Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun

Mladoboleslavská automobilka loni znovu potvrdila své výsadní postavení v české ekonomice nejen svými tržbami a zisky. Mzdy v největší české firmě poprvé v průměru přesáhly čtyřicet tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30a56d14i24s86l13a73v 10H83n70y92k 6660892100286

Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:

Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.

Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.

Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.

0/−1
4.3.2013 11:31

T29o94m78á88š 79V47e15r44n13e10r 6339481897276

Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...

0/0
13.3.2013 16:30

P38a62v54e87l 64N15o65v78á69k 6591906299881

Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........

0/−1
20.2.2013 5:04

P55a97v87e48l 39O16d75r98a72z66i21l 6424349817500

Hm. A co?

+3/−2
20.2.2013 9:03

J68a20n 85V79e34l19i65z 3429397222120

Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.

+1/−1
17.2.2013 17:17

V44á23c62l26a19v 39V87á28v26r87a 5146229831187

Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční  plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.

Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.

Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.

Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.

+18/−1
6.2.2013 18:06

P83a50v38e88l 86O75d32r79a83z37i10l 6484159497630

Hm. A co jako?

+1/−10
11.2.2013 9:55

V45i41k55t18o27r 13S41v85o20b50o12d12a 8462638342806

Dík za zajímavá reálná data! Odrazilem se nenech znechutit ;-)

+12/0
12.2.2013 15:34

P15a73v94e25l 35O25d13r49a34z35i21l 6424779877180

Na světě je hromada míst, kde se dají vydělat mnohem lepší prachy, tak proč se zakopat v USA?

0/−9
13.2.2013 13:49
Foto

D89a81v78i62d 51K71o65m74á90r79e19k 3523770460738

Třeba proto že se někomu v USA líbí. To že vy nemáte ameriku rád ještě neznamená, že tam kvůli vám nebude nikdo cestovat za zaměstnáním..

+9/0
13.2.2013 17:21

P29a43v30e13l 29O42d40r53a47z20i26l 6524689927770

Amerika je skvělá. Lidi jako Vávra jsou jen chudáci, kteří musí trapně dávat na odiv své mizerné "úspěchy."

+1/−6
20.2.2013 9:05

K29a53r42e61l 92N21a63s84t70o38u42p18i29l 3340551160601

a jeeeje, Thyronx ožil :-P

0/0
1.3.2013 13:50

M71i86c61h90a98l 56Z84e87t57e51k 3348242410557

Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.

Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR:-/

+1/−1
3.2.2013 11:21

M23a16r97t12i88n 97S45e84d79o17n78a 2455416906989

Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.

+5/−1
4.2.2013 16:44

M32a34r22t63i20n 90K96a16r25á37s53e84k 9758153638228

TCPA mivalo mzdy velmi podobne Skodovce (je mozne ze se v poslednich letech zmenilo s tik jak se jim moc nedari). Hyundai ma mzdy nizsi, ale uz to neni takovy extremni rozdil jak byval. Na ostravsku je holt najit zamestnance asi jenodussi nez v mlade boleslavi.

0/0
5.2.2013 13:23

V59á55c95l86a93v 22M36a53i26x61n35e11r 7805830305211

A co Francie???

0/0
11.2.2013 21:26
Foto

J53i96n57d28r10a 12Š77a45u31r 9197913851

A co Řecko? ;-)

0/0
2.3.2013 12:22

A60n54t59o18n74i53n 65N84e84m94e22c 7388213851200

Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a  EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?

+7/0
2.2.2013 15:49

F92r39a70n14t44i53š33e72k 32L17e16b93e59d53a 4284517729

jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce? 8-o8-o8-o

0/0
23.2.2013 18:07

A13n44t67o64n17i74n 92N15e39m63e35c 7678123451890

Pane Lebeda, bez  EU by tu nebyly firmy jako korejske automobilky nebo japonske televizory, protoze by pri exportu do EU byly problemy. To same plati pro VW, bez neho by totiz znacka Skoda v autech neexistovala. Platy u ceskych podnikatelu pravdepodobne nedosahuji vysku platu u cizich firem.

0/0
1.3.2013 15:24

M87a25r67t51i91n 48J86i51r17o30u85s84e67k 7476715355408

A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.

+6/−1
31.1.2013 14:33

P76a69v64e18l 51O51d37r31a94z21i38l 6234699477640

V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.

+1/−6
5.2.2013 9:44

M15i69c14h71a38l 59Č98e79r64n56í26k 2576866873171

pracují tam 24 hodin denně, že?

+4/−1
9.2.2013 11:23

P47a91v90e10l 36O35d74r34a79z73i25l 6244699527750

Ne. Pracují sedmapůl, nebo osm hodin. V ČR takhle dělá málokdo.

+3/−5
11.2.2013 9:56

K22a92t59e48ř30i61n76a 67V62o12j26á70č83k53o93v35á 7796442172144

Vzhledem k tomu, že ve ŠKODĚ, kupodivu, jede pás stejně rychle jako v VW či v AUDI, tak lidé, u pásu v ČR,  odpracují stejně hodin jako v Německu... Do ostatních profesí nevidím... Navíc nezapomínejte, že Škoda už dávno není česká firma...

+3/−1
17.2.2013 16:50

P89a31v77e46l 37O79d93r78a91z63i44l 6844209217800

A, Kateřino, kolik je zisk konceru z průměrné Škůdky, z průměrného VW a z průměrného Audi?

Odpověď vám ozřejmí, proč má pracant na lince Audi vyšší produktivitu práce, i když dělá to stejné, co pracant na lince Škoda.

0/0
20.2.2013 9:06

P13a63v36e48l 85N85o24v33á46k 6341186149491

LŽI , LŽI  A ZASE LŽI.............

znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........

+2/−13
29.1.2013 19:47

V35i79k88t44o34r 45V71e32s71e81l12ý 5925813814875

To je možné. A v čem vidíte ty lži?

+9/−2
29.1.2013 21:31

T70o48m80á84š 73V41e23r32n25e18r 6679271147166

Už zase?a zase jiná verze?člověče kolik těch firem ještě znáte?

+4/−2
30.1.2013 16:06

V54í10t 12N70o89v39á65k 5834545501849

dodává do škodovky...... takže to nejsou zaměstnanci škodovky-že vy si malinko plete různé firmy dohromady?8-o

+6/−1
30.1.2013 19:10
Foto

D75a18v79i91d 54J46u92ř13i41č45k74a 7856362285748

:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech  má zaklad cirka  24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie  + 500 az 1500 příplatky za směny  + jsou tam příplatky za práci v taktu.  K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic.  Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku.   Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody. :-)

+7/−1
29.1.2013 19:14

V93á65c66l28a26v 77V54á28v64r36a 5126899211917

Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.

Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.

Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.

Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?

Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.

+5/−2
29.1.2013 19:09

V57á15c63l36a44v 87V64á14v51r32a 5636309331107

Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....

Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.

+2/−2
29.1.2013 19:20

P73e18t34r 26V43a70c63l70a27v86i31k 4686973635612

Thyronx??

+6/0
29.1.2013 20:26

J37o27s44e13f 91V49y86s69k31o10č83i86l 7390609250953

Taky sem si vzpoměl, a je to ON!;-DR^

+3/0
29.1.2013 21:07

M 61Z 1566308

Opravdu ze by ON?Legenda ceskych portalu.

+3/0
29.1.2013 23:35

P89a27v76e72l 76O30d93r44a46z48i23l 6284659507880

Od doby, co píše pod nějakým jménem, tak se trochu uklidnil, ale málokdy vidíte tak nafoukaného emigranta, co se dme pýchou na práci na pásu.

+4/−4
30.1.2013 10:14

J94i46ř84í 30H17r33d31l64i94č43k86a 2768411650713

njn, splnil si svůj americký sen ;-D

+1/0
30.1.2013 11:50

V35á17c50l43a43v 46V98á66v39r25a 5296929341847

nikoliv blbe, nepracoval u pásu..

A může tě snadno zahanbit znalostmi z programováni robotiky i automatizace. A vůbecd nemusí být na podobné práce inženýrem jako v Rusku nebo Česku..

To umí u nás ve Fordu každý elektrikář. A já se to musel učit od mých 50ti let až do odchodu do důchodu v 66ti. Kolik jste toho dokázal Vy je Vaše věc i starost. Nedmu se pýchou, ale jsem na sebe jistě hrdý. Dokázal jsem hodně. Co dokážete vy?

+4/−2
6.2.2013 18:11

P60a70v67e72l 20O35d10r25a71z98i21l 6654959227770

No tak třeba dokážu navrhnout robota tak, aby ho zvládl naprogramovat i českej emigrant u pásu ve Fordu ;-D

+3/−2
11.2.2013 9:58

V43i42k26t13o79r 76V86e21s24e16l55ý 5575473274905

Tak to nic moc. Ale asi nejste náročný.

+2/0
29.1.2013 21:33

J91i14ř37í 39H19r81d26l18i67č54k45a 2348901780433

asi Vám uteklo, že článek je o Škoda Auto Mladá Boleslav, ne o podmínkách ve Fordu v USA ;-DRv

+2/−1
30.1.2013 11:49

P32a80v12e54l 60O80d86r75a31z15i82l 6824569577140

Ford... to je ta firma, jak měla akcie na úžasném 1$?

0/0
4.2.2013 11:07

P79a52v77e53l 18O29d61r67a82z68i60l 6254189447340

No, a to nespraví ani ten $3200 důchodový příjem...;-D

0/0
11.2.2013 14:34

I41v62a29n 45M71a33š75e44k 5722397204

Je to dobré, že zaměstanci úspě:-)šné firmy jsou dobře platově ohodnoceni. Kéž by bylo více dobře fungujících firem.

+3/0
29.1.2013 18:38

J27a61n 18F14i98k43a61r 9197507655804

Člověk si jen připomene kontrast s šlánkem o předražených rapidech které nikdo nechce ...

0/0
3.2.2013 16:36

J23o34s35e12f 29V44y71s91k29o70č67i85l 7790519290363

Jenom k těm otázkám platů...

Mám firmu s 50-ti zaměstnanci. Díky fotobanditům platím navíc za elektřinu ročně 2,5milionu. Kdyby FVE nebyly, o kolik víc by mohl každý zaměstnanec dostávat?

Pokut tento zaměstnanec navíc doma topí elektřinou, a díky FVE to má o 6000 dražší, o kolik peněz měsíčně zaměstnanec přišel?

Ne, nejde argumentovat tím, že by peníze požral majitel - firma zdaleka takový zisk negenuruje - prostě významě vrostl vstup - energie - výstup šlo zvednout jen tak, aby někdo služby odebíral - a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí. Ti mohli jít na pracák nebo dělat za míň. A takto se ruinuje ekonomika země. Né nějakou přiblblou amnestií...

A pokud má někdo pocit, že odbory nějak kazí trh ... nekazí, pouze vyrovnávají monopolní sílu velké firmy.

+11/0
29.1.2013 17:12

K22a41r55e75l 43B80a77r18t43a16k 9746631615816

- a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí.

A kolik jste si jako správný majitel firmy odkrojil vy?

+1/−2
31.1.2013 14:41

A56l35e83š 74M80á15c21h46a30l 1569108118461

myslim, ze by Vas ani nenapadlo jim pridat, tak neoperujte FVE.

+1/−1
4.2.2013 14:00

J90a55r92o31s33l56a23v 34F95i19c20t15u79m 6527565938848

Pokud je to pravda, tak takto by to mělo být, je to spravedlivé, jen je otázka, zdali je to vydupané. Nebo když to necháte na lidech (zaměstnavatelích), tak jestli nebudou mít "čínské" sklony :-)

0/0
29.1.2013 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.