- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Největší machři jsou v Polsku. Tam jsou svítící bilboardy specialitou na světelných křižovatkách přímo v pohledu řidiče a schválně se aktivují, když padne červená. Takže řidiče to donutí čučet rovně za křižovatku na reklamu a ne na semafor, který je v polsku výhradně na laně nad hlavou (ne na sloupku).
V New yorku jsou svítící reklamy, ale ne u silnic (jakou je třeba magistrála) nýbrž na ulicích či náměstích http://en.wikipedia.org/wiki/Times_Square kde neoslňují řidiče, protože jsou nad úrovní jejich pohledu.
Naopak to co je u magistrály je na obecné ohrožení, protože to řidiče oslňuje a je to velice nepříjemné.
Klapky na očích brání koni, aby viděl do stran. Kůň díky tomu tak snadno nerozptýlí svou pozornost. Kočároví koně nosí klapky na oči i proto, aby se nepolekali pokaždé, když kolem nich projede auto.
To je fajn. A teď něco k článku...
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/471625_4679189631045_896045886_o.jpg
Takhle se mi povedlo vyfotit billboard na Florenci, ktery v mlze a nizke viditelnosti oslnil me a nejspise i ostatni ridice. Jednou v bezpecnosti silnicniho provozu zavadime kdejakou vec se zduvodnenim "kdyby to zachranilo jeden zivot" a na strane druhe povolujeme veci, ktery oslepuji ridice.
Ono kdyby jste měl nastavenou menší expozici, tak by to nevypadalo tak dramaticky...
dotaz pro paní Marii Donátovou, jednatelkou společnosti Dynavision.
Když nás srovnáváte se západem v této oblasti, logicky souhlasíte také s okamžitým odstraněním klasických billboardů v těsné blízkosti silnic a dálnic, neboť je v civilizovaných zemích tak blízko nenajdete. Nebo argumentujete západem jen v oblastech, které se hodí ??
Samozřejmě. Přece si nebude kálit do vlastního hnízda,
Moc nechápu to zapálení aktivistů kecat ostatním lidem do majetku.
ani já ne. Nicméně v tomto případě s nimi na 100% souhlasím.
Já jsem taky proti těmto bilbordům. Jsou všude, osvětlují a oslňují. Třeba na mostě v praze je to k večeru extrémě nepřjemné.
Souhlas s aktivisty. Tahle forma reklamy opravdu přitahuje pozornost daleko víc než cokoliv jiného, navíc to bývá neuvěřitelně přesvětlené.
Poslední dobou se zde objevuje nejeden článek na toto téma. Když slyším slovo "aktivista", představím si levičáckého týpka, který houby ví, všude byl a všechno zná. Sám vlastním jednu obrazovku v menším městě a druhou chystáme. Ve shodě s úřady, a také nám v sousedním městě neprošla lokalita blízko cesty. Přitom jediná studie, která na toto téma je, prokazuje, že LED obrazovka sice stáhne více pozornosti, ale nevyjímá se mezi jinými jevy, které člověka u cesty ovlivňují. Samozřejmě - u rychlostní komunikace je ten problém při případné havárii větší. Problém "přesvícení" obrazovky se dá řešit automatickou regulací jasu - to, že to někteří nýmandi neumí nastavit, nebo ta obrazovka tu funkci nemá, je věc jiná. Nicméně - když ti aktivisti neumí používat mozek, stačilo by se naučit používat Google, nebo předložit jinou věrohodnou studii, protože takto - co člověk, to názor.
Z osobní zkušenosti vidím ten největší problém právě tu svítivost...
Například na Jižní spojce na Spořilově ve směru na Smíchov (umístění tuším u toho prodejce aut) je někdy až oslňující...