- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako vrcholový manažer ČD bych u Pendolin zrušil povinnou rezervaci, kdo si chce zajistit místo k sezení, ten si koupí místenku jako do jakéhokoli jiného vlaku, když bude vyprodáno, dá se jet na stojáka, jako v jakémkoli jiném vlaku ... nejen v Česku, ale v celé Evropě, včetně vlaků s naklápěcí skříní ...
No to be nebylo dobré řešení, pak budou Pendolina přecpané jako některé Expresy a stát se bude i na WC: Povinná rezervace má právě výhodu, že všichni sedí a dá se tam v klidu projít na WC, do bistro vozu.. případně obsluha se s jídlem projde pohodlně až k místu.
To Jančurovo zdražení je takové divné. Myslel jsem, že bude chtít spíš vylepšit ekonomiku přidáním dalšího vagónu. % obsazenosti má vysoké, tak by se cestující jistě našli. Že by nemohl platit za rekonstrukce dalších vagónů kvůli příliš vysokému předlužení?
Vtip je v tom, že by se cestující pro další vozy nenašli. Ona totiž většina jeho spojů vyprodaná není.
Více lidí by sehnal jedině ve špičce (což ale celý nový vůz nemusí zaplatit) nebo za předpokladu, že by některého konkurenta zlikvidoval (LE vyčerpal dotlačním ho k nízkým cenám, ČD na základě nějaké žaloby, což je ale nejisté), nebo za předpokladu, že by vyjel na další relaci (ale kterou?, Brno? Vsetín a Valmez?)
Já opět řeším s ČD otázku dělení vozů Pendolina na vozové třídy. Vozy 1. i 2. třídy jsou shodné, co do počtu míst tak prostoru cestujícího. Jediný rozdíl je v barvě potahů a koberci na podlaze. A v tom, že v 1. třídě člověk dostane malý teplý nápoj gratis a hnusnou bagetu nebo sendvič od Hamé. Cestujícího stojí jízdenka bez slev na trase Praha -> Ostrava ve voze 1.tř 333 korun více než ve druhé (475 vs 808). Podle vyjádření ČD má stát jízdné v 1.tř 50% více než ve 2. Tady ty počty nějak nesedí. A už vůbec ne opodstatnění a obhajoba stávajícího dělení. Ale je to boj s větrnými mlýny a ČD si raději nechají ve špičce utíkat zákazníky, kteří nemají na 1.tř ke konkurenci a jezdí s poloprázdnou 1.tř ve špičkách. Prostě 1.tř v SC Pendolino je maximální nesmysl. Ten nápoj a bagetu si může člověk pořídit v jídelním voze mnohem levněji než za 333 Kč.
Kde utíkají nějací zákazníci "co nemají na 1. tř."?
Od té doby, co jezdí Pendolíno ve špičce každou hodinu a zároveň jezdí i konkurence, takže nabídka je vysoká, celkem v pohodě seženete jízdenku do 2. tř. i ve špičce před odjezdem, ba i přímo ve vlaku ...
No musí přece nějak snížit tu 50ti mega ztrátu, ale zároven nesmí veřejně říct, že zdražuje.
Nebýt RJ a LE tak by tz ceny byl někde jinde u ČD. Co se týče spojů tak i najižní moravě se vrací student agency mezi Brno a Zlín, které byli zrušeny. Škoda, že tyto vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem či brnem a Ostravou
Nestraš, já nechcu mezi Brnem a Prahou ty jeho pomalé a věčně zpožděné vlaky. Jeho míra zpoždění oproti ČD je naprosto strašná.
Ať Jančura nekecá,že dráhy jezdí za podnákladové ceny.Dráhy dorovnaly na úroveň Regiojetu.Pokud chce kritizovat,že dráhy dostávají dotace,tak Jančura dostává také dotace na trati Bratislava-Komárno.A pokud kritizuje dotace v rychlíkové dopravě tak srovnává hrušky s jablky.Na Jančurovy autobusy a vlaky se lze dostat přes rezervační systém.Pokud cestujete jako náhodný cestující tak šance jsou malé.Nevím,jestli s tímto modelem uspěje v Německu.Také se stává,že měsíc dopředu objednaná jízdenka propadne ať z nemoci a jiných příčin a tím je pro zákazníka dražší než si myslí
Propadne kvuli nemoci? Jakoze onemocnis mene nez pul hodiny pred cestou (do kdy je mozne bezplatne rezervaci zrusit na rozdil od CD)
...například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků....
to je nějaké divné ne, to bych typoval spíš opačný směr a zvláště ve všední dny...
Může se to zdát, ale není tomu tak. Do Ostravy ráno opravdu jezdí víc lidí než z Ovy do Prahy.
Jen tak dál, ať si pěkně konkurují, tím líp pro cestující :)... já jezdím RJ a jsem vždy maximálně spokojen. ČD zaspaly a už to nedoženou, kvalita jízdy v RJ je naprosto někde jinde, daleko výš.
Vždy jsem jezdil autem a byl odpůrce vlaků, ale když si v RJ můžu dát v klidu kafe, přečíst si noviny nebo surfovat přes wi-fi na netu a po 3 hoďkách jen vystoupit v Ostravě, tak je to daleko pohodlnější (a často i rychlejší) než skákat po tom tankodromu D1 a nervovat se, aby nějakej idiot nezpůsobil nehodu, kvůli který se mi protáhne čas dojezdu...
A co z toho zaspaly ČD s Pendolínem? Tam si ještě můžete dát celkem dobrý oběd ;)
Jinak souhlas RJ je luxus. Spíš bych řekl, že "zaspal" LE
"Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků"
Čím větší cirkus v cenách, tím lepší... za chvíli si na něco takovýho vzpomenou ČD. Snad se radši vrátím k autu
CD si na to uz davno vzpomeli. Maji jizdenky za vcasny nakup, maji promo jizdenky mezi vybranymi mesty. O jejich dalsich slevach ani nemuvim, InKarta s hromadou aplikaci, SoNe, Net, Vikendova regionalni atd. Vy se v tom vyznate?
RJ je jeste porad prehlednejsi.
Za 150 bych si klidně udělal jen tak výlet a po letech bych vlez do vlaku. Koukal sem na sesle v leo expressu v premium :-D a žasl nad levnými cenami v jídeláku regio jetu. Jenže bych sebou nemohl táhnout psa což byla při cestách vlakem velká přednost. Ceny jsou lákavé a v ostravě jsem ještě nikdy nebyl, ale když vemu co by stál rodinný výlet a ještě bez psa, tak asi zůstanu u auta, ale ty ceny a servis jsou lákavé.
jj to je docela veký průser, že cestování se rodině vyplatí autem ...
a ten pes je taky docela překážka:-/ a do Ostravy určitě jeď je to fajn město