Diskuze

Na jihočeské koleje míří konkurence. Zájem má o Šumavu a spoj do Prahy

Když České dráhy něco modernizují, na Jihočeský kraj se skoro vždy dostane až naposledy. Právem je vnímán jako republikový otloukánek. Na jihočeských kolejích totiž chybí konkurence, a není proto nutné spěchat. Brzy se však možná jihočeští cestující dočkají změny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...

0 0
možnosti

vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.

1 1
možnosti

Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte ;-)

0 0
možnosti

J30a17n 37H14o18r62a

29. 1. 2013 11:53

Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.;-DVlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........

4 0
možnosti

J69o85s52e58f 26T30r35ö25g33l

29. 1. 2013 10:58

V článku je poněkud dost nepřesností.

1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).

2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.

3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).

Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.

3 0
možnosti

No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.

1 0
možnosti

K59a28r38e72l 35N26o80v91á89k

28. 1. 2013 23:02

Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.

0 0
možnosti

No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.

0 0
možnosti

To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny.   OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.

2 0
možnosti
Foto

Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a  skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace.  ALE JÁ první KONKURENCI  Vítám. Ať se české dráhy proberou.

0 0
možnosti

omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji

2 0
možnosti

V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...

0 0
možnosti

J59a95n 89H62l11a51d61k37ý

28. 1. 2013 17:18

Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto??? :-/

3 0
možnosti

A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...[>-]

0 0
možnosti

no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky

2 0
možnosti

Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.

0 0
možnosti