Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet loni „vyjezdil“ ztrátu přes 50 milionů. Obviňuje z toho dráhy

První úplný rok na české železnici neskončil pro žluté vlaky dobře. Společnost skončila se ztrátou vyšší než 50 milionů korun. Nelichotivý výsledek soukromý dopravce zdůvodňuje podnákladovými cenami Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i38r83i 96S65v55o35b51o98d63a 9209880207593

Proboha kdyz ro nevydelava tak proc to dela??? At ten kram zavre a je to !!! 

Jancuro buď s tim prodelkem kecas nebo nerikas celou pravdu !!!!

0/0
5.4.2013 11:43

V60á27c10l50a52v 61M97a27i14x75n40e37r 7585680945231

A nejezdi nahodou Jancura na nekterych autobusech pod naklady? Treba Liberec atd.. A sam pak krici .. to jsou veci .. jinak nemam pocit, ze by to byla vec CD, proste si to jen spatne spocital a ted se snazi vinit kazdeho kolem ...

0/0
26.3.2013 21:49

M47a35r60t90i76n 44M20u69r65c32i67n96a 5438476536515

Strata z prevadzky Pendolino 600-800 milionov korun rocne a oni predlzia Zaludovi kontrakt o dalsich 5 rokov.

:-D

Na niektore veci je statna kasa zjavne bezodna...

0/−5
19.2.2013 8:47

M85a54r26t91i35n 37N34o18v49o33t33n18ý 7658378955663

Pendolina zdědil Žaluda po svých předchůdcích, kterým byla navíc nadirigována politika. Z té částky (pokud je teda pravdivá, protože to tvrdí jen Jančura) jsou absolutní většina odpisy z pořizovací ceny, s těmi teď nelze nic dělat. Nevidím jediný důvod, proč by Žaluda neměl pokračovat jako šéf ČD.

+6/−2
19.2.2013 10:14

J55i84r25k83a 37D28v81o26ř16á40k 4835290923118

A to víte odkud, že mají pendolina ztrátu 600-800 mil? Ze lží jeho konkurenta a navíc ještě špatně pochopených?;-D

+4/0
19.2.2013 10:27

P82a66t31r88i51k 13Š51e13b87e20s11t52a 4513532216115

Mno tak shodou okolností jsem jel včera Praha - Ostrava ráno a zpět odpoledne... zatímco jsme se do RJ v 5:17 nedostal, tak Pendolíno v 5:29 bylo v pohodě... dokonce ve vagonu bylo našviháno celkem 5ti cestujícími...

A tak jsme se díval i odpoledne... skoro jsem se do pendolína nevešel, protože tam sedělo celkem 11 lidí v našem vagonu (2. třída obé vagon č. 7). A k tomu jsme ještě odpoledne zaplatil za jízdenku o kilo navíc...

 

Ale jinak si nemohu na Pendolíno stěžovat... jen bych chtěl doporučit, že by to mohly vypravit jako lehátkový vůz... ty sedačky celkem tlačily.

 

Tedy summa summárum omlouvám se za vše, co jsem o ČD níže v minulých dnech napsal, protože cestování v Pendolínu je takové rodinné, a člověk si tam i nejenom natáhne nohy, ale i dokonce lehne a vyspí se, aniž by jej někdo rušil ;-D. I noviny jsem za ty dve stě za místenku dostal, vodu 0,2 litru taky... jen ta horká čokoláda zalitá vodou - za 39 korun byla drahá na to, jak byla hnusná ;-(;-(

+1/−1
20.2.2013 21:56

Z13b38y36n11ě50k 58P32o69p23o66v72s10k84ý 9946528157243

Pane Šebesto, žádný vlak Regiojetu v 5:17 nejede, z čehož plyne, že je velmi nepravděpodobné, že byl vlak plný, jelikož podle rezervačního systému Regiojetu, mají zítra spoustu volných míst a tohle je u těchto ranních spojů běžný stav. Vy prostě musíte být šašek za každou cenu, že? :-D

+3/−1
21.2.2013 8:04

P48a49t65r86i76k 84Š91e24b52e96s14t82a 4843762376155

ooo tak jsme se spletl - jede v 5:12...

    Praha hl.n. přestup na Metro          5:12    Koupit jízdenku     Vlak 1001 RegioJet   Ostrava hl.n.     8:36    8:37    

.

šašek jste vy ;-D

.

btw. a co to odpoledne? To je také u pendolína běžný stav?? 11 lidí na vagon x 6 (jeden ze soupravy je jídelní) = 66 lidí? Při ceně jízdenky 490 korun = 32 340 korun na příjmové straně? To je nějakých 90 korun na km. Jenom na poplatku za koleje zaplatí pendolíno nějakých 40 korun na kilometr...

0/0
22.2.2013 22:12

A15l37e54n92a 91S59i34l43o61n74o84v40á 2512279910674

Stojím za panem Jančurou !!

Nevím protč bych měla dotovat jízdu ostraváků pendolínem do Prahy. !!

0/−7
18.2.2013 3:36

A95l37e13n14a 54S24i35l53o43n85o97v61á 2282859380894

...za kolik jezdí Jančura je mi úplně jedno. Vadí mi že české dráhy jezdí pod náklady a musím je z mých daní dotovat i když vlakem nejezdím.

0/−4
18.2.2013 3:38

J44a94n 79N67e97š21p32o87r 4246328356122

Dokonce vás to tak sebralo, že jste neváhala, a za cenu nesmírného utrpení vstala ve tři v noci, abyste mohla svůj spravedlivý hněv vyjádřit veřejně... Obdivuhodné! Škoda, že nevíte, o čem je řeč.

+8/0
18.2.2013 7:28

J98i61r72k34a 14D46v86o56ř72á33k 4605890113108

Zatímco Jančura je ten, kdo vede cenovou válku, on jezdí pod náklady a navíc za státní peníze...

Ale stůjte si za kým chcete, to vám nikdo nebere. Koneckonců, konkurence je tam potřeba. I když bych si přál nějakou důstojnější a méně destruktivní, ale kde v ČR vzít a nekrást, že.

+4/0
18.2.2013 8:48

P59a15t60r72i24k 74Š45e93b95e55s46t34a 4693832146245

nechte se fakticky vyšetřit... "Jančura jezdí za státní peníze..." ;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/−1
20.2.2013 21:58

J88o31s87e33f 54K80o23p73e56c81k98y 9804262205

Jizdu ostravaku pendolinem do Prahy uz nijak nedotujete, takze vas to jiz trapit nemusi ;-)

+4/0
18.2.2013 14:39

J44a88n 65H96o61r27a 6377511176

Že vy budete jeho stín:-)

+1/0
18.2.2013 15:49

J60i65r14k64a 26D86v78o75ř13á52k 4575440383118

Ztráta je 60 mil. Kč za 2011, ne 50. Jak jinak byste zaokrouhlili "výsledek hospodaření před zdaněním 59 767 tis. Kč" vy? K tomu podle výroční zprávy přistupují ještě desítky milionů za nesplacené závazky z obchodního styku.

+8/0
18.2.2013 0:41

V77l55a77s90t85i25m42i74l 63F77i85a21l56a 1672711314

No jistěěěěééééééééééé.

Tak proč nejezdí za kačku?

+3/0
17.2.2013 22:45

P86a85v47e23l 37M66o49t26y95č85k76a 1153955388

Mám rád citáty, některé jsou velmi výstižné. Doporučuji například tyto, obzvláště ty z bodu tři :

http://cs.wikiquote.org/wiki/Jan_Werich

+1/0
17.2.2013 20:51

M68i74r15o87s87l50a83v 35R50ů35ž74i84č11k36a 2777158405217

Pan Jančura nyní zjišťuje,že za jízdu po kolejích se musí platit,platit se musí také za hlášení rozhlasem na nástupištích,za využívání stanic,kde tyto 3 vagony zastaví a také myčka něco stojí. ČD po léta udržovaly koleje a stanice před rozdělením,kdy to spadlo pod  ŽDC.Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné.Nyní tam jezdí také LEO-expres.ČD zajišťují dopravu všude proto jsou zcela oprávněně dotovány a hlavně mezinárodní rychlíky si objednává a platí MD.

+10/−1
17.2.2013 11:41

P14a80t64r70i96k 24Š73e20b16e60s94t10a 4473362776345

Tak obměněná lež... to, že se musí na kolejích platit, tak to asi ví od samého počátku, protože platí. Problém je soudruhu to, že České socialistické dráhy zneužívají dominantního postavení na trhu a provádí v rozporu se zákonem dumpingovou cenu... osobně si myslím, že rovněž v rozporu se zákonem kříží účetnictví, protože nejsou ve zveřejněných rozpočtech na dráhu vyčísleny přepočítatelné náklady na hodinu práce včetně přepočítatelných mzdových nákladů na úvazek. Atd. Atd...

 btw. nějak mi nejde do hlavy co básník chtěl říci (cit)  Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné....... on zákon přímo říká, že ani ČD nesmí dotovat takovéto komerční tratě a vlaky a mohou je provozovat pouze ZA ÚČELEM ZISKU.

 

a poslední věta, ta hovoří sama o sobě - velká říjnová socialistická revoluce comeback :-/X

+1/−9
17.2.2013 19:04

J19a20n 15N68e78š31p47o60r 4456218486522

Pane Šebesta, níže píšete něco o urážkách... Jestli tenhle váš příspěvek není urážlivý, tak potom který?

+7/0
17.2.2013 19:51

J64a22n 47N90e55š65p11o25r 4736968776892

Jo, a ještě jednu věc, možná už to tu padlo, ale nehodlám pročítat diskuzi, Student agency jízdné 1,- Kč, říká vám to něco, vy plamenný obhájce spravedlnosti?

+8/0
17.2.2013 19:52

M24a77r43t32i40n 50K86a47r16á76s27e67k 9988703418818

Jezdit muzes i zadarmo, pokud nejsi dominantni dopravce.

+1/−1
18.2.2013 13:28

J42a13n 35N84e75š30p54o92r 4236138536812

Vy jste tomu nasadil korunu... Takže podle vaší logiky může používat dumpingové ceny jenom RJ, jo?

+1/−1
18.2.2013 14:53

M35a62r60t21i41n 25K54a11r86á24s30e93k 9348103458878

To neni moje logika, to je zakon (ktery je podle sice lehce nelogicky, ale tak to proste je]

+1/−1
18.2.2013 15:47

V94l79a90s84t33i28m81i69l 70F92i23a92l32a 1502191364

Už byste se s těma soudruhama mohli konečně uklidnit ne? Každý kdo má jiný názor než vy je soudruhem? Už je to vážně není ani zábavné

+4/0
17.2.2013 22:47

P96a15t22r53i25k 15Š35e83b25e40s94t28a 4813412596755

nemůžu s těmi soudruhy se uklidnit, protože soudruzi jsou tady rozlícení až do ruda ;-D

0/−2
20.2.2013 22:00

M84a65r97e42k 22P68a57l16i80c90k50a 1485119611773

ČD jezdí za dumpingovou cenu, protože to řekl Jančura?

+4/0
17.2.2013 23:43

M46a15r93e96k 28S86v91o72b88o54d17a 3683923335

Koaukam ze z dizkuze se stala prestrelka, asi pet ajznbonaku proti jednomu chudakovi, ktery to nemuze ustat. JA nevim kdo koho dotuje, ale vim, ze CD jsou neuveritelna dira do rozpoctu, a dojna krava pro telata prisata na tomhle statnim cecku zasobovanem mlikem od danovych poplatniku. Z vlastnich zkusenosti vim, jak se treba rozkradal material pri rekonstrukcich koridoru. A obdivuju Jancuru, uz jen pro tu odvahu, ze se pusti do boje s timhle statnim molochemR^ NA druhou stranu - nemyslim si, ze by se mela veskera verejna doprava privatizovat. Nektere trate nebo autobusove linky proste nikdy nebudou vydelecne, a je nutne je dotovat, aby nemuzeli lide platit za cestu ze sve vesnice do vzdaleneho mesta treba 250 Kc. Sam vidim i u nas na Ostravsku, jak se za dvacet let osekaly autobusove linky, takze misto cekani 15 minut, ted cekam na spojeni treba hodinu a pul. A jizdenka autobusem z Havirova do Ostravy ted stoji 30 Kc, zatimco autem, mam pohon LPG, ze stejna trasa vyjde na 25 Kc, v pohodli, v zime v teple a v lete s klimatizaci...JInak po trase Praha - Ostrava jezdim vlakem pomerne casto uz asi 15 let a tak mi neunikl nahly pokles cen v ramci konkurencniho boje CD s Regiojetem. CD sice uz predtim mely pro vlastniky inkarty pripraveny slevy Eliska, takze pokud mel clovek stesti a elisku si zablokoval vcas, dalo se mezi Ostravou a Prahou projet za nejakych 140? ( uz si nepamatuju presne). Ted ale najednou slevnili i nabidku pro ostatni zakazniky, nejen ty co vlastni inkartu, takze inkarta skoro pozbyva na tehle relaci smysl. To podle me neni fer a prislusny urad by mel zakrocit, i kdyz je pro me vyhodne, ze se diky tomu svezu pohodlnym Regiojetem mezi Prahou a HAvirovem za 330 Kc.

+4/−8
16.2.2013 22:45

P63e86t38r 42N47o18v65o51t75n23ý 5377574160711

Další inteligent dorazil. Co mají ČD společného s rekonstrukcí koridorů?

+8/0
17.2.2013 0:30

M33a64r85e82k 63S62v58o22b87o44d41a 3883913925

Ted uz mozna moc ne, ale pred 15 lety, kdyz jeste nexistovala SZDC, mely CD s rekonstrukcema spolecneho docela dost, nicht wahr?

+1/−4
17.2.2013 0:51

P19a87t14r10i64k 82Š26e14b22e15s62t53a 4213932396795

musíte hned začít urážet? Přesně to dělali ti dole...

0/−4
17.2.2013 0:56

M68a70r80e29k 48S34v67o33b14o40d74a 3503983935

Jak urazet?? Nicht wahr snad neni urazka, aspon doufam, kam me chabe znalosti nemciny sahaji, melo byto to znamenat "neni-liz pravda" ;-D

0/−1
17.2.2013 1:38

P11a58t25r72i41k 86Š19e37b91e32s54t29a 4513802296205

zrovna toto jsem nemyslel...

0/−2
17.2.2013 15:14

J50a63n 82H17o74r69a 6177711536

SŽDC vzniklo v roce 2003...

0/0
18.2.2013 15:16

J84o30s79e94f 34K18o75p14e27c13k14y 9374482625

Nevite, kdo koho dotuje, ale vite, ze CD jsou dira do rozpoctu... No, nic vic asi neni treba dodavat ;-)

+6/0
17.2.2013 9:51

R51a70d41k78o 57K73ř28i81v85á14n93e88k 7200673905290

Marek Svoboda: musím s Vámi souhlasit, že se jedná, jak jste řekl, o chudáka. Přitom by stačilo mít trochu soudnosti a taky "cicflajš" si o tématu, o kterém chci mocí mermo diskutovat, zjistit elementární informace. A ostatní by ho pak snad brali vážně.

+5/−1
17.2.2013 11:15

P41a50t53r28i56k 65Š38e41b67e24s78t24a 4343762256825

hlavně . že ajznboňáci tady vytahují zcela prokazatelně lživé a pomlouvačné informace... viz sáhodlouhé lži níže...;-(

+1/−4
17.2.2013 15:15

M12a11r40t45i42n 90N58o96v35o13t43n75ý 7108448965173

Kdežto vy jste vedl veskrze korektní diskusi, teď jste mě fakt pobavil ;-D

Nedělejte tady ze sebe ukřivděné děcko a chovejte se alespoň trochu jako chlap.

+4/0
17.2.2013 16:25

R23a97d71k62o 82K30ř15i84v42á98n20e43k 7940143565190

Ajznboňáci jsou kdo? Železničáři od Regiojetu jsou nebo nejsou? Já jezdím vlakem na delší cesty raději, než autem. ČD používám často, RJ občas a před třemi dny jsem jel z Moravy LeoEx. Jsem ajznpoňák, nebo nejsem?

Vaše příspěvky se mi zdají diletantské a demagogické. Že bych snad proto měl být podle Vás ajznboňák?

+6/0
17.2.2013 17:07

J87a21n 86H19o36r55a 6857491906

Pro Šebestu je každý kdo si dovolí nesouhlasit s jeho pojetím diskuze hned napadán jako "soudruh,lhář a jiné nepublikovatelné urážky".Od človíčka jeho ražení nemůžete čekat ,že zná význam slov ,která používá jako např. "ajznboňák".

+5/0
17.2.2013 17:20

P55a92t53r32i61k 40Š32e26b71e11s35t14a 4623982806945

1/ kupodivu ne každého... slušné nikoliv... ale jen ty jenž mi tykají, případně uráží, a popřípadě opakovaně vkládají vyvrácené lži; že se jich tady vyrojilo hodně, tak to bohužel není chyba na mojí straně

2/ soudruh a lhář není nepoublikovatelné, ale publikovatelné... a dokonce je to pravda; zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži... viz odkaz na lživý pomlouvačný článek, který i sám vydavatel stáhnul z netu a omluvil se... ale nějací soudruzi to stáhli a publikují dále...

3/ já nevím jaké vy máte znalosti, ale "ajznboňák" je původem německého slova "eisenbahner" a užívá se v několika slovanských jazycích zejména češtiny, slovenštiny, slovinčiny...

Ale je vidět, že znalosti máte prachbídné... Holt ubi non est, nec mors non (volně: Kde nic není, ani smrt nebere)

0/−5
17.2.2013 19:15

M54a13r42t79i25n 12N30o55v34o87t88n57ý 7868798665223

To je fakt slušná paranoia - všichni jsou soudruzi, komouši, ajznboňáci, PR oddělení ČD. Nechcete ty debaty o železniční dopravě radši zabalit a jít si radši hrát zpátky na svůj blog na amatérského právníka? To vám jde lépe.

+5/0
17.2.2013 19:53

J32a70n 37H36o61r62a 6797671876

Šebesto,zpočátku jsem ti vykal,ale hned v první reakci jsem byl tebou označen za "soudruha" tak nevím proč bych ti měl vykat:-).Pokud chápeš význam psaného textu snad pochopíš,co znamená "a jiné nepublikovatelné urážky" (ovšem z tvoji reakce je zřejmé,že nechápeš).Ani ten význam slova "ajznboňák" nejsi schopen vstřebat,což dokazuje v jakém kontextu ho používáš.To,že jsi dohledal na netu původ slova, bude v tvém případě asi tak maximum možného:-)......

...jinak tvé perličky jako např..: "zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži..."

nechám bez komentáře ať si každý o tvoji inteligenci udělá úsudek sám...

+4/0
17.2.2013 20:25

P26a32v12e31l 14M35o21t15y24č80k52a 1523685758

Od pana Šebesty se odpovědi na mou otázku zřejmě nedočkám. Kdo ví proč.

Takže údaje ohledně dotací Regio Jet Slovensko uvedu sám.

Letos má Regio Jet dostat na dotacích za provoz na 100 kilometrové trati Bratislava Komárno 7 115 000 Euro (tj. asi 180 mil. Kč). Loni přepravil asi 1,25 cestujících. Z toho tedy vyplývá, že zjednodušeně stála jedna jízdenka slovenské rozpočet 140 Kč. Pro srovnání s dotacemi pro ČD uvedu i to, že jeden kilometr má být dotováván 5,95 EUR, tj. téměř 150 za km.

+3/−2
16.2.2013 19:24

P53a71t97r96i73k 51Š74e39b90e43s23t81a 4903712546435

Ale tady nikdo žádné dotace na prokazatelnou ztrátu nijak nekomentuje... enem vy neustále plácáte dvě nesrovnatelné věci

- dotace na prokazatelnou ztrátu, kterou, jak jsem již mnohokrát v zde diskusi opakoval, je dotace, kterou odstává provozovatel místní dráhy, kde je jízdenka dotována provozovatelem, zpravidla krajem nebo na celostátních tratích jde o dotaci na povinné slevy (studenti, TZP, děti, důchodci...)

- dotace, resp. sanace vlastníka z faktické ztráty činnosti v účetním období. Vzhledem ke skutečnosti, že 100% vlastníkem je stát, tak to sanuje stát; a stát to sanuje vždy ze státního rozpočtu - viz zákon o státním rozpočtu.

+2/−4
16.2.2013 19:31

J91o32s73e91f 97K78o28p33e30c62k76y 9514722975

stat nic nesanuje, uz jen proto ze to par let nesmi. Byl by to nepovolena podpora. takze placate kraviny ;-)

+7/−2
16.2.2013 19:32

P24a68t62r94i82k 64Š63e65b16e26s22t86a 4413672176325

proto je akcionářem... tam se to smí, resp. musí, protože se jede čistě podle obchodního zákoníku...

navíc ČD rozprodávají majetek, aby se nesanovalo, ale jde o majtek, který odstalo do vínku transformovaná ČD od státu... šlo o státní majetek.... tedy jde o nepovolenou podporu - btw. i ten Jančura na to upozorňoval v roce 2011 - http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53601260-ceske-drahy-se-budou (poslední odstavec)

+2/−4
16.2.2013 19:39

J43o49s60e80f 88K29o77p75e76c73k53y 9734762215

podle zadneho obchodniho zakoniku se nejede... a jen svym vlastnim linkem priznavate, ze placata kraviny ;-) Ano, CD chce prodat SZDC budovy,ktere nikdy realne ke sve cinnosti ani nepotrebovalo. Dela to presne proto, ze stat nemuze CD pomoci nijak jinak...

+6/−1
16.2.2013 19:44

P73a32t65r91i29k 53Š28e95b87e88s78t35a 4263572796215

jasně akciová společnost nejede podle obchodního zákoníku ;-D;-DR^

Fakt dobrý joke :-)

+2/−4
16.2.2013 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.