Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Bylnici opravují za 185 milionů. Peníze prý jinak využít nešlo

Rekonstrukce příhraniční železniční stanice v Brumově na Zlínsku za 185 milionů korun vzbudila negativní ohlasy. Lidé nerozumějí tomu, proč byla tak velká investice potřebná v místě, kudy denně projede jen několik vlaků a odkud ani není přímé spojení se Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I86v62a52n 57M79a75r48e43k 6514948912

"Hospodaří" se i na druhé straně hranice konkretně např v Trenč Teplé kde bylo zbudováno pompézní nádraží třetího tisíciletí. 

I když se jedná o "koridorovou"¨stanici tak >>>Provoz na Moravu zastaven,na Lednické Rovné ukončen stejně tak jako skončila "električka" do Trenč. Teplic pro kterou bylo sice zbudováno taktéž nástupiště ale shodných parametrů jako pro normální rozchod takže v případě obnovení provozu na tomto unikátu by cestující skákali do přistavené soupravy shora ,no a nakonec ještě snad na trati  T.Teplá -Trenčín -Chynorany byl provoz též omezen na minimum takže Trenč Teplá by bohatě vystačila s parametry Bylnického nádraží !

+1/0
5.2.2013 16:08
Foto

P89e56t74e98r 44K11r34a13k 4685935358312

Je to schizofrénne, keďna jednej strane sa modernizuje železničná infraštruktúra, na druhej strane sa ruší osobná a nákladná doprava. Ešte horší osud zasiahol aj trať Žďárec u Skutče - Svitavy, kde bolo nákladne vybudované DOZ (diaľkové ovládanie), no a v súčasnosti tam jazdia asi len Sp vlaky cez víkend. V prípade tej Trenčianskej Teplej ale treba brať do úvahy, že leží na medzinárodnom železničnom koridore. Do jej modernizácie išlo určite násobne viac peňazí ako do Bylnice, ale vybudovali sa napríklad mimoúrovňové a bezbariérové nástupištia, dosadili rýchle výmeny čo má význam pri organizácii a bezpečnosti dopravy.

0/0
5.2.2013 23:05

M37i71l32a36n 53B91u17r38e67š 4295536807448

Tak to bude zase klasický tunel. To je jako kdyby v Brně vybudovali jednu stanici metra s tím, že se s ním v dalších 2000 letech tak nějak počítá

+2/0
4.2.2013 21:21

A58n93t21o57n13í18n 63N85á70d18v68o45r39n16í96k 1407412382224

Dejme tomu, že nejdou peníze přesunout, ale pak se ptám jakého inteligenta vůbec napadlo nechat zpracovat takový projekt a kteří další inteligenti tento projekt schvalovali, protože toto nikoho nepodplacenýho a se zdravym rozumem nemůže napadnout.

+5/0
4.2.2013 15:11

P65a34v80e34l 53K32r55e35u22z37i72g46e74r 7404490490899

Na tomto příkladu jde krásně vidět šílenost dotačního systému... super, kolik peněz dostaneme přefiltrovaných přes EU... v porovnání s tím, kolik tam musíme dát. Ale abychom my byli v pluse, musejí být jiní v minuse. A navíc se cestou spousta peněz poztrácí na "transakčních nákladech". Systém dotací EU je přerozdělováním peněz od relativně chudých v bohatých zemích k relativně bohatým v chudých zemích.

+4/0
4.2.2013 14:33

M76a10r59t40i48n 60B29o12u85s95k46a 4948750954383

tvrzeni, ze penize nelze pouzit jinde je pouze alibisticka vymluva. Problem je predevsim neexistence dostatecne pripravenych projektu, tak se to lepi takovyma pseudo projektama, jen aby nahodou dotace nepropadla. Tneto nekoncepcni pristup se bohuzel stava pravidlem u verejnych investic :(

+2/0
4.2.2013 14:57

R16i86c56h63a33r50d 88K11á76b94a 8369238330420

Je to krasna ukazka jak nesmyslne je prerozdelovani penez na jakekoli urovni. Cim vys je vetsi plytvani.

Nalepte cedulku: "Placeno z penez danovych poplatniku", bouchnete sampus a teste se na dalsi uspesne projekty.

Napr. nedaleko od nas, se stavi z Evropskych penez golfove hriste ...

+2/0
4.2.2013 14:30

M38a95r88e26k 29K40o80s97t72e15l15e77c48k56ý 6843606588

Takže, kdybychom na to používali jen vlastní peníze, tak bychom to ani nerekonstruovali. Takhle rekonstruovat můžeme, i když to nepotřebujeme!

A raději vyhodíme peněz více, však on si už na tom někdo kapsu namaže! Projektanti i agentury jsou placeni provizemi z celkové částky...

Staří si už raději nepamatují a mladí to nezažili. Tak se budeme navzájem okrádat jako za socialismu.

Ať žije ten bruselský socialismus a přerozdělování! Zkušenost s moskevským socialismem nám evidentně nestačila...

+4/0
4.2.2013 14:24

J26a97n 65P58a28v75e25l 8983102748326

Hezké uvažování. Ve volném překladu "raději peníze vyhodíme oknem než abychom je vraceli"

+4/0
4.2.2013 14:19

P64a13v35e36l 86Z73i89k16a 3302741452259

Jinak Brusel žádné peníze nevytváří, nic neprodukuje, nic nevydělává. Pořád to jsou naše nebo aktuálně německé peníze, které jen tím slavným Bruselem protečou!!

+7/−1
4.2.2013 14:06

J40a42n 81S51v84o84b92o14d50a 6274774372561

Ano, je potřeba to zefektivnit. Nikoli zrušit. Lepší mít peníze z Bruselu a dobře využité (možná budoucnost) nežli žádné peníze z Bruselu (nevhodná budoucnost).

0/0
4.2.2013 14:22

R89i25c54h17a25r93d 47K77á28b14a 8579498640850

Mylite se. Prerozdelovani nefunguje efektivne nikdy. Lepsi je penize nechat tem kdo je produkuji.

0/0
4.2.2013 14:32

J14a30n 37S98v46o94b14o33d79a 6364534492631

Aha, dík že jste mě upozornil :)

0/0
4.2.2013 15:05

R77i70c34h96a46r70d 50K83á29b29a 8129388280680

A jeste ne vsechny :) mnozstvi ktere tece tam je mnohem vetsi, nez jakou realnou cenu maji ty vysledne produkty :)

0/0
4.2.2013 14:31

J25i54n92d49ř33i59c65h 85R11á30z37l 1711534209135

Jasná zlodějna, jako vždy. Jo. jak se ti kluci, co spolu mluví dostanou ke korytu, tak chlemstají a nemají dost...Ale do času, taky na ně dojde...;-D

+3/0
4.2.2013 14:04

P61a56v69e11l 18Z14i53k63a 3352501672419

Co je to dotace???  To jsou peníze, které se vezmou těm, kteří je vydělají, pak se pošlou do Bruselu, tam se jich třetina utratí, pak se pošlou zpět chytrým úředníkům na krajích, ti utratí za svůj provoz další třetinu a zbylou třetinu přidělí známým, kteří jim dají do kapsy 10% a ti postaví nějaký předražený nesmysl.

.... všechny dotace zrušit, úředníky jak u nás, tak i v Bruselu rozprášit!

+2/−1
4.2.2013 14:04

J84a10n 34S69v27o35b87o77d86a 6864304882971

Takže je potřeba zefektivnit proces a odstranit korupci. Máte klasický názor na EU, ale nechápu o co vám jde - korupci máme tady. Tím, že zrušíme EU nám tady korupce nezmizí.

0/0
4.2.2013 14:23
Foto

K27r75i49s95t35ý92n59a 47V32a71ň58k10o29v23á 3257610295513

;-D;-D;-D Já když tudy po dlouhé době jela, myslely jsme s máti, že pukneme smíchy. Denně tudy projede pár vlaků, jsou tam asi tři koleje. Udělali mezi nimi perony, a na ně postavili směrovky - nástupiště 1 první kolej, nástupiště 1 druhá kolej, nástupiště 2 třetí kolej. Já myslela, že je to pro usnadnění pro lidi s nižším IQ, které nenapočítají do tří a jsou schopní postavit se ke třetí koleji, když vlak stojí na druhé a jinak je nádraží prázdné. A já s říkala sáááákra, to je teda pořádný tunel! Měla jsem pravdu.

Kdyby tam radši dali lepší kafemat nebo automat na vodu, to, co tam dávají, kolem kafe ani neprošlo a je mi jasné, že na tak malé nádraží nebudou dělat bufet, když i novinový stánek museli zrušit.

+4/−1
4.2.2013 13:51
Foto

P80e90t74e64r 60K40r13a11k 4835755338252

V článku je jasné uvedené, že táto datácia z EÚ peňazovodu je z väčšej časti cestujúcemu substrátu neviditeľná, má však svoj význam v bezpečnosti (staničné zabezpečovacie zariadenie), rýchlosti stavania vlakových ciest, na racionalizáciu prevádzky... Všeobecne železničné, či iné dopravné stavby sú investične náročné. Okrem modernizácie významných uzlov a koridorov je z času na čas potrebné opraviť aj nejakú tú žst. na regionálnej trati, to obzvlášť platí pre sieť SŽDC, ktorá má v strednej Európe najväčšiu hustotu. Možno bola táto stanica dôkladne vyberaná, možno bola v dezolátnom stave, takže tak či tak, by jej oprava zhltla určitý objem prostriedkov (nepíšem o vymaľovaní staničných záchodov), ale o železničnom zvršku. A čo som pozeral do JŘ, tak Bylnice sa mi nejaví tak úplne bezvýznamná stanica.

0/0
5.2.2013 22:51

A66l71e83x42a64n56d38r 42V90i30d19n22e51r 1337490147205

prerozdelvoani je nejvetsi peklo

+5/0
4.2.2013 13:38

L36u57c45i16a38n 24P43a65p44a46z94i50a26n 5364317891145

Proč se to svádí na Brusel? Češi/Moraváci/Slezaní z Čechystánu žádali na projekt, kterému Brusel vyšel vstříc. To jestli si tady budeme realizovat blbosti je naše blbost. Nesvádějme to na Brusel. Žádost byla psána od nás. Proč jsme nežádali Brusel o skutečně potřebné akce, proč není spojení na Slovensko pro osobní dopravu? Proč máme takové představitele, kteří nevědí co lid, naši občané, národ pořebuje?

+8/−1
4.2.2013 13:24

H86o26n86z58a 67K32o86v60a60r 6803617239363

Protože na potřebné akce vám nikdo peníze nedá. Tuším, že to byl třeba případ Kladna (ale nejsem si jistý). Potřebovali parkoviště u nemocnice. Na to peníze EU nedá, ale na rozhlednu uprostřed nemocnice peníze dala a k rozhledně patří parkoviště. Takhle to prostě v EU funguje.

+4/−2
4.2.2013 13:26

P89e97t90r 57D27v87o19ř12á52k 9382287961278

To je jiný operační program, ve kterém jsou zrovna volné prachy. Tj. MMR je vycucané, na MŽP (MPO,...) jsou volné prachy = parkplatz není, rozhledna ano.

+1/0
4.2.2013 13:31

P61e87t25r 64D97v29o17ř64á17k 9622547511138

Mno, občas se stává,  že poskytovatel účel doace změní, ovšem příjemce dotace se nechytne za nos a dotaci na nesmysl neodmítne. A na kom je potom chyba? 8-o

+1/0
4.2.2013 13:30

H70o83n54z57a 61K29o38v53a47r 6133927989473

"Navíc selský rozum lze v případě evropských fondů aplikovat jen velmi těžko." - vytesat do kamene!!! Pokud si někdo myslí, že jsme stát tunelářů, tak proti situaci v EU nejsme ani druhá liga.

+6/−3
4.2.2013 13:24

P22e87t60r 58D96v88o40ř16á44k 9702947621618

Tak účel dotace musíte splnit vždy (u krajské, státní nebo evropské dotace). O účelu rozhoduje pouze ten, kdo peníze poskytuje, ne ten příjemce, který za ně něco má udělat nebo postavit. Příjemce navrhne účel, poskytovatl ho schválí nebo změní, ale vždy platí to, co si rozhodne ten poskytovatel.

.

V některých případech se účel dotace hledá jen velmi těžko a jeho zdůvodnění může nabýt groteskních rozměrů a podob. Např. u naučných stezek to bývají takové bláboly, že si člověk připadá jako kdyby žil v přírodní rezervaci, kam lidská noha nikdy nevstoupila.

+3/0
4.2.2013 13:29

V53í58t29e37k 53V49a53l56a13c63h 7534900185895

Oprava za 185 milionů???? Tak za tuhle sumu se dá postavit i zámek se zámeckou zahradou a ne jen oprava starého baráku. Je to prostě podvod, zlodějna a podnikatel na tom vydělal desítky milionů z peněz daňových poplatníků. Tak to dnes tady chodí a nedá se čemu divit.

+3/−4
4.2.2013 13:09

P52e79t58r 93D26v26o84ř41á55k 9162197721248

Přečtěte si článek celý - část šla do kolejového svršku a nové kabeláže a zabezpečovacího zařízení.

Jinak podle mne je to v pořádku, jen doufám, že někde neprošvihli termín nabytí právní moci nebo podobnou ptákovinu.

+2/−1
4.2.2013 13:25

L45u68c98i87a91n 95P17a70p18a26z93i63a49n 5514447571435

Kdysi, přečtěte si, že se nejednalo jen o opravu v klasickém pojetí... Tam ten problém není.

+1/−1
4.2.2013 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.