Diskuze

První tendr na rychlíky v ohrožení: stát vyřadil Arrivu, zbyl RegioJet

První soutěž na rychlíky v České republice na provozování dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov je v troskách. Stát vyřadil britskou Arrivu, protože nedoložila potřebné vzdělání minimálně u dvou vedoucích zaměstnanců. Arriva připravuje odvolání, pokud s ním neuspěje, tendr se bude muset opakovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň!!

0 0
možnosti
Foto

Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.

1 1
možnosti

No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.

1 0
možnosti

P13e16t26r 94M16a70r33e57š

13. 2. 2013 15:17

Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)

3 0
možnosti

Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).

0 0
možnosti

Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.

1 1
možnosti

J77a50n 96H13o69r50a

13. 2. 2013 12:46

Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.

2 1
možnosti

Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?

2 0
možnosti

Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.

0 2
možnosti

Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.

0 0
možnosti

J31a95n 96D60v31o67ř32á25k

13. 2. 2013 12:05

Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje ;-D

7 2
možnosti

J17a64n 59F97i36s63c94h92e87r

13. 2. 2013 12:48

Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.

3 1
možnosti

Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet :-)

10 9
možnosti

Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.

Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?

Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.

.

Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.

1 10
možnosti

Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.

10 1
možnosti

Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující:-/

7 7
možnosti

Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.

1 0
možnosti