Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i88r87k31a 11D69v14o83ř27á39k 4685600283108

Fotky jsou zřejmě kradené. Aspoň první dvě.

0/0
2.2.2013 22:32

P14a27v38e36l 44M65a61r49t76o28c46h 5217473946130

Tak co pane Sůra. napíšete článek také o tom, že vlak IC 1010 Regiojet se u Chocně střetl s člověkem a cestující pobraly vlaky ČD bez nutnosti zakoupení dalších jízdních dokladů? Nebo se Vám do vaši jednostranné pisálkovské činnosti nehodí? Rv

+8/−10
1.2.2013 16:57

T89o44m80a67s 81N56o80v47o90t72n30y 3911846508119

Ano a určitě je ČD vezmou zadarmo a Regiojet to nebude muset zaplatit. Stejně tak pobral něco i LEO a jistě ne taky zadarmo. A za ten střet může asi tak Jančurův vlak a ne ta trubka co skočila, ty jednostranný pisálku ;-D

+6/−1
1.2.2013 23:20

M78i74l43a37n 64L82a95š65ť10o85v38k51a 8702504203628

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-a-leo-odvezly-cestujici-regiojetu-f0o-/eko-doprava.aspx?c=A130202_143933_eko-doprava_suj

0/0
9.2.2013 7:47

M73i10l92a82n 58L10a77š71ť29o66v36k64a 8162514803208

Dráhy ale nakonec na nehodě vydělají. Stovka cestujících sice nic neplatila, ale dráhy si jízdné vyúčtují RegioJetu. "Vyúčtuje se to," potvrdil Joklík.

Leo Express ale ke svému konkurentovi přistoupil s fakturací podstatně odlišně. "Samozřejmě nebudeme nic účtovat. Je to pomoc cestujícím v nouzi a předpokládám, že pokud by se něco stalo takového nám, tak podobně se zachovají konkurenti i k nám," podotkl majitel firmy Leoš Novotný.

0/0
9.2.2013 7:48

P48a97v52e12l 83H82r22u16z34a 2431946396397

Zdá se, že vedení ČD mně dělá radost. D1 expresy bez řádné ekonomické studie formou pokus - omyl byly už na samém začátku odsouzeny k zániku. Zástupné důvody a výmluvy na rušení D1 expresů vedení ČD nadále potvrzují svojí "kvalitu" a proto Rv.

+3/−6
1.2.2013 16:45

P85e39t36r 37N98e29c97h12a91n10i10c13k24ý 7693386288890

Ale třeba Slovenská Strela jezdí v neděli natřískuntá až po střechu. Často podobně i Jesenius. A nevim proč by D1 expres nemohl zastavovat v Pardubicích. To by snad ty 3 minuty nikoho nezabily a třeba by mohly navazovat na rychlíky na Liberec. Teď tam od Brna je návaznost jen u zastávkových rychlíků.

+3/−1
1.2.2013 15:02

Z23d29e75ň89k53a 27S47e36v79e61r93o68v49á 9635708474855

Jenže to by kvůli výluce nemohl jet přes HavlBrod, jak jsem zažila před 14 dny ;-)...

Já sama ovšem taky nechápu, proč to udělali bez zastávky

+2/0
1.2.2013 15:40

J89i40r98k64a 85D52v77o27ř47á96k 4495870233538

Já bych se ani nedivil, že právě kvůli té objízdné trase. Až se rozkope Ústí nad Orlicí a nějaké to nástupiště severně od Brna, bude to jasnější.

Jinak zastávka v Pardubicích by měla určitý význam jen pro relaci Pardubice - Brno. Pro Praha - Pardubice tam jezdí už teď spousta vlaků, i těch několik minut zdržení by bylo zbytečných.

Také uvidíme, co to s počtem cestujících udělá, až se D1 rozkope opravdu. Kvůli tomu ty D1 Expressy vůbec v jízdním řádu jsou. Kdyby se vagóny začaly naplňovat, zastávka by zhoršovala ekonomiku.

+4/0
1.2.2013 18:25
Foto

H93a25n20a 23A28n48t85o67n90o98v56á 6477349394614

Právě, Praha - Brno vychází levněji autobusem a časově je to srovnatelné. Kdo jezdí EX ví, že právě v Pardubicích většina 70% cestujících vystoupí a jejich místa zaplní cestující z Pardubic.

0/−1
2.2.2013 14:49

P38a38v62e27l 33M39a38t62o14u69š50e57k 5510567778594

Už jsem tu jednou psal, že mezi Prahou a Brnem jezdí vlaky v přehnaně krátkých intervalech (i několik spojů po cca 10 minutách). Takovou frekvenci na tak dlouhých ramenech nemají ani ve Švýcarsku. Z toho logicky vyplývají tyto závěry: jednak na tak velkou frekvenci spojů nejsou naše tratě stavěny, zejména pak v okolí Prahy, kde je hustá regionální doprava (tříkolejný úsek do Poříčan je v tomto směru výsměch), a tudíž je problém je vůbec odvozit, z čehož plyne značné riziko zpoždění již při nepatrné nepravidelnosti v provozu; vlaky musí nutně jezdit krátké, protože by se při těchto intervalech delší nezaplnily, což vede k nepříznivému poměru mezi výkonem hnacího vozidla a kapacitou vlaku. Nicméně dlouhé, a tedy ekonomičtější vlaky by se při takto husté frekvenci u nás (a možná ani ve zmíněném Švýcarsku) neobsadily už vůbec. Uvedený model dopravy je tedy při stávajícím vozidlovém parku tedy již z principu dosti nehospodárný. K tomu přistupuje fakt, že se řádně neobsadí ani krátké soupravy, neboť zmíněné intervaly jsou v našich podmínkách skutečně nesmysné. Ale uvidíte, že až tam začně jezdit společnost RegioJet, cestující se do jejích vlaků pohrnou a problém se zdánlivě (opravdu jen zdánlivě, resp. jednostranně, ve prospěch jejich provozovatele) vyřeší, ačkoli její vlaky nebudou o nic lepší než ty současné.

+6/−2
1.2.2013 14:27

P22e35t66r 78N57e35c44h32a61n27i97c40k51ý 7273606238260

Několik spojů po 10 minutách? Myslíte to, že každé 2h vyjede EC směr Bratislava a 8 miin. za ním zastávkový vymeták Praha-Brno, který je spíše kategorie Regional-expres? S D1 expresy je tam spíš interval 30min.

+6/0
1.2.2013 15:09

R87a18d44e31k 63J83a24n41a21t49a 9715696954392

On zřejmě myslí úseky kolem Prahy, jak je jasné z dalšího textu, ale z nějakého důvodu na začátku píše Praha-Brno.

+1/0
1.2.2013 15:12

J89i41r85k30a 79D55v80o35ř93á16k 4105100353978

No, možná. V každém případě "koridor" na takovou frekvenci stavěn je, ale je to dnes samozřejmě na hranici únosnosti a za cenu zdržování nákladních vlaků. Protože když ho plánovali, dopředu moc nemysleli (ani moc nemohli) a dnes tam v zásadě chybí ještě jedna kolej.

Jinak mezi Brnem a Prahou je expresní hodinový takt, zahuštěný na půlhodinu jen 3, nyní tedy už jen 2 D1 Expresy v každem směru všednodenně. To není nijak přehnaná frekvence, cca polovina toho co na Ostravu.

Pro šťouraly: Couravé rychlíky se do toho samozřejmě počítat nedají, jen blázen by jimi jel Praha-Brno.

Co se týče budoucnosti, tak čekám za necelé 2 roky v polovině spojů (=všechny na Vídeň) nasazení railjetů s jednotnou kvalitou a zároveň v té době nebo o rok později zrychlení tak o 15-20 minut, čili na 2:20 až 2:25. To přivede jistě pár cestujících navíc, ale ne tolik, aby to uživilo nějak moc přidaných vlaků nějakého soukromníka. Leda by pak živořily všechny, na kdovíjakou rentabilitu to nevypadá. Soukromník se může spíš snažit "ukrást" nějaké spoje na Bratislavu a Budapešť.

+5/0
1.2.2013 18:17

M86i44r52e56k 34Z69á43v21o55d94n38ý 7202357660178

"Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt." // Naprosto souhlasím. Minulý rok vyrazily všechny kvalitní vozy (Bee (kromě verze 272) či Bpee) do boje o Ostravu a nyní je na tuto trasu vyrazily již poněkud zastaralé Bmee.

0/0
1.2.2013 14:01

T63o73m35á32š 36K66a53p30l46a15n 8423899933123

Hlavně se mi líbí ta reklamština toho jejich tiskového mluvčí: "obsazenost stoupla na dvojnásobek", ale už neřekne, že na půlku zmenšili počet vozů, takže procentuální obsazenost jim sice stoupla, ale to je tak všechno.

Nicméně samozřejmě vlaky na trati Praha/Brno mají budoucnost, zejména jestli se podaří je zrychlit, postarat se, aby jezdili minimálně jednou za hodinu, pustili tam i konkurenci a cenově se dostat na 2 stovky (a bez dotací) - pak budu milerád jezdit s nimi a nikoliv s (třeba) žlutými autobusy, prostě proto, že vlak je přeci jen bezpečnější, (v normálních zemích) spolehlivější, prostornější, ekologičtější ...

Teď když budou 8 let výluky na dálnici, tak může být železnice o to zajímavější.

+6/−3
1.2.2013 13:57

L43i30b38o84r 37M95o67u92č46k10a 1628277445462

vzdyt to dela i jancura ... 3-4 vozy, vytrhany sedacky ... obsazenost na 80%  ;-D

+11/−2
1.2.2013 14:05

Z57d19e53ň87k72a 71S29e80v77e73r67o54v65á 9975478234445

Vždyť mezi Prahou a Brnem už vlaky jezdí každou hodinu. A cena se včasným nákupem bez inkarty dostává na 180 Kč. Piodle jízdního řádu to trvá 2:40 ale většinou je v Brně o pár minut dříve

+5/0
1.2.2013 14:30

R74a41d76e34k 65J53a82n39a98t24a 9265726714142

Ano. Ostatně Tomáš Kaplan ukazuje sám na sobě důvod, proč to nejezdí plné. Protože chybí propagace. Lidi prostě stále nevědí, že tam EC jezdí jednou za hodinu a za 180 až 210 Kč (podle včasnosti nákupu).

Novináři jim to totiž neřeknou. V celém tomto článku tato fakta zmíněno nejsou, přitom v obdobném článku o Regiojetu by se to lákavými informacemi jen hemžilo.

+10/−2
1.2.2013 15:16
Foto

H90a30n95a 20A91n26t69o27n73o30v65á 6567709404704

A to je speciální cena Praha - Brno? Protože jízdenka Brno - Pardubice stojí 205. To by se mi vyplatilo koupit až do Prahy a vystoupit si v Pardubicích, stejně 20 ušetřím.

0/0
2.2.2013 14:52

R96a30d79e12k 34J31a49n19a80t14a 9365246884572

Ano, to je speciální cena Brno-Praha. Pro cestu do Pardubic se ale nevyplatí, protože speciální cena Brno-Pardubice stojí v eShopu 140 až 180 Kč.

205 Kč to je základní jízdné. Na to jezdí jen pár neinformovaných a lidi, co jim služebku platí firma.

0/0
3.2.2013 1:08

P54e55t18r 73M82a47r57e55š 8150316

To je stejné jako titulek článku, kdyby tam napsal, že rušej jedno ICéčko, tak vypadá jako pako, že píše o hovadině, ale když tam napíše třetinu, tak je to mnohem víc :D

+1/0
2.2.2013 9:23

J53o26s10e20f 21G77o93s22t21í41k 6775430242479

České skorumpované dráhy my můžou nabídnout klidně přepravu letecky i z krevetama,za ty miliardy utopený z našich daní. Ale já jsem musel s touhle sebrankou dojíždět 4 roky na střední. Hlavně kůli nemožnosti cestovat hromadnou dopravou jsem si koupil auto,a jen si na to cestování vzpomenu,vyskáče mi kopřivka. Tak jen čekám,až dojdou ve státě už konečně zlatáky,aby jsem se ještě mohl dožít cesty vlakem s někým kdo prřepravuje lidi,a ne transportu dobytka,kterej si všechno nechá líbit !!!   

Vzkaz pro Pana Žaludu: Už to zabal,a ušetři nás toho divadla! Jednou v životě se chovej jak Chlap! Rv

+4/−13
1.2.2013 13:46

P50a63v81e49l 91M83a77t36o21u72š27e22k 5900737338814

Pan Jančura, úhlavní nepřítel pana Žaludy, to jistě vyřeší! Přitom bych se ani nedivil, kdyby spolu jezdili na golf nebo za jiným rozptýlením.

+5/0
1.2.2013 14:29

K25a91r98e36l 84Č34e21r38n40ý 9857900242812

v D1 expressu jsem se konečně cítil jako ve vlaku a hledal zakuklený logo Deutsche Bahn:-)) nevim jak ve dvojce, ale 1. tř byla super - wifi funguje, člověku se dostane příjemné péče personálu a dokonce i kafe a noviny jsou zdarma. Jediná nevýhoda jsou časy - ráno jsem musel do Brna ECčkem a teprve zpět D1 EX...podle mě to minimálně po dobu opravy D1 bude vhodná alternativa k autu. Cenově to bylo EC tam - D1 EX zpět v jedničce něco pod 1000,-Kč, což taky ujde.

+14/0
1.2.2013 13:17

Z20d24e39ň18k66a 19S10e96v65e71r37o93v41á 9525818964305

Druhá třída taky super, jen bez toho kafe zdarma :) Ale wifi fungovala perfektně

+11/0
1.2.2013 14:33

P14e70t39r 95P49a78c17k38a 4239399355501

Ono z aut na dálnici D1 jede opravdu do Brna jen zlomek. Pro všechny ostatní je D1 Express k ničemu.

0/−6
1.2.2013 13:16

J62i11r68k94a 25D96v42o19ř54á80k 4725350263538

A to jste se dozvěděl kde? Autobusů bez nějakých zvláštních zastávek tam teď jede relativní dostatek a nebývají vlastně ani levnější, zato jsou stísněnější a rizikovější. Z těch desetitisíců auto co po D1 jede v nejslabším místě jich Praha - Brno naopak pojede nezanedbatelné množství, a dostat "jich" do vlaku jen necelou desetinu z nějakých těch 30 tis. by znamenalo zahustit vlaky skoro na dvojnásobek - tj. půlhodinový takt.

+5/0
1.2.2013 18:40

A63l14a93n 41Ř51e23p17k35a 4255606

No kdyby měli ČD na iDnes-u a jinde reklamu v článcích, jako Regiojet na své žluté IC, tak jezdí taky plné. :-)

+14/−2
1.2.2013 12:32

J28a41r41o16s10l93a37v 83N59o43v64á12k 4418770448202

No, hlavně je pravda, že zatím nebyly nijak moc vytížené. Bohužel.

+1/0
1.2.2013 12:07

P71e51t48r 41N44i23v51n84i73c23k96ý 3712254275247

Brňáci hupsnou do auta a už to po tankodromu valí do Prahy. Z Ostravy he to přese jen výrazně dál, zajížďkou okolo Brna. Z Ostravy je vlak rozumnější volba.

+1/0
1.2.2013 12:29

A47l49a49n 63Ř83e90p41k25a 4275966

Ale zajímavé, že Jančura se na trasu Brno-Praha tak třese a nejradši by tam jezdil už zítra a bez dotací ;-D.

Holt reklama je reklama.

+4/−1
1.2.2013 12:34

P22e90t61r 50N32i36v58n31i78c71k68ý 3932794475767

Jančura na té trati chce mít monopol bez dotací.

1. Má rozhodně nižší náklady (hlavně režijní) než ČD

2. Nasadil by jen tolik vlaků, aby je naplnil.

3. Ještě se nerozjela velká oprava D1

+4/−2
1.2.2013 12:48

P56a66v91e13l 31M21a65t44o95u24š62e77k 5930537778564

4. Jezdí jen tam, kde s jistotou ví, že neprodělá. Tím spíše, když tam (určitě bezúplatně) získá monopol... Přeberte si to jak chcete.

+4/0
1.2.2013 14:34

P34e50t28r 52N60i10v62n47i63c74k92ý 3532574305667

Která soukromý podnikatel by šel podnikat tam, kde prodělá?

+1/−1
1.2.2013 14:49

J12i72r17k26a 97D38v92o15ř40á77k 4945470873548

Třeba ten který se přepočítá?

+2/0
1.2.2013 18:52

J41i15r53k31a 47D27v74o37ř85á75k 4925290373388

Narážíte na jeho 50 milionovou ztrátu za rok 2011?;-D No, to byl koneckonců jen nepodařený rozjezdový rok, já si počkám raději na čísla za rok 2012, jenže s tím Jančura zaručeně nebude pospíchat. Vlastně na Obchodní rejstřík nedodal data ještě ani za rok 2010...

+2/0
1.2.2013 18:50

R38a67d17e24k 38J21a89n70a77t54a 9495626284192

Jak jste přišel na bod 1. Ano, Jančura má nižší režijní náklady. Ale jen v absolutním objemu. Při přepočtu na vypravený spoj vedou v tomto ČD protože těch spojů mají 7000

+2/−1
1.2.2013 15:18

J50i56r23k22a 17D16v58o31ř70á16k 4405550393268

Tak tak. A přecijenom mít 6 stevardek na 4 zmenšené vagóny, tedy maximálně 192 sedaček, to přecijen také něco stojí, i když se cestujícím třeba líbí, jak to vypadá zababeně.

+1/0
1.2.2013 18:56

R95a23d95k69o 98K64ř47i33v63á66n35e97k 7830623595140

PN: Jak jste přišel na to, že RJ má nižší režijní náklady? To vztahujete na počet vypravených vlaků? (RJ 18 denně, ČD 6900 - tedy 390 x více) nebo na počet přepravených cestujících nebo na přepravní výkon (oskm) nebo na korunu tržeb? ?

ČD patří v produktivitě pracovníka na počet cestujících i přepravní výkon k dlouhodobě nejlepším v Evropě. V tržbách je to na průměru kvůli nesrovnatelně levnějšímu jízdnému. R^

Nevěřte tomu, že minidopravce, vypravující čtvrt procenta vlaků v Čechách, je na tom s režijními náklady lépe, ačkoliv tiskového mluvčího a další neproduktivní pracovníky schovává do režijních nákladů mateřské firmy. Rv

+5/−1
1.2.2013 15:30

R68a28d17e33k 79J72a63n85a23t78a 9175676614762

Nejen tiskového mluvčího. I zvýšené náklady na eShop, který patří pod StudentAgency, ale dost se toho na něm muselo kvůli vlakům přidělat ....

+1/0
1.2.2013 16:13
Foto

J68a97n 94M92r57á80z 5840496979801

myslím, že až dojde k avizovanému začátku oprav na D1 v několika úsecích, nebudou ČD stačit vagóny... Toť můj soukromý odhad...:-)

+8/0
1.2.2013 12:49

J85i86r89k86a 24D33v52o98ř26á12k 4865320313598

Myslím, že to bude trvat po začátku prací ještě tak půl roku, než to stoupne podstatně. Ale celkem věřím tomu, že jestli se někdy zjara začne, ČD by ten zrušený pár mohly na podzim zas nasadit.

+2/0
1.2.2013 19:04

J53i42r36k82a 90D91v96o84ř55á93k 4685400143358

Vždyť zatím nemají smysl, když se na D1 nekope. kromě toho  zavézt novou vlakovou linku trvá spíš rok než pár měsíců - navíc zimních.

+2/0
1.2.2013 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.