- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň
Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.
No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.
Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)
Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).
Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.
Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.
Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?
Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.
Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.
Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje
Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.
Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet
Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.
Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?
Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.
.
Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.
Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.
Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující
Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.