Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet bez povolení vyhodil černého pasažéra, teď má problém

Soukromý železniční dopravce RegioJet se dostal do potíží kvůli mimořádnému zastavení svého vlaku v Brandýse nad Orlicí. Potřeboval vyhodit z vlaku agresivního pasažéra bez jízdenky, ale kvůli tomu porušil železniční předpisy a ohrozil bezpečnost. Dopravce pochybení přiznal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i95ř87í 10L44i16n66h76a92r41t 3185894531576

Ty vlaky a šaliny..

Neuhnou a neuhnou..

Ať jedou proti sobě nebo za sebou..

Je nebezpečné jima cestovat..

Jednak je neřídím, druhak mne nikdy nedovezou na místo, kam jedu, jen na hnusné nádraží, třeťak většinou bez hospody a čehokoliv.. 

A ještě za to chtějí čím dál víc platit..

0/−5
10.2.2013 18:23
Foto

A97l77e97š 54M67a44r49c63o38l 5497530703709

Místní diskutéři jsou hrozně chytří a znalí všech témat, proto tolik příspěvků :D

+1/−1
10.2.2013 12:23

M84i32r55o49s83l49a77v 15Z34i85k55m29u18n93d 7239983424703

Peter Jablonovský : v kterém předpise provozovatele dráhy  je stanoveno, že strojvedoucí musí zatelefonovat dispečerovi - kterému ? Který předpis provozovatele dráhy stanoví, že strojvedoucí musí mít telefon, aby mohl zatelefonovat dispečerovi. Žádný zákon nebo předpis nestanoví, že lokomotiva musí být vybavena vysílačkou ...

Kdyby při průjezdu Branskýsem nad Orlicí (libovolnou stanicí) zasáhl vlakový zabezpečovač (to se stává), tak vlak zastaví a nikdo to nikomu nehlásí předem .

0/−5
8.2.2013 12:30
Foto

P94e47t43e56r 29J78a91b22l87o79n84o66v48s55k73y 1449816531471

Strojvedúci RJ porušil predpisy.Nezatelefonoval dispečerovi,že plánuje zastaviť vlak.Navyše v Brandýse sa dávnejšie stala mimoriadna udalosť.Cestujúca s dcérou vystupovali z os.vlaku,pani na zamrznutom nástupišti spadla a keďže sa to stalo ďalej od doprav.kancelárie a v tme,výpravca o situácii nemal 100% prehľad a skončilo to tragédiou,pani usmrtil prichádzajúci vlak EC po susednej koľaji.Takáto situácia sa mohla stať aj pri nečakanom zastavení vlaku IC RegioJet.Rýchla reakcia výpravcu zabránila možnému nebezpečiu.R^A ešte niečo:RJ prijal hlavne takých strojvedúcich,ktorí mali nejaké průsery u ČD...Takže aj to o niečom svedčí

+6/−1
8.2.2013 9:49

J91a34n 49S75l52o73v90í51k 7357592495361

Ráno "školním" spojem MHD jezdí přes deset dětí neustále načerno, ještě se tím chlubí a dětem co platí se vysmívají do blbců. Dobře totiž vědí, že po nastoupení do vozidla je řidič ani revizor nesmí vyhodit ani na zastávce. Musel by zavolat policii, jinak si děcka vysadit nikdo nedovolí. ;-€;-€;-€

+9/0
7.2.2013 12:17

A63l95a78n 57Ř32e37p37k13a 4755576

A jsou i černé? ;-D

+5/−1
8.2.2013 10:52

J70a61n 96S29l66o47v98í55k 7727222685611

víc než polovina.

0/0
8.2.2013 14:37

A50l45a55n 70Ř90e81p37k36a 4655626

Aha, tak to je vše vysvětleno. :-)

Na černé se radši ani křivě nepodívat, nebo bude zle.

0/0
10.2.2013 11:47

K47r53y31š70t69o96f 50L17a53n50í70k 1439620875775

tam nemaji paralyzer?

+1/0
7.2.2013 12:01

R32a17d53k51o 79K85ř37i67v11á55n42e12k 7600453555740

Tak ještě jeden pokus o shrnutí:

1. Problém nebyl pasažér ani zastavení, ale nezajištění bezpečnosti cestujících, které musel předem neinformovaný výpravčí řešit riskantním nouzovým zastavením jiného vlaku (shozením návěstida, což je samo o sobě dost nebezpečná věc)

2. Vyvýšené panely v kolejišti nejsou plnohohodnotným nástupištěm, pro cestující vystupující do kolejiště a přecházející sousední kolej směrem k budově musí bezpečnost zajistit v tomto případě výpravčí.

3. V případě opravdového nebezpečí ve vlaku bude stejně volat sanitku, hasiče a policii výpravčí a zajišťuje zastavení vlaku v místě, kam se záchranné složky nejsnáze dostanou a nevznikne nebezpečí pro ostatní. Výpravčí je také velitel zásahu do příjezu složek IZS. Stevardky neznají poměry na místě ani nemají potřebnou kvalifikaci.

4. Pán ve vlaku ohrozil plynulý výběr jízdného a byl nepříjemný, pokud však byl nebezpečný, měl být předán policii než v Brandýse někoho zabije.

X Dotaz na RJ: ?a) hrozilo ve vlaku opravdu nebezpečí a Vám vůbec nevadilo, že jste vystavili možnému útoku výpravčího a osamělé chodce v Brandýse, nebo ?b) jste si to nebezpečí vymysleli?

+4/−2
7.2.2013 11:46

M49a90r17e23k 53M97a94n77n 8119143653674

váš dotaz o vystavení osamělých chodců v Brandýse možnému útoku jste myslel vážně? RJ je odpovědný za pořádek v ulicích??? Dopravce není policie pane.Rv

+2/−2
8.2.2013 11:55

R27a90d16e82k 66J92a68n74a82t83a 9855766194852

Mají zodpovědnost jako kdokoliv jiný (§ 367 Nepřekažení trestného činu). I vy jako občan, pokud byste viděl, že někdo ohrožuje ostatní (těžké ublížení na zdraví (§ 145)), tak byste měl informovat policii.

A pokud těn člověk tak vážné ohrožení nepředstavoval, pak nebyl důvod zastavivat (natož bez ohlášení) v Brandýse, mohlo to počkat těch pár minut do vhodnější stanice.

+2/−1
8.2.2013 12:04

R29a25d36k94o 88K71ř96i74v31á52n54e73k 7330333215750

Panne Manne, Pan Ondrůj by měl  přijít o prémie, protože po vzoru strýčka Standy Grosse "obratným" vysvětlováním vyrobil RJ dva problémy:

1. morální - všude vidíme videa, jak třeba cestující a zaměstnanci v metru pomohou zneškodinit nebezpečného cestujícícho a předat ho policii. RJ údajně nebezpečného cestujícího jen tak vyhodil z vlaku, protože si vyřešil svůj problém a co se bude dít dál mu bylo jedno. PČR nebyla informována.

2. další ohrožení bezpečnosti - z článku je patrné, že strojvedoucí nemohl stihnout všechna opatření, která by byla nutná pro opuštění stanoviště na lokomotivě vlaku s cestujícími. A to už není jen na vyřešení domluvou, ale na pořádný průšvih. Nejlepší by pro strojvedoucího bylo, kdyby svou účast na vysazování cestujícího popřel s tím, že si to pan Ondrůj vymyslel.

+2/0
8.2.2013 20:19

J50i74ř30í 68P49o20s48p59í44š67i75l 8802910646158

Je dobře, že mu alespoň zastavili. Být to nějaká mafiánská společnost tak černý pasažér vystoupí i bez zastavení ;-D

+6/0
7.2.2013 11:39

J40i13r67k78a 79D50v16o24ř92á70k 4525690633378

Strojvedoucí pomáhající vyhazovat černého pasažéra? Není to samo osobě narušení bezpečnosti? Co kdyby mu ten černý pasažér také jednu natáhnul - pokračoval by ve vedení vlaku nebo by se nechal vyměnit? Soustředil by se na jízdu dostatečně?

+9/−1
7.2.2013 11:07

R92a68d44k62o 17K43ř20i55v50á46n18e75k 7760593315940

A uzamknul lokomotivu? Provedl všechny úkony, aby se mohl vzdálit?

+6/−1
7.2.2013 11:17

P26a82v65e47l 23S70l65a54d40o35v43n59í36k 6977953507846

On se v 21. století nedokáže vlakvedoucí domluvit s výpravčím příslušného nádraží, že "nouzově" zastaví?8-o

+9/0
7.2.2013 11:01

L31i51b98o41r 27W84a30l93a84c62h 9317698145723

Jen víc takových akcí, aby si lumpové v této zemi začali konečně uvědomovat, že protiprávní jednání může být také postiženo. Ikdyž mají velké zastání na Hradě...

+14/−1
7.2.2013 9:49

J55a92k97u53b 69S13u26c24h32ý 2134897322

Ono vysadit v Brandyse jeste neni tak hrozne, ja bych cerne pasazery naopak vysazoval mimo jakoukoli stanici, nekde v polich (vim, ze to neni mozne). A aspon pet az deset kilometru na kazdou stranu nic. A az by se bahnem dobelhal, jen stanice s nejakou lokalkou. Pak by si teprve zacal vazit (a platit!) za komfort Regiojetu ci R/IC/EC/ u ČD.

+14/−1
7.2.2013 9:35

J80i10r59k28a 51D49v67o89ř55á18k 4325630983978

Vysadit mimo stanici je trochu riziko. Kdyby si ten cestující usmyslil zmrznout nebo se při chůzi po kolejích nechat přejet dalším vlakem atd., máte prokurátora na krku.

+7/−3
7.2.2013 11:09

K45a52r38e17l 43V83a36c61h86u66t 9383542369463

Nerozumím rozhořčení mnohých diskutujících?! ... Viník byl po zásluze potrestán (=vyveden z vlaku ven), nic ho nesrazilo (tedy ne že by ho byla škoda ;-D), RegioJet byl upozorněn domluvou, aby příště dali vědět ... Takže vlastně všechno dobře dopadlo! ... Paráda, ne?  ;-) [>-] 

Dobrý konec = správný konec. - A takhle by to mělo dopadat co nejčastěji! VR^

+27/−3
7.2.2013 7:51
Foto

P68a17v29e94l 50S93v13i30t43i65l 5204813116242

Vyvedení z vlaku není trest. Je to jen ukončení černé jízdy. Rv

+8/0
7.2.2013 8:50

L26u47d70ě44k 54N70o67v72á84k 4241684166949

Pokud nenásleduje nic dalšího, tak máte pravdu. Kdysi kamaráda ČD honily po soudech o cca 5tis Kč "náhradu škody" zpoždění 1 min motoráku při podobném konfliktním vykazování z vlaku - cestou na vodu si na zadní plošině zapálil a vyfukoval z okna, čímž hrubě porušil všechny možné předpisy.

+2/−1
7.2.2013 12:54

M29a22r92i89e 96Č22e31r30m48á88k36o23v14á 1941242198718

Jak měl RJ postupovat, to nevím, ale bez jízdenky cestují i občané ČR v zahraničí, konkrétně někteří držitelé režijní průkazky ČD. Mají FIP jízdenku třeba do Říma, chtějí dál na jih, ale na některé vlaky tato jízdenka neplatí, přesto do tohoto vlaku nasednou, průvodčímu "jako" nerozumí, ten je na nejbližší zastávce vysadí, oni nastoupí do dalšího vlaku, chovají se stejným způsobem a tak docestují až na místo. Trvá to sice o pár hodin déle, to nádražákům nevadí, neb mají 6 týdnů dovolené, ale finančně se to dost vyplatí.

+2/−11
7.2.2013 4:29

L95u61b82o22m44í49r 94V93a98n64ě78k 8957317149361

Já vidím hloupé bazírování SŽDC na předpisech, v Brandýse jsou 4 koleje, tudíž ohrozit něco mohl max. ten diletant skokem pod další vlak, což je riziko, který hrozí na každém větším nádraží... To že SŽDC neumí organizovat výluky a vlaky maj 90min zpoždění (osobní zkušenost) a ČD několikrát za měsíc přejede návěst... je tohle prkotina. Černýho pasažéra má právo vykopat z vlaku každá společnost, to pak taky můžu začít jezdit na černo.. při frenkvenci zastávek a spojů na trati Praha Ostrava a možnosti vysadit někoho problémového jen tam kde vlak zastavuje, by se to totiž pěkně vyplácelo...

+10/−10
7.2.2013 0:54

T44o98m82a18s 49N74o23v68o79t92n77y 3581446308499

Já třeba RJ fandím, ale taky umím uznat, že udělali chybu (strojvůdce to prostě neoznámil a nevyčkal, zda je to možné). Zkus se někdy jen postavit na kraj nástupiště, kolem kterého proletí rozjeté EC a pak vykřikuj něco o hloupém bazírování na předpisech. V tom Brandýse už navíc jeden smrťák byl a to dokonce při plánovaném zastavení, je to tam špatně vyřešené a navíc poměrně nepřehledné.

Vsadím se, že kdyby se úplně toto stejné stalo u vlaku ČD, tak tady budeš skákat dva metry vysoko, jak zase ČD porušilo předpisy a že je potrestali jen napomenutím...

+13/0
7.2.2013 2:16

M75i53r63e22k 27Z17á33v82o83d71n96ý 7952967570518

No já vám nevím ... mně přijde, že je nebezpečnější projet rychle tam, kde se normálně jede pomalu, než projet pomalu, kde se jede rychle. Ano, mělo se to oznámit. Ale že by vzniklo opravdu reálné nebezpečí? Dosti pochybuji (jedině, že by byl ten černý pasažér tak zmatený, že by počkal, až odjede vlak a šel by na druhou stranu přes další koleje). Z technických důvodů jezdí vlaky poměrně často pomalu, případně i zastaví. A pokud to vememe z netechnických důvodů, tak když strojvedoucí vidí něco/někoho na trati, taky zastaví. A stalo se někdy v takovém případě něco? Ne. Mnohem nebezpečnější je, pokud projede vlak na červenou a to se stává bohužel celkem často.

+3/−2
7.2.2013 7:19

R34a26d83e10k 78J15a21n16a68t95a 9825926124282

Zda v tomto případě vzniklo reálné nebezpečí nevíme, protože se nikde nepíše, jak byl protijedoucí vlak daleko. Ovšem to nevěděl ani personál RJ, klidně ten rychlík mohl přijet za 30 sekund po zastavení!

Na článku je ovšem nejzajímavější to, že personál tohoto dopravce zjevně nemá problém porušit předpisy. Na základě poměrně banální situace na palubě bez ohlášení zastavili. Co když si příště takové neohlášené riskantní zastavení vyhádá učitelka s dětma - když většinu personálu vlaku tvoří nekvalifikované roznašečky kafe a strojvůdce jejich nápady nekoriguje, tak bych se ani nedivil.

+3/−1
7.2.2013 8:41

P66e90t60r 72N59o88v35o42t18n85ý 5297204250981

Pro ty, kteří to stále odmítají pochopit. Ten vlak zastavil ve stanici z důvodu výstupu a nástupu cestujících a v takovém případě musí být v dané stanici doprava organizována určitým způsobem. Jak, to už tady zaznělo. Aby mohl zaměstnanec SŽDC tu dopravu správně řídit, musí vědět, které vlaky ve stanici pro výstup a nástup cestujících zastaví a které ne. A to tady nevěděl. Naštestí k žádnému ohrožení nedošlo, takže stačila domluva.  Být to o pár minut později, tak jde třeba část personálu toho RJ vlaku před soud.

+3/0
7.2.2013 9:46

J45i52r78k26a 21D37v68o60ř73á43k 4515440643468

No a co? Možná, ale to je jedno. Z dobrého důvodu se nesmí jen tak "na černo" ani jedno. Spekulovat o vážnosti nebezpečí vám nepřísluší. Omluva ve stylu "stejně tam vlaky jezdí pomalu tak by to ubrzdily a nezabily by ho" zní hodně trapně.

+1/0
7.2.2013 10:47

J93i26r44k24a 30D63v26o80ř45á33k 4475680263908

Hloupé bazírování na předpisech, když jde často o život? S prominutím doufám, že vy v dopravě nikdy dělat nebudete.;-) Našly by se jistě nějaké předpisy co nemá smysl dodržovat důsledně, ale že "tajně" dělám s vlakem něco jiného, než dispečer nebo výpravčí očekává, to mezi ně určitě nepatří.:-P

O právu vykopnout černého pasažéra to není (to vás jen obelhaly noviny). To má každý dopravce, ale nečekané zastavení musí hlásit.

+2/0
7.2.2013 10:52

R18a96d80e67k 89S21c69h26ö27n 2666803735595

Co to je za článek? Proč to celý večer visí jako hlavní zpráva?! Vždyť se nic nestalo, skončilo to domluvou a o nic nejde. Hrůza, jak se IDNES snaží o čtenostRv To že se za poslední týden málem srazilo skoro 20 vlaků ČD, nemělo takovou publicitu. Asi se vážně zamyslím nad zrušením účtu a  vymazání IDNES z oblíbených:-/

+3/−7
7.2.2013 0:00

P15e26t27r 30U25l33l87m47a91n51n 2147898607812

To, že "se málem srazilo 20 vlaků" očividně mělo dostatečnou publicitu, protože minimálně v Adamově se nic málem nesrazilo a přitom o tom všichni mluví ;)

+4/−2
7.2.2013 0:08

R64a16d54e77k 52S20c76h52ö76n 2626833535525

No ono jich možná bylo málem 30. Ale to už se do Adamova nedoneslo;-)

0/−6
7.2.2013 0:13

R75a77d97e77k 42S55c14h21ö64n 2286133315445

Á propo: Adamov? Budějovice? Blansko? Kutná Hora?

+2/−2
7.2.2013 0:17

P38e53t25r 54U75l76l38m38a15n19n 2717878387632

cože? :-D Tak to si žádám o odkazy. A jak jsem psal v Adamově se nic málem nesrazilo.

+1/0
7.2.2013 0:27

M81i61c48h63a45e70l 79M21e69n93s72i71k 8431566700102

Tak teď už to víte, milý Regiojete: příště někde v poli a bez zastavení!

 

I zvířátka chtějí v zimě papat.

+3/0
6.2.2013 23:18

P86e51t55r 17U81l33l37m31a86n16n 2257238707672

Měli mu zastavit někde na širé trati. Tam by si mohl vystoupit hezky do pole a žádné ohrožení na životě v kolejišti by se nekonalo. A černý pasažér by se ještě krásně prošel, než by mohl zkusit další vlak.

+7/0
6.2.2013 22:44

R35o89b13e91r31t 58P25r64a66ž60á63k 4278826315810

Ano. To mohli. A živil byste je vy..?

0/−1
6.2.2013 22:59

T13o43m81á67š 15H32r29d41ý 9318810589341

Možná trochu extrémní, ale nikoli nemožná scéna: Agresivní pasažér někoho zraní nebo zabije. Vlakvedoucí: "Ne, tady nemůžeme zastavit, musíme tu mrtvolu odvézt až do Olomouce!"

+10/−5
6.2.2013 21:56

P26a76t38r55i66k 50Š11e67b82e67s51t34a 4213832326845

vítej v čechystánu :-)

+1/−5
6.2.2013 21:59

R94o53b63e49r16t 49P82r72a42ž55á64k 4458166585810

Pane Šebesto, prosím, nevyjadřujte se k železniční dopravě. Jste jouda a nerozumíte tomu. Pijte pivo, rozdávejte rozumy u vás ve výčepu, ale veřejně se neprojevujte.

+10/−2
6.2.2013 23:01

Z20b71y34n97ě87k 37P15o96p76o81v62s97k45ý 9916578557303

Pan není jouda! Viděl na obrázku lokomotivu, tak zeleznici samozřejmě rozumí. Nějaké hloupé, zastaralé předpisy, jsou přece k ničemu ...:-D

+9/0
7.2.2013 1:03

P10e44t45r 76N27o18v27o76t92n65ý 5227204840651

Další, co nepochopil ;-D

+5/0
6.2.2013 22:04

P61e34t85r 40U61l85l85m43a57n88n 2557868677522

já zkusím jinou extrémní, ale nikoli nemožnou scénu. Ve voze vzplane požár. Vlak BEZ OHLÁŠENÍ zastaví ve stanici, jakou je Brandýs. Z vlaku se vyvalí cca 100 lidí, kteří se v panice pohrnou směrem k nádražní budově, pryč od hořícího vozu. Po koleji mezi zastaveným vlakem a nádražní budovou si to 80km/h prosviští rychlík.

A jaké by bylo správné řešení tohoto problému? A ne, nezastavení vlaku to není.

+4/−2
6.2.2013 23:22

R50a47d79e84k 98J43a44n71a22t14a 9925636164312

Oba trochu přeháníte. Článek je o situaci, která sama o sobě je poměrně běžná a není žádnou katastrofou, žádným ohrožením. Nějaký primitiv ve vlaku nemá jízdenku a odmítá si ji koupit a chová se agresivně. Jenže pravděpodobně ani nemá zbraň (to by to pan Sůra jistě zmínil, aby byl článek čtenější), takže reálně nemůže nikomu ublížit, protože liidi v okolí jsou v peřsile.

Stav ohrožující plynulost a bezpečnost provozu z toho udělal až ersonál dopravce. Normální by bylo situaci ohlásit řízení provozu a vysadit toho člověka, kldině při mimořádné zastávce, nejlépe ve větší stanici, kde bude jak pořádný perón (takže to nebude mít takový vliv na plynulost dopravy), tak možnost zavolat policii (aby toho člověk legitimovala a bylo po kom vymáhat škodu).

+4/0
6.2.2013 23:38

P93e70t92r 85U90l25l11m73a59n60n 2947698447652

No vždyť na to narážím. Že samotné zastavení a "vypuštění" cestujícího z vlaku problém není, ale jen když je to ohlášeno. Tady bere spousta lidí ten článek tak, že se nikdy nikde nesmí mimořádně ani zastavit.

+4/0
6.2.2013 23:45

J86i56r31k39a 50D74v35o55ř84á37k 4215500303898

Další co nepochopil, že chyba nebyla v zastavení ale v jeho neohlášení.;-D

+1/0
7.2.2013 10:56

J22i80r47k97a 78D63v49o85ř95á69k 4955520503768

Co vás to napadá za nesmysly?;-D

0/0
7.2.2013 10:55
Foto

P87a29v88e39l 98P78o83k65o82r63n23ý 2416944480852

Kdo že to psal o černých pasažérech, kteří byli vyhazováni za jízdy. Jack London?

0/0
6.2.2013 21:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.