Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První tendr na rychlíky v ohrožení: stát vyřadil Arrivu, zbyl RegioJet

První soutěž na rychlíky v České republice na provozování dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov je v troskách. Stát vyřadil britskou Arrivu, protože nedoložila potřebné vzdělání minimálně u dvou vedoucích zaměstnanců. Arriva připravuje odvolání, pokud s ním neuspěje, tendr se bude muset opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73e11r31r75y 55N56o36v53o23t95n19ý 1484535563

proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň!!

0/0
28.2.2013 8:06
Foto

P74e33t32e71r 24J16a42b25l97o11n37o87v24s25k84y 1189446921511

Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.

+1/−1
13.2.2013 22:50

J19i15r53k86a 45D48v27o37ř95á72k 4395340223268

No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.

+1/0
14.2.2013 10:56

R78a61d12e83k 66J44a59n41a66t68a 9155776534282

Nízké ceny má WestBahn jen na rakouské poměry - pro ČR by to bylo i tak moc. Na trase Linz-Wien chtějí 17,20 EUR - to je 2,30 Kč na kilometr, za to vám Čech do vlaku nevleze, u nás je jízdné průměrně kolem 1 Kč/km.

A pochybuji, že by zvládli jezdit výrazně levněji - jediné co je u nás levnější, jsou mzdy a poplatek za dopravní cestu - ostatní nákladové položky jsou buď stejné (cena vozidel, energie) nebo vyšší (pomalé tratě=vyšší počet souprav a nízký potenciální počet cestujících=vysoké náklady na sedačku).

+1/0
14.2.2013 12:21

J48i39r97k20a 11D13v59o14ř64á27k 4775840783668

Mzdy a poplatek za železniční cestu jsou myslím celkem podstatné položky. Na Budějice také nejsou potřeba vlaky co mají v Rakousku a zvládají 200 km/h, jistě by se našly i levnější. Všechno podle mě závisí na tom, kdy se trať podstatně zrychlí natolik, aby si dostatek cestujících z aut řeklo, že vlakem je to šikovnější a naplnil celý expres tak, aby byl rentabilní. Což u couravých rychlíků u nás nehrozí. Expres by dnes sice mohl za ideálních podmínek už zvládnout cca za hodinu a třičtvrtě, jenže ty ideální podmínky budou zřídka- tj. do řádu se to nedá napsat. Letos se mají otevřít na trati 3 další stavby (a něco se má naopak ukončit).

0/0
14.2.2013 12:42

P24e86t11r 38M96a62r11e97š 8160556

Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)

+3/0
13.2.2013 15:17

J42i19r84k74a 55D21v29o76ř42á49k 4835760343108

Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).

0/0
14.2.2013 12:49

J36o12s24e74f 11Š97e28m49e65l73í61k 7109531270757

Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.

+1/−1
13.2.2013 13:22

J25a31n 84H37o98r14a 6547701506

Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.

+2/−1
13.2.2013 12:46

P28e88t70r 65N65i12v33n74i13c34k14ý 3952364975837

Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?

+2/0
13.2.2013 12:50

J40a53n 43H89o45r19a 6817591286

V jízdní řádu jsou od prosince 2012 a zdejším machrem přes dopravu p.Sůrou to bylo anoncováno již před mnoha měsíci např.http://ekonomika.idnes.cz/arriva-ukazala-soupravy-ktere-nasadi-v-cesku-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A120918_101853_eko-doprava_fih

Přesto do dnešního dne nevyjelo zhola nic.

+6/0
13.2.2013 12:54

T32o24m73á67š 55K48n71a36i97f69l 6143600787390

Oni fakt ještě nevyjeli? Hups :)

+3/0
13.2.2013 13:38

R77a98d18e59k 75J77a24n51a21t34a 9575386254722

A vy víte, jaký s tou linkou mají v Arrivě plán? Pokud vím, tak žádné oficiální stanovisko neřekli, nic nepřislíbili, všechno jsou jen domněnky novinářů a diskutérů na webu.

Mít namalovanou trasu v GVD "od vyhlášení" je totiž v současné době nic nestojí, SŽDC pokuty odpouští .... tak proč ji tam nemít. Stačí se podívat na nákresný jízdní řád, co je na každé trati tras pro nákladní vlaky, z nich valná většina nevyjede, jezdí jen podle potřeby ...

+2/−1
13.2.2013 13:42

J10a37n 59H82o78r88a 6167461786

Nevím jaké má Arriva plány,ale na svých stránkách píše,že nemá schválené vlaky pro provoz v ČR.Seriozní dopravce nevytrubuje, že začne jezdit až bude něco schváleno,ale až to schváleno je.Vaše inteligentní srovnání veřejného jízdního řádu s neveřejným trasováním nakl. vlaků nebudu snad ani komentovat.Jinak se podívejte na stánky Arriva a zjistíte,že slibují .....

Mimochodem sama Arriva má na svých stránkách odkaz na ony domněnky novinářů,kteří tak nesprávně informují o tajných plánech dané firmy.;-)

+1/0
13.2.2013 14:05

R19a10d45e77k 64J34a10n10a24t36a 9925646604662

Bylo ohlášeno nějaké datum? Nebylo. Pak nelze posuzovat, zda něco dodrželi, když nic neslíbili. Do konce GVD je ještě času dost.

+2/0
13.2.2013 15:14

R20a72d98e52k 53J10a32n56a31t89a 9425206344682

A ten veřejný jízdní řád má poznámku "od vyhlášení". Což je zcela legitimní poznámka.

0/0
13.2.2013 15:15

J76a10n 94H59o88r91a 6707801666

Jen doufám,že takových "legitimnich"poznámek nebude přibývat.:-)

0/0
13.2.2013 15:37

J77i78r72k55a 10D57v38o11ř46á17k 4715980263688

A kde Arriva něco vytrubuje? Objednala si trasu do jízdního řádu a udělala nějakou testovací jízdu. Nedělá to, že by se roky před vyjetím každý týden cpala do médií a hulákala, že ostatní dopravci jsou neschopní a ona to tu spasí. Na rozdíl od některých jiných...;-D

0/−1
14.2.2013 10:42

J25a17n 93H34o18r77a 6877561746

A kdo to tedy vytrubuje ,nějaký zlý agent s teplou vodou?Dejte se podobný příklad jiného dopravce jenž nechá zveřejnit jízdní řád s "legitimní poznámkou",že jezdit se bude až ....se hory zazelenají.

Pokud si dobře vzpomínám tak jeden takový se našel ,ale nakonec nikdy nevyjel.To bude ta "legitimita.;-);-)

0/0
16.2.2013 13:00

R90a88d75e54k 59J91a68n10a76t28a 9125276854752

a) nevytrubuje to nikdo. Možná sem tam nějaký novinář. Ale za to může ten novinář, ne?

b) je únor. že nevyjedou budete moci tvrdit až v prosinci, na konci GVD.

c) takových příkladů je dost. Nejen Railtrans, na který asi narážíte, ale i RegioJet. Leoexpres, ti všichni měli trasy, na které nakonec celý rok nevyjeli. Rovněž řada nostalgických jízd nadšeneckých splků, které jsou v JŘ také, se neuskutečnila. Pravda u Leoexpresu ještě nevím, jak to bude s tím CHomutovem, ale tipuji si, že letos nic.

0/0
16.2.2013 23:11

J31i58r11k31a 42D14v19o86ř60á14k 4115770903738

Kde že měl Leo Express trasu, na kterou celý rok nevyjel? U těch ostatních to platí.

0/0
18.2.2013 11:41

J83a76n 56H57o98r89a 6267791186

Tak nevytruboval to sem tam nějaký novinář,ale prošlo to celkem celou škálou médií(celkem snadno dohledatelné) a nevěřím,že si to všichni vycucali z prstu.Pokud argumentujete trasou nostalgických jízd tak je to celkem úsměvné to srovnávat s komerční dopravou. Kde v jízdní řádu SŽDC je nějaký vlak LEO do Chomutova.

0/0
20.2.2013 12:24

R67a61d55o86s25l13a97v 49K49l23a88u17d57a 5864298854352

Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.

0/−2
13.2.2013 12:32

J42i85r79k87a 92D54v89o89ř19á13k 4435340703378

Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.

0/0
14.2.2013 10:50

J76a40n 41D30v22o73ř51á62k 3103456114126

Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje ;-D

+7/−2
13.2.2013 12:05

J38a50n 59F93i68s97c70h79e14r 9904475310

Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.

+3/−1
13.2.2013 12:48

P86e73t61r 41D34v22o88ř45á15k 9872287791808

I účastníci stávajícího tendru mohou podat nové nabídky.

+6/0
13.2.2013 12:49

J55i86r65k22a 67D43v26o87ř56á53k 4875600673528

Jakého třetího účastníka myslíte? Je jich sedm, tedy aspoň na začátku bylo.

0/0
14.2.2013 10:53

D49a64v71i65d 96Č36e50r81n89o85h77o11r67s21k87ý 1226924446706

Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet :-)

+10/−9
13.2.2013 11:57

P75e88t27r 24D91v47o77ř79á86k 9702857141868

Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.

Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?

Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.

.

Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.

+1/−10
13.2.2013 11:48

T46o60m31á91š 65K33a56p24l83a29n 8463829323803

Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.

+10/−1
13.2.2013 11:52

V65i25k29t45o65r 74N67á32r81o72ž75n53ý 3509142878

Je to nutná podmínka dle Zákona o drahách. A to vzdělání nemusí být nijak hodně specifické. Tuším , že to je buď VŠ dopravní,ekonomické,právní či technické a 3 roky odborné praxe , nebo SŠ doprvaní,ekonomická či technická a 5 let praxe.

+6/0
13.2.2013 12:06

P71e12t12r 25D91v95o79ř74á37k 9902107781478

Fajn, takže nic, co by splňovaly jen 2 firmy v republice. Potom je vyřazení Arrivy dost divné.

+1/−2
13.2.2013 12:48

M29a74r43t94i55n 64V55y97s31k54o65c68i31l 3712918985200

Ale pokud ve VR neco pozadujete, firmu proste vyradit musite, kdyz pozadovane podklady nedoda.

+3/0
13.2.2013 13:26

J91i57r12k72a 78D41v73o79ř29á65k 4735290483698

Sice máte teoreticky pravdu, ale ono to vypadá spíš tak, že oni to dodali. Jenže to nebylo v dostatečné kvalitě, aby se to dalo uznat. A to může být do určité míry subjektivní, takže soudit se o to lze. Také se dá soudit o to, že je ministerstvo mělo podruhé upozornit, že jim ty papíry nestačí.

0/0
14.2.2013 13:04

J38o82s67e52f 44Š53e11m19e55l57í32k 7259141800707

Správně zadané výběrové řízení je to, ve kterém vyhraje ten, koho tam chce zadavatel. Takže vyčkejte a potom hodnoťte.

+1/0
13.2.2013 13:25

Č35e36s58l13a44v 90T89a85r89a26n11z64a 6638817834365

Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující:-/

+7/−7
13.2.2013 11:29

T41o57m34á26š 97K92a87p34l55a75n 8473559913273

Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.

+1/0
13.2.2013 11:54

D31a18v57i75d 48Č94e47r91n89o66h92o90r77s66k53ý 1376984546916

nebo dat stejnou cenu ale lepsi vozidla

+1/0
13.2.2013 12:37

J75i47ř88í 71K32a45p19l38a64n 4240193459231

Arriva je francouzskou firmou? Od kdy? Myslím, že původně byla britská a v roce 2010 pak byla odkoupena Deutche Bahn a stala se jejich dceřinnou společností.

+3/0
13.2.2013 11:24

M47a43r33t83i42n 54T33o18m86á46š 3207425360410

arriva <-> areva :-)

+2/0
13.2.2013 12:19

V10i95k56t87o31r 20N56á47r34o55ž69n68ý 3149252588

Tak si říkám , jak by asi ta doprava fungovala , kdyby tendr vyhrála Arriva. Co umí , když nejsou schopni dodat k přihlášce požadované doklady.

+3/−4
13.2.2013 11:01

R38a63d35e51k 82J55a63n29a20t13a 9245226464522

V Dánsku byla Arriva první soukromou železniční společností s licencí pro osobní železniční dopravu. V Nizozemsku provozuje integrovanou autobusovou a železniční dopravu, na železniční dopravu má 15letou licenci. Od června 2007 má devítiletý kontrakt na provozování železniční dopravy v jižním Švédsku od června 2007. V železniční dopravě se účastní i na německém trhu, má majetkový podíl ve švýcarských železnicích. Na hranicích Walesu a Anglie zajišťuje prostřednictvím firmy Arriva Trains Wales meziměstskou, oblastní i příměstskou železniční dopravu (Wikipedia)

+6/−1
13.2.2013 11:05

P39e12t34r 22N12i82v96n64i28c62k56ý 3912364855857

A proč tedy neumí dodat pár papírů, které byly jasně vyžadovány?

+3/−2
13.2.2013 11:13

R58a86d84e64k 14J70a86n81a78t10a 9885266494922

Vy tolik věříte českým ministerským úředníkům? Co když to bylo trochu jinak a bylo zadání "něco za každou cenu najít"?

+7/−3
13.2.2013 11:18

R68a20d17e41k 34J87a12n40a65t78a 9135556554662

Nebo tam ta Arriva byla od začátku jako křoví? Patří přece do skupiny DB, se kterousilně spolupracuje i Jančura.

+5/−2
13.2.2013 11:19

V70i33k30t98o70r 91N33á26r64o34ž61n86ý 3359402478

Zase když ví , že v soutěži musí zůstat minimálně dva ?

+2/0
13.2.2013 11:29

J40i33r81k17a 48D77v69o86ř80á29k 4535600703838

To sice patří, ale na nějaké křoví nevěřím. je to spíš želízko DB. A když to nebude dost ziskové, tak ji DB prodají zase někomu dalšímu.

0/0
14.2.2013 10:48

V53i97k35t67o40r 35N22á39r65o94ž50n31ý 3759862898

Poté by se mohli úspěšně bránit soudní cestou.

+1/0
13.2.2013 11:33

E76r10i36k 25D15r34a41g71o32m72i58r32e54c60k21ý 2881723787649

asi nevíte jak to tu chodí. Vím to bohužel z vlastní zkušenosti. Udělá se tendr, poté co se firmy přihlásí se tendr zruší kvůli nějaké blbosti. Ale úředníci už ví kdo kolik nabídl, tendr se udělá znovu a vyhraje nová firma která tam předtím nebyla. Jednoduché, smutné

0/0
13.2.2013 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.