopravce. Nemam s tim problem. Na nejaky ten vikend clovek nepotrebuje zavazadlo, staci mu s sebou taska a v ni tricko a trenky navic. Ja vozim fototechniku ve vaze nekde kolem 5-7kg a nemam problem.

0/0
29.1.2013 6:57

R80a95d70e14k 21N97e95u88m10a75n93n 5122252178745

let z Hahnu - asi 150 km od Frankfurtu Rv

0/0
28.1.2013 19:39

J59a25n70a 72M29o45l40á84k47o95v77á 7107726156114

At si kazdej nadava, ale ja jsem spokojena s Ryanair i easyjetem. Kdyby tyto nebyly, tak bych mohla letet s CSA maximalne do Parize za 10000.... Jak to stavalo a to jeste v dobr, kdy palivo bylo vyrazne levnejsi. Nyni neni problem letet parkrat do roka nekde mrknout po Evrope za par kacek.

+18/−3
28.1.2013 9:02

M39i46c48h13a81l 10Š76r24o97u78b55e98k 8194136133420

Tak tak, letos už máme za sebou Londýn a chystáme ještě Amsterodam a Rigu. Vše pod 2tis za zpáteční let/osobu.

+5/−1
28.1.2013 9:16

R73a90d64e98k 75J60a46n86a95t45a 9645846654242

Do AMS se dostanete levně i s ČSA. Např. dnes na některý dubnový víkend - Easyjet nejlevněji zpáteční 2615 Kč (bez zavazadel a poplatku za platbu kreditkou), ČSA 3100 Kč (včetně všeho). Ostatně i tento článek píše, že cena letenek u těchto společností vzrostla meziročně o 11%.

To co snížilo ceny letenek, nejsou "lowcosty" jako takové, ale otevřený trh v rámci EU, a tudíž konkurence a tlak na efektivnění provozu. A konkurují si i klasické aerolinky navzájem. "Lowcosty" jsou především marketingovy trik, jak přesvědčit letět chudého Honzu z Dolní Lhoty, který si dodnes myslí, že klasické aerolinky sou drahé. Ve skutečnosti mnoho "lowcostů" patří klasickým aerolinkám, aniž to cestující tuší.

+4/−6
28.1.2013 9:36

M29i94c26h93a73l 64Š65r76o14u91b58e48k 8564746503890

Haha... tak my do toho Amsteru letíme za 3200 ve dvou lidech. Co všechno má ČSA navíc oproti EeasyJetu? To jejich hnusný jídlo v hodnotě asi 20 korun si klidně na cestě pod 2 hodiny odpustím...

+5/−3
28.1.2013 10:38

R41a75d44e91k 45J36a81n50a11t63a 9845126254842

Pokud chcete šermovat cenou, tak uveďte příklad v budocnosti (pak lze porovnat ceny v konkrétní datum). Jinak je váš příspěvek neověřitelný, ceny zpětně nelze zjišťovat.

ČSA nabízí (na této lince) navíc např. lepší odletové časy i frekvenci spojů (díky codesharu z KLM).

Jídlo na letech pod 3h nerozhoduje ani náhodou. Fakt, že lowcosty obvykle nedávají občerstvení není kvůli úspoře (ta je minimální). Je to součást marketingu směrem k cílové skupině, která pak žije v domnění, že tím, že letí spojem bez občerstvení, hrozně ušetří.

+3/−2
28.1.2013 10:57

P21a38v42e63l 35N13o92v19á39k 7761176249593

Pokud člověk letí bez zavazadla tak se mi proste klasické aerolinky nevyplati, ale jakmile mám zavazadlo kouknu i na čsa a pod... často rozdíl 200-300 kč a to sem ochotnej si za klasickou aerolinii připlatit...

+4/0
28.1.2013 11:23

A17n26n22a 89V22e55s54e33l19á 3309320831680

Přesně, jet v autobusu 2 dny do Paříže může jen hodně velký zoufalec. Eurovíkendy jsou super . Vlezete se i s letenkou do 10 tisíc. Cestování s cestovkou je hrozné.

+3/−2
28.1.2013 9:52

J43i53ř71í 11J79i73n88d16r92a 6365279426858

Taky raději letím, ale nechci vám brát iluze, do Paříže je to autobusem 12 hodin, když odečtete letiště mimo centra + čas odbavení na letišti, tak reálný rozdíl je 6 hodin v neprospěch autobusu.

+3/−1
28.1.2013 10:41

A63n37n81a 35V61e67s28e67l89á 3939460711220

Pokud jedete třeba z Jeseníků na zájezd ať autobusem nebo letadlem, tak je to pro cestujícího úmorné. Dle mého vyhraje vždy letadlo. Vždy se musíte nějak do Prahy nebo Vídně k letadlu nějak dopravit.

+2/−1
28.1.2013 11:26

P12a39v19e87l 28N21o40v51á44k 7581646669753

záleží na tom odkud jedete, ale řekl bych že v drtivé věčině pokud nebydlíte v Rozvadově vyhrává letadlo. Já osobně tomám na letiště 45minut a to ještě jedu dost vyhlídkově... Na letišti stačí být hodinu do předu někdy ani to nejsem... Do centra se dostat musíte (kvůli centru tam většinou letíte) a je jedno jeslti autobusem který jede zácpanou Paříží, nebo z letiště vlakem... Krom toho v Paříži je člověk za necelý letecky 2 hodiny což je kousek... nemyslím si že v brzké době se objeví něco co by letadlu mohlo reálně konkurovat...

0/0
28.1.2013 16:22

I37v49a70n 10V32r85b71a 9790680905942

S Ryan som letel raz, letenka za 50 penci do Londyna, tomu sa nedalo odolat, ale bolo to prvy a posledny krat. Problem nie je ani tak v Ryane, ako v ludoch, ktori s nimi lietaju. Tlacenica do lietadla, hlucni, bezohladni, atmosfera ako na jarmoku.

+2/−2
28.1.2013 10:49

P36a94v69e25l 50F75a63r76a 9634175608858

Nemáte rád tlačenice a jarmoky? ;-) Je to relativní, záleží s kým se tlačíte. Když jsme byl v 85-tém na spartakiádě a čekal jsem v metru, přišlo tam několik stovek dorostenek v úborech mířící na Strahov! Bohužel přes svůj útlý věk jsem si to tehdy ani neužil, ale často si na to vzpomenu! :-)

+4/0
28.1.2013 11:21

H76a83n47a 97U30r54b22á92n33k69o94v90á 7909278280934

Nepíšete pravdu, letenka Praha - Paris (zpáteční) stojí 3.400 Kč.

+1/−1
28.1.2013 13:55

J23a85n50a 32M70o28l92á90k25o70v35á 7927816116894

Ano, diky konkurenci v podobe nizkonakladovek.

0/0
1.2.2013 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.