Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo do šrotu prodala Praha tramvaje T3 Rusům a Ukrajincům

Pražský Dopravní podnik prodal loni v aukcích 54 vyřazených tramvají T3, za které získal přes 8 milionů korun. Vydělal tak víc, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu, což byla dříve běžná praxe. Ve sběrně by prodejem získal jen dva až tři miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N56i82k 80A85d85l50e54r 8934720809449

Je zvláštní, proč se nevyráběl vůz bez místa pro řidiče (a dalších částí), když téměř 50% jich jezdilo jako druhé ve spřažení. Úspora by mohla být docela markantní.

0/0
18.2.2013 15:18

J70i38r88k77a 29D75v42o18ř89á17k 4645460253198

Nemusela by. Místo pro řidiče je ve druhém voze zbytečné, pokud zrovna jede jako druhý. Ale když se rozpojí a jede samostatně, tak už ne.

Pohon, brzdy a ostatní systémy včetně jejich řízení jsou samozřejmě potřebné pořád, i když samo ovládání jde momentálně z prvního vozu.

Aby to v praxi nedopadlo tak, že by nakonec někde válely zbytečné "druhé" vozy, na kterých se ale trošku ušetřilo, zato by byl nedostatek těch řídících...

No, v éře většiny dlouhých tramvají nás to už trápit nebude muset...

0/0
18.2.2013 15:38

E62v37ž89e73n 74P17o92l53á16k 3588688451373

U alternativní tramvaje T4 se tyhle vozy vyráběly, jmenovaly se myslím B4, stačilo jen zesílit rám, ale ty u nás nikdy nejezdily a jak se v zahraničí osvědčily netuším.

0/0
18.2.2013 17:54

J43i47r65k50a 66D73v70o41ř31á89k 4915650673978

Ten prodej považuji za báječný počin.R^

0/0
18.2.2013 11:05

D61a15v35i90d 45Š64a75f32r23á63n29e96k 5727514267323

Je určitě zajímavé, že americký licencovaný podvozek PCC z třicátých let přežil až dodnes, na druhou stranu z toho článku je myslím zřejmé, že to pradali třikát dráž než kilo šrotu.

+1/0
17.2.2013 17:49

J39o19s83e47f 98K70u34b65e97š 7728548763408

No jo T3ky jsou něco jako Tatra 148ka nebo Dakota DC1, komfort s otazníkem, ale všechny nás přežije

+2/0
16.2.2013 20:19

A46l97a18n 17Ř19e40p47k79a 4675326

Nojo, na Ukrajině to ještě budou super moderní stroje ;-D

+1/0
16.2.2013 11:26

J79a60n 20H34o11r30a 6697111286

Stejně jako u nás staré motoráky DB(ř.628),které hodlá provozovat Arriva;-)

+3/0
16.2.2013 15:35

A24l98a60n 82Ř80e29p98k90a 4805686

Všechno se holt posouvá dál na východ a časem to dojde zase zpátky, protože země je kulatá ;-D.

+1/0
18.2.2013 12:50

J92i72r19k97a 91D75v65o21ř89á62k 4205780513718

Jsem zvědavý, kdy se u nás začnou např. kupovat čínské vlaky. Za 10-20 let by klidně mohly. Ale budou se dovážet přes Sibiř nebo Turecko, ne přes Ameriku.;-D.

0/0
18.2.2013 15:42

J85i13r85k87a 45D33v45o37ř70á36k 4615400853258

Supermoderní jistě ne, tolik zas Ukrajince nepodceňujte. Ale koupitelné a udržovatelné při jejich možnostech - to zaručeně.

+1/0
18.2.2013 11:26

P36e86t19r 49K66o21v73a58r 6706626288576

Vidím to tak, že šáliny které by mohly ještě něco odjezdit se pošlou za pár šupů do světa a nakoupí se na nesplatitelný dluh nové, o několik řádu dražší. Takže v Praze máme sice trendy in superšáliny, za chvíli ale budeme rýt držkou v zemi, protože nebudeme mít na splácení dluhu který neustále narůstá.

+2/−1
16.2.2013 8:47

M19a78r47e18k 45T57u87r95n76o42v21e54c 7575332640116

V Praze nemáme šaliny, nýbrž tramvaje. :-)

Ale vážně - máte pravdu v tom, že možná by stálo za to poptat se jiných měst, jestli třeba neprovozují ještě starší tramvaje a v horším stavu a jestli by jim tyto T3 náhodou neposloužili. Vždyť i v článku se píše, že jednu T3 si koupil Liberec... Ale otázka je, pro kolik těchto starších vozů by se ještě v ČR našlo uplatnění, třeba to i zkoušeli a ten jeden kousek do Liberce je jediné, co se jim povedlo...

0/0
18.2.2013 12:12

E82v45ž60e88n 49P83o12l53á69k 3218398961373

A jedna taková nízkopodlažní T3R.PLF je zhruba 10krát levnější a 10krát méně poruchová než Škoda 15T, o Porsche nemluvě. Kdyby se tímhle v DPP řídili, místo aby naslepo objednali rovnou 150 kusů, pár korun by se jistě uspořilo a rekonstrukcí zbylých T3(SU(CS)) a jiných modifikací by vznikly 2. do soupravy. Nikde jsem ještě neviděl, aby bylo v jedné tramaji tolik nemohoucích, že by jim ta nízkopodlažní část wanny nestačila.

0/0
15.2.2013 18:50

J42i33ř69í 86K86r35e57j33č27í26k 2827978294586

Kdyby záviselo na DPP, tak tu 14T a 15T nikdy nemáme, ale tyhle tramvaje "kupoval" majitel, tj.hl.m.Praha. DPP je má tak akorát zaplatit...

0/0
15.2.2013 20:37

J53i97r94k19a 87D18v56o86ř26á66k 4685940353768

T3R.PLF nijak ideální není. Nízkopodlažní část je tak pro toho vozíčkáře, kočárek a pár lidí s holema, ale nevejdou se tam ani všechny potřebné babičky a dědkové, natož třeba budoucí maminy nebo dámy ve svých dnech. A zrovna minulý týden jdem viděl zase jednoho, co při brždění letěl s těch ne zrovna bezpečných schodů uvnitř vozu. Rv

Nene, tudy cesta nevede.

0/0
18.2.2013 11:11

E92v47ž33e27n 89P67o44l19á50k 3668698961173

Existuje snad jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa? A vzhledem k ceně by určitě šlo tyhle detaily vychytat tak, aby cena pokud možno nepřesáhla cenu 15T.

0/0
18.2.2013 17:53

J77i64r29k76a 90D30v34o57ř54á74k 4125510883808

Když se ptáte, jestli existuje jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa, tak vám asi pro tento okamžik jde o menšinové výkony v MHD, nikoli o zaražení dodávek.15T a jejich nahrazení tímhle kompromizním bazmekem. V téhle věci s vámi souhlasím a i realita se zjevně bude vyvíjet tímhle směrem.

0/0
18.2.2013 18:16

J54i16r12k28a 90D10v80o39ř79á91k 4655170603248

T3R.PLF je nicméně jako sólo výborná na malé výkony, aby se tramvajím "normální velikosti" neostrouhaly zbytečně kolečka. Tím míním kilometrický proběh při nepříjemně nízké obsazenosti.

0/0
18.2.2013 11:20

K44a56r37e48l 89J11a78r32o96s89l76a74v 11P28r48o71c31h74á11z85k88a 7126486472774

Já bych se jednoznačně klonil k rekonstrukci / modernizaci původních tétrojek, některé upravené jsou dnes přístupné pro vozíčkáře, kočárky i přepravu nákladů, ale asi by to chtělo u těch bariérových vstupů zvýšit počet schůdků o jeden, výsledkem by bylo snížení výšky schodu a usnadnění nástupu i výstupu starších osob. Původní laminátové sedačky jsou naprosto bez konkurence, jsou nejlepší materálově i tvarově. Další generace (textil) ženy v letních šatech štípou, z poslední generace dřevěných cestující díky nevhodnému tvarování při jízdě soupravy do/z kopce v pražském kopcovitém terénu, při brzdění nebo rozjezdu prostě sjíždějí a padají, ať se drží jak chtějí. Nedovedu si představit následky při nárazu soupravy v plné rychlosti. Původní sedačky šly také daleko snadněji udržovat v čistotě. V původní verzi těchto tramvají měl také řidič představu o tepelných podmínkách ve voze. Jeho oddělení bylo samozřejmě z hlediska bezpečnosti správné, ale chybí tady jakákoliv zpětná vazba. Řidič, řidička sedí v kukani v krátkých rukávech v pohodě, cestující ve voze zachumlaní v kabátě klepou kosu, nebo se (výjimečně) naopak potí. Když má souprava najeto tak se na zastávce otevřou dveře a ponechají třebas i 5 minut otevřené (zvlášť při střídání)! Letošní mírná zima to zase tolik nevyhrotila, ale v loňských a předloňských mrazech to často byla pochoutka. Mimochodem povšimli jste si, že zhruba polovina řidičů zazvoní PŘI rozjezdu  až po ujetí zhruba půl metru a ne PŘED rozjezdem (jak by tomu správně mělo být), a ta druhá už nezvoní vůbec!!!!!

Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu. Diskuze pro diskuzi jsou prakticky k ničemu, domnívám se, že teprve současné odeslání vkládaného příspěvku na konkrétní mailové adresy příslušných orgánů může alespoň zkusit tu a tam něco změnit, zlepšit!

+3/−1
15.2.2013 18:44

J96i35ř47í 83K36r21e83j68č19í22k 2967468624616

Řidič pochopitelně řídí v krátkých rukávech, protože jeho služba trvá taky 12 hodin, zatimco cestující si pokud vim po nástupu do vozu svršky neodkládá, takže je adekvátně nižší teplota v salonu logická. Osobně se setkávam spíš s přetopenými vozy.

Pět minut netrvá střídání nikde, zrovna tak takhle vysoké předjetí je nesmysl. Realita bude někde na půl minutě...

Zvonění při rozjezdu bylo od loňského roku zrušeno, a po rozjezdu se zvonilo proto, že do tachografu se zaznamenává až jízda, nikoliv stání a cinknutí před rozjezdem by tak nebylo průkazné.

+1/0
15.2.2013 20:44

M86a12r32e19k 21T50u26r97n61o90v17e69c 7895162730356

No, ta půl minuta se mi moc nezdá, možná tak někde na IPP, kde je velký provoz, tak se asi řidiči snaží se při tom předávání moc nevykecávat. Ale už hodněkrát jsem tohle střídání chytil i u Vozovny Motol a tam mi přijde, že to často trvá docela dlouho. Jako by si říkali, že směrem na Řepy stejně skoro nikdo nejezdí - a ani nepospíchá - tak co oni by pospíchali. No a já třeba zrovna ráno pospíchám, do práce... Jednou jsme tam taky takhle stáli asi 5 minut, ale to se ten střídající někde ve Vozovně asi zasekl a začali ho nahánět snad i mobilem, ještě i nějaký další řidič, který měl střídat v další tramvaji, která ještě nepřijela...

0/0
18.2.2013 12:19

M42a17r89e69k 91T74u40r47n69o77v92e15c 7905152500356

"Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu."

A Vám v tom něco brání? Sice mail na DPP (info@dpp.cz) nějak zrušili, ale máte na jejich webu k dispozici kontaktní formulář, tak jim to klidně pošlete. Kontakt na magistrát určitě také najdete, když budete hledat...

0/0
18.2.2013 12:16

J67i23ř23í 83L65a91m36a95č 4615975731557

Podle mě jsou stále tyto tramvaje T3 nejspolehlivější a po modernizaci interiéru mohli jezdit dále, své o tom může říci Liberec, kde žádné jiné tramvaje nevydrželi v zimě ani sezónu a tyto tam jezdi desítky let ;-)

+10/−1
15.2.2013 16:52

R75a66d30o77s93l83a79v 89K56l91a68u22d70a 5844498434572

Po modernizaci interieru stojí za prd. Skořepinové sedačky z laminátu byly dokonalé. :-)

+5/0
15.2.2013 16:55

L20u17k55á50š 81M11a76c91h 7893680490793

Spolehlive klidne byt muzou, ale to nemeni nic na tom, ze jsou hlucne a nejsou pristupne pro vozickare a dalsi invalidy. 

Takze v praxi nahouby. At klidne ta tramvaj tahne do Ruska.

0/−8
15.2.2013 17:03

J92i17ř93í 11L83a70m13a56č 4255215171357

jsou i modernizace přizpůsobené pro vozíčkáře, které v Liberci také jezdí... ;-) hlavní účel výměny je spíše "prokazatelně čisté" utracení peněz daňových poplatníků, než ohled na vozíčkáře a na hluk na okolí ;-)

+6/−1
15.2.2013 17:09

L60u77k75á53š 11M22a79c52h 7923480510903

Je ovsem trochu rozdil mezi komfortem nastupovani u prestavene (designove pul stoleti stare) tramvaje a tramvaje, ktera je cela nizkopodlazni.

+1/−2
15.2.2013 17:15

P27e15t93r 64V53e84s14e24l39ý 2199628833746

Tak to by mě zajímalo, jaký je rozdíl v nastupování do Varia v jeho nízkopodlažní části a do těch nových.

Víte, co je hlavní problém těch nových lokalek? Že jsou to designové exibice, nikoliv dopravní prostředky.

+2/0
16.2.2013 0:53

P20e85t24r 46H85r41o97m10á30d88k13a 1359332905768

No, 15T je pohodlný i krásný dopravní prostředek.

0/0
17.2.2013 17:52

J87i96r86k54a 65D12v83o77ř76á48k 4135390173918

Ano. Na rozdíl od svých předchůdkyň má 15T šanci u cestujících získat podobnou přízeň jako T3, ale nejdřív by to chtělo trochu poladit interiér. Tj. vyházet několik sedaček, které tam mohla objednat jen nějaká "hlava" z magistrátu, co tramvají nikdy nejela.

0/0
18.2.2013 11:05

M94a51r25e90k 77T89u36r65n16o17v16e53c 7905952260896

Souhlasím v tom, že je 15T lepší než 14. Já se na ně i docela těšil. Ale teď po pár jízdách už z ní také tak nadšený nejsem. Zvenčí vypadá určitě lépe a je skoro tichá. Ale vnitřní uspořádání mi nepřijde zrovna ideální (třeba ten podivný salónek úplně vzadu, do kterého je strašně úzký průchod) a navíc ty dřevěné sedačky (na které jsem se také těšil, myslel jsem, že by to mohlo být podobně dobře udržovatelné, jak ty staré laminátky) strašně kloužou a za jízdy z nich pořád ujíždím. Možná, kdyby byly trochu lépe tvarované, podobně, jako ten laminát.

0/0
18.2.2013 12:24

M38a30r92e36k 36T42u32r18n28o72v36e18c 7475972810116

Hlučné? A to to "pojízdné rozhrkané železářství" (14T aka "Porsche") už jste zažil kolem sebe projet? :-)

0/0
18.2.2013 12:21

M90a17r34e47k 87Z44e54l11e50n32y 1906786478223

ja chci taky svoji tramvaj za 150k

+1/−1
15.2.2013 16:16

R21a86d61o85s19l82a46v 79K65l62a29u16d71a 5154638284272

Tak si jí kup. Bude další aukce:-)

0/0
15.2.2013 16:55

M18a34r14e61k 82Z71e77l11e93n74y 1916856138503

umite si predstavit mit fakt vlastni tramvaj a hasit si to treba na rande v tramvaji :-) kdyz by dosly penize, tak by clovek svezl par lidi :-P

+1/0
15.2.2013 17:27

J52i70n16d60ř48i55c60h 87P97o64l21á51k 1702282815717

Pane Hoffmann jistě máte na mysli tramvaj Tatra Smíchov T1 , americkou licenci trofejní tramvaje Siemens?  Od té doby přešel nějaký ten vývoj.

+1/0
15.2.2013 15:48

M48a46r32t15i82n 54K42y59p37r 2242835844254

Celá řada T1, T2 a T3  z PCC jednoznačně vychází. Například podvozky (resp celé uspořádání spodku) je s PCC konstrukčně shodné. A nevím co je na předválečných amerických PCC trofejního od Siemens.

+1/0
15.2.2013 16:27

P17e53t92r 61V22e75s45e65l54ý 2249718653296

Vy o tom asi moc nevíce. PCC stanovila, co má tramvaj mít. Nikoliv, že se to musí obkreslovat. Všiml jste si aspoň, co měli americké lokalky na střeše? Tyčový sběrač, stejně tak jako první T1. Další již měly klasický pantograf. Jak tohle vysvětlíte?

0/0
16.2.2013 0:50

R35o49b49e40r10t 58H29o31m36o54l63k97a 2670972372551

A co jim prodat ty "Porsche" a za utržené peníze dopřát těm T3 nový lak (nic jiného jim totiž pro bezchybný provoz nechybí).

+18/−2
15.2.2013 15:41

M32i33l71o75š 72P90e21c28h88a58r 6519460166937

Přesně tak, Té trojky jsou nejlepší tramvaje v historii. Příjemné na pohled a prostorné uvnitř.

+7/0
15.2.2013 15:46

M31a59r48e62k 28P92a19l96i23c34k64a 1925799971393

Prostorné jsou proto, že nejsou nízkopodlažní, takže mají prostor pro cestující bez zasažení podvozkem. Ale jestli vám záleží spíš na šíři vnitřku než na příjemnějším nástupu a výstupu všech cestujících a hlavně starších osob a matek s kočárky a lidem se zavazadly, pak je T3 to pravé řešení.

+4/−1
15.2.2013 15:57

J63a53r77o17s19l31a90v 10B89r55ü44m37m31e50r 7514173826

No existují nizkopodlažné vagóny T3. Problém Proshe je, že i přes značnou velikost se tam vejde bezpečně na stojáka mnohem méně lidí, než do T3.

+10/0
15.2.2013 16:08

O25n42d32r13e58j 14M78a44c46á35k 9193479209791

pro zdraveho cloveka bez ditete....

+7/−1
15.2.2013 15:58

M20a22r88e35k 14Z72e38l95e71n40y 1596576168823

ne, nejlepsi byli ty stare bez dveri, kde ridic brzdil litinovym kolem... nic krasnejsiho nebylo

+2/0
15.2.2013 16:17

L64u87k55á71š 27M81a76c47h 7743350140493

Spolehlivost nikoho, krome provozovatele, nezajima. Dulezity je komfort pro cestujici, pristupnost pri invalidy, tlumeni hluku a vibraci, ...

0/0
15.2.2013 17:06

J98i72r72k94a 80D62v78o75ř33á25k 4425250463438

Poršáky - pojízdné železářství - bych jim také prodal, jenže to by je musely chtít.;-D

Nicméně nespokojenost s nimi doléhá již dost vysoko, schválně jestli se z ní nakonec vyvine něco zajímavého a pro Škodovku nepříjemného.;-)

0/0
18.2.2013 11:15

V53o28j69t91ě53c11h 96P94u78l58e79c 8475298381

Jestli ono by nestálo za to, udržet pát těch T3 v provozu jako turistickou atrakci (především na turisty nejvytíženějších linkách a v nejfotogeničtějších částech Prahy), něco na způsob Lisabonu, kde jsou stařičké tramvaje jednou z ikon města

+3/−1
15.2.2013 15:38

L12u72k47á63š 30Š64l73e65h33o76f59e95r 1783409585499

Historická linka už v Praze jezdí ;-)

+1/0
15.2.2013 15:45

V54o39j34t83ě37c57h 76P82u80l13e51c 8135938241

Dobře, ale to je trochu jinej kocept - to je extra linka, zatímco tohle by byly tramvaje v normálním provozu

0/0
15.2.2013 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.