Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet změnil ceník. Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků

Konkurenční boj na železnici na trati mezi Prahou a Ostravou přináší pasažérům další zlevnění. RegioJet rozjel systém, který určí cenu jízdenky podle konkrétní poptávky. Spojení mimo špičku zlevnil, cestování ve špičce bude stát naopak víc. Ke zlevnění sáhly i České dráhy, jež sníží cenu místenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i30r56o43s64l96a81v 11Z78i51k30m65u93n75d 7529573964353

Jako vrcholový manažer ČD bych u Pendolin zrušil povinnou rezervaci, kdo si chce zajistit místo k sezení, ten si koupí místenku jako do jakéhokoli jiného vlaku, když bude vyprodáno, dá se jet na stojáka, jako v jakémkoli jiném vlaku ... nejen v Česku, ale v celé Evropě, včetně vlaků s naklápěcí skříní ...

0/−5
22.2.2013 19:17

A12l44a21n 70Ř40e46p46k89a 4405746

No to be nebylo dobré řešení, pak budou Pendolina přecpané jako některé Expresy a stát se bude i na WC: Povinná rezervace má právě výhodu, že všichni sedí a dá se tam v klidu projít na WC, do bistro vozu.. případně obsluha se s jídlem projde pohodlně až k místu.

+3/0
23.2.2013 14:07

J87i10r82k93a 67D45v61o88ř33á27k 4675920413868

To Jančurovo zdražení je takové divné. Myslel jsem, že bude chtít spíš vylepšit ekonomiku přidáním dalšího vagónu. % obsazenosti má vysoké, tak by se cestující jistě našli. Že by nemohl platit za rekonstrukce dalších vagónů kvůli příliš vysokému předlužení?

+2/0
22.2.2013 13:25

R47a59d19e28k 69J84a71n71a54t36a 9695816344782

Vtip je v tom, že by se cestující pro další vozy nenašli. Ona totiž většina jeho spojů vyprodaná není.

Více lidí by sehnal jedině ve špičce (což ale celý nový vůz nemusí zaplatit) nebo za předpokladu, že by některého konkurenta zlikvidoval (LE vyčerpal dotlačním ho k nízkým cenám, ČD na základě nějaké žaloby, což je ale nejisté), nebo za předpokladu, že by vyjel na další relaci (ale kterou?, Brno? Vsetín a Valmez?)

+2/0
22.2.2013 13:32

J88i20r95k73a 65D16v23o78ř67á35k 4965580233628

Mě to až tak nepřipadá, hodně lidí prostě nechce jet plným vagónem, když nemusí. Jančurova představa průměrné 90% naplněnosti mi přijde spíš jako sen. A za druhé - proč se svým časem v jízdním řádu tak lepí na svou konkurenci? Myslel si "sebevědomě", že ji kdykoli snadno zmáčkne? Kdyby si čas nechal rozložit rovnoměrněji, našli by se další cestující, kteří dnes na spoj nechtějí čekat přes půl hodiny.

+1/−1
22.2.2013 15:53

J34i78r67k19a 13D34v33o80ř36á27k 4295550133268

A ještě to povinné místenkování je pro leckoho bariéra. Kdyby připojil jeden vagón a jasně prohlásil, že na něj rezervace nebudou, možná by bylo na čase připojit další. Kdyby ovšem existoval...

V každém případě ale samo kopírování konkurence ve smyslu upravit cenu podle času odjezdu je krok správným směrem.

+4/−1
22.2.2013 15:57

J55i56ř34í 84J20u82r98á23š31e92k 8367345730687

Já opět řeším s ČD otázku dělení vozů Pendolina na vozové třídy. Vozy 1. i 2. třídy jsou shodné, co do počtu míst tak prostoru cestujícího. Jediný rozdíl je v barvě potahů a koberci na podlaze. A v tom, že v 1. třídě člověk dostane malý teplý nápoj gratis a hnusnou bagetu nebo sendvič od Hamé. Cestujícího stojí jízdenka bez slev na trase Praha -> Ostrava ve voze 1.tř 333 korun více než ve druhé (475 vs 808). Podle vyjádření ČD má stát jízdné v 1.tř 50% více než ve 2. Tady ty počty nějak nesedí. A už vůbec ne opodstatnění a obhajoba stávajícího dělení. Ale je to boj s větrnými mlýny a ČD si raději nechají ve špičce utíkat zákazníky, kteří nemají na 1.tř ke konkurenci a jezdí s poloprázdnou 1.tř ve špičkách. Prostě 1.tř v SC Pendolino je maximální nesmysl. Ten nápoj a bagetu si může člověk pořídit v jídelním voze mnohem levněji než za 333 Kč.

+3/−3
22.2.2013 12:10

R90a82d30e21k 70J18a46n75a68t59a 9785106554182

Kde utíkají nějací zákazníci "co nemají na 1. tř."?

Od té doby, co jezdí Pendolíno ve špičce každou hodinu a zároveň jezdí i konkurence, takže nabídka je vysoká, celkem v pohodě seženete jízdenku do 2. tř. i ve špičce před odjezdem, ba i přímo ve vlaku ...

+2/0
22.2.2013 12:15

P82e77t53r 20H13r96o32m21á11d21k47a 1409632215578

1. třídu taky leckdy kupují lidé, co tam chtějí mít poloprázdno a klid, nejen kvůli bagetě... ono to tak úplně od věci není.

+4/0
22.2.2013 18:16

J73o81s77e59f 64K88u52b96e18š 9835935789794

Další rozdíl v 1. třídě je pohodlnost sedadel, protože uspořádání v 1. třídě je 1+2, ve druhé 2+2...;-)

0/−1
22.2.2013 19:17

J86i73r16k20a 36D89v39o52ř48á25k 4315750453788

Není. Řeč je o Pendolinu, kde je všude 2+1 a stejné sedačky.

+1/0
22.2.2013 20:03

M81a18r73e40k 54D35e27m93č77á11k 9495894296395

Zrovna před 4 dny jsem si kupoval lístek na březen do Havířova, tak jsem si po přečtení první věty říkal "že já blbec nepočkal". Už jsem měl chuť to zrušit a přerezervovat. Tipněte si, o kolik RJ zlevnil....

3 zpáteční lístky (pá-ne) mě před zlevněním stály 1782 Kč, po zlevnění vyjdou na 1960 Kč. S RJ jezdím rád, mají tam výbornou kávu, ale s tím PR to podle mě moc přehání.

+4/0
22.2.2013 11:19

A80l45a36n 19Ř28e52p34k36a 4155366

No musí přece nějak snížit tu 50ti mega ztrátu, ale zároven nesmí veřejně říct, že zdražuje. :-)

+4/0
22.2.2013 11:52

J14i72r80k15a 35D65v55o83ř28á20k 4705870443538

Chtěl jste na psat tu 60 MKč ztrátu. O 50 MKč Jančura jen lže do novin, přečtěte si jeho výroční zprávu...;-D

+2/0
22.2.2013 17:18

V48l53a61d92i95m15í70r 45F70i98b70i13g88e21r 5574911541554

Jedna z nevýhod RJ a LE je ta že se musí kupovat místenka a když vám vlak ujede tak máte po ptákách, u ČD když nestihnete spoj tak stačí počkat na následující a jede se samozřejmě vyjma Pendolina. Taky se mi příčí objednávat si jízdenku několik dní i týdnů dopředu abych měl lepší cenu. 

Aspoň je vidět že sleva není zadarmo. V mizerných časech se cena sníží v těch lukrativních se razantně zvýšila.

+3/0
22.2.2013 12:08

J13i46r35k80a 53D22v68o21ř54á65k 4705190683928

U Pendolina by se v takovém případě musela znova dokoupit místenka. Ale když se její cena snižuje, bolí to čím dál méně.

+1/0
22.2.2013 16:10

R11a82d69e74k 90K41u39d98l65i67č12k80a 8448319762431

Nebýt RJ a LE tak by tz ceny byl někde jinde u ČD. Co se týče spojů tak i najižní moravě se vrací student agency mezi Brno a Zlín, které byli zrušeny. Škoda, že tyto vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem či brnem a Ostravou

0/−1
22.2.2013 8:59

M35a36r64t25i83n 96N27o67v98o49t33n84ý 7608158745613

Nestraš, já nechcu mezi Brnem a Prahou ty jeho pomalé a věčně zpožděné vlaky. Jeho míra zpoždění oproti ČD je naprosto strašná.

+3/−3
22.2.2013 10:33

J40i76r12k15a 51D82v11o23ř25á14k 4805670773718

Bylo by zajímavé, kdyby zveřejnil, jaké % zpoždění má, že? Jenže kdo by tomu věřil po tom, kolik toho už do médií nalhal.

+2/−1
22.2.2013 16:07

A77l46a43n 20Ř39e44p53k53a 4195136

I před RJ si mohl jet ať už na skupinovou SONE+ nebo jednoosobovou čd net (ještě nedávno jen přes týden) a tyhle síťové lístky byli výhodné vždy!

+2/−1
22.2.2013 11:54

J65i12r74k50a 17D54v48o59ř92á50k 4505660293708

Nebýt konkurence, ceny do pendolina by se ustálily jistě výš, ale pořád podle pravidla co nejlepší tržby. Takže prázdná pendolina za předražené místenky by stejně nebyla možná.

0/0
22.2.2013 16:16

J91o51s34e51f 98H78o26n58e88š 7371712850503

Ať Jančura nekecá,že dráhy jezdí za podnákladové ceny.Dráhy dorovnaly na úroveň Regiojetu.Pokud chce kritizovat,že dráhy dostávají dotace,tak Jančura dostává také dotace na trati Bratislava-Komárno.A pokud kritizuje dotace v rychlíkové dopravě tak srovnává hrušky s jablky.Na Jančurovy autobusy a vlaky se lze dostat přes rezervační systém.Pokud cestujete jako náhodný cestující tak šance jsou malé.Nevím,jestli s tímto modelem uspěje v Německu.Také se stává,že měsíc dopředu objednaná jízdenka propadne ať z nemoci a jiných příčin a tím je pro zákazníka dražší než si myslí

+7/−1
22.2.2013 6:41

M49a74r39t17i86n 66K97a49r49á18s59e15k 9708643308748

Propadne kvuli nemoci? Jakoze onemocnis mene nez pul hodiny pred cestou (do kdy je mozne bezplatne rezervaci zrusit na rozdil od CD)

+5/−3
22.2.2013 8:49

R37a30d20i26m 71Š28o87l20c 1125535395864

...například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků....

to je nějaké divné ne, to bych typoval spíš opačný směr a zvláště ve všední dny...

+5/0
21.2.2013 20:54

L17e22o47š 78M30á13s97l84o 9625429639101

Může se to zdát, ale není tomu tak. Do Ostravy ráno opravdu jezdí víc lidí než z Ovy do Prahy.

+1/−2
21.2.2013 23:26

J31a31n 52S43o73u45k37u24p 1944824606165

Není to tak, z Ostravy ráno vlak jede docela prázdný (pár lidí pracovně, co jedou někam na 9) , běžní cestující (nepracovně) nejezdí první vlaky, opačným směrem dost lidí dojíždí, pro studenty je to v pondělí ráno do Prahy už nevhodné (narozdíl od směru Brno).

+2/0
22.2.2013 0:00
Foto

A60l68e77š 31M86a29r15c42o36l 5217410363709

Jen tak dál, ať si pěkně konkurují, tím líp pro cestující :)... já jezdím RJ a jsem vždy maximálně spokojen. ČD zaspaly a už to nedoženou, kvalita jízdy v RJ je naprosto někde jinde, daleko výš. 

Vždy jsem jezdil autem a byl odpůrce vlaků, ale když si v RJ můžu dát v klidu kafe, přečíst si noviny nebo surfovat přes wi-fi na netu a po 3 hoďkách jen vystoupit v Ostravě, tak je to daleko pohodlnější (a často i rychlejší) než skákat po tom tankodromu D1 a nervovat se, aby nějakej idiot nezpůsobil nehodu, kvůli který se mi protáhne čas dojezdu...

+15/−15
21.2.2013 19:57

P79e83t67r 66U45l22l94m66a19n94n 2497748547452

A co z toho zaspaly ČD s Pendolínem? Tam si ještě můžete dát celkem dobrý oběd ;)

Jinak souhlas RJ je luxus. Spíš bych řekl, že "zaspal" LE

+12/−1
21.2.2013 20:07

J65a25n 25S90o34u60k41u28p 1614344766965

Pendolinem cenu (pro náhodného cestujícího). U ostatních spojů wifi, zásuvky a pohodlí.

+4/−7
21.2.2013 20:11

Š43t36e31f72a19n 89F25r72i93č61a 7692578583706

Já si zase cením bezpečné přepravy. Repasovaným vagonům bych příliš nevěřil. Únava materiálu je nevyzpytatelná. Podotýkám, že nemám na mysli žádného konkrétního dopravce.

+10/−4
21.2.2013 20:36

P65a48v50e73l 37S55t42u82d49e26n21y 3296178750384

To potom muzete jezdit pouze jedinym dopravcem. Ti ostatni maji repas. Otazkou je za jak dlouho se stave z LE taky repas. Udrzba a opravy se na nem provadi taky a driv nebo pozdeji s te soupravy nezbyde nic puvodniho.

0/−1
22.2.2013 7:29

J61i32r42k88a 47D77v68o45ř46á84k 4595590803518

Repase nevadí, pokud se dodržuje povinný intenzivní servis. Tam totiž patří i pravidelné prosvědcování rámu, jestli se nezačínají projevovat skryté únavové trhliny. A rám a papíry - to je vlastně často téměř to jediné co zbyde z vagónu stejné po velké rekonstrukci, co si dělají ČD.

+1/0
22.2.2013 16:22

P14a55v67e42l 63K94r91á76l 5870959304648

Mít na to peníze, klidně udělám všechny vlaky ze zlata. V počtu vlaků s internetem jsou na tom oba dopravci zhruba stejně, takže co vám vadí? Jen u ČD mezi těmi "internetovými spoji" máte ještě nějaké navíc, holt bez internetu.

+4/0
21.2.2013 23:38

J59a85n 14S61o89u81k49u43p 1414384376675

Mně nic nevadí. Najezdil jsem se trasy Ostrava - Praha dost a momentálně prostě nemám důvod uvažovat o ČD. Pro mě je pohodlí lehce dostupné díry na 230V a netu dost rozhodující a neznám např. jediný důvod, proč volit dnes raději EC než třeba RJ.

+2/−5
21.2.2013 23:52

P20a91v96e12l 14K87r77á95l 5600419454708

Nebyla by pak pro vás lepší internetová kavárna než vlak? Ten už tak nějak z principu slouží spíš k cestování.

+9/−3
22.2.2013 0:27

J53i86r53k80a 46D84v44o46ř68á82k 4285810403848

Tady nesouhlasím. Možnost čumět hodiny do noťasu může být pro kdekoho důvod, proč dát přednost železnici před autem. Oproti tomu jen málo Čechů vnímá, že železnice je pro cestování mnohonásobně bezpečnější než silnice.

+1/0
22.2.2013 16:26

M94a77r20t47i19n 74N27o98v31o70t96n88ý 7718988285343

Není umění poskytnout lidem luxus a téct na tom 50M ročně. Navíc u RJ máte lepší akorát ten servis. Pokud byste se podíval na jízdní dobu a pravděpodobnost, že dojedete na čas, tak tam jsou zase lepší ČD a u té jízdní doby i LE. V tomto jsou ČD opravdu lepší a rozhodně nezaspaly.

+16/−2
21.2.2013 20:26

K14a27r50e43l 18M12o38k68r95y56k 9933909979377

RJ nemá první třídu - nejezdím......využívám prémium LEO či první třídu ČD(pendolíno nemám rád raději IC,EC)

+6/−2
21.2.2013 20:47

P73a25v71e29l 91M10e85r23t32l69í52k 7537659816826

Na co by RJ potřeboval první třídu, resp. co by na ní nasadil, když vozí lidi ve vozech první třídy?

+8/−10
21.2.2013 21:48

Ř56e22h44o27ř 44V78l10a40s96á76k 2914484511506

Bude to znít hnusně, ale na první třídě je skoro nejdůležitější segregace. Oddělit bohatší od chudších, aby člověk, který si připlatí, cestoval ve společnosti těch svých.

Samozřejmě, leckdy tam jsou i jiné, hmatatelnější důvody, ale leckdy tam ty hmatatelnější důvody chybí a stejně si bohatší lidé jsou ochotni připlatit.

+4/−8
21.2.2013 22:38

P62a80v36e11l 92K96r81á27l 5520169284478

K čemu vám vlastně je cestovat "mezi svými"? ;-D

+7/0
21.2.2013 23:39

V90l94a80d89i63m46í55r 84F49i43b58i72g63e58r 5724831731524

Tak třeba kvůli tomu že mezi běžnými cestujícími se nejdou i tací, kterým mýdlo a prací prášek moc neříkají a šíří kolem sebe takový divný smrádek. Takové lidi by do dopravních prostředků neměli pouštětRv

+7/−1
22.2.2013 6:31

P10a60v43e71l 69K87r26á51l 5720839114398

Ale to se mi v první třídě mezi polobohy nestane, což? ;-D

+5/−2
22.2.2013 8:57

V68l38a98d95i87m15í58r 16F22i55b91i65g11e28r 5324621471434

To nevím 1. třídou nejezdím, ale v běžné třídě to je celkem časté.

0/−2
22.2.2013 9:04

P34a96v52e10l 16K66r14á28l 5340929734218

Ale mě zajímaly výhody 1. třídy :-) Samozřejmě, že když jedu večer, kdy se většina lidí vrací domů po celém dni v práci, tak nečekám, že budou vonět po fialkách.

+1/0
22.2.2013 9:18

V73l71a83d20i74m30í73r 66F70i66b34i67g39e54r 5674771701514

Jezdím jednu trasu kde jezdí vesměs ti samí lidé a po fialkách někteří nezavaná ani po ránu. Výhoda 1. třídy by měly být pohodlnější sedačky a více místa. např. vozy ČD 2. třída v kupé 4 místa vedle sebe u 1. třídy 3 místa vedle sebe a když spočítáte okna tak v 1. třídě je méně kupé na vůz.

0/0
22.2.2013 11:54

J64i62r14k38a 59D13v85o68ř31á41k 4915680793658

Podle mě by se to spíš vyřešilo tím, že by se sleva IN100 rozlišila na dražší, co platí do 1. třídy (jako teď) a trošku levnější, co do 1. třídy neplatí. Jen o trošku, aby to od jedničky odradilo vyslovené škudlily, ale nechalo ještě dostatek dalších.

0/0
22.2.2013 16:33

J42i10r80k30a 81D89v53o12ř88á79k 4715660713848

Ta pravděpodobnost bude asi nižší, co myslíte? Když někdo utratí za lístek do jedničky, nebude mít takové potíže utratit za mytí, naopak smrádek by ho mohl jaksi ekonomicky poškodit...

0/0
22.2.2013 16:30

P69a60v98e35l 56K82r37á20l 5170449224798

Myslím, že nebude. Tohle je totiž o lidech. Ale to nevysvětlím někomu, kdo vše poměřuje v penězích.

0/0
22.2.2013 21:56

J33i15ř97í 41K74a12r85o68u35b 5394722462954

Ano, zní to hnusně, ale je to pravda.

+1/−1
22.2.2013 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.