Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za probdělou noc na nádraží dráhy nabídly sto korun slevu

České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AB

A63d25a96m 75B20e67r25n30a46u

24. 2. 2013 12:11

Taky jsem se jednou díky ČD neměl jak dostat domů. Jel jsem vlakem do Přerova a odtud mi měl asi za půl hodiny navazovat poslední bus k nám do "Horní-Dolní". Na trati byla PLÁNOVANÁ výluka, přesto jsme čekali hodinu a půl, než přijely dva vymrzlé autobusy, do kterých jsme se namačkali jak hovada a po tmě jeli do Přerova. Tam sice řekli, že jeden bus pojede jednou větví za ujetý poslední přípoj, leč já zůstal v Přerově trčet a zoufale se snažil sehnat někoho, kdo by mě byl v pátek večer schopný odvést asi 20km domů. Nejede k nám vlak, ale bus.

1 3
možnosti
KM

tak to je trošku mimo mísu přestup vlak-bus

6 1
možnosti
RK

Již včera jsem se omluvil za některé své spekulace, které jsem shledal mylnými.

Nedohledal jsem:

1. Omluvu pana Indry za nehorázný požadavek odškodnění 5000 Kč. Při jízdě taxíkem za své by mohl hovořit škodě okolo 600 Kč (nemluvím o nároku).

2. Omluvu pana Sůry za to, že celkem čitelně naznačoval (já jsem to tak pochopil), že pan Dolníček je neobjektivní blbý železničář, ačkoliv se ukázalo, že tomu tak není. Podsouvání myšlenky, že všichni, co vidí na ČD kromě záporů i klady a všichni, co nevidí RJ jako záchranu naší veřejné dopravy jsou zaměstnanci ČD, je nehoráznost, která vypovídá o tom, kdo je tu neobjektivní.

Že bych se dočkal nedoufám, ale budu věřit, že si to oba dotyční dodatečně uvědomili :-)

7 1
možnosti
PD

Já bych si jen ještě dovolil dodat, že těch 5000,- bylo BEZ taxíku, přičemž tím taxíkem nakonec stejně nejel.

0 0
možnosti
PD

Zkrátka, pane Sůro, abychom to shrnuli - pomineme-li všechno ostatní, tak zásadní problém je v tom, že pan Indra žádal něco, na co podle přepravního řádu ČD neměl nárok. Jízdenku měl pouze do Brna, čili nebyl žádný důvod mu zajišťovat náhradní dopravu taxíkem ještě někam jinam. Starost ČD o pana Indru skončila v momentě, kdy v Brně vylezl z vlaku. To, že pak chtěl jet z Brna dál na jízdenku IDS, už je jeho věc a považuje se to jako nová a samostatná jízda.

9 0
možnosti
PK

P26a47v98e77l 83K82r77á86l

24. 2. 2013 0:49

Ještě jednou pro pana Sůru, aby to nemusel hledat - váš dotaz zněl, co je v článku špatně. Zde je moje reakce:

Začíná to už úvodem: "České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou." - dráhy se na nikoho nevykašlaly, pán neměl na žádnou službu nárok

nebo: "Kvůli zpoždění vlaků přišel v Brně o poslední přípoj a byl nucen tak nedobrovolně strávit noc na nádraží." - o žádný přípoj nepřišel. Vlak, kterým se dostal do Brna, žádný přípoj neměl

7 0
možnosti
RK

Dnes zdechla lokomotiva na vlaku Regiojet 1016. (Že by to článek přivolal?) Vlak je v tuto chvíli u Kolína a má 126 minut zpoždění. Cestující na FB jsou nervózní. RJ se jim na FB omlouvá a sděluje, jaké bude náhradní spojení na autobusy SA a na letiště a jeké budou kompenzace. CHVÁLÍM!:-)

ALE: cestující se táží, co když jim ujedou a poslední spoje městské a příměstské dopravy. FB firmy RJ odpovídá:  "Taxi vám rád palubní personál zavolá, popř. vyhledá náhradní spojení nočními linkami DPP, ale hradit jej nebudeme.";-€

6 0
možnosti
RK

Takže RJ zůstal stát na trati poblíž Studénky, přestup na jiné vlaky nebyl možný. Jestli byla porouchaná lokomotiva schopná soupravu vytápět a zásobovat energií mi není známo. Vlak do Prahy dotáhla polská nákladní lokomotiva, pravděpodobně max. rychlostí 100 km/h. Kompenzace za ujeté spoje integrovaného systému viz výše.

3 0
možnosti
JK

Ta trať do Brna vede přes Křenovice, ale ten rychlík staví Vyškov a pak až Brno. Normální postup by byl přestoupit ve Vyškově na osobák a tím dojet do Křenovic. Jenže ... z kapacitních důvodů jsou na jednokolejné trati osobáky zrušeny. :-/ Alternativou ke zrušení osobáků je zrušení rychlíků Brno-Ostrava. ;-€

ROOT CAUSE: 2. a 3. největší město v ČR nemá dostatečně kapacitní železniční spojení. A tak se jezdí takto: http://mapy.cz/s/6onC

2 0
možnosti
MN

Pane Sůro, máte u mě pouze jedno plus - jako jeden z mála redaktorů do diskuse pod svým článkem vlezete a odpovídáte. 

Mínus naopak máte za to, že na dotazy, které jdou k jádru věci neodpovíte a pokud už vás někdo upomene, tak řeknete, že jste dotaz "přehlédl" ať jej napíše znovu. A když nevíte kudy kam, tak prostě prohlásíte, že pro vás diskuse ztrácí smysl a vypaříte se jako pára nad hrncem (což se stalo u několika vašich předchozích článků). Rv

2 1
možnosti
JS

J12a59n 38S59ů98r51a

23. 2. 2013 22:03

Pane Novotný, já je skutečně přehlédl. Pardon, je víkend, mé volno a já opravdu nehodlám čas trávit tím, že budu projíždět komplet diskusi.

3 1
možnosti
JI

J77i95r44i 19I61n94d65r61a

23. 2. 2013 15:08

Pavle Dolníčku, tak aby bylo konečně jasno. Můžete opět napsat, že se měl panáček víc snažit:)

> Popis události:

> (jak uvádíte "pro objektivní posouzení")

> 18:39 Valašské Meziříčí - zjišťuji zpoždění vlaku Os 3216. Žádám v pokladně o zajištění přípoje na R744. Pokladní

> telefonuje dispečerovi, závěr je, že vlak čekat nebude. Na dotaz, co mám tedy dělat, mne odkazuje na průvodčí ve

> vlaku Os 3216. > 18:53 Valašské Meziříčí - telefonuji na linku 840 112 113 - ani po pěti minutách nikdo nezvedá telefon. > 19:10 v Os 3216 - žádám průvodčí o návrh řešení. Telefonuje dispečerovi, dispečer odmítá zdržet vlak R744 (10 > minut). Jiné řešení nenabízí, prý se mám zeptat v pokladně v Hranicích, protože „pokladní mají jiné možnosti než já > ve vlaku“. Dostávám zpožděnku. > 19:28 v Os 3216 - sám volám na číslo 972 232 604 (mám již delší dobu v telefonu pro podobné případy-bohužel > jezdím dost často). Druhá strana vzápětí praštila s telefonem. > 19:41 volám na dispečink Kordisu JMK 5 4317 4317 - Kordis s tím prý nemůže nic dělat, vše si řídí ČD. Takže nic. > 19:45 Hranice na Moravě - ptám se v pokladně na ty „jiné možnosti“. Pokaldní nabízí vrácení se do výchozí stanice > (Zašová - haha), nebo počkat na R746 a řešit to „až v místě, kde ten problém bude“, takže v Brně. Žádné jiné řešení > nenabízí. Dostávám opět zpožděnku. > 19:54 volám na 972 624 125 - jakési zákaznické centrum. Po debatě se nedozvídám nic jiného, než co už jsem věděl > do té doby. > 21:19 Odjíždím R746 do Brna. Čekání mě stálo 45 Kč za hospodu (v hale je zima), které vám neúčtuji. V R746 není > průvodčí, neukázal se za celou cestu Hranice- Brno. > 21:57 Brno hln - žádám řešení v noční pokladně. Opět telefonát dispečerovi, dozvídám se, že dispečer moji žádost o > dopravu do cíle neschválil (??????). Zde se také POPRVÉ dozvídám, že JSEM MĚL jet z Hranic přes Břeclav > nějakým EC/IC a tím by se PŘECE všechno vyřešilo. Bohužel mi o této možnosti řekly ČD AŽ V 22:10 V BRNĚ.

2 13
možnosti
PD

1) To spojení, co jsem tady uvedl (s výstupem ve Vyškově), to není nic? Pokud připustím možnost, že nemáte internet v mobilu, tak co třeba v Hranicích přijít k pokladně a zkusit větu "Slečno/paní, mohla byste mi prosím zjistit spojení do Křenovic?" Pokud zadáte do Idosu spojení Hranice - Křenovice, tak je to to první, co to nabídne. A pochybuji, že za ty dvě hodiny, co jste tam byl, nebyla možnost zjistit spojení jinak, když pomineme ten zmíněný mobil s internetem, tak PC s připojením dneska mají prakticky v každém pajzlu a nevěřím tomu, že pokud byste slušně (!) požádal, jestli se můžete na pět minut podívat na internet nebo jestli by vám nemohli najít spojení na Idosu, že by vám to někde v okolí hranického nádraží neumožnili.

2) Pokud vím, tak vlaky na sebe čekají jen tehdy, pokud je to výslovně uvedeno v jízdním řádu, Vlak z VM do Hranic zpoždění neměl a R744 neměl jediný důvod na něj čekat.

3) Není průvodčí - blbost, průvodčí je v každém vlaku. No a když nejde hora k Mohamedovi... Stačilo zvednout pozadí a zajít do služebního vagónu. Nebo prostě projít vlakem a zeptat se, jestli někdo nemá notebook nebo mobil s internetem a nezjistil by vám spojení. Určitě by se někdo našel.

4) K vaší žádosti o taxi - jízdenku ČD jste měl do Brna a do Brna vás taky dovezli. Dráhy jsou povinny vás dopravit tam, kam máte jízdenku - to splnily, byť se zpožděním. V momentě, kdy jste v Brně vylezl z vlaku, starost ČD o vás skončila a to že chcete pak ještě někam jet, už je vaše věc. Do Křenovic jste se hodlal dopravovat už na jízdenku IDS JMK a tím pádem podle jejich přepravního řádu. A IDS žádnou náhradní individuální dopravu (taxi) nezajišťuje.

12 1
možnosti
Foto

Redaktor Sůra donekonečna píše kritické články na ČD,keby do redakcie idnes napísal ďalší čitateľ zlú skúsenosť s ČD,tak Sůra nebude váhať ani minútu.Keď sa už venuje ekonomike a doprave toľko rokov,tak si mohol nájsť čas a overiť si,či občan zo Zašovej mal nárok na kompenzáciu s takým lístkom,aký si kúpil.Mluvčí ČD reagoval správne,s jízd.dokladom integrovanej dopravy nemá cestujúci nárok na kompenzáciu-taxík.Ja by som prial autorovi článku jediné:aby pri ceste autobusom z Liberca do Prahy zostal v kolóne aspoň 2 hodiny,také zpoždění by som mu s radosťou doprial.

11 1
možnosti
JS

J40a78n 52S95ů76r48a

23. 2. 2013 18:00

jsou tam vyjádření obou stran.

0 6
možnosti
PD

Jinak ještě pro úplnost dodám, že zpoždění měl akorát ten první vlak - osobák ze Zašové do VM (odj. 18,29), předtím jely ze Zašové v cca 15-minutových intervalech autobusy (17,28, 17,38, 17,55 a 18,10), cena podle Idosu 16,- Kč. Kdyby ten trubadúr jel o dvacet minut dřív, tak ten první přestup ve VM stihl a dojel by úplně v pohodě. Jízdenku by si koupil až ve VM, bez problému by to stihl a cenově by to vyšlo nastejno. Ale to né, tajtrlík jede až na poslední chvíli vlakem, od kterého má na přestup čtyři minuty.

3 1
možnosti
PN

A kolik by měl očekávat člověk, že si musí někde nechat na přestup, aby to s ČD vyšlo? :-)

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo

18. dubna 2024

Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...

Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé

18. dubna 2024  12:01

S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům

18. dubna 2024

Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...

Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku

18. dubna 2024  9:45

Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!