Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za probdělou noc na nádraží dráhy nabídly sto korun slevu

České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23d46a59m 16B62e96r63n47a96u 4371826514164

Taky jsem se jednou díky ČD neměl jak dostat domů. Jel jsem vlakem do Přerova a odtud mi měl asi za půl hodiny navazovat poslední bus k nám do "Horní-Dolní". Na trati byla PLÁNOVANÁ výluka, přesto jsme čekali hodinu a půl, než přijely dva vymrzlé autobusy, do kterých jsme se namačkali jak hovada a po tmě jeli do Přerova. Tam sice řekli, že jeden bus pojede jednou větví za ujetý poslední přípoj, leč já zůstal v Přerově trčet a zoufale se snažil sehnat někoho, kdo by mě byl v pátek večer schopný odvést asi 20km domů. Nejede k nám vlak, ale bus.

+1/−3
24.2.2013 12:11

K93a32r68e13l 64M88o68k71r84y92k 9263889559427

tak to je trošku mimo mísu přestup vlak-bus

+6/−1
24.2.2013 15:06

R77a34d39k12o 24K56ř74i84v48á53n53e30k 7560513325920

Již včera jsem se omluvil za některé své spekulace, které jsem shledal mylnými.

Nedohledal jsem:

1. Omluvu pana Indry za nehorázný požadavek odškodnění 5000 Kč. Při jízdě taxíkem za své by mohl hovořit škodě okolo 600 Kč (nemluvím o nároku).

2. Omluvu pana Sůry za to, že celkem čitelně naznačoval (já jsem to tak pochopil), že pan Dolníček je neobjektivní blbý železničář, ačkoliv se ukázalo, že tomu tak není. Podsouvání myšlenky, že všichni, co vidí na ČD kromě záporů i klady a všichni, co nevidí RJ jako záchranu naší veřejné dopravy jsou zaměstnanci ČD, je nehoráznost, která vypovídá o tom, kdo je tu neobjektivní.

Že bych se dočkal nedoufám, ale budu věřit, že si to oba dotyční dodatečně uvědomili :-)

+7/−1
24.2.2013 8:46

P64a69v24e98l 42D21o71l22n40í45č39e47k 3378533424271

Já bych si jen ještě dovolil dodat, že těch 5000,- bylo BEZ taxíku, přičemž tím taxíkem nakonec stejně nejel.

0/0
24.2.2013 13:04

P16a63v84e22l 66D34o67l94n41í19č83e25k 3588433414261

Zkrátka, pane Sůro, abychom to shrnuli - pomineme-li všechno ostatní, tak zásadní problém je v tom, že pan Indra žádal něco, na co podle přepravního řádu ČD neměl nárok. Jízdenku měl pouze do Brna, čili nebyl žádný důvod mu zajišťovat náhradní dopravu taxíkem ještě někam jinam. Starost ČD o pana Indru skončila v momentě, kdy v Brně vylezl z vlaku. To, že pak chtěl jet z Brna dál na jízdenku IDS, už je jeho věc a považuje se to jako nová a samostatná jízda.

+9/0
24.2.2013 1:18

P48a90v38e56l 73K56r10á66l 5610279714778

Ještě jednou pro pana Sůru, aby to nemusel hledat - váš dotaz zněl, co je v článku špatně. Zde je moje reakce:

Začíná to už úvodem: "České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou." - dráhy se na nikoho nevykašlaly, pán neměl na žádnou službu nárok

nebo: "Kvůli zpoždění vlaků přišel v Brně o poslední přípoj a byl nucen tak nedobrovolně strávit noc na nádraží." - o žádný přípoj nepřišel. Vlak, kterým se dostal do Brna, žádný přípoj neměl

+7/0
24.2.2013 0:49

R26a36d56k94o 21K35ř23i92v65á20n36e39k 7110283675330

Dnes zdechla lokomotiva na vlaku Regiojet 1016. (Že by to článek přivolal?) Vlak je v tuto chvíli u Kolína a má 126 minut zpoždění. Cestující na FB jsou nervózní. RJ se jim na FB omlouvá a sděluje, jaké bude náhradní spojení na autobusy SA a na letiště a jeké budou kompenzace. CHVÁLÍM!:-)

ALE: cestující se táží, co když jim ujedou a poslední spoje městské a příměstské dopravy. FB firmy RJ odpovídá:  "Taxi vám rád palubní personál zavolá, popř. vyhledá náhradní spojení nočními linkami DPP, ale hradit jej nebudeme.";-€

+6/0
23.2.2013 23:18

R36a56d62k95o 14K22ř98i45v24á84n52e59k 7630283605490

Takže RJ zůstal stát na trati poblíž Studénky, přestup na jiné vlaky nebyl možný. Jestli byla porouchaná lokomotiva schopná soupravu vytápět a zásobovat energií mi není známo. Vlak do Prahy dotáhla polská nákladní lokomotiva, pravděpodobně max. rychlostí 100 km/h. Kompenzace za ujeté spoje integrovaného systému viz výše.

+3/0
24.2.2013 8:26

J61i89ř77í 14K61o88c14u32r29e48k 6605384645978

Ta trať do Brna vede přes Křenovice, ale ten rychlík staví Vyškov a pak až Brno. Normální postup by byl přestoupit ve Vyškově na osobák a tím dojet do Křenovic. Jenže ... z kapacitních důvodů jsou na jednokolejné trati osobáky zrušeny. :-/ Alternativou ke zrušení osobáků je zrušení rychlíků Brno-Ostrava. ;-€

ROOT CAUSE: 2. a 3. největší město v ČR nemá dostatečně kapacitní železniční spojení. A tak se jezdí takto: http://mapy.cz/s/6onC

+2/0
23.2.2013 22:29

M55a55r87t76i40n 14N63o75v73o14t37n21ý 7798358825633

Pane Sůro, máte u mě pouze jedno plus - jako jeden z mála redaktorů do diskuse pod svým článkem vlezete a odpovídáte. 

Mínus naopak máte za to, že na dotazy, které jdou k jádru věci neodpovíte a pokud už vás někdo upomene, tak řeknete, že jste dotaz "přehlédl" ať jej napíše znovu. A když nevíte kudy kam, tak prostě prohlásíte, že pro vás diskuse ztrácí smysl a vypaříte se jako pára nad hrncem (což se stalo u několika vašich předchozích článků). Rv

+2/−1
23.2.2013 19:27

J38a47n 58S86ů76r21a 4505633703462

Pane Novotný, já je skutečně přehlédl. Pardon, je víkend, mé volno a já opravdu nehodlám čas trávit tím, že budu projíždět komplet diskusi.

+3/−1
23.2.2013 22:03

M52a40r75t65i61n 69N79o25v38o96t70n86ý 7868558845853

Todle si fakt neodpustím - kdybyste ten článek, s prominutím, neodflákl, tak jste tady nemusel být ani minutu. ;-€

+5/0
24.2.2013 8:46

P26a72v75e49l 19K77r49á65l 5190229784778

Jenže kdyby článek neodflákl, tak by dostal úplně jiné vyznění (že ČD vlastně až zas tak špatné nejsou) a to už by bylo špatně ;-)

+5/0
24.2.2013 10:27

J31i44r14i 34I15n92d61r33a 5983176516663

Pavle Dolníčku, tak aby bylo konečně jasno. Můžete opět napsat, že se měl panáček víc snažit:)

> Popis události:

> (jak uvádíte "pro objektivní posouzení")

> 18:39 Valašské Meziříčí - zjišťuji zpoždění vlaku Os 3216. Žádám v pokladně o zajištění přípoje na R744. Pokladní

> telefonuje dispečerovi, závěr je, že vlak čekat nebude. Na dotaz, co mám tedy dělat, mne odkazuje na průvodčí ve

> vlaku Os 3216. > 18:53 Valašské Meziříčí - telefonuji na linku 840 112 113 - ani po pěti minutách nikdo nezvedá telefon. > 19:10 v Os 3216 - žádám průvodčí o návrh řešení. Telefonuje dispečerovi, dispečer odmítá zdržet vlak R744 (10 > minut). Jiné řešení nenabízí, prý se mám zeptat v pokladně v Hranicích, protože „pokladní mají jiné možnosti než já > ve vlaku“. Dostávám zpožděnku. > 19:28 v Os 3216 - sám volám na číslo 972 232 604 (mám již delší dobu v telefonu pro podobné případy-bohužel > jezdím dost často). Druhá strana vzápětí praštila s telefonem. > 19:41 volám na dispečink Kordisu JMK 5 4317 4317 - Kordis s tím prý nemůže nic dělat, vše si řídí ČD. Takže nic. > 19:45 Hranice na Moravě - ptám se v pokladně na ty „jiné možnosti“. Pokaldní nabízí vrácení se do výchozí stanice > (Zašová - haha), nebo počkat na R746 a řešit to „až v místě, kde ten problém bude“, takže v Brně. Žádné jiné řešení > nenabízí. Dostávám opět zpožděnku. > 19:54 volám na 972 624 125 - jakési zákaznické centrum. Po debatě se nedozvídám nic jiného, než co už jsem věděl > do té doby. > 21:19 Odjíždím R746 do Brna. Čekání mě stálo 45 Kč za hospodu (v hale je zima), které vám neúčtuji. V R746 není > průvodčí, neukázal se za celou cestu Hranice- Brno. > 21:57 Brno hln - žádám řešení v noční pokladně. Opět telefonát dispečerovi, dozvídám se, že dispečer moji žádost o > dopravu do cíle neschválil (??????). Zde se také POPRVÉ dozvídám, že JSEM MĚL jet z Hranic přes Břeclav > nějakým EC/IC a tím by se PŘECE všechno vyřešilo. Bohužel mi o této možnosti řekly ČD AŽ V 22:10 V BRNĚ.

+2/−13
23.2.2013 15:08

P40a63v96e84l 91D51o60l13n11í90č93e76k 3868303374731

1) To spojení, co jsem tady uvedl (s výstupem ve Vyškově), to není nic? Pokud připustím možnost, že nemáte internet v mobilu, tak co třeba v Hranicích přijít k pokladně a zkusit větu "Slečno/paní, mohla byste mi prosím zjistit spojení do Křenovic?" Pokud zadáte do Idosu spojení Hranice - Křenovice, tak je to to první, co to nabídne. A pochybuji, že za ty dvě hodiny, co jste tam byl, nebyla možnost zjistit spojení jinak, když pomineme ten zmíněný mobil s internetem, tak PC s připojením dneska mají prakticky v každém pajzlu a nevěřím tomu, že pokud byste slušně (!) požádal, jestli se můžete na pět minut podívat na internet nebo jestli by vám nemohli najít spojení na Idosu, že by vám to někde v okolí hranického nádraží neumožnili.

2) Pokud vím, tak vlaky na sebe čekají jen tehdy, pokud je to výslovně uvedeno v jízdním řádu, Vlak z VM do Hranic zpoždění neměl a R744 neměl jediný důvod na něj čekat.

3) Není průvodčí - blbost, průvodčí je v každém vlaku. No a když nejde hora k Mohamedovi... Stačilo zvednout pozadí a zajít do služebního vagónu. Nebo prostě projít vlakem a zeptat se, jestli někdo nemá notebook nebo mobil s internetem a nezjistil by vám spojení. Určitě by se někdo našel.

4) K vaší žádosti o taxi - jízdenku ČD jste měl do Brna a do Brna vás taky dovezli. Dráhy jsou povinny vás dopravit tam, kam máte jízdenku - to splnily, byť se zpožděním. V momentě, kdy jste v Brně vylezl z vlaku, starost ČD o vás skončila a to že chcete pak ještě někam jet, už je vaše věc. Do Křenovic jste se hodlal dopravovat už na jízdenku IDS JMK a tím pádem podle jejich přepravního řádu. A IDS žádnou náhradní individuální dopravu (taxi) nezajišťuje.

+12/−1
23.2.2013 15:55

P89a20v56e49l 90D12o93l92n91í46č81e93k 3928613854181

Suma sumárum - když projdete tuto diskuzi, tak tu bylo vyjmenováno nespočet možností, jak vaši situaci účinně řešit.

A pokud je pravda, co tu píše p. Křivánek (působí to celkem věrohodně) a je to skutečně o Vás, tak se ani nedivím, že pokud jste někde na nádraží někomu nadával do deb.ilů, že se s vámi potom nikdo nechtěl bavit.

+5/−1
23.2.2013 16:00

J30a18n 19S54ů80r63a 4725663613742

Pane Dolníčku, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro České dráhy, ČD Cargo, SŽDC či jiné státní organizace na železnici?

+2/−14
23.2.2013 18:06
Foto

M76a39r49t37i46n 83V64e86i42s88s 5609121752387

Proč by Vám měl odpovídat? Vy na iDNES taky nezveřejňujete, pro koho píšete. ;-)

+9/0
23.2.2013 18:24

J68a13n 91S55ů69r65a 4195493153852

To je hodně velké tajemství: pro čtenáře:-)

+1/−10
23.2.2013 18:25

J55a77n 21F81i92s35c47h88e86r 9254355640

Tak to hodně dobře tajíte:-)

+6/0
23.2.2013 20:03

M53a64r98t96i38n 16N28o95v57o27t42n80ý 7858768715263

Pane Sůro, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro Regiojet, Student Agency, DPL Real, Orbix či jinou společnost vlastněnou Radimem Jančurou?

+8/−1
23.2.2013 18:28

J96a94n 65S36ů33r63a 4805683723822

ne a ani to nikdy neplánuji a doufám, že ani nikdo z mého příbuzenstva.

+1/−7
23.2.2013 18:55

M17a51r70t25i59n 13N14o58v37o56t72n37ý 7138318185383

Tak v tom případě nerozumím, proč se tak neustále vozíte po ČD a protežujete Regiojet. Navíc o Regiojetu píšete skoro pořád - naprosto neúměrně jeho podílu na trhu. Má na to snad vliv to, že je velkým inzerentem vašich stránek?

+6/−1
23.2.2013 19:16

R37a45d40e95k 25J63a30n91a91t59a 9975406894822

To je jednoduché. Většina novinářů podléhá určité šablonizaci světa. Stejna tak, jako byly dříve zlí imperialisti a hodní dělníci pod praporem socialismu, tak dneska je zase zlý stát se zlými ČD, hodní soukromníci, hodný Schwarzenberg, zlý Zeman, hodné USA, zlé Rusko, zlí muslimové ... kdo nesouhlasí, ten je komunista... zkrátka novináři táhnou za jeden provaz, za ten správný provaz, a vy jste tu proto, abyste jim to sežral a moc nad ním nepřemýšlel.

+2/−1
23.2.2013 19:30

J40a33n 55S22ů20r54a 4855123813772

Vpravo nahoře máte vyhledávání v textech. Zkuste si tam napsat slovo RegioJet a zkuste si texty o RJ projít. Namátkou: vyhození cestujících v rozporu s předpisy v Brandýse, porušení zákona o účetnictví. Inzerce a její objem na naše texty vliv nemá.

+1/−8
23.2.2013 22:07

P81a27v43e69l 33K66r61á15l 5240349534328

Jenže v negativních článcích o RJ nezapomenete v závěru ty negativní informace nějak zlehčit - v článku o vyhození pasažéra nechybí připomínka, jak byl pasažér strašně agresivní, při porušování účetnictví nezapomenete dodat, že to porušuje většina společností v ČR (takže čtenář má nabýt dojmu, že je to vlastně normální a o nic nejde). Zato zde z jednoho - ještě dosti pochybného - případu vyvodíte, jak ČD "kašlou" na cestující.

+5/0
24.2.2013 0:43

M42a85r76t52i30n 77N33o10v14o72t68n53ý 7258488815903

Podívejte to je celkové vyznění toho, jak píšete. Skoro do každého článku, který třeba s RJ vůbec nesouvisí, protlačíte zmínku, co by v tom samém případě udělalo RJ, nebo co Radim řekl. Na sto negativníéch článků napíšete jeden pozitivní - v případě ČD. V případě Regiojetu jsou počty opačné. Nicméně se už můžete ohánět tím, že nikomu nestraníte. Kdybych si to myslel jediný, tak bych možná přemýšlel o tom, že jsem paranoidní. Ale evidentně nejsem jediný. Takže asi tak nestranný, jak říkáte, nebudete.

+4/0
24.2.2013 8:56

P20a63v51e34l 62D61o24l96n29í59č67e34k 3978913254641

Pane Sůro, u ČD nepracuju a vzhledem k tomu, že žiju a pracuju v zahraničí a sem jezdím jen občas v době volna, tak ani nemůžu i kdybych chtěl. Pracuji v úplně jiném oboru. Můžete mi věřit a nemusíte, je to vaše věc a já vás víc přesvědčovat nebudu - jestli váš potrefený kamarád dostal od ČD náhradu nebo ne, je mi u zádele. Jde jen o to, že vlakem jsem se najezdil mnoho a mnoho km, takže jsem ledacos odkoukal a naučil se. A budete se možná divit, ale i mě ČD nas... mnohokrát a situace, kdy jsem kvůli nim přijel někam pozdě, ani nespočítám. Ale já jsem si vždycky dokázal poradit a vždycky to nakonec dopadlo relativně dobře, tzv. dojel jsem kam jsem chtěl a nemusel jsem nikde zůstávat přes noc. Proto chování pana Indry nechápu a padlo tu mnoho možností, jak mohl svoji situaci řešit bez toho, aniž by musel trávit noc v zaplivaném nonstopu a vymlouvat se na dráhy. Potkal jsem samozřejmě průvodčí a pokladní - neochotné hulváty, ale ti se vyskytují ve všech profesích a v drtivé většině, pokud jsem se slušně na něco zeptal nebo slušně požádal o pomoc, tak mi vždycky bylo vyhověno (myšleno obecně, nejen ČD).

Stejně tak se můžu zeptat já vás, jestli pracujete pro RJ, SA, LE apod.

Mimo to, pokud si projdete tuto diskuzi, tak většina přispívajících píše obdobně jako já, takže podle vaší logiky by většina zdejších diskutujících musela pracovat pro ČD :)

+11/0
23.2.2013 18:43

J39a17n 90S68ů44r67a 4335183783812

díky za odpověď. u žádného z dopravců já ani můj příbuzný nepracujeme.

0/0
23.2.2013 18:59

K72a18r58e89l 53U84r84b69a94n 5600822288697

A ještě je tu jedna nesrovnalost ve výpovědi! V textu sice není uvedeno, ve který den dotyčný cestující jel, ale uvádí zde, že z Hranic do Brna jel rychlíkem R 746, který vyjíždí z Hranic ve 21:19 ale v Brně už byl za necelých 40 minut. Tak takhle rychle jsem touto trasou nikdy nejel :). Takže mi to nedalo a kouknul jsem na IDOS, kde se píše, že R 746 je v Brně ve 22:55!!! Takže, když přičteme těch cca 15 minut řešení problému v Brně máme 23:10. A z Brna první nejbližší spoj do Křenovic jede už v 0:35 (Os 4141) s příjezdem do Křenek v 1:01. Takže na jednu stranu zpoždění vlaku mohlo způsobit problém s včasným příjezdem do cíle, ale řekl bych že lakcní přístup cestujícího (snaha zajít za vlakvedoucím či průvodčím rychlíku) je druhá strana problému. Osobně najezdím za rok několik tisíc kilometrů vlakem, zejména při dojíždění od Chomutova až do Brna a za 4 roky toho dojíždění mi vlak ujel jen jednou z pochopitelných důvodů (porucha lokomotivy). Při výjmečně větším zpoždění jsem vždy vyhledal průvodčího a zeptal jsem se na situaci. A nikdy jsem se neshledal s problémem. A být tím panem cestujícím tak jsem rád, že jsem dostal i tu 100,- ale na taxi opravdu neměl podle podmínek nárok. Jinak vcelku je tento článek o ničem. Pouze tlumočení stížnosti ,,svátečního,, cestujícího přes iDNES. A ještě nadpis tomu dodává šlehu :) jako kdyby se jednalo o drastickou věc. A přitom jen ujel cestujícímu přípoj :D

+1/0
24.2.2013 19:39

K79a71r79e33l 70M19i98š11k22a 2566142232189

Os 4141 je jen flamendrák, který jede o víkendech a ve svátcích.

0/0
24.2.2013 21:03

K56a23r56e51l 39M43i55š79k88a 2156482392159

Takže ve 22.10 v Brně jste se dozvěděl, že jste měl jet přes Břeclav. V článku se píše, že jste přijel do Brna před jedenáctou. Tady někdo kecá ...

+2/0
23.2.2013 16:01

J82a48n 37S95ů64r81a 4215473203952

v té stížnosti je překlep o hodinu. příjezd je ve 22.59

0/0
23.2.2013 18:07

R64a44d62e97k 79J80a59n61a54t75a 9455386704232

Takže v tom posledním rychlíku R746 (který jel včas) jste si v klidu seděl (průvodčího nehledal) a očekával jste co? Že v Brně sami od sebe nechají počkat Os 4027, který není přípojem na tento vlak, protože má odjezd 22:46 a R746 přijíždí v 22:55?

Vy jste asi automaticky předpokldádal, že vám ČD zaplatí taxík. Ale ten se přitom proplácí, jen pokud

- vám ujede poslední přípoj (a tohle nebyl přípoj)

- a máte do cíle jízdenku ČD (a vy jste měl jízdenku IDS JMK)

- a situaci oznámíte průvodčímu (a o to jste se nesnažil)

- a situace nemá jiné řešení (a ona měla, mohli vám třeba mimořádně zastavit v Blažovicích, mohl jste jet přes ten Vyškov viz výše) Nebo jste už tehdy měl v plánu z toho necháte kamaráda novináře udělat aféru, protože vám chudákovi nezaplatitli tágo? Buďte rád, že jste dostal těch 100 Kč. A co ta škoda 5000 Kč? Pokud vám opravdu taková škoda vznikla, proč jste ji nepředešel tím, že jste těch 600 Kč za taxík nedal sám? Jedno ze základních pravidel všech pojistek/odškoděnní je, že poškozený záměrně škodu nezvyšuje ...

+8/0
23.2.2013 16:56

J52i30ř48í 71K88o90c65u40r92e64k 6365594725268

Přípoj? Vlak čeká na NAD. Tři autobusy pobere, 4. ne. Cestující z 4. autobusu vidí konce rychlíku, na který byli vezeni. Prý ho nechali jet, aby neměl zpoždění.

Protože ČD je šumák, jaké zpoždění má cestující. Je zajímá jenom, jaké zpoždění má vlak. Takže pokud vám ujede předposlední přípoj a pojedete posledním vlakem, čímž se Vám cesta prodlouží o 2 hodiny, tak jste podle ČD pořád přijel včas.

0/0
23.2.2013 22:37

R91a31d12e69k 45J26a91n17a76t44a 9755986384532

Nikoliv. Pro dispečera je důležité, aby minimalizoval zpoždění cestujících (samozřejmě ne nutně každého jednotlivě, ale celkově, všechh cestujících v součtu). Proto se často nechá zastavovat náhradou za chcíplý osobák rychlík (protože na ranní cityelefant čeká často více lidí, než bývá v tom rychlíku). Proto se ale taky občas bohužel přestup nedodrží, pokud by to znamenalo, že stovky lidí naberou zpoždění kvůli pár jednotlivcům.

I ty přepravní podmínky, kde je stanoveno za zpoždění odškodné, vždy hovoří cit. "zpožděný příjezd cestujícího do cílové stanice dle uzavřené přepravní smlouvy". Takže pokud je vlak zpožděn (např. EC z východu, to jsou ta nejvější zpoždění na ČD), ale vy byste s ním nejel a použil jste jiný vlak abyste se dostal dostal do cíle dřív, rozhodující je čas, kdy jste do cíle skutečně dorazil.

+1/0
23.2.2013 23:12
Foto

P93e62t69e53r 76J24a52b43l42o49n58o29v39s33k50y 1969706291171

Redaktor Sůra donekonečna píše kritické články na ČD,keby do redakcie idnes napísal ďalší čitateľ zlú skúsenosť s ČD,tak Sůra nebude váhať ani minútu.Keď sa už venuje ekonomike a doprave toľko rokov,tak si mohol nájsť čas a overiť si,či občan zo Zašovej mal nárok na kompenzáciu s takým lístkom,aký si kúpil.Mluvčí ČD reagoval správne,s jízd.dokladom integrovanej dopravy nemá cestujúci nárok na kompenzáciu-taxík.Ja by som prial autorovi článku jediné:aby pri ceste autobusom z Liberca do Prahy zostal v kolóne aspoň 2 hodiny,také zpoždění by som mu s radosťou doprial.

+11/−1
23.2.2013 14:59

J43a68n 32S73ů74r91a 4545303453522

jsou tam vyjádření obou stran.

0/−6
23.2.2013 18:00

J13a94n 88S61ů22r46a 4395943813812

jinak děkuji za Vaši přejícnost. Zažil jsem v SA na této trase zpoždění několikrát z důvodu zácpy. SA se omluví, vrátí peníze, i když za zácpu nemohou.

+1/−8
23.2.2013 18:08

P58a72v58e87l 62K21r26á85l 5670669784728

Takže připouštíte zaujatost? Jinak níže jste se ptal, co je dle pana Veisse v článku špatně. Uvedl jsem dva body a ještě jste se k tomu nevyjádřil. Odpovídáte jen na to, co se vám hodí? Nebo bude následovat omluva, když se jí tak domáháte na čtenářích?

+4/0
23.2.2013 18:42

J55a91n 94S84ů70r88a 4935613323922

Nepřipouštím zaujatost. Kdyby se to stalo s jakýmkoliv jiným dopravcem, napíšu to též. V případě ČD je důvod o tom psát dvojnásobný, když napadají liberalizaci české železnice mj. argumentací o rozbití síťového efektu. A jak vypadá jejich síťový efekt někdy v praxi, o tom je tento text. Pokud jsem nějakou otázku přehlédl, omlouvám se - můžete mi ji napsat ještě jednou? poněkud se pro mě tato diskuse stává bezpředmětnou.

0/−6
23.2.2013 18:58

R17a89d39e53k 69J67a27n86a20t12a 9885476584692

Tento text není o tom jak "vypadá síťovém efekt v praxi", je tomu právě naopak. Podstata problému přece je, že měl dvě jízdenky (ČD+IDSJMK). A dvě jízdenky měl proto, že existenci mnoha různých IDS a tarifů různých dopravců již síťový efekt narušen byl.

Pokud by všude platil jeden tarif (a z tohoto hlediska je jedno zda to bude tarif ČD nebo celostátní IDS jako ve Švýcarsku), tak tyto problémy nenastanou, bude každému jasná, zda nárok na taxi je nebo ne ...

+5/0
23.2.2013 19:11

J20a44n 21S63ů75r67a 4625773733392

Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka a jeho spokojenost. To je můj názor. Nezaznamenal jsem, že by ČD nějak bojovaly proti IDS, naopak.

0/−5
23.2.2013 22:08

M49a95r66t37i74n 50N10o30v59o64t65n67ý 7588198505573

"Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka" - jak toto můžete vědět? Na základě čeho tak usuzujete? Na základě toho, co vám řekně jeden nebo dva cestující? Nechali jste si udělat nějaký průzkum nebo paušalizujete na základě nějakých drobností?

+4/0
24.2.2013 8:50

R68a80d56e76k 83J18a43n34a73t36a 9775396854632

A další otázka. Když by podobná situace nastala s Regiojetem (např. zpožděný spoj RJ, cestující nestíhá letadlo, zlý RJ odmítá zaplatit náhradní letenku?), napsal byste o tom? Protože je dost pravděpodobné, že tohle už se stalo, ale nikdo o tom nenapsal, protože to nikomu nepřijde divné.

Ale ČD musí podle Vás za každého všechno zaplatit, přestože zbývající část cesty se konala podle předpisů IDS JMK (které taxík coby řešení nenabízejí a ČD zde jen jezdí pro kraj za jeho tarif ...).

+4/0
23.2.2013 19:24

J40a38n 26S98ů13r72a 4105893223682

Je to poměrně dost velký rozdíl, dva různí přepravci (RegioJet x letecká společnost). Zde stále jeden síťový dopravce, České dráhy. Pokud by ulétlo letadlo společnosti Student Agency, jistě bych to napsal. Pokud by došlo k porušování garantovaného přestupu mezi busy Student Agency a RegioJetu, jistě také. Ale z vlastní zkušenosti vím moc dobře, že SA se k zákazníkovi chová poněkud jinak, než někteří (podotýkám někteří, nerad bych házel všechny zaměstnance ČD do jednoho pytle,zvláště, když je v jejich přístupu v posledních letech znát velký posun) zaměstnanci ČD.

0/−6
23.2.2013 22:02

R11a68d86e92k 14J51a84n11a22t27a 9985816314952

To je úplně jedno, kdo je dopravce. Záleží, podle jakých pravidel máte koupené jízdenky. Tady se jednalo o jízdenku podle tarifu ČD (nárok na taxi je) a jízdenku podle tarifu JMK (nárok na taxi není). Kde máte psáno, že tato kombinace dokladů tvoří jednu přepravní smlouvu a že se přenáší právo na taxi? Nikde. Ba dokonce v SPPO ČD je napsán v bodě 340 výslovný opak.

Že hodlal na ty dvě jízdenky využít služeb jednoho dopravce, je zcela jedno. Když si koupíte dvě letenky Ryanairu a naplánujete si mezi nimi přestupit, je to taky váš boj. Není to jedna smlouva, zrušení nebo zpoždění toho prvního lety nedává žádné právo na přepravu do cíle při zmeškání přípoje. A právě díky tomu, může mít Ryan tak levné letenky, protože tohle neřeší. A jízdné ve veřejné dopeavě je u nás dost levné, nemůžete tudíž požadovat, aby se "lítačkoví JMK" cestujícící přepravovali taxíky. Muselo by zdražit. Už tu souvislost začínáte chápat?

Tohle není o přístupu zamstnanců. Nárok na taxi neměl, což mu bylo sděleno a dokonce nad rámec nároku dostal tu stovku. Pokud vám to vadí, nekopejte laskavě do ČD, ale do IDS JMK, ať taxíky začne hradit (ovšem kvůli tomu bude nutno zvýšit krajské dotace nebo IDS jízdné, a by noinář budete taky řvát)

+4/0
24.2.2013 1:43

P55a40v62e41l 62D47o72l70n43í94č34e36k 3508583154771

Jinak ještě pro úplnost dodám, že zpoždění měl akorát ten první vlak - osobák ze Zašové do VM (odj. 18,29), předtím jely ze Zašové v cca 15-minutových intervalech autobusy (17,28, 17,38, 17,55 a 18,10), cena podle Idosu 16,- Kč. Kdyby ten trubadúr jel o dvacet minut dřív, tak ten první přestup ve VM stihl a dojel by úplně v pohodě. Jízdenku by si koupil až ve VM, bez problému by to stihl a cenově by to vyšlo nastejno. Ale to né, tajtrlík jede až na poslední chvíli vlakem, od kterého má na přestup čtyři minuty.

+3/−1
23.2.2013 14:23

P57e78t68r 86N74o25v30o49t30n31ý 5507754260671

A kolik by měl očekávat člověk, že si musí někde nechat na přestup, aby to s ČD vyšlo? :-)

+1/−2
23.2.2013 14:29

P64a58v17e29l 53D72o19l67n36í73č95e40k 3348913684761

Nevím kolik očekávat, ale bavíme se tady o někom, kdo je 150 kilometrů od baráku, jede až pozdě odpoledne a spoléhá se na to, že dvakrát (!) stihne za čtyři minuty vylézt z vlaku, přeběhnout celé nádraží a nastoupit do jiného.

Není problém si najít takové spojení, abych měl na přestup řekněme půl hodiny, abych stihl v klidu přestoupit, bez nervů a spěchání. A půlhodinová rezerva by běžné zpoždění pokrýt měla.

A v tomto konkrétním případě ta možnost byla. Samozřejmě nevím, proč pán v té Zašové byl a co tam dělal, ale pochybuju, že by byl natolik zaneprázdněný, aby nemohl jít o půl hodiny dřív na autobus.

O ČD si žádné velké iluze nedělám a také s nimi mám svoje zkušenosti, ale právě proto, když někam jedu vlakem, tak si dopředu zjistím i alternativní spojení pro případ, že by se něco podělalo. Navíc ještě v zimě, kdy je ta pravděpodobnost vyšší.

+4/0
23.2.2013 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.