Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a48n 69P56a89p64e76ž 8926936487618

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

+2/−3
31.1.2013 15:04

T66o27m81á10š 75M85a34r65n41ý 1558251871867

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

+2/0
31.1.2013 15:14

J43a11n 28P46a84t88e83j94d82l 2224958463112

Ano, ale chápete pojem pojistný limit? Jedna věc je, co udává zákon, ale pak máte ještě pojistné podmínky dané pojišťovny (což je vlastně vše co nedefinuje zákon).

+3/0
31.1.2013 15:14

T44o65m65á41š 76M53a37r87n76ý 1118631961597

Mno především nechápe - že "nad pojistnou smlouvu" žádné pojištění neexistuje. Zákon žádné pojištění nezakládá. Zákon jenom přikazuje - zařiďte si pojištění. A pojištění = pojistná smlouva. Mimo pojistnou smlouvu = žádné pojištění.

+1/0
31.1.2013 15:36

P22a88v67e38l 66K31u20r42a10l 5651654830690

Ale cestovní kancelář se pojistila pouze a jenom na nějakou částku- tedy definovanou výši plnění. Nelze po ní chtít aby platila více. 

Pojišťovna plnění splnila. Přesně v rozsahu definovaném smlovou- to že to na všechny klienty nestačilo není její problém.

0/0
3.2.2013 10:08

P21e73t49r 47V19e83s32e73l12ý 2419538883676

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

+6/−1
31.1.2013 14:14

T94o46m31á66š 98M63a48r34n76ý 1938371531547

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

+2/−1
31.1.2013 14:17

P74e35t68r 44V98e10s56e16l41ý 2629478383916

Já jsem jen reagoval na to, že se tu někteří jedinci diví, že se pojišťovna nepozastavovala nad výší pojistného. Ta prostě pojistí, co si zadáte.

+1/0
31.1.2013 14:20

T79o74m85á19š 56M23a49r98n35ý 1738211431667

Já s tím nepolemizuju - já jen doplňuju, že kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí "lépe"

+1/0
31.1.2013 14:23

J11a45n 45P44a79p22e92ž 8646196957158

Váš názor má logiku, pokud by se jednalo o běžné pojištění a právě s tím počítá pojišťovna Generalli při vypouštění mlhy mezi veřejnost. Jenže pojištění cestovních kanceláří není běžným pojištěním - je mnohem blíže k pojištění typu poviného ručení. Cestovní kanceláře se musí pojistit a musí pojistit veškerou svou činnost v oblasti zájezdů, pro uzavření pojistky musí cestovní kancelář předložit podnikatelský záměr, musí vyplnit dotazník pojišťovny a musí podepsat odpovědnost za to, že informace, které pojˇišťovně dodává jsou pravdivé. Pojišťovna určí pojistnou částku (ne tedy cestovka!) a pojišťovna má právo kontroly, zda cestovní kancelář uvádí správná čísla. Pokud se čísla změní proti záměru musí cestovka informovat, pokud neinformuje, tak podvádí, ale nic to nemění na odpovědnosti pojišťovny plnit. Případné ztráty z takového plnění má vymahat na tom, kdo ji lhal. Nemůže si brát klienty jako rukojmí.

0/−3
31.1.2013 14:26

T67o42m53á41š 60M63a82r83n37ý 1168821721477

Povinné ručení je úplně stejné, jako tady pojištění těch cestovek. Když přestřelíš škodou pojistný limit - tak pojišťovna taky neplatí. A pokud nemáš dostatečné pojištění / nebo nemáš pojištění vůbec - tak to neplatí pojišťovna, ale někdo jiný (Česká kancelář pojistitelů) ale na to je pak už speciální ustanovení zákona, které se pojištění cestovních kanceláří netýká.

+1/0
31.1.2013 14:29

J66a46n 23P14a54p48e61ž 8566106417978

Zákon jednoznačně říká : (§7)

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

0/−3
31.1.2013 14:59

T21o70m96á81š 35M44a37r70n78ý 1808511241697

Tak na tomhle to stavíte ... A víš co ... jo máš pravdu. Jen do toho - pěkně dotlačte klienty cestovky, aby pojišťovnu zažalovali o pojistné plnění. 

.

V takových sporech bych s radostí zastupoval pojišťovnu i zadarmo (za vyhláškové náklady zaplacené žalobci). Jen by mě zajímalo, jestli pak ACKČR nahradí těm klientům soudní poplatky a náklady na právní zastoupení Generalli, které budou muset zaplatit až to prohrajou. 

.

Kdybys znal pojišťovací právo, tak bys věděl, že tento odstavec směřuje proti vyloučení odmítnutí plnění pro případ nepravdivě sjednané pojistky dle §24 zákona o pojistné smlouvě a proti krácení plnění při podpojištění dle §41 zákona o pojistné smlouvě. Ani jedno z toho tady nikdo neuplatňuje.... pojišťovna svou pojistnou smlouvu splnila do puntiku.

+1/0
31.1.2013 15:10

J17a47n 71P89a37p16e59ž 8286716977768

No vida, já věděl, že se skutečná identita pana Marného Tomáše přecejen jednou provalí :). Je to trochu ubohost dělat tady chytráka pod falešným jménem, ale to věc každého, kdo se stydí za své vlastní jméno. Že pane Kratochvíle z www.krachycestovek.cz.  Třeba si Vás Generali na ty soudy najme, pokud bude chtít ušetřit. Přecejen pan Kalvoda bude asi o něco dražší než vy.

0/−3
31.1.2013 18:49

T43o97m88á19š 69M43a57r66n10ý 1548301891667

Čoveče tak tohle už je paranoia v klinické formě. To vás v té ACKCR ty krachy cestovek tak děsí?

.

A teda musím říct, že i na tiskového mluvčího máš obvzlášť vyvinutý smysl minout pointu.

+1/0
31.1.2013 20:41

D10a57d91a78k 22P93e65t25r 7311520954178

Pojištění proti úpadku na 120 tisíc? Malinká cestovka? Jen odpovědnost malé domácnosti, 2 + kk,  se standartně pojištuje na částku 500 tisíc.

0/−1
31.1.2013 21:28

T76o70m29á93š 81M79a48r72n29ý 1488361551287

Je to žalostně málo. Jenže pojištění odpovědnosti domácnosti je mnohem levnější než pojištění odpovědnosti cestovky. Těch domácností je daleko více a pravděpodobnost škody je menší a  většina škod bude hluboce pod limitem. Cestovek je řádově míň, pravděpodobnost události je vyšší, a máš téměř jistotu, že pokud na škodu dojde, bude se blížit limitu.... (pojišťovna musí dohromady vybrat tolik od cestovek, aby poplatila všechny pojistné události, režii a ještě ji zbyl nějaký zisk...).

+1/0
31.1.2013 21:55

M10i44r33e83k 24T25u85r57e15č88e78k 4233802150772

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0/−2
31.1.2013 13:40

J41a60n 21P54a91p12e92ž 8726376717288

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

+2/−2
31.1.2013 14:05

P74e80t26r 46V61e31s46e60l21ý 2589428413176

On je hlas lidu, někteří ani po 20 letech nepochopili, že jejich doba skončila.

+4/0
31.1.2013 14:15

T37o20m58á71š 80M50a79r10n73ý 1708411681377

A pojistku máte dostatečnou ? ;-D

+2/0
31.1.2013 14:18

P80e62t25r 16V71e94s22e94l49ý 2149408673376

To más marný, stejně ti to neprozradí...

+1/0
31.1.2013 14:20

M56i76r30o93s28l97a29v 14U26r81b52a31n 1906867901279

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

+1/−1
31.1.2013 13:23

R11a20d84e77k 34H49o82d44a14ň 9866467281213

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

+3/0
31.1.2013 13:09

J87a15n 27H13e53l92l12e79r 9798515426

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0/0
31.1.2013 13:22

T48o33m63á79š 72M84a79r18n30ý 1768481931547

Klient je spotřebitel ... hotely a spol jsou obchodníci. Obchodníci se mají o sebe postarat sami, spotřebitelé mají právoi na určitou dávku naivity a je je třeba chránit.

0/0
31.1.2013 13:54

B89o13h16u93m84i88l 41M60á10c91a 5381762346273

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

+6/−1
31.1.2013 12:58

D47a92v87i47d 31P68e52t38r 9119840123713

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

+1/0
31.1.2013 13:49

J29a16n 38P97a43p49e21ž 8716236497868

Zřejmě jste zaměstnanec té slavné pojišťovny, možná dokonce z toho oddělení, které pojistky smlouvalo :) Možná, až vás někdo nabourá a bude  mít u Generali uzavřené povinné ručení a pojišťovna Vám pak nebude Vaše auto chtít zaplatit, uvědomíte si jakou blbost jste sem napsal a budete chtít po pojišťovně, aby vám to auto uhradila.

0/−1
31.1.2013 14:08

T18o93m89á20š 80M47a40r35n13ý 1478661421257

Pleteš hrušky a jabka. Tenhle problém u povinného ručení pravděpodobně nenastane, protože minimální limit pojistného plnění je tuším 35 000 000 Kč/pojistná událost. A pokud by ti náhodou způsobil škodu větší než 35 mio (některé pojišťovny to mají i výše) - tak by ti zcela oprávněně nezaplatili nic.

+1/0
31.1.2013 14:15

D41a39v26i34d 12P60e12t30r 9909230693343

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

+6/−4
31.1.2013 12:49

J32a12n 57H88e65l61l14e96r 9168795526

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

+3/−1
31.1.2013 13:23

J40a58n 71P90a69p59e98ž 8346616727238

A v čem se tady stát nechová právně ? Stát donutil všechny cestovky, aby byly pojištěny a ty se pojistily. Pak se objeví pojišťovna, která nechce splnit své povinnosti a vy z toho vyvozujete, že se stát chová nezákonně. Nezní to divně ?

0/−2
31.1.2013 14:10

T65o14m32á85š 69M62a47r65n27ý 1808301841577

Takže chceš říct, že pokud by se třeba takový EXIM pojistil na 1kč pojistného limitu, tak je to prostě OK... a pojišťovna to má zatáhnout i kdyby to byla jarda? To by mě zajímalo proč se vůbec někdo tedy pojišťuje na více než tu jednu korunu...

+1/0
31.1.2013 14:19

J45a81n 46P47a84p62e45ž 8196616857858

Pokud by některá pojišťovna byla natolik dementní, že by např. Exim pojistila na 1,- Kč, tak by to pak musela zaplatit. Za svou demenci musí holt podnikatelé obyčejně zaplatit.

0/−2
31.1.2013 14:43

T75o40m68á42š 70M90a87r17n61ý 1198451531657

Problém je v tom, že pojišťovna má možnost to kontrolovat jen při uzavírání smlouvy. Pak už ne. Pak je to na cestovce, aby si zajistila dostatečné pojistné krytí.

.

Když na začátku roku řeknu, že obrat budu mít 100 000 Kč (protože minulý rok sem ještě nepodnikal) a tento rok pojedu ještě v malém, a pak rozprodáš zájezdy za 5 000 000 Kč - co jako podle tebe má ta pojišťovna dělat? Jít zkoumat do cestovky jestli náhodou nemají vyšší obrat ? A jak by to asi mělo vypadat ? "dobrý den, ukažte mi účetnictví ať vám můžeme zvýšit pojistné" - "jděte dopr... obchodní tajemství"...

+1/0
31.1.2013 14:51

J78a91k50u59b 49Š61a71f19a72n23d54a 7865237611481

Jste dobrej exot. Na kolik máte pojištěný barák? Na korunu? A budete chtít 3M?

+1/0
31.1.2013 14:57

J97a37n 14P14a27v45e19l 8393922148946

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

+3/−1
31.1.2013 12:47

J35a91n 22H33e48l98l38e79r 9678915226

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

+2/0
31.1.2013 13:24

J85a68n 98P24a75p12e26ž 8236546577398

Pak jste ten zákon četl špatně. Odpovědnost pojišťovn je tam jednoznačně dána - je povinna vrátit klienty domů a vrátit peníze ze záloh těm, kteří neodjeli.

0/−1
31.1.2013 14:11

T49o18m33á15š 41M36a29r69n62ý 1568541541367

To je jako bych si u vaší cestovky koupil zájezd na Vysočinu, a pak se vztekal, že ste mě nevzali na Seyschelly, protože přece podle obecné definice cestovní smlouvy jste povinni vzít mě na zájezd a zpět....

+1/0
31.1.2013 14:13

J78a95n 49P74a55p58e42ž 8936566857518

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

+4/−7
31.1.2013 12:14

M44a14r12t69i16n 22K78r59a47t94o52c14h98v43i67l 6125595966399

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

+1/0
31.1.2013 13:41

T64o40m23á71š 45M78a62r51n67ý 1958241451927

Neblbni. Myslím si, že ACKCR je sdružení Jouzů ... ale nevěřím, že by si udělali takového Jouzu jako je výše svým tiskovým mluvčím - vždyť ani neumí pořádně psát.

+1/−1
31.1.2013 13:45

J32a81n 69P36a33p59e62ž 8496776937178

Prosím nějaký konkrétní argument. Napsat o někom, že je Jouza je primitivní a ubohé, pokud se schovávám za jméno "Tomáš Marný" a nejsem schopen napsat jasný argument v čem se jako Jouza projevuji.

0/−1
31.1.2013 14:14

T41o35m91á50š 41M87a55r81n95ý 1268311201317

"ohranu", "zákon 159"...

0/0
31.1.2013 14:22

J41a66n 89P53a70p21e62ž 8326596597818

Ano, jsem tiskovým mluvčím ACK ČR. Vstupuji zde pod svým pravým jménem a píši své názory zcela otevřeně. Můžete být konkrétní a napsat v čem dlouhodobě nenaplňujeme Vámi zmíněný bod našich stanov ?  Já jsem přesvědčený, že jej naplňujeme. Například i mou účastí v této diskusi, kdy se věcnou argumentací snažím vysvětlit, že se pojišťovna Generali chová neeticky a nekorektně ke klientům, kteří byli poškozeni krachem cestovních kanceláří.

0/−1
31.1.2013 14:19

T26o72m40á77š 10M43a89r85n46ý 1158401191867

Mno ještě v tom chvíli pokračuj, a Generalli celkem oprávněně sekne i po ACKČR - protože zatímco vy si to vykládáte tak, jak by se to hodilo do krámu vám - tedy vy nic vy muzikanti - proč třeba ACKČR nekontroluje svoje cestovky jestli jsou pojištěné na dostatečnou částku a v případě problému upozornila živnostenský úřad?

+1/0
31.1.2013 14:26

J22a20n 79P49i42r48k75l 2103718484934

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

+6/−3
31.1.2013 11:58

R66o68m19a77n 65C41e84r81n75y 5203337670571

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

+8/−3
31.1.2013 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.