- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...
vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.
Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte
Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.Vlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........
V článku je poněkud dost nepřesností.
1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).
2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.
3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).
Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.
No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.
Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.
No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.
To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.
Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny. OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.
Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace. ALE JÁ první KONKURENCI Vítám. Ať se české dráhy proberou.
omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji
V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...
Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto???
A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...
no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky
Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.