Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalony bojují s krizí, z nových aut dělají rovnou ojetiny

Na prodejce automobilů v Česku dolehla krize. Jsou tak nuceni prodávat auta s minimální marží a mnohdy sahají i k netradičním krokům. Zákazník tak může koupit zcela nový vůz za cenu ojetiny. Malé zisky pak kompenzují nákladným servisem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a36n 42G27a58l67t 9231362573228

A vy zase zapomínáte na DPH ....tedy věc kterou v USA až na pár vyjímek neznají .... Nehledě na to že v Evropě máme jiné regulace ať se týče bezpečnosti, paliva a podobně a celkově dělat bussiness v evropě je dražší než v jiných státech. Pokud si uvědomíte tyhle věci tak za rozdíl v ceně nebudete vynit výrobce ale toho skutečného původce který vám každý měsíc krade 2/3 platu - stát.

+3/0
20.2.2013 6:20

P55a19v35e73l 72O41d13r27a64z15i56l 6364569227880

V USA najezdí podstatně víc, než v Evropě, takže taky častěji kupují auta a na vyšším obratu stačí mít menší přirážku. Na druhou stranu tam mohou jezdit pěkné vraky a dokud se nic nestane, tak to málokoho zajímá.

+1/−1
20.2.2013 10:20

A54l17e62š 40J35a98n62á71č56e56k 3143754956103

Já sem kupoval předváděčku, a ve značkovém servisu jsem byl jen jednou. Když sem dal za prohlídku 8000,-- a na faktuře veci jako dolití kapaliny do ostřikovače 458 Kč/ litr tak sem nevěřil svým očím. Příště ať okrádaj značkové servisy jiné, co můžu vyměním sám, zbytek dávám do servisu u nás na vsi co bere 350 za hodinu a umí narozdíl od značkových co jen diagnostikou zjistí co vyměnit nikoliv opravit ;-€. Takže já na značkové servisy kašlu, záruka nezáruka.

+5/0
19.2.2013 18:46

M51a22r59t24i91n 33K59a41r77á69s44e77k 1838474949764

Taky jsem uvažoval jestli za povinné garanční prohlídky nedám podstatně víc, než bych dal za případné opravy po dobu záruky. Auto se stejně začne kazit až nějakou chvíli po záruce, pokud tam není zmetek z výroby. No a to zase chce kupovat auta která mají zmetkovost z výroby minimální.

+1/0
19.2.2013 19:32

E40d98u85a15r69d 22K16o73c26h 9854568557621

tak to u 7-lete zaruky, ktera momentalne kraluje na automobilem trhu (v Nemecku dokonce i se 7-letym bezplatnim servisem soucasne) budete v nevyhode ...

+2/0
19.2.2013 20:22

M26a25r37t36i30n 63K62a43r76á41s29e65k 1948744849694

No pokud během těch sedmi let dám třeba ročně 8000 za garančku, tak mám po sedmi letech na nový motor.

Nevím jak jsou u takových aut drahé garančky, ani jak jsou často, to by tu mohl napsat někdo kdo nové auto se sedmiletou zárukou má.

Ale řekl bych že je to moc dobrý business.

0/0
19.2.2013 23:25

E90d30u77a34r60d 79K72o75c20h 9934818987531

To je muj pripad. Na nove Kia Sorento mam zaruku 7 let , nebo do 150 tisic km, dale 7 let garancnych prohlidek zdarma, co je omezeno 105 tisic km a neplati to samozrejme pro spotrebny material typu brzdove oblozeni. Dale 7 let bezplatne aktualizace navigace. Predchozi Renault Vel Satis jsem kupil se slevou 15 tisic EUR s 10km na palubovce, no v prubehu 6 let jsem v znackovem servisu zaplatil 10 tisic EUR na provoz, garancky a opravy. V neznackovem servisu to auto nezvladli. Takze si davam jiz bacha. Stiftung Warentest delal testy desitek servisu v celem Nemecku, kdyz schvalne spusobil na aute vady, ktere mel servis odhalit a odstranit. Znackove servisy to zmakli na 80%, ten muj na 90% a neznackove se pohybovali kolem 50%. Takze otazka pro CR nezni ja se vyhybat znackovym servisum, ale jak v nich udelat poradek. Nemec si v mem servisu veme 100 Eur na hodinu, tomu odpovida dle vykonosti ekonomik ceska sazba cca. 900 Kc na hodinu. Ovsem prace musi sedet, zadne vymyslene vykony. Samozrejme u mene komplikovanych vozu si vystacite i s daleko levnejsi garazi, tam to plne chapu.

+1/0
19.2.2013 23:51

E50d74u47a12r84d 25K52o28c50h 9564268417231

abych nezapomel - zaklad je pro mne jiz servisni interval. U Vel Satis to bylo 15 tisic km nebo jednou rocne a u Sorento je to 30 tisic km nebo jednou za 24 mesicu. Oba diesel. Cim mene duvodu navstivit servis, tym je to levnejsi ...

0/0
19.2.2013 23:58

M95a32r53t85i13n 27K40a88r55á93s36e76k 1378654459634

Děkuju za informace, zjevně jsou i výrobci kteří nepovažují garanční prohlídky za zlatý důl pro svoje servisy.

0/0
20.2.2013 0:14

V59í20ť68a 80N44o33v89á53k 1278913895681

Jaká značka? Mě vycházela prohlídka u BMW cca 5000,- ,po záruce jsem zbylé roky jezdil k neautorizovanému. Až 8. rok byl náročný...ale to už má auto nárok.

Teď mám u auta 6 let zdarma...

0/0
19.2.2013 22:19

P27e72t79e31r 18N29e66š76v53a65r18a 8778806222617

Zapomíná (či spíše se úmyslně nezmiňuje) jedna podstatná věc. Auta v Evropě jsou o třetinu až polovinu dražší než obdobná nebo ta samá auta v USA či zbytku světa. Tento článek je o tom, jak jsou Evropané vlastně hajzlové že nejsou ochotni platit 30 tisíc Euro za auto, které se prodává v USA za 20 tisíc dolarů. A lobby automobilek prosadily do zákonů, že nemůžete individuálně dovézt auta z oblastí mimo Evropy. Pokud se to samé auto prodává i v Evropě tak zjistí podle VIN karosérie, že toto auto bylo pro export a prostě vám jej nezaregistrují. Já prostě nechci být za idiota, který platí za káru dvojnásobek toho, co američan protože já jsem "bohatý Evropan". V USA Čechy a Němce zase tak nerozlišujou a nehledě na to dvojí ceny za jeden výrobek jsou prasárna. Kdysi to tak bylo i s letenkami, že letenka New York Praha a zpět byla za poloviční cenu než letenka Praha New York a zpět. Protože v Evropě bylo ZVYKEM, že letenky jsou drahý. To už je minulost. Ale je potřeba držet pod tlakem i automobilky, aby se i zvyk, že auta v Evropě stojí dvojnásobek co stejná jinde na světě stal rovněž minulostí.

+8/0
19.2.2013 18:33

M29a53r75t17i86n 86K82a85r96á16s71e41k 9618983628418

Tak jestli je auto o tretinu drazsi tak to celkem odpovida ne? 20% ti dela dph (ceny v US se udavaji bez dph). A ten zbyly rozdil neni tak vyznamny.

0/0
20.2.2013 9:40

P84a35v50e29l 38K30r55a55m29e45r 9773867169545

Nj. cena PHM (a hlavně biosložek, které se do nich cpou) neustále roste a lidé nová auta nechtějí. A navíc na vlastní kůži zjistili, že podle poučení z krizového vývoje kapitalismu se vyrábějí čím dál větší šmejdy, které nic nevydrží. Těším se na duel automobilová vs ropná lobby ;-D

+2/0
19.2.2013 17:24

M59a13r62c20e38l 34P73a26v81l81í39k 7891934338129

žiadna novinka. "predvádzacie auto" v maximálnej výbave sa predáva sa hlboko pod cenu áut z bazáru niekoľko ročnými s desaťtisíc kilometrami. býva zaujímavé vidieť takú faktúru - auto má EČ tunajšie, ale predáva ho český dovozca a cena je v czk. prepis sa deje na tunajšej polícii.

0/0
19.2.2013 14:18

P57a34v24e54l 12K76r91a55m71e42r 9893327309615

Én nem tudom, hogy a Szlovák Köztársaság, de nekünk ez igaz :-)

+2/−2
19.2.2013 18:42

T66o51m14á97š 90G60r21o38s97s87m34a16n21n 6184678462971

Je smutné, když zjistíte, že naší slavnou ekonomiku "táhne" pouze automotive :(

+3/−1
19.2.2013 12:31

J40a61r31o27s86l52a71v 60B51r82ü21m17m48e94r 7434513956

No a když si vyjede čísla, tak zjistíte, že to není tak úplně pravda.

+1/0
19.2.2013 17:01

Š30t25e87f84a94n 42F50r46i95č26a 7662768693806

To je přece logické. V Česku, kde je ve srovnání s Německem nebo Rakouskem extrémně nízká mzdová hladina a vysoká nezaměstnanost, není pro nákup nových aut koupěschopná poptávka.

+12/0
19.2.2013 11:53

J46o13s94e90f 90K67o39p48e63c60k36y 9394192375

Rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5% a vsechny zeme jsou pod prumerem nezamestnanosti v EU... Platy jsou zde nizsi /nikoliv extreme nizke/ a presto se zde prodava pres 10 000 vozu rocne... ;-)

+1/−10
19.2.2013 11:58

M27a90r49e38k 72H68r22u47b31y 6207542661888

platy jsou cca tretinove, a kolik z prodanych vozu jde mimo firemni segment? ;-)

+11/0
19.2.2013 12:00

J76o50s56e55f 93K73o22p39e69c44k98y 9524592375

platy samozrejme nejsou tretinove /jsou na cca 50%/ a firemni segment se nerozlisuje v teto statistice ani v Nemecku ;-)

+1/−10
19.2.2013 12:03

Š90t75e34f34a68n 13F41r18i78č35a 7272488963216

Tvrdíte, že je rozdíl v nezaměstnanosti 4,5 %. Oblíbený trik politiků, spočívající ve falešné definici, jejímž cílem je zkreslovat údaje. Klíčový je poměr zaměstnaných lidí na plný úvazek vůči počtu všem obyvatel. Tento poměr vychází v Česku více než dramaticky hůře, než např. v Německu.

+9/−1
19.2.2013 12:10

J33o65s73e80f 46K11o50p70e22c14k79y 9454442245

rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5%. Rozdil v jinych tabulkach muze byt samozrejme jiny, ale bavime se o nezamestnanosti;-)

0/−4
19.2.2013 12:16

Š86t30e14f38a29n 18F84r55i54č85a 7302978843456

Ve statistice EU za rok 2011 míra zaměstnanosti věkové skupiny 15 - 64 let je v Česku 65,7 %, v Německu 72,5 %. Vezmete-li kteroukoliv z těchto hodnot jako základ 100 %, pak mezi námi a Německem je rozdíl v zaměstnanosti větší než 10 %.

+3/0
19.2.2013 12:23

J42o77s30e75f 35K25o28p45e78c35k70y 9234362505

mira nezamestnanosti pres 60%?;-)

0/−5
19.2.2013 12:27

J15o21s30e87f 66K95o92p91e14c22k19y 9764122485

jo pardon, mira zamestnanosti ;-) je zvlastni, ze jsem vam uz jednou odpovedel uplne stejne a vy to zkousite zase znova... ruzne tabulky budou mit ruzne vysledky. ja se bavim o mire nezamestnanosti viz link. ten je ale z prosince a v lednu u nas nezamestnanost vzrostla vyrazne proto cca 4,5% rozdilu  http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Unemployment_rates,_seasonally_adjusted,_December_2012.png&filetimestamp=20130201083256

0/−2
19.2.2013 12:45

Š19t29e93f26a13n 64F35r79i35č59a 7682188983676

Míra nezaměstnanosti je míra, která (nic) neměří. Naposledy viz Lidovky dne 15. února, stejnojmenný komentář Petra Sklenáře, hlavního ekonoma J&T banky. Doslova říká: "MPSV oznámilo v prosinci míru nezaměstnanosti 7,4 %, také 9,4 % a data připouštějí i odpověď 10,1 %. Eurostat pro ČR uvádí 7,5 %. ČSÚ vydává pouze nezaměstnanost na čtvrtletní bázi a za konec roku uvádí číslo 7,2 %. A včil mudruj, doktore!". Článek končí ironicky větou: "Nejjednodušší reforma trhu práce je "zpřesnění" metodiky výpočtu, která přináší výsledky naprosto okamžitě a bezbolestně."R^

+8/0
19.2.2013 12:52

J84o35s13e58f 94K58o15p49e73c98k19y 9284482485

Mira nezamestnanosti ma ruzne metodiky vypoctu, jako temer kazde jine meritelne ekonomicke cislo. Kazdopadne na srovnani stavu s nasimi sousedy to zcela staci... ;-)

0/−5
19.2.2013 12:57

Š84t26e63f26a47n 25F96r68i15č76a 7962328843796

Právě že nikoliv. V různých zemích a různých úřadech různé metodiky, často podle politického zadání. Ale míra zaměstnanosti má jednoduchý algoritmus - počet zaměstnaných k počtu obyvatel v dané věkové skupině. Proto ta čísla mají zpravidla lepší vypovídací schopnost.

+4/0
19.2.2013 13:04

J41o93s37e97f 87K92o33p29e86c15k28y 9174882135

Znova opakuji, ze je samozrejme, ze se pouzivaji ruzne metodiky a proto je nutne brat pro srovnani vysledky stejne metodiky. Vase nadseni pro vasi oblibenou statistiku je roztomile a nic proti nemu nikdo nemuze mit, ale tato diskuze byla o mire nezamestnanosti ;-)

0/−4
19.2.2013 13:14

Š79t30e26f92a45n 85F40r50i43č15a 7912618523866

Víte, nechci se přít za každou cenu, ale v tom vláknu hovořím pouze o vysoké nezaměstnanosti. A pak od vrchu až dolů o míře zaměstnanosti, kterou považuji za jedinou jakž takž spolehlivou míru. Pokud se ovšem zmiňuji o míře nezaměstnanosti, tak pouze v důsledně odmítavém kontextu právě pro její nespolehlivost, která je dána tím, že je účelově zkreslována politiky podle toho, jak se jim to hodí nebo nehodí, zda je např. před volbami nebo po nich, a zda jsou či nejsou právě u moci. Paradoxně se tedy může díky vynalézavosti politiků stávat, že ač míra nezaměstnanosti "klesá", míra zaměstnanosti klesá také.

+2/0
19.2.2013 15:11

J65o96s81e96f 35K29o69p42e15c81k29y 9604552615

vy hovorite o procentech zamestnanosti. nikdo vam to nebere, jen mluvime kazdy o necem jinem ;-)

0/−3
19.2.2013 15:27

P96a75v20e28l 18O17d64r35a55z80i39l 6494929117530

To ale vypovídá pouze o tom, že Němci chodí později do penze.:-P

0/−1
19.2.2013 12:55

M93a92r94e41k 80H41r30u17b46y 6197632821198

U platu je vhodne rozlisovat modus a median ;-)

+1/0
19.2.2013 12:16

P86a21v20e25l 34Z84a87j46í38č80e42k 8434790116700

navic se podle meho rozrusta skupina lidi kteri nove auto nechteji 1. z ekonomickych duvodu 2. proto ze dnesni masova auta jim nic nerikaji takze vzdycky radej sahnou po nejakem mirne jetem za dobry peniz protoze koupit si ho nove tak prijdou o docela slusny balik

+7/0
19.2.2013 11:26

J35o26s94e79f 75K40o60p86e36c65k23y 9804642555

stejne tak je ale mozne rict, ze vzhledem k mimoradnemu tlaku na ceny novych vozu, ktere je srazi do nebyvale nizkych urovni, o koupi novych aut premysli i lide, kteri by do ni jeste pred 2 a vice lety rozhodne nesli... ;-)

+2/−1
19.2.2013 11:31

P12a81v97e53l 81Z25a67j68í28č33e68k 8264640576630

at si koupite jakekoliv nove auto tak tim ze si ho koupite straci na hodnote pominu li spoustu aspektu jako znacka model a td... stejne jako koupe pc to nikdy nebude vyhodne pokud teda nekupujete veterana. pokud znacka slevni tak na trhu ojetin bude take levnejsi.

0/0
19.2.2013 13:24

J23o97s46e61f 29K46o21p92e67c12k43y 9554592335

To jiste. Vyjetim z brany autocentra ztraci vuz cast sve hodnoty, ale to jestli znacka zlevni na trhu ojetin v momente koupe noveho vozu vam muze byt zcela jedno. Ten vuz neprodavate v okamziku koupe, ale az za nekolik let... ;-)

0/0
19.2.2013 13:50

I88v68a70n 17P80r81o77c59h45á36z29k55a 3661564755565

Proč by měl prodejce mluvit do toho, kde si nechám opravit vůz?

+9/0
19.2.2013 11:13

R16a24d94i39m 72S51v25o44b13o36d65a 1707146840782

Záruka? Ani televizi si v době záruky nemůžeš nechat opravit u Franty v JZD.

0/−5
19.2.2013 11:51

M81a21r19e94k 43H10r55u57b75y 6807452471108

Muzes u kterehokoli autorizovaneho opravce, coz nutne nemusi byt totez co prodejce ;-)

+6/0
19.2.2013 12:01

R34a10d89i53m 45S91v55o36b41o63d92a 1257266540722

A já jsem někde psal, že si ho musíš opravovat ausgerechnet u prodejce? Měl jsem samozřejmě na mysli autorizované servisy.

0/0
19.2.2013 19:20

M76a55r22e88k 41H50r50u72b54y 6477802221168

Z prispevku nebylo moc poznat, co mate na mysli ;-). A ja hrozne nerad ctu lidem myslenky, mam z toho pak hrozny migreny ;-)

+1/0
20.2.2013 10:37
Foto

R68a47d63i90m 16K76r43o77u35t74i26l 7670921326549

Podle nějaké evropské směrnice už ani to ne, ale nevím, jestli to někdo riskuje.

+1/0
19.2.2013 12:04

P79a54v12e28l 82S10t84a97n35ě32k 3580682829593

Passat v Americe je ošizený Passat, který se prodává v Evropě, ikdyž vzhledově vypadá stejně.

0/0
19.2.2013 11:12
Foto

M27a98r97e21k 42B30a71š26i39s34t20a 7773382973290

Viděljsi Passata v US verzi?Nemluvil by jsi takové nesmysli

+5/0
19.2.2013 12:51

O46n72d72ř57e27j 28L73e91v77ý 7930330686617

Ví někdo, kolik mají marži autosalony?

0/0
19.2.2013 10:57

F64r64a82n27t74i93s75e57k 26T69e81n89o34r18a 4384728921715

zalezi na kategorii vozu, ale u tech nejlevnejsich jsou to jednotky %..  staci se podivat kam sly ceny za poslednich nekolik let..

0/0
19.2.2013 11:05

J31o56s10e15f 85K85o94p35e41c97k35y 9154422475

Pokud si dobre vzpominam, kdesi bylo uvedene, ze vyrobni nakladova cena vozu nizsi stredni tridy je u nas cca 100 000 kc. Tedy rozdil teto castky a prodejni ceny uz je jen ziskem automobilky a prodejce

0/0
19.2.2013 11:09

J95o12s63e74f 68K37o59p63e13c52k87y 9554132755

a DPH tedy samozrejme

0/0
19.2.2013 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.