Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žaluda povede České dráhy dalších pět let, rozhodla dozorčí rada

Petr Žaluda bude i nadále šéfem Českých drah. Na úterním jednání dozorčí rady ho jednohlasně zvolilo všech osm členů rady. MF DNES to potvrdil Jaroslav Pejša, člen dozorčí rady a šéf Odborového sdružení železničářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i50r85k59a 15D62v77o30ř80á35k 4185200593228

Také není bez zajímavosti, že před ním se ředitelé střídali jako na orloji, a za jeho jedno (měl už bych psát "první") funkční období se vystřídalo 7 ministrů dopravy.;-D

+3/0
29.1.2013 22:52

J94i91ř44í 84N80e67u24m27e45i30s42t75e93r 2662785673891

Nevím jak mu to jde, ale dneskna Ct24 ho paní moderátorka trochu zdusila, ten člověk nebyl schopen odpovědět na každou druhou otázku. Když nevěděl co plácnout, tak točil furt dokola jednu odpověď s ministerstvem. Prostě sypánek.

+1/−3
29.1.2013 22:18

J55i45r94k86a 62D91v22o57ř22á96k 4235320493228

Je to tak, už několik let ho v TV pozoruju a v takovémhle vystupování mu to moc nejde. Nicméně za ním, resp. za ČD v období jeho šéfování jsou vidět jasné výsledky.

+3/−1
29.1.2013 22:27

P18ř39e35m14y39s68l 48M54r70á31z 2534157647275

Myslíte ty zlodějny - rozprodávání majetku pod cenou panu Dospivovi?

+1/0
30.1.2013 9:36

Z38u67z20k51a 22D44o62s73t64a35l41i98k31o36v68á 7702109938943

R^

0/0
4.2.2013 20:40

J18a34n 45L68i61b48i98c51h 9102748725433

Tak uvidíme, Jančura z toho slavit nebude.

+3/0
29.1.2013 21:13

J57i36r94k29a 53D86v71o20ř15á58k 4435740103728

Jančura fungl nového ministra zjevně ukecal k několika závažným krokům, jak dostat sebe do výhody a ČD do nevýhody, ale poškodit ČD sražením šéfa s výsledkama - to se mu už nepodařilo.

+5/0
29.1.2013 22:25

V40á46c21l85a98v 30R58o19d 9569913926989

Naprosto postrádám informace: osvědčil se? byl špatný? takže zpráva  o ho.ně!Rv

+1/−3
29.1.2013 19:51

J57i12r23k91a 62D97v90o91ř83á71k 4365170243828

Od novinářů to snad raději ani nečekejte...

+1/0
29.1.2013 22:23

M38a83r89t58i89n 69N68o88v18o61t39n23ý 7758528835483

To je dobrá zpráva R^

+3/−3
29.1.2013 18:37

L79e12o 35K54r38á68t95k22ý 8951451835187

Možná pro zaměstnance ČD. Zakonzervovaný stav...

0/−6
29.1.2013 18:40

R87a67d20e13k 71J26a90n74a28t96a 9125326404672

Pokud se "zakonzervuje současný stav", kdy počet cestujících roste 3 roky po sobě, ČD jsou v mírném zisku, a investice do nových vlaků lámou rekordy, tak to není špatné.

http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/ceske-drahy-loni-investovaly-rekordni-objem-penez-do-obnovy-vozoveho-parku

+6/0
29.1.2013 18:48

J93i60r62k48a 32D47v18o45ř90á34k 4805680543698

Přesně tak!

+1/0
29.1.2013 22:25

J86i77r62k53a 85D59v11o49ř51á35k 4505580613188

Musím souhlasit! když se podíváte, v jakém byla ČD technickém a finančním marasmu a jak se z něj postupně zvedá. Vozový park se modernizuje podstatně rychleji než tok času, vlaky jsou podstatně čistší, počet osobokilometrů stoupá i přes tlak konkurence (železniční i silniční), příjmy jsou stabilizované standardními smlouvami s objednateli místo nestabilního každoročního žebrání o nejisté dotace, tržby z jízdného stoupají, celková ztráta klesá, dokonce byl i zisk a zbylo hodně miliard zpět na investice. Ne že by se všechno dařilo, leccos ztratil (blíží se třeba ztráta spojů do Německa a rychlíky přes Krnov*, stav Carga je dost hrozný) ale celkově se firma ozdravuje, dokonce natolik, že dosáhla na mezinárodní rating (i když není Áčkový, ale to nikdo nemůže čekat). udivilo mě, že i takový moloch dokázal nějakým způsobem zareagovat na konkurenci - takovou (normální;-D) pružnost jsem od něj fakt nečekal. Navíc prováděné reformy vypadají, že jdou skutečně od někud někam a narozdíl od předchozích dob to není jen chaos bez smyslu. Takže komu jde o tuto společnost, těžko může chtít na tomhle postě výměnu.

__________________________

*Tady si myslím, že to z dlouhodobějšího hlediska nejen železnici, ale možná i ČD samotné prospěje.

+1/−1
29.1.2013 22:22

L29e82o 98K13r24á69t73k45ý 8591561225457

Regionální doprava bude dalších pět let stát za velký kulový.....kraje podepsaly bianco šek na deset let, tak může být ČD v klidu-co si naúčtuje, to má. Že jezdí 40 let starými vlaky, kde nic nefunguje, je věc druhá.

0/−5
29.1.2013 18:29

P10e52t75r 84U32l12l71m31a87n49n 2437578457792

Myslím, že Žaluda ty dráhy nevede špatně. Jdou poslední dobou dost nahoru

+8/−2
29.1.2013 17:57

L66e53o 18K36r96á72t85k98ý 8251181345777

Díky aspoň nějaké konkurenci. Kdyby nebyla, tak by to byl pořád skanzen,.

0/−1
29.1.2013 18:41

M54a83r94t51i28n 15N41o50v59o57t73n66ý 7138488865393

Jdou nahoru především díky tomu, že uzavřely dlouhodobé smlouvy s kraji, a mohou tím pádem hodně investovat do vozového parku. Konkurence s tím moc společného nemá.

+3/0
29.1.2013 19:02

J29i78r48k50a 67D44v13o29ř36á32k 4585490583108

To je s prominutím jen takový hloupý bonmot. Pozitivní změny začaly ještě před tím, než nějaká konkurence začala. A Žaluda ji vzal na vědomí vlastně podstatně později, než měl;-D, takže na to zas tak velký vliv neměla. Konkurence to spíš jen potom trochu urychlila (ale jen celkově - k nelibosti mnoha z těch, kteří nejsou na ostravské trati). Důležitý je stav financí, který ozdravěl a umožnil mnohamiliardové investice do nových vlaků.

+1/0
29.1.2013 22:32

J37a67k59u53b 57S86e35m46e31r37á26d 2947296191791

"Počkám na potvrzení převodu peněz, ale spíše ano," řekl na dotaz MF DNES Hrbata.

0/−2
29.1.2013 16:39

M51a32r58t84i55n 79N45o68v83o20t20n80ý 7758248945563

Nejlepším doporučením pro Želudu je to, jak po něm jde Jančura. Kdyby byl tak špatný, jak prohlašuje, tak by si sedl Jančura někam do koutku a ani nedutal ... :-)

+6/−2
29.1.2013 14:48

R91a90d59e30k 16J16a58n89a98t14a 9825576214332

Jančurovi Žaluda vůbec nevadí, dokonce mu k setrvání ve funkci vlastně nepřímo pomohl.

Pokud by ho Jančura chtěl odstranit, bude různě intrikovat, šířit pomluvy, tajně žádat politiky, apod. Ale on vyzval ministra k odvolání Žaludy veřejně a nechal to taky vytroubit všechna média. Na takovou výzvu nemůže žádný ministr reagovat odvoláním Žaludy - ukázal by tak politickou slabost a ovladatelnost.

+3/−1
29.1.2013 18:25

M71a24r93t49i83n 98N10o63v12o30t90n97ý 7758438475163

No, nemyslím. Přijde mi, že se do něho naváží docela dost.

+2/0
29.1.2013 18:40

R59a31d35e80k 34J13a69n87a73t45a 9735676844512

To ano, ale ne kvůli tomu, aby ho odvolávali. Spíš proto, aby

a) se sám zviditelnil a přilákal zákazníky pro svoje firmy

b) připravil si "dobré mediální klima" pro soudní spory, které chce proti ČD vést

+2/−1
29.1.2013 18:50

R95a87d57k59o 47K94ř85i35v39á95n56e37k 7870393385170

Když už jste nakousl toho Jančuru - podle minulého článku slíbil mít v pondělí vložené výsledky za rok 2011 ve sbírce listin OR.

Chtěl bych se zeptal pana Sůry, zda by se nezeptal pana Ondrůje, zda by se nezeptal pana Jančury, které pondělí měl na mysli. Děkuji.:-)

+1/0
29.1.2013 20:16

M39a24r52t92i54n 60N31o39v97o68t54n15ý 7758488355413

Už ty údaje zveřejnili:

http://www.zelpage.cz/zpravy/8691

0/0
29.1.2013 20:26

J77i60r33k13a 50D25v95o52ř29á33k 4905390343958

To je dobře. Můžeme doufat, že údaje za loňský rok zveřejní s menším než ročním zpožděním. Například údaje od ČD za I. pololetí 2012 jsou už dávno venku...

0/0
29.1.2013 22:41

R24a40d59k65o 15K58ř25i91v95á44n65e27k 7610773495800

MN: Děkuji za odkaz, nicméně povinné zveřejnění ze zákona je ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tam to dnes ještě není.

0/0
29.1.2013 22:55

J90i70r25k59a 37D15v35o65ř24á27k 4105720313688

Tam to není nejen za rok 2011, ale ani za rok 2010.;-D

Totiž je to sice na seznamu, ale když to otevřete, je tam listina za rok 2009. prostě průzračnost sama.;-D;-D;-D

+1/0
29.1.2013 23:17

R91a14d11k53o 24K55ř19i42v75á25n84e63k 7870463325630

Tak to je docela NÁŘEZ !!!!!!

0/0
30.1.2013 9:13

D28a12v48i72d 98P68r19a46ž86á34k 6334982902406

Dozorčí rada je holt jiné sexuální orientace :-P

+3/−4
29.1.2013 14:13

J25o29s74e75f 73L23a59n33z 8355351504588

Jo,jo...kádry řeší vše !! !!

0/−1
29.1.2013 13:50

M93i98c74h72a26l 87M43e59l98e96n 7340573687326

;-D;-D;-D;-D a pořád mají v čele žaluda ;-D;-D;-D;-D je skvělej, každej rok končej několik desítek miliard v mínusu, nakoupili vlaky, který nikdo jinej nechtěl, neměli na ně koleje, hlavními partnery jsou viamont, skanska, matrostav, chládek/tintěra, lepší by člověk těžko pohledal;-D;-D;-D;-D;-D atd...;-D;-D

+2/−11
29.1.2013 13:37

R94a64d66e88k 31J19a51n45a98t64a 9875226724192

Vy jste evidentně odborník. Co přesně dělá "viamont, skanska, matrostav" pro ČD?

Jinak co se týká hospodářského výsledku firmy, v roce 2011 byly ČD v zisku. A rok 2012 ještě není znám.

+10/0
29.1.2013 13:42

Z14b93y76n22ě31k 50P73o19p70o23v18s45k65ý 9406408287943

Nespletl jste si diskuzi?8-o

+4/0
29.1.2013 18:18

J27i16r50k27a 93D66v45o13ř41á16k 4585100193838

Zas jeden, který žije v nějakém soukromém vesmíru... Co si zkusit něco zjistit i z něčeho jiného, než z emocí vyvolávaných bulvárním tiskem? Třeba nějaká skutečná čísla?

+3/0
29.1.2013 22:38

P13e24t34r 55N15i30v21n35i28c57k84ý 3922524805847

Proč?

- Je tak dobrý? Má dobré výsledky?

- Nikdo jiný nemá zájem?

- Že by zas nějaký politický šolich?

+1/−2
29.1.2013 13:23

R53a21d14e80k 69J70a16n31a90t19a 9375406194892

Ano, má dobré výsledky. Téměř všechny hospodářské ukazatele firmy se zlepšují (počet cestujících, počet oskm, tržby, poměr tržby/dotace, úvěrový rating, průměrné stáří vozidel, produktivita práce).

Myslím, že akorát zadlužení firmy (objem úvěrů v poměru k aktivům) se zvýšilo, ale to je dané nákupem mnoha nových vozidel v poslední době, takže to nemusí být nutně negativní.

+6/0
29.1.2013 13:39

P44e25t19r 60N38i14v31n41i83c35k96ý 3832904865927

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59211200-zaluda-ma-obhajit-post-sefa-drah

0/0
29.1.2013 13:42

R42a10d23e64k 28J87a94n54a28t49a 9235966924422

O tendenčnosti zmíněného článku vypovídá např. zmínka o nákupu Viaggio Comfort údajně "bez výběrového řízení". To je sice technicky vzato pravda, ale ve skutečnosti to není problém, protože záměr nákupu byl oznámen, ostatní výrobci byli vyzváni, aby předložili srovnatelné nabídky své. To neudělali a tak je tento nákup v pořádku po legální i logické stránce.

Nebo kritika dlouhodobých smluv na dopravní obslužnost, článek je vykresluje jako něco negativního. Přitom každý ví, že na Západě jsou podobné smlouvy standard a jsou prospěšné. Právě proto, aby se dopravci vyplatilo investovat do vlaků. Umožňuje to taky čerpat dotace z EU, které se smlouvou na jeden rok nezískáte a prachy by tak vybrala jiná země.

+5/0
29.1.2013 13:55

M46a77r88t11i45n 82N42o75v41o24t76n63ý 7218378775833

Výběrové řízení na tyto soupravy navíc předtím dělali ÖBB a vysoutěžili právě Viaggio Comfort údajně. A ČD od nich několik těchto souprav odkoupí. Kdyby do soutěže šly ČD samy, tak by se na takovouto cenu nikdy nedostaly.

+4/0
29.1.2013 14:51

J84i78r28k38a 58D18v23o75ř89á12k 4495700903218

Co se týče zadlužení firmy tak je pod 50%, čili v pohodě. Je to daň za schopnost víc investovat do nutné a naprosto zásadní modernizace. Považuji to za správný krok. Teď by se ale už mělo ale se zadlužováním pomalu brzdit... K čemuž zřejmě dojde chtě nechtě, když Krnovské rychlíky zřejmě nebudou, a než bude uzavřené další 1-2 vyběrka, začnou pomalu končit některé rozjeté leasingy.

0/0
29.1.2013 22:47

P25e17t37r 97N47i56v17n81i55c13k59ý 3652674985877

Na iHned to vysvětlují takto: "Žaluda v tom, zdá se, umí chodit. Pro své kroky si dokáže vyjednat

politickou podporu. Dokáže propouštět i s požehnáním odborů. Z napjatého

státního rozpočtu dostává více peněz. Části svých mocenských rivalů se

dokázal zbavit, s jinými našel kompromis. I proto vždy ustál snahy o své

odvolání."

+2/0
29.1.2013 13:41

R63a75d67e75k 44J63a43n77a63t82a 9375636234212

Jakých "více peněz" myslíte?

Nevím jak za rok 2012 (to asi ještě nebylo zveřejněno), ale mezi lety 2010 a 2011 vzrostla úhrada ze státního rozpočtu za spoje objednané ministerstvem dorpavy z 4,075 mld na 4,081 mld Kč. To je nárůst o 0,14%, skoro nic, hluboko pod inflací. Takže reálně spíš dotace klesají.

+6/0
29.1.2013 13:49

P42e43t70r 83N30i97v69n35i23c88k30ý 3752134335247

Já nic nemyslím. Citoval jsem iHned.

0/−1
29.1.2013 14:55

J77i91r50k23a 87D35v36o80ř94á55k 4565800383728

Co ale stoupá je tržba z jízdného (vnitrostátního), každý rok cca +5%. A to je velmi pozitivní. Teď je to 5,0 miliard z vnitrostátního a 1,8 miliardy z mezinárodního. Podíl z jízdného a z rozpočtových peněz se pomaličku posouvá ve prospěch jízdného, už se to přehouplo přes třetinu.

0/0
29.1.2013 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.