Diskuze

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J73a84n 65P29a74p13e64ž

31. 1. 2013 15:04

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

2 3
možnosti
TM

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

2 0
možnosti
PV

P79e45t70r 42V23e33s71e75l80ý

31. 1. 2013 14:14

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

6 1
možnosti
TM

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

2 1
možnosti
MT

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0 2
možnosti
JP

J74a20n 20P52a80p54e82ž

31. 1. 2013 14:05

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

2 2
možnosti
MU

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

1 1
možnosti
RH

R50a93d84e26k 77H54o23d54a97ň

31. 1. 2013 13:09

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

3 0
možnosti
JH

J37a23n 71H92e61l79l81e69r

31. 1. 2013 13:22

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0 0
možnosti
BM

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

6 1
možnosti
DP

D33a25v34i35d 12P98e68t14r

31. 1. 2013 13:49

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

1 0
možnosti
DP

D62a18v41i72d 87P96e40t88r

31. 1. 2013 12:49

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

6 4
možnosti
JH

J79a93n 25H11e94l80l71e53r

31. 1. 2013 13:23

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

3 1
možnosti

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

3 1
možnosti
JH

J45a90n 61H20e77l16l23e98r

31. 1. 2013 13:24

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

2 0
možnosti
JP

J31a35n 29P76a12p14e70ž

31. 1. 2013 12:14

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

4 7
možnosti
MK

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

1 0
možnosti
JP

J53a60n 46P96i43r21k22l

31. 1. 2013 11:58

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

6 3
možnosti
RC

R80o63m72a52n 30C67e16r66n56y

31. 1. 2013 12:06

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

8 3
možnosti