Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra Kopřivnice je v exekuci, ve výrobě náklaďáků pokračuje dál

Automobilka Tatra čelí od loňského října exekuci. Kvůli dluhům firmě Composite Com ji nařídil Okresní soud v Novém Jičíně. Exekutor vydal příkaz na prodej jejího podniku v Kopřivnici. Výroba nákladních aut však údajně ohrožena není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R17o38m39a35n 25K68o11s48t96a67l 7983488499887

Je tady někdo, kdo ví, jak na tom Tatra je a proč má problémy ? Ví někdo je to s motorem Tatry, která není schopna bez brutálních investic zajistit Euro 6 . Přemýšlel někdo nad tím, že problémy Tatry začaly hluboko za komunistů. když býl zystaven vývoj ....chytráci

+2/−7
21.2.2013 20:19

D96a89d79a31k 36P72e37t83r 7971570664368

Ano chytráku, od doby pádu komunistů uběhlo jen  23 let. Proklatě málo na změny, že?

+3/0
22.2.2013 5:22

E56d93u83a94r70d 16B80l17a78z86e78k 1133240605235

No koupit nekonkurenční fabriku zhuntovanou komunisty po znárodnění Rakouským zakladatelům a vyrábějící nádále dodnes stále jen kouřící těžkopádný neohrabaný krám, co nejde prodat jinam krom Cuby a Ruska...,  nebyla výhra od počátku. Každá privatizace nemusely být nutně rito! Naštěstí další ztrýty nesanuji já ani vy z daní a každého hospodáře - majitele problém :-P

+1/−4
22.2.2013 9:22
Foto

E18m24a11n62u10e16l 68O88t97a66k89a39r 61D47o58š71l12í78k 1314845157771

Blazku, běž se vycpat, kde žiješ?Určitě jsi emigroval za totalitního režimu . . . , a teď vyješ jako vlk na měsíc samé nesmysly!!!

+2/0
22.2.2013 10:03

M90a86r91t69i62n 19V92y74s28k18o27c57i36l 3302968515970

WTF? Nejde nikam prodat? Kourici kram? Tatra ma odbrzdeny svuj vzduchac, splnuje EURO 6, ve Phoenixu pouziva Paccara, o jakem kouricim kramu mluvite? T 148? Ta uz se nejaky patek nevyrabi...ze je tezka take neni pravda, v pomeru k silam pusobicim na nastavbu je na tom velice dobre. A neohrabany kram? To myslite nezavisle zaveseni vsech kol, unikat v nakladni doprave? Aha ;-D pan bude odpornik. Ze Tatre chybi nejaky orezany model jako tahac je pravda, ale s neexistujici servisni siti by ho na MKD stejne nikdo nechtel...Tatra objektivni problemy ma, ale rozhodne to nejsou ty, o kterych blabolite.

+2/0
22.2.2013 22:18

R47o57m37a92n 65K18r67a31t45o75c18h57v28í19l 6826327306314

servisní síť má DAF (s ním Tatra spolupracuje).

0/0
23.2.2013 8:02

M41a10r90t22i93n 69V89y48s41k13o40c50i17l 3722648305930

A bude DAF ochotny se zavazat spolupracovat? Nyni DAF plnepohonna vozidla (kdyz pomineme Ginafy) neprodukuje. Tatra zase neprodukuje tahace...tato spoluprace je tedy pro obe strany vyhodna, nekonkuruji si. Zacit Tatra delat tahace, nevim nevim :-) ale to je muj osobni nazor...

0/0
23.2.2013 13:15

R90o49m68a32n 65K56r92a54t61o74c65h44v84í96l 6366937306154

Měl jsem zato, že už spolu spolupracují.

0/0
23.2.2013 14:17

M38a14r76t67i87n 61V62y77s26k23o71c20i86l 3632378685240

Jasne ze spolupracuji, kdyz ve Phoenixu je motor Paccar a kabina DAF CF. Spoluprace a konkurence je ale neco jineho, coz by Tatra vstupem do vod tahacu udelala. Tak jsem to myslel.

0/0
23.2.2013 16:03

J98i64ř74í 47E54r39b47e38n 1343144516147

Už o emisní normě Euro 1 se říkalo, že ji motor Tatry nemůže splnit. A hele, bez složité elektroniky ho dokázali vyladit už na Euro 5. A na zkušebně už mají i Euro 6, ale musejí předělat chlazení, což není zas tak brutální investice.

+2/0
22.2.2013 8:24

E18d20u44a78r68d 87B61l15a38z85e89k 1153510845815

Jo n aprototipu... ;-D

0/−1
22.2.2013 9:09

E66d96u46a95r30d 85B41l60a55z74e75k 1893750515635

na prototypu :-/

0/−1
22.2.2013 9:10

J46i56ř53í 66E81r43b12e32n 1353584986827

E5 je v sériové výrobě.

Ještě máš nějaké hloupé připomínky?

0/0
22.2.2013 10:06

R33a93d23i89m 65P87o41l10á41š14e27k 9196523619459

Ono to je skoro jedno. Pokud se takového motoru neprodukuje desetitisíce kusů ročně, náklady na jeho vývoj se dneska nemohou vrátit a taková výroba musí být prodělečná.

Dávno měla Tatrovka těžit z toho, že dneska už snad jako jediná na světě dokáže v této třídě vyrábět motory chlazené vzduchem plnící současné požadavky a typovat taková použití, kde je tatrovácký vzduchem chlazený motor výhodnější než motor chlazený kapalinou.  A do těch aplikací ten motor upravit a prodávat.

Pro běžné terénní náklaďáky už dnes tento motor nejlepší řešení není. Zvláště kdy je v Kopřivnici vyrábějí nesériovou technologií na koleně v počtu pouhých stovek kusů ročně.

0/0
22.2.2013 11:51

M67a88r92t45i97n 67V80y42s33k33o17c81i59l 3412488475230

Ja slysel uz pred dvemi lety primo v Tatre, ze motor je odbrzdeny, EURO 6 splnuje. Jen je pry neekonomicke ho vyrabet. Naviz zakaznici moc nemaji o vzduchace zajem. Mate jine info?

0/0
22.2.2013 22:14

R95a91d28i70m 89P86o44l88á43š47e45k 9366133919319

Tatra má problémy, protože to, co vyrábí, se jí nedaří prodat.

K tomu se přidružuje posledních až 15 let  chronický nedostatek financí, protože konkurence často prodá proto, protože ty auta úvěruje nebo lízinguje a zákazník tak splácí postupně až z peněz , které tím autem vydělal. Tohle tatrovka nedělá.

S chronickým nedostatkem peněz posledních 15 let jde taky ruku v ruce zastaralost výrobních technologií a náročnost výrobních prostor na energie i možná jiné náklady, protože ty haly, ve kterých se vyrábí, byly postaveny za hlubokého socialismu , kdy energie bylo dost.  A kdy problém byl spíš v tom postavit haly odolné poddolování, protože pod Kopřivnicí se mělo těžit uhlí než lehké úsporné haly.

0/0
22.2.2013 8:56

J23i54ř18í 85E36r89b27e49n 1103694156177

Pokud vím, je Tatra sestěhovaná tak na pětině původního výrobního areálu...

0/0
22.2.2013 10:07

R16a55d91i62m 28P17o35l90á81š71e58k 9336983599979

Je sestěhovaná hlavně v nejnovější hale postavené v 80 letech. Která už ale vyžaduje dost udržování a je energeticky velmi náročná.

Pokud vím já, spousta původních hal byla pronajata nebo prodána firmám, které měly dělat pro Tatrovku komponenty prakticky na stejném výrobním zařízení, na kterých předtím vyráběla Tatrovka. Ovšem jednak kvůli nízkému počtu vyráběných vozů tito dodavatelé nenaplnili kapacity, jednak když se takhle výroba vymístila mimo Tatrovku, byl potom často vybrán jiný dodavatel vyrábějící mimo areál Kopřivnice.

0/0
22.2.2013 11:08
Foto

E61m40a76n50u12e20l 62O72t72a14k58a30r 72D95o31š22l63í83k 1414515367241

Radime, co pleskáte o těžbě uhlí pod Kopřivnici!Proč by nový majitel od strýčka Sama podporoval konkurenční automobilku!!!!!!!

0/−1
22.2.2013 10:10

J39i19ř44í 31E29r71b88e54n 1583864736587

Tisíc kusů ročně není pro nikoho konkurence, i pro DAF a Paccar to je spíš vítané doplnění sortimentu.

+1/0
22.2.2013 10:12

R49a98d97i59m 51P43o42l50á43š41e55k 9216143779279

Protože haly postavené v Kopřivnici v 80 letech jsou stavěné přímo na odolnost na poklesy podolovaného území.

0/0
22.2.2013 11:02
Foto

E87m27a80n71u45e68l 52O94t55a30k39a30r 17D24o84š39l98í79k 1724965707691

Můžete mi to a ostatním doložit?!!!!!!

0/0
22.2.2013 16:36

R30a50d89i18m 93P67o27l15á66š14e41k 9546183829229

Důkaz by možná poznal odborník na ocelové konstrukce, kdyby se v těch halách pořádně rozhlídl.

Mně na to upozornil jeden stavař, který byl u stavby. Ty haly mají spon  12 metrů, přitom sloupy i základní nosníky haly jsou íčka a podobné nosníky v rozměrech 1600 až 2000. Haly jsou vysoké od 12 do 24 metrů , každý sloup je ukotven pod podlahou v betonové patce 5x5 nebo 6x6 metrů do hloubky 5 - 10 metrů. Neboli ty haly jsou tak pevné, že ani nerovnoměrný pokles při poddolování je neroztrhne, maximálně se mohou naklonit.

Jinak oficiální důkaz, pokud bude, by se našel někde v zadání anebo ve vstupních specifikacích tohoto projektu.

Pokud ještě existuje, možná by se našel v archívu krajského výboru KSČ, protože tehdy Tatrovku jakožto strategický podnik řídil právě krajský výbor KSČ. Případně v archívu Vítkovických Hutních Montáží, pokud ještě vůbec existuje, protože tahle firma tehdy, mám pocit kreslila, ale každopádně stavěla většinu stavby. Anebo by se našla v Bělehradě, protože část projekčních prací i stavby dělali Jugoslávci z Bělehradu, jméno firmy si už nepamatuji.

Co se týká archívu Tatrovky, zadání nebo vstupní specifikace nevím, jestli tam je, ale prováděcí dokumentace těch hal  by tam měla být.

Kdo by měl možnost se tam dostat , hledejte soubor staveb 7b anebo 18, už nevím přesně kterou a v něm stavbu objektů 415 (montáž), 414 (bývalá svařovna, lakovna) a tuším 412  ( Tawesco, lisovna  a nářaďovna)

0/0
23.2.2013 17:19
Foto

E28m31a62n93u78e68l 39O44t28a56k20a43r 61D82o23š42l18í96k 1464365717771

Polášku, vaše mělo by být,tuším je k ho§vnu, já chtěl po vás vy chytrolíne konkrétní důkazy, a ne se vymlouvat na krajský výbor, možná, atd. To lepší držet raději hubu, a nedělat ze sebe vola . . .!!!!!!

0/0
25.2.2013 3:12

R77a50d47i38m 51P88o83l22á34š12e66k 9186463859939

To víš, kvůli tobě tam bude někde na stěně haly cedule "Uděláno pro poddolované území", chytrolíne.

0/0
25.2.2013 11:00
Foto

E38m41a35n11u92e79l 74O42t83a13k71a57r 16D93o28š45l14í44k 1774835337521

Tady vidíme příkladně na TATŘE, jak se začalo hospodařit po českokapitalisticky, tak to tak dopadlo. a o tom to je!!! A není to jen TATRA co tento režim přivedl na hunt . . .

+1/−1
22.2.2013 9:59

R89o83m26a20n 26K89r12a96t74o88c84h11v81í94l 6526557966444

Tak vývoj zastaven úplně nebyl nikdy.

0/0
23.2.2013 8:00

R92o46m74a79n 44K93r65a76t29o66c87h33v22í43l 6136537246254

Tady na fóru jsem se dozvěděl, že se to prostě neprodává. O Tatry není zájem.

0/0
23.2.2013 8:24

J84i13ř77í 76D67v94o28ř69á75k 7211510717471

Zkrátka dluhy SE PLATÍ ,bez ohledu na to, jestli je to nějaký Pepa za pivo a nebo velká firma . Tohle by doma v USA panu Adamsovi také nikdo netrpěl, ram už by možná seděl za poškození věřitele. A netahejte do toho politiku a "obyčejné lidi". Je to triviálně jednoduché - prostě dlužník neplatil a tak přišel exekutor a obstavil mu majetek v několikabásobné výši . Stejně, jako mnohým z vás . A je to NAPROSTO V POŘÁDKU. :-)  DLUHY SE PLATÍ :-)

+1/−1
21.2.2013 19:50

R69o51m40a19n 53K18r95a28t49o89c58h11v77í84l 6406847406854

Asi tak.

Bohužel je to škoda, jedna fabrika na světě na terénní nákladní auta by mohla být.

0/0
23.2.2013 8:22

L66i19b49o77r 30T76y96m28e14š 8145328517929

Srandisté,200 melounů za tewn celý areál a to Knou-hau je výsměch.Hanba  našim politikům, že to nechali takto dovést.  Ale co, hlavně, že si všivchni ti papaláši namastili kapsu a ti druzí, tedy zaměstnanci a lidé z Kopřivnice a okolí je jim u prdele.

+3/−2
21.2.2013 19:03

J38i58ř25í 57D24v68o35ř17á35k 7731340357111

A co s tím má jakýkoliv politik společného ? 8-o

+1/−4
21.2.2013 19:42

P98e91t36r 19H86a83n18á11k 9111921272921

Jenomže Tatra dluží 1,4 miliardy Kč nebo kolik. Tolik k tomu údivu o 200 melounech. Což je opravdu výkon, když vezmete v potaz, že vyrábí 500 aut ročně. S klidem se dá říci, že ten podnik nefunguje již velice dlouhou dobu.

+1/−1
21.2.2013 20:28

R53a22d14i48m 84P53o35l21á41š43e53k 9636263159779

Technologie v Kopřivnici je z velké části zastaralá a vhodná tak ke sešrotování. Haly jsou taky zastaralé a neúsporné, uplatnily by se někde na Ukrajině nebo v Rusku, kde je kilowathodina energie za hubičku, pro nějakou těžkou strojírenskou nebo nějakou hutní výrobu. V Evropě jsou takové výrobní haly dneska spíš přítěž.

.

To, co má v Kopřivnici nějakou cenu, jsou akorát kvalifikovaní zaměstnanci, kteří tam ještě zbyli, okolní prostředí kolem Kopřivnice plné firem s bývalými tatrováky, kteří zůstali v oboru výroby aut a strojírenství a potom licence, patenty, archívy atd Tatrovky.

0/0
22.2.2013 9:02

R15a22d42i83m 48P77o37l49á87š40e30k 9956313509989

A zapomněl jsem tatrovácký polygon, snad by se ještě dal použít pro nějaký zakázkový vývoj dopravních prostředků.

0/0
22.2.2013 9:04

J20i65ř71í 45E20r29b50e63n 1103624916917

Hochu, socialistické výrobní haly Tatra dávno opustila a vrátila se do starých, totálně zrekonstruovaných a zateplených provozů.

Před pár lety se tím sami chlubili.

0/0
22.2.2013 10:09

R56a45d75i30m 41P81o71l74á27š62e25k 9886523649809

Staré předsocialistické provozy před tratí byly většinou zbourány . Místo nich je v Kopřivnici třeba Kaufland a Lidl.

Hlavní výroby Tatrovky se nyní děje v nejnovější hale postavené v 80 letech, kdy RVHP investovalo do Tatrovky do výroby náklaďáků v rozsahu asi 8 miliard tehdejších Kčs. Dneska by to odpovídalo investici v hodnotě cca 100 miliard Kč neboli něco mezi třetinou až polovinou investice do rozšíření Temelína.

0/0
22.2.2013 11:15

J82i52ř63í 12E35r10b74e70n 1183534956647

Díky za zpřesnění, já vycházel z té jejich letité tiskové zprávy.

0/0
22.2.2013 12:20

P23a15v59e49l 90N90o42v61á29k 6551586589301

Kam se poděla poctivá práce ............. v Kopřivnici chtějí obyčejní lidé pracovat ale spekulanti , bankéři a ostatní podvodníci nakradli svoje prachy a vy si jděte na pracák .............. bezva ;-(

+5/−2
21.2.2013 18:56

J13i87ř83í 30D23v16o63ř36á76k 7851600737611

;-DObyčejní lidé ....

+4/−4
21.2.2013 19:43

R27o31m48a91n 78K65o27s76t22a35l 7363708829377

Poctivá práce ?  Pane Novák, byl jste v Tatře za komunistů, kde se už chystal její pád ? Kubánci, kteří tam makali v rámci RVHP akorát houby dělali a znásilňovali holky v Kořivnici

0/−4
21.2.2013 20:21

D33a19d32a33k 32P59e24t51r 7781610644538

Za komunistů, kde se už chystal její pád? To vážně myslíte opravdu vážně?

+2/0
22.2.2013 5:24

E26d29u77a61r40d 96B32l68a52z49e82k 1623370805465

"obyčejní" se ve fabrice hlavně zašívají! Jezdil jsem tam do galvanovny ale to je otřes, stále jak z abolševíka... ;-€

0/−2
22.2.2013 9:18

P93e76t26r 11H92l89a96d41í12k 2536355461320

Tunel alá czech republic.Kdo pak si asi namastí kapsu???!!!!!!

+4/−1
21.2.2013 18:47

J81i64r66k94a 75H59o86n65c45ů 2244124661288

Bude se mi po Tatrovce stýskat ... ;-(

+5/−1
21.2.2013 17:21

P42e54t69r 80H50a86n37á82k 9961491842711

No nebojte. I kdyby se to celé zavřelo, tak tu značku si někdo koupí. Třeba Číňané;-€

+3/−1
21.2.2013 18:06

E67d21u23a74r51d 25B18l24a67z12e56k 1733320755715

auta jsou na ježdění a nákladní n apřevážení zboží!;-) Ne na nostalgii na to je lepší umění, přátelé! :-) Nakašlat na takový kouřící (i předposledmní modely, to je strašný, raději jezdí jen po stavbách....) zastaralý krám, co již za komunistů nebyl vidět jinde než na Cubě a v Rusku... ;-€ Něměli komouši fabriku znárodnit a mohla být vývojem na světové úrovni! ;-O A kdo si koupil tohoto černého Petra, jeho věc a ztráta hlavěn at to nezachranují politici z daní právě pro jakousi národní nostalgii ;-€Rv

0/−1
22.2.2013 9:13

J45i32ř91í 19E97r67b48e29n 1253894256267

Kouřící Tatry vidíš hlavně proto, že to jsou neskutečné držáky a spousta malých firem dodnes provozuje T148 a T815 ze 70. a 80. let.

TerrNo nebo Jamal už jsou úplně někde jinde a splňují emisní normy Euro 2 až Euro 5, takže meleš hlouposti.

+1/0
22.2.2013 10:12
Foto

J52a48n 81G95a91l97e82t61a 7832447490376

Určitě v tom bude zase nějaká kulišárna. Vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o převzetí Tatry věřitelem, který s ní má již své úmysly. A jak jinak se dostat levně k takovému výrobci, než ji koupit v exekuci zápočtem dlužné částky, která nemusí být dlužnou částkou, ale dlužnou částkou + příslušenství (smluvní pokuty, penále apod.), které po nějakou dobu kynuly, až to prostě uzrálo do dnešní podoby. Možná v tom jsou naopak čisté úmysly, zachovat výrobu, udržet zaměstnance a dopřát jim pohodu a jistotu, o tom si ale musíte udělat názor sami, osobně tomu moc nevěřím.

+6/0
21.2.2013 16:44

T98o43m63á70š 68K31n93a19i15f64l 6443720987800

proč proboha každý hned za každou exekucí vidí nějakou levotu? :)

+1/−5
21.2.2013 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.