- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A je to tady.. Jak asi koupit firmu která vydělává 2 miliardy ročně, je státní a ještě zatížena osobní přepravou? Normálně Rozdělit a zbavit firmu zakázek ze kterých jsou peníze = jít do mínusu. Počkat až všem dojde trpělivost, protože veřejnost nerada vidí tak obrovské dotace. A nakonec ještě všichni budou rádi, až ji někdo koupí za minimální peníze.. Normální systém téhleté země...
Může mi prosím někdo vysvětlit, pro si stát drží Cargo a nenechá ho soukromníkům? To přece není žádná veřejná služba.
Co si to představujete pod pojmem "nechat to soukromníkům"? Vždyť konkurence je na dráze možná už mnoho let - ucelené vlaky už soukromníci dávno provozují.
Jak ale máte i v článku, problém je s tzv. "vozovými zásilkami". To není (kvůli vysokými poplatkům za koleje, které konkurence (kamióny) v takové výší neplatí) dnes u nás lukrativní podnikání. Proto to soukromníci nedělají (jinak jim v tom totiž nic nebrání).
Takže nyní se tento poplatek snižuje - novináři to sice vykládají jak podporu ČD Cargo, ale ono to tak není. Poplatek totiž klesne pochopitelně všem, tedy i soukromým, dopravcům - a těm se tak zlepší podmínky a možná se do vozových zásilek pustí sami taky.
Pokud je to nerentabilni tak bych to zrusil a hotovo. Pokud se to da resit propousteni a efektivnejsim rizenim, tak at se to udela. Pokud se tyto zakazky presunou na silnice, tak na tom stat jeste vydela na mytu.
což ovšem znamená že za den bude na silnici o 2700 kamionu. Opravdu to chcete? dále zničené silnice, kolony atd??
Tohle se musí dát hlavně do pořádku, jinak zase zmizí něco českého :( Výrobky vozíme z Číny, jídlo z Polska a teď nás budou vozit Němci? Ale za co?
Je tady ještě pořád spousta příležitostí jako společný podnik se slovenským cargem nebo by šlo usilovat o menší podíl v Metransu či koupit menšího dopravce, který je flexibilnější apod. Ono se musí hlavně chtít a né jen čekat, co příjde.
Řekněme si na rovinu , že podíl železnice na nákladní dopravě je u nás jeden z nejvyšších v Evropě. A že takto vysoký podíl nelze udržet do nekonečna. A že vláček s jedním nákladním vagónkem na lokálce bude vždy tak šílený finanční propadák , že je naprostý nesmyl , aby to takto fungovalo dále.
Kamiony mimo vybrané silnice 1. třídy a dálnice mýtné neplatí, tak proč by měl vláček s jedním vagónkem na lokálce platit jako na hlavním koridoru. A to před rokem chtěl nějaký chytrák z ministerstva dopravy zpoplatnit vlakové úseky, kde nejezí osobní doprava, pro nálkadní vlaky na dvoujnásobek ceny! Jaký to obrat!!!
Údržbu té tratě musí někdo zaplatit. A buď ji zaplatí uživatelé , nebo daňoví poplatníci.
Proč by se měly zakázky železniční dopravy přesunout na silnici? Stačí nechat Cargo zkrachovat žaludu zkrmit prasatům a činnost prodat Němcům jak je u nás zvykem. Rázem by to začalo i fungovat.
Zacalo, ale razem by se taky zjistilo, ze je potreba jen polovina zamestnancu a svet by tak prisel o tisice odboraru co si radi hraji s vlacky...
Tady asi zase pracuje neviditelná ruka trhu, že?
Jen do nás ........, další atak na kapsu daňového poplatníka, ještě se chystá tzv. uhlíková daň.........Příjmy obyvatelstva se privatizují a lidem zůstanou jen oči pro pláč, nebudou stíhat platit daně, povinné pojištění,odvody, složenky,.........V době nekrize se organizovaný zločin soustředil na zprivatizování všeho co bylo ve vlastnictví státu, nyní sestoupil o patro níže a privatizuje peněženky lidem, přes své lobby a politickou mafii. To nemůže dobře dopadnout.
Stačí aby tam někdo začal pracovat. Prodávám větší stroje a u ČD cargo je běžné 3 denní čekání na cenovou nabídku přepravy a to tam musíte ten 3 den ještě zavolat! Soukromník mi cenovou nabídku zpracoval ještě tentýž den! Hold bez práce....
jen technická - pletete si dopravce se speditérem, ten speditér si tu (předpokládám jednovozovou) zásilku stejně nejspíš nechal odvézt ČD Cargem.
Ale ano, ten "zákaznický" přístup odpovídá obchodní koncepci celé firmy...