Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát se snaží zachránit ČD Cargo, dá mu půlmiliardovou slevu

Dlouhodobé finanční potíže státního nákladního dopravce ČD Cargo mohou vést nejen k jeho krachu, ale také k přesunu 30 milionů tun zboží ze železnic na silnice. Dopravce má nyní zachránit půlmiliardová sleva. Kdo ji však zaplatí, není jisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43o76j28t97ě92c36h 55H40a14n58k91e 3813625980380

A je to tady.. Jak asi koupit firmu která vydělává 2 miliardy ročně, je státní a ještě zatížena osobní přepravou? Normálně :-) Rozdělit a zbavit firmu zakázek ze kterých jsou peníze = jít do mínusu. Počkat až všem dojde trpělivost, protože veřejnost nerada vidí tak obrovské dotace. A nakonec ještě všichni budou rádi, až ji někdo koupí za minimální peníze.. Normální systém téhleté země... ;-(

+1/0
12.2.2013 17:14

A90n81d48r85e91a 12N48o48v26á 8434471746175

Může mi prosím někdo vysvětlit, pro si stát drží Cargo a nenechá ho soukromníkům? To přece není žádná veřejná služba.

0/0
12.2.2013 16:36

R16a59d64e38k 11J55a19n43a20t70a 9585376184242

Co si to představujete pod pojmem "nechat to soukromníkům"? Vždyť konkurence je na dráze možná už mnoho let - ucelené vlaky už soukromníci dávno provozují.

Jak ale máte i v článku, problém je s tzv. "vozovými zásilkami". To není (kvůli vysokými poplatkům za koleje, které konkurence (kamióny) v takové výší neplatí) dnes u nás lukrativní podnikání. Proto to soukromníci nedělají (jinak jim v tom totiž nic nebrání).

Takže nyní se tento poplatek snižuje - novináři to sice vykládají jak podporu ČD Cargo, ale ono to tak není. Poplatek totiž klesne pochopitelně všem, tedy i soukromým, dopravcům - a těm se tak zlepší podmínky a možná se do vozových zásilek pustí sami taky.

+1/0
13.2.2013 2:06

O27l58d13ř73i89c39h 35O73l78e73š 3734641353941

Já chci taky zachránit.;-)[>-]EU

0/0
12.2.2013 14:01

R59a83d60e28k 29M48i80t49a30s 6901368531640

Pokud je to nerentabilni tak bych to zrusil a hotovo. Pokud se to da resit propousteni a efektivnejsim rizenim, tak at se to udela. Pokud se tyto zakazky presunou na silnice, tak na tom stat jeste vydela na mytu.

0/−9
12.2.2013 11:55

J27i30r33i 21K77m77o83t89r 4454522531181

což ovšem znamená že za den bude na silnici o 2700 kamionu. Opravdu to chcete? dále zničené silnice, kolony atd??

+8/0
12.2.2013 12:16

J48a42r37o85s90l72a74v 59B58r59ü59m51m39e87r 7374733966

Pokud to celkově bude stát méně, tak proč ne? Ale řešení je v konkurenci na drahách a zde je potřeba zjistit, proč se to soukromníkům nevyplatí.

0/−6
12.2.2013 12:33

P66e75t29r 34M22a15r50e66š 8950946

Ono se nedá všechno přepočítávat jen na peníze, ona volnější silnice má taky svoji hodnotu... 

Prostě kusovky na železnici nevychází (proto je soukromníci vozí jen minimálně), ale ČD Cargo je musí ze zákona provozovat... takže to buď stát bude kompenzovat (snížení poplatku za lokálky) a nebo to bude muset postupně utlumovat. Záleží na prioritách.

+5/0
12.2.2013 12:51

J80a44r59o17s40l52a79v 86B21r94ü58m57m26e75r 7934153666

Ano, ona volnější silnice má svoji hodnotu, ovšem pokud by stálo méně stávající silnice rozšířit, než vydržovat dráhy, tak by to znamenalo, že je to ekonomičtější, ale i ekologičtější řešení (méně zplodin na kg nákladu, jelikož to vypadá, že ty vlaky jezdí poloprázdné). 

Pokud je ale problém v přestřelených cenách za koleje, tak pak by se mělo tlačit, aby se to zlevnilo všem kolejovým dopravcům.

0/−1
12.2.2013 14:33

M77a92r32t49i13n 86R32u68z32i28c94k42a 1912698886947

Ona ta silnicni sit ma obrovske nevyhody, opravy musite provadet vzdy, udrzovat je sjizdne vzdy, zabira mnohem vetsi prostor nez zeleznice, vyssi spotreba nafty - strategicka surovina, kamiony prepravi radove nizsi objem nakladu, zivotnost vozu je nizsi, prekladiste a skladovaci arealy, ekologie - smog + zdravi obyvatel...

Nevyjde to levneji ani nahodou,... ten problem je spise systemovy, netyka se pouze myta, ale i zanedbane udrzby zel. trati, stat dava vice na dalnice nez na stavbu trati, ... samozrejme, zeleznice nemuze uplne nahradit kamiony, ale na dalkovych tratich muze byt v pohode konkurenceschopna...

0/0
12.2.2013 17:37

M91a40r10t50i28n 17K71a52r76á41s25e48k 9508103348298

ale tak on je problem jen s malovozovzmi jednotkami - tam bych si tiplnul ze to te nafty mocneusetri. A prekladiste jsou jeden z duvodu preference kamionu - kamion rano nalozite ve fabrice a vecer sloyite u zakaznika tisic kilometru daleko. Vlakem musite nekolikrat prekladadat, a trva to bude mnohomasobne dele.

Samo velke objemy tezkych veci se vyplati voyit vlakem - na tom vydelavajak CD cargo. tak kopec soukromych dopravcu kteri v CR pusobi.

0/0
12.2.2013 23:30

R54a36d56e43k 55J90a92n22a89t84a 9215566464932

Jenže ony ty kamióny nestojí méně, doplácíme na ně z rozpočtu. I v článku máte napsáno, kde zakopaný pes - kamióny státu za silnice neplatí (mýto je jen na některých silnicích, navíc poměrně nízké), vlaky státu platí (za jízdu po každé tratích).

A soukromníkům se tyto zásilky nevyplatí právě kvůli těmto vysokým poplatkům - s jezdí tak jen s dlouhými vlaky (uhlí, kontejnery, ...), protože z toho je taková tržba, že si tím na ty poplatky vydělají.

+6/0
12.2.2013 13:35

J50a15r62o64s84l75a52v 85B59r15ü50m55m18e86r 7474803686

Jak platíme na kamiony?

0/−2
12.2.2013 14:35

R96a98d50e16k 44J35a43n13a97t27a 9195656174602

Přece tím, že za infrastrukturu pro kamióny stát utrácí více, než se z těch kamiónů vybere. Osobní auta totiž silnice téměř neopotřebovávají - najděte si někde za kolik aut vydá jeden průjezd kamiónu. Častá údržba a rekonstrukce je třeba právě kvůli kamiónům.

Nemluvě o side-effectech nadměrné kamiónové dopravy na životní prostředí, plynulost dopravy na silnici, atd. ... to sice není v současné době ohodnoceno penězi, ale škoda to je. Kolik lidí třeba zdržela ucpaná dálnice od smysluplné práce? Odškodnily je kamiónové firmy snad?

+1/0
12.2.2013 15:17

J35a57r35o35s62l83a64v 34B80r42ü94m30m15e87r 7474133556

Ze spotřební daně za paliva se vybere více, než infrastruktura stojí

0/−2
12.2.2013 16:18

R40a31d86e22k 16J39a58n25a71t58a 9665676654862

a) nevybere. Silniční dorpava stojí mnoho v různých kapitolách rozpočtu - nejen ŘSD, ale i policie, zdravotnictví, rozpočty krajů a obcí (všechny komunikace II. III. třídy a městské). I taková "maličkost" za 36 mld. jako tunel Blanka je z peněz obce Praha a ze spotřební daně neviděla ani korunu.

b) spotřební daň nemá za úkol toto financovat, má za úkol snížit spotřebu určité látky (proto se tak jmenuje). Jen malá část z ní je příjmem SFDI. A především ji platí téměř všichni co to palivo vuyžívají, nejen auta, všechno možné od těch vlaků až po sekačky na trávu.

+3/0
12.2.2013 16:32

V78i97k79t92o29r 81N34á63r25o44ž25n66ý 3549842398

Ono to tak stejně nakonec dopadne ...a nějaký půlmiardový dosyp od českého státu to nezachrání. Jsem tak trochu z branže. Před takovými osmi lety nebyl problém se sólo vagónem konkurovat kamionu. Dnes již máte problém konkurovat uceleným vlakem. Zatímco , státní dopravci každý rok valorizují mzdy a špatně hospodaří ... kamionoví dopravci jsou o hodně dravější , řidiči platí stejné mzdy již 10 let a drhnou je více , než před deseti lety. Za posledních 10 let mohly jít ceny za železniční přepravu nahoru o nějakých 50% , u silniční přepravy to byly pouze jednotky procent.

Záchrana celého ČD Carga je možná pouze jeho urychleným prodejem.

+1/0
12.2.2013 14:33

P46e95t10r 52M85a87r78e93š 8530946

Tohle se musí dát hlavně do pořádku, jinak zase zmizí něco českého :( Výrobky vozíme z Číny, jídlo z Polska a teď nás budou vozit Němci? Ale za co?

Je tady ještě pořád spousta příležitostí jako společný podnik se slovenským cargem nebo by šlo usilovat o menší podíl v Metransu či koupit menšího dopravce, který je flexibilnější apod. Ono se musí hlavně chtít a né jen čekat, co příjde.

+4/0
12.2.2013 10:30

V97i20k63t14o27r 96N68á93r62o95ž50n22ý 3679642788

Řekněme si na rovinu , že podíl železnice na nákladní dopravě je u nás jeden z nejvyšších v Evropě. A že takto vysoký podíl nelze udržet do nekonečna. A že vláček s jedním nákladním vagónkem na lokálce bude vždy tak šílený finanční propadák , že je naprostý nesmyl , aby to takto fungovalo dále.

+1/−4
12.2.2013 10:54

P25e86t70r 55M60a53r29e77š 8750586

Já nepsal nic o podílu ani o kusovkách, ale budiž ... :) Co je na tom špatného, že je velký podíl železnice na dopravě? Pořád si myslím, že je co zlepšovat, ale číslům: 

Pokud jde o podíly žel. nákladní dopravy, tak průměr EU je 17,1 % (2010). Česko 21%, Německo 22,2 %, Rakousko 39%, Polsko 19%, Slovensko 22% a pak jsou státy, kde to neřeší: Řecko 2%, Španělsko 4,2%, Irsko 0,8%

Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Modal_split_of_inland_freight_transport,_2000_and_2010_(1)_(%25_of_total_inland_tkm).png&filetimestamp=20121016055006

Kde je problém? Podíl může být klidně vyšší, zeptejte se v Německu. jak to dělají.

Kusovky: To záleží na státu, co chce. Buď se to podpoří a nebo se to zruší. Určitě to lze zefektivnit, ale to už jsem psal v prvním, že se musí taky chtít.

+4/0
12.2.2013 11:36
Foto

J24a80n 76S17í83k54o83r93a 8191278301451

Ale provoz na železnici je 1.ekologičtější,1 lokomotiva uveze např.1 100 tun na vlaku,ale kolik by muselo být kamionů,spotřebované nafty,zaplacených řidičů když na druhé straně stačí jeden strojvedoucí...

0/0
12.2.2013 17:29

M28a75r30t13i57n 44K26a78r40á30s59e70k 9118173488928

Ale tak problem je u malovoyove (kusove prepravy). Tzn stejnenafty, stejne strojvudcu, k tomu navic obsluha trati apod.

0/0
12.2.2013 23:32

M51i78r41o87s54l13a25v 90B85o77h51u66n27ě57k 3479580554955

Kamiony mimo vybrané silnice 1. třídy a dálnice mýtné neplatí, tak proč by měl vláček s jedním vagónkem na lokálce platit jako na hlavním koridoru. A to před rokem chtěl nějaký chytrák z ministerstva dopravy zpoplatnit vlakové úseky, kde nejezí osobní doprava, pro nálkadní vlaky na dvoujnásobek ceny! Jaký to obrat!!!

+4/0
12.2.2013 10:27

V21i50k51t13o19r 12N98á45r37o63ž20n75ý 3109452618

Údržbu té tratě musí někdo zaplatit. A buď ji zaplatí uživatelé , nebo daňoví poplatníci.

+1/−1
12.2.2013 10:55

M42i25r77o39s74l42a12v 83B44o34h16u77n98ě30k 3919710144735

Možné financování je obsaženo v článku.

+2/0
12.2.2013 11:48
Foto

J88a66n 95S88í41k75o41r51a 8261488141241

A kdo zaplatí výstavbu mnoha kilometrů dálnic a opravu silnic,co připomínají po zimě tankodrom,šoféři???

0/0
12.2.2013 17:32

J85a42n 89F33r12o79l17í82k 6226920365164

Proč by se měly zakázky železniční dopravy přesunout na silnici? Stačí nechat Cargo zkrachovat žaludu zkrmit prasatům a činnost prodat Němcům jak je u nás zvykem. Rázem by to začalo i fungovat. :-P

0/−7
12.2.2013 9:58

M27a96r41t13i78n 52C65e58r45v85e43n49y 2713108496458

Zacalo, ale razem by se taky zjistilo, ze je potreba jen polovina zamestnancu a svet by tak prisel o tisice odboraru co si radi hraji s vlacky...

+3/−2
12.2.2013 10:44
Foto

J87a57n 93S96í69k57o91r25a 8531968491841

Už teď je na ,,dráze" pětina zaměstnanců než před 20ti lety,a to na vrub bezpečnosti práce a vy byste chtěli ještě jejich stavy zredukovat?Ti lidé co chcete zrušit pro vás a vaše pohodlí navážejí například uhlí do Tepláren,vozí dříví,aby se mohl dělat nábytek do vašich domácností,cisterny s palivem do Benzin,pro vaše auta.Železnice u nás i v cizině vždy byla ztrátová,dotovaná státem a narozdíl od silniční dopravy

+1/0
12.2.2013 18:38

R88a90d79e62k 60J78a91n10a71t62a 9985606884682

Protože tyto zásilky (za současných podmínek = drahé poplatky státu za koleje) nikdo dělat nebude. Ani Cargo, ale ani nikdo jiný.

+1/0
12.2.2013 13:37

J37i51ř91í 28Š33e61v43č29í34k 4284943655

Tady asi zase pracuje neviditelná ruka trhu, že?;-D

+4/−2
12.2.2013 9:58

J57a34r80o87s16l38a66v 76B67r65ü33m82m70e78r 7104763826

Bohužel ne.

+3/0
12.2.2013 12:34

H87o95n14z38a 41P16u98r95k29r44á16b65e63k 1729838959125

chápete význam toho pojmu? :-)

0/−1
12.2.2013 12:59

P53a21v22e65l 33S41c83h31e12l14i68n31g49e32r 1843598405

Jen do nás ........, další atak na kapsu daňového poplatníka, ještě se chystá tzv. uhlíková daň.........Příjmy obyvatelstva se privatizují a lidem zůstanou jen oči pro pláč, nebudou stíhat platit daně, povinné pojištění,odvody, složenky,.........V době nekrize se organizovaný zločin soustředil na zprivatizování všeho co bylo ve vlastnictví státu, nyní sestoupil o patro níže a privatizuje peněženky lidem, přes své lobby a politickou mafii. To nemůže dobře dopadnout.

0/−2
12.2.2013 9:57
Foto

M37i24c65h34a51l 34V83y67s70k32o11č22i93l 3800361797265

Stačí aby tam někdo začal pracovat. Prodávám větší stroje a u ČD cargo  je běžné 3 denní čekání na cenovou nabídku přepravy a to tam musíte ten 3 den ještě zavolat! Soukromník mi cenovou nabídku zpracoval ještě tentýž den! Hold bez práce....Rv

+4/0
12.2.2013 8:52

J67a87n 20Č59e56k22a81l 7369375464774

jen technická - pletete si dopravce se speditérem, ten speditér si tu (předpokládám jednovozovou) zásilku stejně nejspíš nechal odvézt ČD Cargem.

Ale ano, ten "zákaznický" přístup odpovídá obchodní koncepci celé firmy...

+3/0
12.2.2013 8:55

V56i96k58t55o34r 35N58á27r71o60ž28n36ý 3539932108

A to chcete ještě pouze vnitro. Pokud chcete mezinárodní , čekáte tak dva týdny.

+2/0
12.2.2013 9:31

A39l71e36š 31J76a87v14ů81r44e73k 2982839250410

ono to asi není ta jednoduché, asi to nejde udělat za hodinu, ale dal bych tomu tak 1-2 dny a ne 2 týdny

0/−3
12.2.2013 9:41

V39i95k14t56o37r 69N21á75r76o85ž45n62ý 3649292978

Soukromý kamionový dopravce vám to udělá za 10 minut.

+4/0
12.2.2013 9:59

J40i43r25i 59K26m50o54t14r 4604582721741

jenže kamony mohou jet kdy a kam chtějí,koleje mají umezenou kapacitu a tase musí naplánovat, dohodout se zahraničím.

+1/0
12.2.2013 12:19

V62i84k56t49o20r 26N86á74r56o70ž97n83ý 3819332628

Pokud jde o ucelený vlak , poté souhlas. U jednotlivek nemusíte takřka nic..A také to trvá dlouho.

0/0
12.2.2013 14:26

I84v90o 68V22a68r15g50a 5105584491678

Pokud by byl založen tento "státní podnik" na opravdových ekonomických principech a nikoliv na politických zájmech, může skutečně dojít k významným úsporám, profitu, zisku. To může spočívat především ve snížení počtu lokomotiv, vozů, ale i režijních a vedoucích zaměstnanců, potřebných k zajišťování současného rozsahu podnikání.“ Prostě to prodejte do soukromých rukou. Nikdy jste ve státě podnikat neuměli a nikdy to ani umět nebudete.

+3/−2
12.2.2013 8:48

A74l85e35š 45J54a83v62ů17r36e29k 2362759290740

a co slušní, krachující podnikatelé ( to se může stát ), také dostanou od státu slevu ? Ať stát nechá cargo krachnout, myslím že se najdou zájemci , třeba zahraniční, co ho rádi nahradí ... . Teda alespoň myslím.

Každopádně vyházet neschopný managament, a bez padáků. Jediné povolené padáky jsou ty Kalouskovy.

+3/−1
12.2.2013 8:41

M88i71l37a42n 59U42ř35í63d64i63l 5451484881666

Kolik z propuštěných dostane zlatý padák?

+1/0
12.2.2013 8:24

A33l61e35š 16J81a45v39ů61r39e11k 2862449750540

tipnu si že tak 5-10. Ale je ta fakt jen tip od stolu :-)

+3/0
12.2.2013 8:42

M14i35l18a70n 92U32ř95í77d17i49l 5251244141196

Nevím, jak máte tuto informaci ověřenou, ale mně se to zdá moc velký počet. Na zlaté padáky mají prý vyčleněno jenom 100 mil. a kdyby je dělili mezi tak velký počet lidí, to by moc na jednoho nevyšlo.

+1/0
12.2.2013 8:50

A32l89e96š 64J26a38v54ů10r22e54k 2402889230580

nemám ji ověřenou, jak jsem psal, je to jen tip. Já si myslím že zlaté padáky se týkají vrcholového/vrcholného managamentu. A to asi nebude 50 lidí ... . Ale kdo ví

+2/0
12.2.2013 9:43

M70i49l96a83n 86U31ř37í56d91i51l 5251924871256

Já si myslím, že je nepřijatelné, aby zlatý padák padl pod 25 mil. Vždyť musí živit rodiny a to nemluvím o usílí, které vynaložili při devastaci této státní firmy.;-)

+2/0
12.2.2013 9:51

A22n20t91o77n35í16n 71P42o45l69i16c30k54ý 9900802771817

Co je to zlatý padák. Pokud je zlatý padák odstupné nad zákonný rámec (tedy nad 3 měsíce při nadbytečnosti), pak dostanou zlatý padák všichni.

0/0
12.2.2013 14:50

M79i72c35h37a20l 65H37o92r75k62ý 9395475804719

jen,aby to stačilo managementu na odměny ;-D

+6/0
12.2.2013 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.