Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice

Británie představila další plány vysokorychlostní železnice z Londýna na sever Anglie. Celý projekt High Speed 2 za 32,7 miliardy liber (980 miliard Kč) má být dokončen roku 2032 a bude to první nová železniční trať severně od Londýna za více než století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e50t28r 82N61o55v44a26k 3850647529957

Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.

Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.

0/0
29.1.2013 9:39

J48a75r31o91s83l12a86v 19H55o18r80á95k 8332604645979

No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.

0/0
29.1.2013 12:56

P33a72v35e13l 77O63d20r97a40z57i48l 6274489887770

Pokud nepočítáte dumping lowcostů před krachem, tak možná jo.

0/0
30.1.2013 10:35

J71a23r71o19s48l63a37v 55H35o61r31á28k 8682314595119

Například EasyJet nebo Ryanair rozhodně nejsou před krachem. A to na rozdíl od vlakové osobní dopravy (prakticky kdekoliv na světě) nejsou dotované ze státního rozpočtu.

0/0
30.1.2013 10:43

P90a46v35e61l 90O27d91r69a22z21i92l 6534539477910

Pokud nepočítáte dobu letu, ale nutnou dobu pro odbavení a cestu z letiště, tak třeba na trase BRQ-MUC mělo letadlo výhodu jen v tom, že člověk nemusel řídit.

0/−1
30.1.2013 10:36

P16e29t12r 34H19r87o54m59á36d95k27a 1989512565448

Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:

"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."

0/0
28.1.2013 22:23

R50a76d79e55k 57J80a23n36a86t54a 9315116964362

Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).

Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.

+2/0
28.1.2013 22:43

M69a82r11c87e69l 24P98a65v96l50í23k 7461854978659

odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...

0/0
28.1.2013 19:28

P72e27t50r 23H76r70o26m73á97d88k20a 1919922255788

160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.

0/0
28.1.2013 22:22

T87o85m56á33š 66M23o26r20a80v41č45í83k 3787386423215

V Česku určitě, to se nepletete.

+1/0
29.1.2013 4:56

T94o25m69a24s 36F79u87k 6308647528188

A Žaluda jim to bude šéfovat [>-]

0/−1
28.1.2013 16:49

D98a59v31i16d 50H27a61j36e88k 5624401519561

tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat

+5/−2
28.1.2013 15:32

P17e68t80r 41M86a47l44i65š77k25a 6761325101513

Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení  a bordel ve vlacích a nástupištích.

+7/−2
28.1.2013 16:14

R17a97d36e67k 24J14a23n21a31t20a 9385426604752

Ano, národ za to pochopitně může.

ČD nemají prostředky ani možnost investovat do žádných tratí. Tratě patří státu (v drtivě většině zemí na světě - jak u nás, tak v té Velké Británii). A o investicích do státní infrastruktury rozhodují politici. A politiky si volí národ.

Zajímáte se před volbama, co má vaše zvolená strana v programu co se týká železnic? Tipuju, že ne. A pak to tu podle toho vypadá.

+3/−1
28.1.2013 16:35

D15a31v41i83d 27P66e29t21r 9179870773143

děláš, jak kdyby politici něco z toho programu plnili;-D

+3/−1
28.1.2013 16:37

R72a46d30e44k 53J83a50n74a54t38a 9615936264462

Stran tu je několik desítek. Pokud by si lidi měli vlastní hlavu a vybírali ze všech, ne jen z těch samých, o kterých se pořád dokola mluví v TV.

Neplnit sliby si mohou totiž dovolit jen ti politici, kteří jsou si jisti, že je voliči zvolí i znova, ať dělají cokoliv.

+5/−1
28.1.2013 16:53

P43a94v47e69l 12O53d85r67a59z55i82l 6924149427320

Netuším, kde se pohybuje pan Hajek, ale já jezdím v ČR zánovními vlaky 160 km rychlostí. Pokud jsem viděl něco skutečně odporného, je to Londýnské metro.

0/0
30.1.2013 10:39

T95o89m47á89š 19K41o75u89l86a 2658542916857

Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)

+1/0
28.1.2013 15:30

M31a76r69t47i66n 80S33o33u72š46e85k 8338283149855

Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.

.

Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.

+1/−1
28.1.2013 14:25

R74a60d60o79s17l52a57v 47K24l13a16u15d66a 5144598144572

Třeba svým pomníkem na Letné:-P V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....

+6/0
28.1.2013 14:29

M61a10r46t82i85n 44K35o33m19i97n32e53k 5610667901362

Zeman mluvil o pruplavu Dunaj-Odra-Labe, ale nemyslim si ze nase zeme potrebuje "nove" velke projekty, spis poradnou rekonstrukci stavajici infrastruktury  ktera se nepotahne desetileti

+1/0
28.1.2013 15:09

J88a25n 35P15e73c83h 6427729386556

Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD

+2/−1
28.1.2013 13:57
Foto

L44u60k74á65š 28Z23á42v37o71d28s67k12ý 9871269341

tento projekt má evidentně velké oči...

+2/−3
28.1.2013 13:10

R56a97d54e35k 93J61a46n25a77t76a 9885346974822

Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?

Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.

+9/−2
28.1.2013 13:44

R76a66d72o54s40l10a74v 57K52l78a19u21d33a 5934718684852

Otázkou je, jestli to doopravdy Británii pomůže. Třeba u nás, místo toho aby přišla podpora do regionů, tak se snažíme republiku rozdělit na Prahu a zbytek. Až budou v Ostravě bohatí lidé, ať si do Prahy cestují VRT třeba na kafe. Aby ale někdo jezdil z Ostravy do Prahy za prací, protože v Ostravě je obrovská nezaměstnanost, pak je něco špatně. A tudy cesta vážně nevede.

+2/−1
28.1.2013 14:10

D19a80v27i85d 87P47r44a92ž96á44k 6954882392886

A přitom takových desítek miliard jde do regionů ...

0/0
28.1.2013 17:39

P43a53v93e60l 94O57d57r25a59z97i55l 6744259817380

Rozpočet MMR byl vloni 14 miliard.

0/0
30.1.2013 10:41

M51i52c19h89a61l 24K27o64l89o77v34r19a47t 5137393615622

Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu R^

+6/0
28.1.2013 13:04

L48u30b76o78s 10K21a72p38l78a92n 6308299401236

Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.

Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

+5/0
28.1.2013 13:53

K31a61r63e54l 90N85a97s77t73o25u87p13i81l 3690471190221

porovnáváš stávající síť konvenční železnice s návrhem budoucí VRT? to je ale hodně odvážné... u nás se vrt taky plánuje na cca 300 km/h....

+1/−1
28.1.2013 14:51

R29a46d91e35k 94J15a58n51a41t45a 9615816314952

Přesně. U nás koncepty budoucích samozřejmě VRT existují také. Dokonce jsou na tratě rezervy v územních plánech. Akorát politici na realizaci kašlou a voličům to nevadí.

0/0
28.1.2013 16:38

J45a59n 64Z12b57o82ř57i48l 3749647699

Naše ČR se nedočká vysokorychlostní železnice ... maximálně vysokorychlostního tunelování;-)

+9/0
28.1.2013 12:52

B55r60o89n95i38s13l89a68v 79N11a81v47r86á36t56i15l 5130587492457

My už to taky chystáme a za 45 mil. Kč heč, to jsme borci;-D

+1/−1
28.1.2013 12:38

M95i52c29h52a53l 26K66o89l36o64v80r70a36t 5657493535672

Maximálně tak na projektovou dokumentaci za tu cenu ;-D

+5/0
28.1.2013 13:05

B55r13o42n71i22s50l93a62v 21N77a75v10r76á54t88i34l 5290737132417

Šak jo, to měla být ironie..:-) Je mi jasný, že u nás by to stálo ještě třikrát víc.;-D

0/0
28.1.2013 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.