Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jihočeské koleje míří konkurence. Zájem má o Šumavu a spoj do Prahy

Když České dráhy něco modernizují, na Jihočeský kraj se skoro vždy dostane až naposledy. Právem je vnímán jako republikový otloukánek. Na jihočeských kolejích totiž chybí konkurence, a není proto nutné spěchat. Brzy se však možná jihočeští cestující dočkají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48o39s50e41f 35K75u37b61e38š 9175815519934

Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...

0/0
19.2.2013 9:56

J88i21n46d86ř62i35c51h 83Š91k35o48p89e62k 4925461560795

vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.

+1/−1
29.1.2013 18:21

J64o80s51e72f 12K71u40b98e44š 9725775699264

Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte ;-)

0/0
19.2.2013 9:55

J17a87n 14H18o84r27a 6707261326

Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.;-DVlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........

+4/0
29.1.2013 11:53

J25o49s23e22f 87T66r49ö10g37l 8469972456696

V článku je poněkud dost nepřesností.

1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).

2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.

3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).

Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.

+3/0
29.1.2013 10:58

R34a71d39k18o 69K73ř83i89v94á52n48e29k 7560783735550

No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.

+1/0
29.1.2013 14:51

K14a42r48e93l 46N19o35v49á86k 3313272856556

Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.

0/0
28.1.2013 23:02

J15i38r68k88a 70D89v67o47ř60á55k 4415180623518

No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.

0/0
29.1.2013 8:54

J65a32n 27Č45e28k30a53l 7579725514414

nevím, kde berete informace, ale jednotky řady 628/928, byť nejsou vyloženě výkřik modernosti, v Německu pořád jezdí (tyhle kusy byly navíc modernizovány), ale i bez modernizace by byly o parník lepší než víceméně cokoliv co můžou nabídnout ČD...

0/−1
29.1.2013 9:21

J37i84r76k91a 97D43v33o96ř68á77k 4655910233288

Ale ne, to vaše "víceméně cokoli" už v % celkem klesá. ČD mají mnoho set vozidel lepších než tohle. A samozřejmě víc než tisícovku horších.

0/0
29.1.2013 10:52

M19a83t84o24u73š 10P43r90e77u27s85s 6440644932679

To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.

0/0
28.1.2013 18:02

M20i85l17a25n 40W96e47l36s20e74r 5772498198291

Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny.   OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.

+2/0
28.1.2013 18:45

R27a68d63e49k 78J35a16n35a48t87a 9655276624842

To jo, jede to dloho. Ale těmi rychlíky to není. Ta mašina i vozy co tam jezdí zvládnou 120 km/h. Je to tratí, většina její délky, která na pořádnou rekonstrukci stále čeká.

0/0
28.1.2013 19:31

J43i10r30k25a 46D61v13o82ř96á81k 4365200933528

Přesněji řečeno, modernější rychlíkové soupravy by zřejmě zvládly ušetřit pár minut, protože by zpomalující oblouky zvládly o 5 km/h (max. 10) rychleji. Pokud by byla trať na verifikována na horní rychlostníky. Ale to je celé.

0/0
28.1.2013 22:00

J86i75r46k89a 67D23v38o17ř66á26k 4955400283408

Proč je na jiných tratích situace zoufalá? Protože tam kraj nechce dát dotace. Proč by je měl chtít dát teď?

0/0
28.1.2013 19:01

M60i11l88a91n 19W81e19l56s89e44r 5482888138801

Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a  skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace.  ALE JÁ první KONKURENCI  Vítám. Ať se české dráhy proberou.

0/0
28.1.2013 17:40

L16u60k65á81š 52H78l24o53u44c77a50l 6252940741864

omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji

+2/0
28.1.2013 17:20

T91o17m79á45š 16M52a78c51e75j18k14a 6601772937377

V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...

0/0
28.1.2013 18:32

J42i77r77k88a 28D63v45o88ř78á61k 4585170313738

Každý fňuká o svém kraji. Přitom na hlavní mezinárodních trati Praha - Beroun to už bylo jen krůček od zastavení provozu kvůli děsivé a nebezpečné zanedbanosti...

0/0
28.1.2013 19:08

J47a73n 13H67l40a93d68k61ý 8965944117705

Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto??? :-/

+3/0
28.1.2013 17:18

P53e23t12r 11B13e16z48s83t10a56r87o61s95t18i 2129886253101

A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...[>-]

0/0
28.1.2013 18:23

J27i72r26k92a 67D85v39o22ř14á89k 4685110823198

Tak vyjednávat o dotacích můžou, ne? A o ničem jiném ten článek není.;-)

0/0
28.1.2013 18:57

O37n31d67ř44e27j 35M48á55l16e28k 1676973885123

no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky

+2/0
28.1.2013 17:03

J21a52r42o71s52l93a16v 84N70o35v49á85k 4188440298192

Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.

0/0
29.1.2013 18:41

A70l95a65n 29Ř59e23p98k74a 4665576

No když si domluví uznávání jízdného s ČD, tak proč ne. Ale i včetně akčních nabídek typu čd net, sone+ aj. Opravdu nechci přijít o rozsah platnosti těchto úžasných jízdenek.

+1/−6
28.1.2013 16:51
Foto

O65n98d47r77e46j 61V66a71l23o24u86s57e58k 4500461837371

Tak s tímhle bych opravdu nepočítal :-/

+2/−1
28.1.2013 16:57
Foto

J61i58n56d98ř97i68c96h 83B48ř88e28z16i54n32a 1819587535281

Tak snad ČD něco pro své zákazníky udělají a budou Arrivě kompenzovat uznávání jízdného. Bylo by to fajn.

+2/−2
28.1.2013 17:21

J48i37r15k36a 12D18v70o82ř61á47k 4575800773718

To si můžete být jistý, že pro SVĚ zákazníky ČD jistě něco udělají. Naopak se třikrát rozmyslí, jestli něco udělat pro zákazníky Arrivy, proč by ji měly podporovat, když po nich všichni chtějí aby se chovaly tržně?

+2/0
28.1.2013 19:04

J11a71n 61Č89e39k94a16l 7529475784774

jenže právě "chovat se tržně" znamená "nebránit se vyjednávání" a ne "hrabat si pouze na svém písečku"...

+2/−1
29.1.2013 9:23

J63i82r32k34a 95D80v12o35ř67á86k 4405180223318

Na ČD Net a SONE+ u soukromníků budete muset bohužel zapomenout. Tak ještě IN25 a IN50 se snad prosadí.

0/0
28.1.2013 19:00

F51i72l95i60p 36M11u86s51i69l 8345752606809

Neměla ta Arriva vyjet v lednu na trať od Benešova přes Prahu na Kralupy? Máte někdo informaci, kdy tam má tedy začít jezdit?

Díky.

+2/0
28.1.2013 14:45

J86a90n 38D19ě41d 8976829633381

http://www.arriva.cz/arriva-vlaky

Strejda Intrnetovic informaci má.

0/0
28.1.2013 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.