Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český autoland se zadrhl. Kvůli novým autům

Motor české ekonomiky, výroba osobních automobilů, v lednu na první pohled výrazně přibrzdil. Celkový počet vyrobených vozů v prvním měsíci roku klesl v meziročním srovnání o více než 12 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i64r33e91k 61Š38u54r49g76o46t 6489392548648

Potom, co jsem viděl novou Octavii, mám pocit, že Škodovka bude mít problém s odbytem větší, než sama připouští. Nová prémiová auta, jako třeba Mercedes a Volvo u svých malých modelů, mají přední masku přesně v tom stylu, který Škodovka opustila, výraznou masku, obkrouženou chromovou lištou a nejen tyto modely, ale i další nová auta pracují s velmi výraznou, do očí bijící maskou. Vzhled prodává velmi výrazně. A Rapid a Octavia spadly do nevýrazné šedi, z pohledu designu to jsou podle mne zastaralé tvary, se kterými bude mít škodovka problém. Octavia, vystavená v nevýrazné šedé barvě, vypadá zepředu na první pohled úplně jako Rapid, zezadu se nelze ubránit schematické podobě již nevyráběných Audi. Možná je i pravda, že Octavia byla už dlouho hotová a nebyla vypuštěná na trh, design je překonaný.

0/0
19.2.2013 8:13

P28a61v26e96l 65K49r92a22m96e37r 9163277249905

osvědčená rada z poučení z krizového vývoje kapitalismu č.1: vyrábět co největší šmejdy, aby co nejméně vydržely R^

0/0
18.2.2013 15:18

J80i67r89i 57S43i66m45a73k 9958668548493

JJ, cenovy trhak Rapid ve vybave social edition skrabka plus 1.2 HTP za 299 tisic se nejak nedari prodat ? Kdo by to cekal, ze :)

A podobne i Citigo ve vybave social edition ultra za 180 tisic..

zajimave, ze Kia Hyundai vykazuji rust, jestli to managori od skodne trosilinku neprokoucovali, zvlast, kdyz se clovek podiva na cenovku Golfa...

0/0
18.2.2013 10:44

R85a12d23i52m 39Z58e71h82e20r 7885948399773

Já bych to i pochopil, protože mzdové náklady mají velmi vysoké. Odbory holt raději fabriku nechají krachnout, než aby šly dolů s platem. S takovými mzdovými náklady se levné auto dělat nedá. Takže jim potom stojí ty předražené kraksny stojí na dvoře...

0/−2
18.2.2013 11:22

J58i65r95i 70S20i94m33a31k 9378348858653

to neni o mzdach, to je o cenove politice a bohorovnosti, my jsme koncern VW, kdo je vic...

Byly doby, kdy Kia a Huy byly za VW 10 let technologicky pozadu a s kvalitou byly na stiru. Ted to je tak, ze se technologicky a co se tyce kvality v lowendovych autech dotahli, ale cena tomu jeste stale neodpovida. VW narazi a to velmi tvrde, pokud svoje manyry primadony rychle neprehodnoti.

0/0
18.2.2013 13:15

P79a49v95e31l 61M25o51t10y98č94k52a 1353935238

Rok 2011, tržby 230 mld.,  hrubý zisk 30 mld, personální náklady 17 mld., počet zaměstnanců asi 26 500. Personální náklady dělají asi 8 % všech nákladů. Tržby na zaměstnance kolem 8,5 mil, hrubý zisk na zaměstnance 1,1 mil.

0/0
18.2.2013 21:49

M62i86r65e29k 97Š56u11r61g13o87t 6869182108948

Tak zrovna Škoda má platy na nižší úrovni, než konkurence, při produktivitě větší, než konkurence. Bylo by dobré si přečíst statistiky o zisku Škody Mladá Boleslav, miliardové zisky i v době krize nesvědčí o mzdových nákladech jako o žábě na prameni. A je to naopak strašně nízká úroveň českých platů, která škrtí poptávku po zboží v ČR. Když si pořádně pročtete zprávy o ziscích českých firem, zjistíte, že mají neustálé miliardové zisky, často větší než mateřské firmy na Západě, tudíž česká produktivita je větší, při směšných platech. A odbory ?! Nenechte se vysmát, ta banda vyžírků jen hlídá svoje drahé fleky v představenstvech a v politice a na své ovečky zvysoka kašle... Kdy jste naposledy viděl nějaké odboráře před vrátnicí jakéhokoliv podniku?!

0/0
19.2.2013 8:19

P43a54v62e79l 85N27o53v92á90k 6421246669431

KDO SI KOUPÍ NOVÉ AUTO ??

- znám osobně jednu automotive firmu , kde si přes 500 lidí 12ti hodinových turnusech vydělávají do 12tis/kč hrubého - a to je v okruhu cca 50km největší firma !

Na parkovišti zaměstnanců jsou k vidění š120 , felicie ....... málo které auto je mladší 15 let  ......... to bude asi ten motor ekonomiky podle ODS - protože právě za kupónové rozkrádačky zmizeli nenávratně fabriky ........... děkujeme pane Klausi !!

+2/−4
18.2.2013 5:17

V23i36k57t65o11r 28V83e10s19e67l49ý 5685653674335

To máte těžké. Ja znám osobně firmu, kde pracuje přes 600 lidí a průměrný plat mají skoro 100 tisíc Kč

+3/−1
18.2.2013 8:02

M47a43r27e72k 37H42r10u13b60y 6977722231378

Parlament CR neni firma, i kdyz to nekdy tak muze vypadat ;-)

+6/−1
18.2.2013 9:46

V45i43k71t38o64r 42V43e28s88e60l39ý 5515973764585

O Parlamentu jsem fakt nepsal...

0/−1
18.2.2013 12:34

J54a52n 22Š46p58e87c35i67á93n 2790480699859

Favorit a Felicie jsou poslední škodovky na který jsou levný díly. Za trochu nepohodli levnej provoz V třeba mají i nová auta a nechtějí si je likvidovat každodenní cestou do prace V

Nechápu jak můžou bejt všichni tak zapšklý a pomlouvat starý auta - do práce a zpátky rodinu nevozim, tak komu to vadí ;-D

jinak š120 je už v záhrobí a nechali si ji už jen gurmáni a srdcaři, někde spekulanti 8-o

0/−1
18.2.2013 10:37

J93i56r61i 49S30i20m85a81k 9328168968363

dneska se nenosi auta, ktere tyden jezdi a o vikendu se klestema a dratem opravuje, co se pokazilo.

;-D;-D

0/−3
18.2.2013 10:50

R12a89d14i25m 37Z22e97h89e12r 7365118539303

No jo, pokud budou ve Škodovce nasazovat ceny jako u Rapidu, tak se nedivím, že jdou prodeje dolů. Auto, které je prodejné tak za 220-330 tisíc dají za 270. A když se neprodává, tak místo aby šli s cenou dolů, tak tam dají autorádio a pár levnejch nesmyslů a už tomu říkají velká výbava zdarma... ;-D Inu, Škoda... už ji nechci.

+2/0
17.2.2013 23:57

R11a89d85i54m 45Z70e69h62e93r 7575138669823

220-230... pochopitelně...

0/0
17.2.2013 23:58

L89i57b55o47r 67M69o88u40č61k60a 1328767895642

za tohle prodavaji Citroena a Pazouta - prime konkurenty Rapidu ... a stejne to nikdo nechce ... takze cena asi nebude ten hlavni problem, co?

0/−1
18.2.2013 7:10

J20i57r86i 13S54i35m48a76k 9898838908463

je to hlavni problem. Skoda byla pres 70 let dominantni prodejce na ceskem trhu a prave v poslednich par letech se jim to podarilo dokonale zabit, nikoliv kvalitou, ale cenou a pomerem cena/hodnota.

0/0
18.2.2013 10:47

J60i60ř65í 42Š37v19e66c 6346541251107

"Das Auto" a jejich značku jsem nikdy naštěstí nevlastnil. Bohužel Škoda, už je jen looser a není schopná udělat auto. Vše dostane z koncernu. Jestli je něco od škody, tak možná to logo. Automobilka to byla dobrá, ale za první republiky. Vždyť mají skvělý slogan - česká firma, která si hraje na to, jak je vlastenecká a a má anglický slogan. Ubohé. Prostě: SIMPLY NEVER :-)

+1/0
18.2.2013 9:31

J53a79n 62S84t59e22h59l34i92k 9225927786961

řekněme si na rovinu, že běžny občan co má malé děti a hypotéku na dum a běžny příjem(20t) se musí sakra ohánět aby si pořídil nové rodiné auto . Většina aut jde tedy do zahraničí a u nás podnikatelum. Normální lidi co makaj si pořídí ojetinu kolem 100t. Oni ty děti něco stojí ,a né každy je doktor , prvník a managééér

+9/−4
17.2.2013 21:44

M83i98r25o63s38l63a19v 78U57r82b78a52n 1786107941899

a politik :)

+4/0
17.2.2013 22:35

A49n80t96o85n13í71n 12S10e54b84e90r40a 7713408210669

Já ještě děti nemám. Já si můžu dovolit auto za 150 tiísc :-D

0/0
18.2.2013 8:46

J47i71ř62í 39Š35v67e18c 6896861451437

Je jen na Vás, aby jste udělal něco s Vaším příjmem. Skuhrat umí každý - ono je to mnohem jednodušší, než udělat něco proto, aby jste nebral 20tis, že? Dost známých jsou normální lidi s malými dětmi a jsou schopni si koupit nové BMW / Mercedes.

0/0
18.2.2013 9:34
Foto

A11l15e12š 79M69a79r34c97o32l 5537970103969

Proc je na fotce u clanku 10 let stara Octavia? :))

+1/−2
17.2.2013 20:04

P95e53t60r 37M19i34c87h27a20l 2470404221622

Fotili to starým foťákem. :-)

+8/0
17.2.2013 20:08

P32e36t19r 54M39a77r22e84č66e66k 1523791879598

Rv haha .. strašně vtipné :-)

0/−6
17.2.2013 20:12

P11e60t86r 67M24i28c64h39a37l 2710644391592

Kdybych napsal, že se jim nechtělo a tak vytáhli starou fotku z achívu, byla by to pravda bez pokusu o vtip. :-)

+4/0
17.2.2013 20:17

R35o19m22a86n 90P41o38l67á71č75e95k 1430526700295

Fotka je celkem nová. Jsou tam mezi nimi i O2, a zdá se mi že ta vínová je dokonce O2 po facelitfu.

0/−1
17.2.2013 21:17

T82o67m93á69š 66M53a98r67n18ý 7864537532473

Může jít spíš o staronovou Octavii Tour, vyráběla se ještě v roce 2010.

+1/0
17.2.2013 22:12

A14n71t79o27n66í23n 81H35o40s57t40i91n96s27k72ý 6911251915284

Cesta je hodně vzdělaných a pracovitých lidí co mají ambice něco vytvořit a po sobě zanechat. Ti se musí aktivně učiteli vyhledávat a hýčkat a pomáhat jim už na školách, aby se rozvíjeli a byli dobří, nikoliv se věnovat všem kteří maji za cíl se jen od někoho na osmičku denně zaměstnat jako jeden z milionu bankovních úředník filozofů nebo u pásu. Podpora vzděláni je důležitá ale podpora techniků a přírodovědců je zásadní.

+3/0
17.2.2013 19:54

M83a21r68t18i87n 95S45e88d68o64n22a 2295816546849

Praxe vasim idealum odporuje. 1) v CR je kvalitnich ucitelu jak safranu, neb by  z ucitelskeho platu nevyzili 2) kvaltni lide do pracovniho pomeru za radovou mzdu nepujdou 3) techniku ma tato zeme dost a prekvapive byvaji spatne placeni a casto ohrozeni nezamestnanosti (neplati pro IT)

+5/0
17.2.2013 20:00

R23o33m70a34n 63K35r13a16t10o42c62h22v35í61l 6126497456934

Platí i pro IT, pro strojaře atd. platí několikanásobně.

+4/0
17.2.2013 20:07

P38e61t28r 30H59o21r18á78k 1269463459704

Technici bývají často ti, co se jinam nedostali. Nelze pak čekat, že každý technik bude odborník s vysokým platem.

0/0
17.2.2013 22:11

D91a27n71i24e72l 86R78e90i30c93h29e85l 8659129863

Nástupní plat učitele na SŠ je 17 tis. čistého, s garancí, že jim platy vždy porostou. Mně tohle nepřipadá jako zlá startovní čára pro mladé lidi.

0/−1
17.2.2013 22:33

J62a81n 76S42o13u20k78u45p 1594554616145

Jistota 17 netto nástupky ti přijde jako zlá startovní čára? 8-o

0/−1
17.2.2013 22:43

D50a73n52i26e33l 88R63e95i90c29h18e88l 8879769573

Špatně jste si to přečetl:)

0/−1
17.2.2013 22:48

J25a46n 40N34e10m72e55c 9168906627630

Není to nic hvězdného, ani nic strašného - dnes se to trochu srovnalo, problém byl tak před 5-10-ti lety.

0/−1
17.2.2013 23:22

J68i38r88i 16S91i77m22a41k 9268858788293

JSTE SPADLi Z VISNE NEBO CO ? 17tis pro VYSOKOSKOLAKA 8-o

0/0
18.2.2013 13:17

P76e68t41r 22M33i66c90h56a34l 2230324121872

Tak ono by bylo spíš divné, kdyby při stále trvající krizi prodeje aut nějak výrazně rosly. :-)

+2/0
17.2.2013 19:52

M43i18r30e79k 50T11u96r20e42č35e98k 4373622390112

Pri stale trvající krizi by mely výrazně klesat. Je to neco jako s temi novymi predrazenymi byty, ktere "jaksi" nejdou a nejdou na dracku . . .

0/0
17.2.2013 23:27

M95a19r63t26i97n 60K60u15l32h14á23n92e66k 4953722219139

proč si pořád řada lidí myslí, že "montovna" aut je montovna bez přidané hodnoty ?

víte kolik dílů pro auta se vyrábí u nás ? kolik strojů do montoven se u nás vyrábí ???

+10/−1
17.2.2013 18:46

P74a83v89e89l 78Z32a94j16í38č28e79k 8584970866340

protoze je... sice tam muze byt navznost do jinych oboru ale bohuzel montovna je extremne zavisla na mnoha vlivech a nemuze byt motorem ekonomiky. Motorem musi byt vyzkum vyvoj a td... smontovat veci todiz dneska umi vsude na svete. Navic automobilovy prumysl hlavne v evropskem podani je podle me sazka na spatnou kartu.

+7/−1
17.2.2013 19:25

P39e37t26r 33M27i22c47h70a45l 2570694741272

Tak Škodovka svůj vývoj má.

+1/−3
17.2.2013 19:53

J95i82r26i 74S38i35m25a59k 9648268168293

jj, hlavne motor HTP se jim EXTREMNE povedl a od te doby uz nastesti nevyvinuli skoro nic. Pokud teda pominu slovenske karosarske kreace, nuda je jeji mene nudny bracha.

+1/0
18.2.2013 10:49

P84e93t12r 54Š32í86p52e54k 5242169429

Taky není divu, že se prodej aut zadrhl, když mnozí jsou v takové finanční situaci, že by je k nákupu nového auta nedokopalo ani šrotovné. A k tomu ještě ty zlodějské ceny phm...

+8/0
17.2.2013 18:42

A66r44n93o79š57t 70M51á28č43e 4736355407202

Máte pravdu. Kdo má dneska si tak na nové auto?

0/0
17.2.2013 18:55

M31a95r42t33i57n 97S23e77d61o16n21a 2925626766429

Rozhodne vice lidi nez pred 20 lety, cena vozu a paliva je vuci prjmum vyrazne nizsi. Na druhou strany nynejsi stav vyhovuje zakaznikum, prodejci daji slevu nad 10% z katalogove ceny na pozadani. Casto nove auto vyjde levneji nez ojetina z bazaru.

+2/0
17.2.2013 19:12

P13a46v87e73l 51Z67a20j42í70č89e30k 8794160546630

Me treba nevyhovuje. Nebudu investovat do auta ktere tak rychle straci hodnotu a zaroven ani automobilky nejsou schopny nabidnout nic co by me za danou cenu zaujalo. Sedy prumer se naplnuje a podle meho to pak pujde supem dolu.

0/0
17.2.2013 19:28

M10a51r29t75i23n 22S64e56d22o90n57a 2435526666419

Problem je v  tom, jak v CR vnimame auto. Po nemovitosti to je casto druha nejvetsi investice a tak vuz neni vnimam jak bezne spotrebni zbozi ale jako neco vic. Pro prevoz z mista A do mista B s dostatecnym prostorem uvnitr je dost vozu na trhu s cenou do 500 tis a u teto cenove kategorie design a kvalitu neni nutne resit - jednoduse takove auto je delalo na omezenou zivotnost a do10-ti let bude na vrakovisti

0/0
17.2.2013 19:55

P72e45t77r 88M51i10c70h88a52l 2450794381322

Nemáš pravdu. Desetileté auto má pořád ještě šanci na další relativně bezpečný a bezproblémový provoz. JIstě, jsou nutné nějaké investice do výměny opotřebovaných dílů, ale to není tak kritické. Navíc karoserie bývají dělané z pozinkovaného plechu a tam je docela dlouhá životnost, pokud nedojde k poškození a k následné opravě. Potom se korozi docela daří.

+1/0
17.2.2013 20:36

M90i85r17e92k 97T55u60r56e92č21e56k 4653882330322

Na druhou stranu je MNOHEM VIC  dalsich plateb, ktere pred 20ti lety neexistovaly...

0/0
17.2.2013 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.