Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce z centra vykázat stará auta, novější projedou za poplatek

Praha chce zamezit vjezdu starých aut do centra. Opatření, které má zlepšit životní prostředí, počítá se zavedením zóny, do které by vozidla se starším datem výroby nesměla. To by ovšem zároveň ovlivnilo všechny řidiče, jejichž cesty by přes zónu vedly. Vjezd do ní bude navíc zpoplatněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J17a85k85u10b 70C71h58r19o91m13ý 6728747320124

Podle mne je to spravné řešení. Pořád máme potřebu se koukat za hranice a obdivovat tamní způsoby, tak proč nepřevzít i toto. V Německu, bežná praxe. A taky se z toho nikdo nehroutí. Za pár let nám bude připadat divné, když to jinde nebude. Takže hlavy vzhuru a trochu toho ekologického smýšlení. [>-]EU

0/−2
3.3.2013 20:43

K61a45m89i19l 34C88e63c77h 6124729625124

A proc to nenazvat Novodoby koncentrak.S uradu vyssi moci.

+1/0
23.2.2013 3:02

Z61d75e36n73ě91k 42J30o22n29á77š 9841289716880

Tak prvně postavte silnice tak, abych do centra té prahy člověk fakt nemusel. Ono se to totiž například z D5 na D8 se projet ani jinudy moc nedá!

+3/0
22.2.2013 12:54

A97l16e80š 87M34a92k38o65v36s21k67ý 1537452989

Aha, takže ten, kdo jezdí starým autem občas k doktorovi a na nákup, ten už nikam nedojede, ale ten, kdo jezdí 10x denně skrz Prahu s SUV, tak bude mít povolení? ;-D Jinak to je další cesta, jak z lidí tahat prachy....

+3/0
21.2.2013 10:16

R58o39b82e23r47t 68Š20i81m81e27č21e40k 6545191818838

R^

0/0
23.2.2013 8:25

P59e71t47r 44N90e57s95v23a47d68b73a 2954485246169

Stejný nesmysl jako modré zóny a taky stejný vývar. Pak ještě poručit větru a dešti aby škodliviny nepřinesl nad centrum města. Jediný problém který Praha má je tranzitní doprava, místní jsou  nula problém. Místo postavení obchvatů se vymýšlí čím dál větší kraviny. :-P

+2/0
20.2.2013 21:45

P47e96t30r 63Z89d93e71n79ě12k 2784269334

Každá krávovina (čím větší, tím lepší) je dobrá, jen když z toho potečou prachy, nemusí zrovna lejt, stačí když kape, aby si každý z té armády ouřadů mohl nahrabat. Blicí smajlík.

+1/0
20.2.2013 19:30

P62a76v93e48l 28J82o52n60á95š 5161115189105

Ty zóny jsou tím opatřením, které po zavedení v zahraničí nepřineslo zlepšení stavu ovzduší, ač mělo? Hlavně, že to vynese nějaké ty kačky, že?:-/

+3/0
20.2.2013 15:53

P43a68v74e78l 93S23m42ě66l21ý 7726421337558

Celá tahle diskuse je k ničemu.I když většina lidí je proti, radní si stejně udělají co chtějí.Po modrých zónách je to další buzerace ze strany politiků.Někdy mi to připadá,že by udělali nejlépe kdyby nic nového nezaváděli a nechali konečně být lidi na pokoji.Řada příspěvků dokazuje,že tam kde to zavedli to přínos na ovzduší mělo minimální,ale u nás prostě musíme být světový za každou cenu.Spoléhat na to,že si u nás proto koupí víc lidí novější auto je nesmysl.Srovnávat to z Německem kde je vyšší životní úroveň a námi kde má stále víc lidí hluboko do kapsy,že si obmění auto jen aby mohli do zóny je fantazie.Zavedení zóny  opět nejvíce postihne důchodce a méně majetné občany.Předpokládám,že přes střed města jede každý když to jinak nejde.Místo co nejrychlejší dostavby městského okruhu aby se střed města dal objet a teprve potom kdyby to nestačilo se zaváděla nějaká omezení řeší se to jako většina věcí u nás jednoduše zákazem i když to přinese potíže nemalé části občanů.Pokud se starší auta odkloní přinese to  více emisí po objízdných trasách tak,že se problém jen přenese jinam.Dřív byl náš vzor SSSR teď je to hlavně Německo a tam zóny mají tak holt je budeme mít také i když máme proto rozdílné podmínky a negativa spíš budou větší než pozitiva.

+6/0
19.2.2013 19:00

E91r89i87k 90S44a64n73e33t42r45i52k 4298540220954

Vy si myslíte že ide o vzduch, alebo výber poplatkov :-). To len niektoré autá zavadzajú hradným pánom, ked idú autom do roboty.

+3/0
19.2.2013 13:26

R63o19b41e94r21t 62P56r34a95ž11á18k 4658826655510

Voni jsou taky "hradní pán".:-/

0/0
19.2.2013 21:40

R14a60d24e72k 90T62o72č15i70l 8452441769103

A co takoví technici, nebo zásobovači, kteří jezdí do několika měst?

Po Praze to zavedou další (např. Plzeň, ČB apod). A když tam bude takový výjezd jednou za rok, a kde si budou honem shánět povolenky? Klienta to nezajímá... Ten má smlouvu např. na dojezd do dvou hodin....

+3/0
19.2.2013 13:23

A33d32a59m 48W10o46l13f 2118405470225

Předpokládám, že ostatní města, by si systém známkování uznávala. Např. v SRN to tak funguje a jestli se nepletu, český systém z něj vychází, čímž ho nijak neobhajuji. Celé mi to připadá jako systém pro systém. Není žádný smysluplný cíl, který by se zakládal na nějaké odborné studii. Prostě ouředníček dostal ráno na WC, během čtení novinového článku, nápad jak se udělat zase o kousek důležitějším a obhajuje ho slovy jao mohlo by se, třeba by to.... ;-D Pokud chtějí radní ulevit centru od dopravy, je třeba tam zavést mýtné pro nerezidenty a více v centru podpořit MHD. Taxi a transit at si zaplatí. Méně splodin, méně prachu a hluku. Lidem trocha pohybu na čerstvém vzduchu fakt neuškodí. :)

0/0
19.2.2013 22:23

V91l45a64s90t88i36m98i90l 67H90a40l90b14i81c31h 8433895146708

Tam kde to mají již zavedené,konstatovali,že na životním prostředí se to projevilo minimálně.

+5/0
19.2.2013 10:38

V58e76r85o55n11i73k51a 68S64k46a62l49o73v23á 1125797548964

Zřejmě pomsta vidlákům a sockám za Karla !!!!!! :-/

+2/0
19.2.2013 9:39

P80e25t43r 46P53o18s18p91í40š54i65l 4778134226966

Tady se to prezentuje, jako by nová auta vůbec ovzduší neznečišťovala a za všechno mohou jen stará auta. Které auto znečistí ovzduší více ? Novější, které nalítá 40 tis. km ročně, nebo 20 let staré, se kterým majitel vyjede 1x týdně a najede s ním max. 5 tisíc za rok?

+8/0
19.2.2013 7:37

B68ě87l45a 15H88o63r27á47k67o43v54á 1148502669770

Pravý důvod je samozřejmě vejvar pro kámoše kteří vděčně pustěj chlup...:-( Rv [>-]

+6/0
19.2.2013 8:14
Foto

M12i12l76a45n 18S88o36u22š33e76k 9476197431962

V některých městech se prostě jen platí poplatek za vjezd do úzkého centra. Bez rozdílu kubatur, stáří, modelů, či čehokoliv jiného. je to rozumnější, než selekce tohoto typu, kterou ohlídat bude hodně drahé. Zásobovači, místní firmy apod. si platí permanentky. Druhá věc - statisticky se za několik let po zavedení poplatků za vjezd do centra snížil počet automobilů jedoucích do centra ukázalo, že v prvním roce klesl počet vjíždějících vozů až o 35%, ale po 3 letech už byl pokles jen 5%. Lidi si na poplatek prostě zvykli a berou ho jako nutné zlo. Zřejmě je příliš malý na to, aby to bylo motivující do centra nejezdit. Pokud se takový systém nastaví dobře - tak proč ne. Snad by to mohlo pomoct všem.

+2/−3
19.2.2013 0:24

J12i85r42i 49C52e15e 5355661732658

A co volskej potah? Ten se do emisních limitů vejde? Když člověk uváží, kolik metanu takový dvouspřeží uvolní a kolik pevnejch částic nechá po cestě...

+5/0
18.2.2013 23:46

K63a76r75e12l 97M13a66r35t62i51n63e11c 6668138176414

A pročpak jenom v Praze? Což Pražáci jsou něco víc?

Zaved bych tu povinnost úplného zákazu vjezdů do center všech měst i větších obcí. Žádný vožení zadků po náměstích, či návsích. Pěkně pěšky pro zdravý životní styl a rozvinul by se i styk mezi občany.

No a zásobování by bylo možné zajišťovat na kolcích, trakařích, dvojkolácích, nebo výjimečně během noci. Hned by se zvýšila i zaměstnanost a zdraví pracujícího lidu.

+5/0
18.2.2013 22:57

Ř75e21h38o51ř 54V82l50a64s57á21k 2644974601516

Pokud to chceš ve svém městě, dej podnět zastupitelstvu.

+1/0
19.2.2013 6:37

B45ě37l21a 12H54o21r60á19k34o72v79á 1828802549480

A ten styk mezi občany by se postaral o vyrovnanější demografickou křivku...:-)

+1/0
19.2.2013 8:17

J84i75ř45í 44K72o59c54u45r23e88k 6795364205548

Dle údajů CDV povede povolení vjezdu pro jednotlivé kategorie vozidel k následujícím efektům:

1) Pouze zelená paketa: Snížení emisí o 2,5 až 3,0 %

2) Pouze zelená a žlutá paketa: Snížení emisí o 1%

Vezmeme-li v potaz statistické odchylky, tak případ 2) znamená neprokazatelný vliv.

3) Dostavba obchvatu Prahy povede ke snížení emisí ve městě o 30 %. Slovy třicet.

Co z toho je szstémovým řešením s viditelným efektem je nabíledni.

+7/0
18.2.2013 22:08

M86a48r68e73k 20M16a35z89u64c58h 2956803653

No uvidíme co to udělá se zdravým lidí.Ono sice nová auta splňují kdovíjaké euro,ale zapomíná se na to,že třeba nové diesely vypouštějí jemnější částečky,které pronikají a usazují se hlouběji v plicích,než ty velké u staršíh aut.Tudíž pokud budou lidé ochotni si pozměnit vozový park,vzroste i množství těchto částic.

+3/−1
18.2.2013 20:43

L86u64k71á70š 12V95a26ň72u44r29a 1625874913903

moderni diesely maji filtr pevnych castic. problem je to, ze filtry odchazeji.

0/0
18.2.2013 21:52

M91a96r23e73k 84M49a63z46u34c20h 2196693483

Ano mají.A právě,že odcházejí a také filtr nefiltr se i tak nějaké procento dostane do ovzduší i u nového.A dále při regeneraci se filtry vypalují a vznikají dále nebezpečné mikro částice právě nebezpečné svou velikostí.Ale říkám,uvidíme.

0/0
18.2.2013 22:29

T22o93m21á85š 48Z90e92m66a80n 3515288774405

Problém je to, že nejjemnější částice filtrem procházejí..

+2/0
18.2.2013 22:42

J92i81ř51í 29S16t85e28h25l43í91k 3510842203

to nemá nic společného se snížením emisí, bude to parádní kšeft tolik dopravních značek, známky, nový centrální registr joj to budou žně..

+8/0
18.2.2013 18:20

P41a11v49e39l 61M60o42r56a14v77e33c 1424235954977

Tak podle me by se to nemelo ridit starim vozidla, ale normou Euro, jednoduse Euro 2 cervena, Euro 3 zluta a Euro 4 a vys zelena a ta by mela byt uplne zdarma, i kdyz 80 Kc je v pohode (nebo klidne bych to posunul i na Euro 5 a vys jelikoz to bude az od roku 2015, ale Euro 1 a min bych proste do Prahy nepustil, mam skoku na Legerove a hlavne ten vzduch ted v zime je fakt hroznej.

+1/−1
18.2.2013 18:07

B33ě20l55a 93H95o54r55á81k94o15v13á 1338502339780

Technická, 80Kč je za nálepku ne za vjezd... (zcela jistě v dalších letech):-(

0/0
18.2.2013 18:25

L11u68k11á37š 59V91a26ň50u88r66a 1445824883133

Take bych to delil podle emisi. Nejlepsi by bylo zamezit vjezdu uplne. Plno aut ve stredu mestavubec nemusi byt. Stred mesta se da objet.

0/−1
18.2.2013 21:43

R27o85b92e88r30t 90P32r46a56ž88á65k 4848296545340

Nedá.

0/0
19.2.2013 21:32

D57a36v90i33d 34R76y63c41h84e46t15s17k69ý 9656371600700

Josef.Nosek@praha.eu

Vážený pane radní,

dovolte mi, abych se vyjádřil k Vašemu výroku, jak jej citoval server aktualne.cz:

"Nízkoemisní zóny v metropoli mohou samozřejmě zvýšit kvalitu života obyvatel, a to zejména v centru," řekl agentuře ČTK pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). "Možnosti podpory nízkoemisních technologií zahrneme do dlouhodobé strategie dopravy," doplnil. První koncept předloží Nosek na začátku června.

Návrh zavedení nízkoemisních zón v Praze, potažmo ani kdekoli jinde, nepovažuji za rozumný. Studie provedené v německu prokazují, že jejich vliv na kvalitu života a ovzduší je marginální. Zavedení nízkoemisních zón bych spíše považoval za projev přebujelé byrokracie a snahy regulovat větší množství aspektů občanského života. Zavedení zón přinese administrativní zátež a další poplatky k poplatkům, přitom nijak nezohledňuje stav a údržbu konkrétního vozu, pouze jeho výrobní konstrukci. Tím pak trestá řidiče, kteří své vozy udržují.

Zavedení zón, jako mnoho jiných ekologických opatření, nepřinese řešení problému, pouze více zatíží občany. Nálepku musí mít každý. Tam, kde vložil zákonodárce do rukou samosprávy přílišnou moc, je na samosprávě, aby se ji svobodně rozhodla nepoužít.  Děkuji za Váš čas....

+5/0
18.2.2013 17:34

P66e77t76r 28S20o44r30v41o56n 3645225220716

je zřejmé ,že se jedná o další způsob jak tahat z lidí peníze ,na druhou stranu uvítám každé omezení pro vjezd do vnitřní Prahy.Zejména pro  dieselové zázraky techniky ,jejichž mraky sazí zamořují uzavřený prostor města.Výživné je to ted v zimě ,kdy někteří ichtylové ráno nastartují svůj traktor a potom ho nechají na ulici 10 min. kuckat přičemž zaplynují celou ulici.;-(

+1/0
18.2.2013 17:27

B73ě72l70a 26H41o39r53á58k63o36v62á 1548172519240

Technická!

 Kolik peněz zůstane v městské pokladně po odečtení všech nákladů? Můj tip, tak zhruba mínus půl mld... (v dalších letech po "doladění" samozřejmě ještě větší mínus) ;-O ;-€ Rv [>-] Rv EU

0/0
18.2.2013 16:35

L82u61k79á28š 37V93a28ň50u77r15a 1465914703913

To je bohužel problém všech českých projektů. Vždy jsou tak vytunelované a přiživí se na tom tolik parazitů a politiků, že je to prodělečné.

+2/0
18.2.2013 16:40

T77o21m51á29š 23Z72e42m45a52n 3335968174225

Zjistěte si co je to tunelování.

Tohle je spíše zneužití pravomoci.

0/−1
18.2.2013 17:03

L12u51k23á73š 13V91a15ň57u93r83a 1935834763543

Další možnost je vjezd do středu Prahy zpoplatnit. Pro všechny mimo rezidenty.

+1/−2
18.2.2013 16:35

T31o92m21á94š 47Z81e66m85a24n 3215348924785

A rezidentům zpoplatnit výjezd...

+6/0
18.2.2013 17:04

B81ě47l19a 55H30o30r81á25k98o64v40á 1438982649430

R^ :-)

+2/0
18.2.2013 17:53

P82a37v57e44l 46O27b20d52r41ž38á59l34e55k 6256364118482

Pokud bude možné střed objet... Aktuálně se ze západu od Prahy na východ/sever nedostanete jinak než přes střed města.

+2/0
18.2.2013 19:09

P19a23v33e20l 84O38d72r63a93z39i32l 6374799617470

Já osobně tipuji, že jde o další pokus o odklonění veřejných peněz do soukromých kapes.

Úředníci totiž nejsou blbí a snadno si jistě zjistili, že jiná města už to zkusila a výsledek se nedostavil. Prachu neubyde a naopak přibyde jemný prach z moderních dieselů.

+7/0
18.2.2013 16:26

V27l32a13s86t63i89m56i61l 70F93i76a26l70a 1942351104

Praha není pro socky

+2/−4
18.2.2013 16:12

K71a62r90e33l 85P40r32ů96š97a 1835808519870

Pan "takyodborník" Miroslava Šuta by si měl možná přečísto toto : http://www.autoweb.cz/pomohly-by-nizkoemisni-zony-vycistit-vzduch/

Jenže čísle to je to co zelení ekofašisti nesnaášejí ze všeho nejvíc;-O

+5/−2
18.2.2013 16:07

M87i24r60o76s22l17a32v 22S48t46u58d61á61n62k25a 9170219116679

Maly detail - vyjimka pro rezidenty je diskriminacni, protoze nelze nikoho zvyhodnovat na zaklade bydliste. Ale v tom celkovem nesmyslu je to asi jedno...

+5/−2
18.2.2013 16:04

K67a38t59e74ř87i37n60a 85S10l15a87v78í18k15o72v81á 6793265490573

Nehledejte v tom ekologii, když jde o peníze. Za pár let se budou štítkovat i důchodci. Přeci jenom častěji chodí k doktoru a zatěžují tak svými potřebami více životní prostředí.

+15/−1
18.2.2013 15:49

M87a13r86t32i25n 42V71r34b77a 1171898862823

Ale kdepak štítkovat.Každému důchodci dáme na prsa malý terčík - kvůli lepšímu míření ! :-/

+2/0
18.2.2013 16:28

P23e82t58r 37Z49d71e49n61ě31k 2324179604

a přidat ještě fialovou hvězdu.........

0/0
20.2.2013 19:15

A67l50e56x87a79n45d90r 70K53o79s64t51k36a 5589556649366

Rozlišovat jen podle stáří vozu, zajímavé hledisko. Takže prase, co má 5 let staré auto, ale na seřízení bodne a katalyzátor (když ho před rokem spálil) má vytuněný kladivem bude v pohodě smrdět kdekoliv, ale slušný člověk s perfektně seřízeným třeba Audi nebo Mercedesem z roku 1990 má smůlu. (Podotýkám, katalyzátro tam má a má ho nezničený)

+11/−2
18.2.2013 15:42

Z17d92e25n10ě95k 94Z31a24b54a40v53a 1102954666804

Bud spatně čtete, nebo možná iDnes moc zjednodušuje. Měl by to být německý model -> jestli rv. 1990 benzín má katalyzátor, je to OK. To že je funkční, garantuje současná emisní známka na SPZce.

+3/0
18.2.2013 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.