- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na elektrifikovaných tratích výrazně chybí jednovozový elektrický vůz, za který by bylo možno připojovat podle potřeby přípojné vozy, resp. řídící vůz. V špičce jede třeba třívozová souprava, v období dopravního "sedla" nebo o víkendech se jezdí samostatně.
Na řadě tratí jezdí motorové vozy řady 810 obsazené pouze strojvedoucím, tedy personální obsazení jako u autobusu.
Jiná věc je, že autobus v režimu ZDO neplatí poplatek za použití dopravní cesty = silniční daň, zatímco vlak ve stejném režimu poplatek za použití dopravní cesty platí.
Tipněte si, co by takový vůz, ještě navíc s pořádnou rezervou výkonu pro vlečňák, stál. Hlavně na střídavině. A už víte, proč se vyplatí tam jezdit s motorákem.
Možná by také trochu pomohla výměna vozidel za menší a úspornější. Namísto XYZ tun těžkého krámu nasadit cosi jako autobus na kolejích o polovinu lehčí, s kapacitou 1 řidič a 25 cestujících namísto řiič, průvodčí a 40 cestujících (na tratích, které vedou do vsí z 50 obyvateli) a hlavně s poloviční spotřebou nafty. Současné lokálky (opravené krámy z šedesátých let) jeou moc velké, těžké a moc žerou.
Tohle nepomohlo. Na lokálkách, uvedených zde, "kraluje" řada 810. To je snad neúspornější, co existuje. Moderní vozidla žerou více (především kvůli spotřebě energie na nejrůznější klimatizace, automatické záchody, a obecně vyší podíl elektroniky ve vozidle ...).
Co by ale pomohlo, je oprava těch tratí. Stačí mírná. Automatizovat přejezdy, aby vlak nemusel brzdit na 10 km/h. Opravit místa na trati, kde je zavedena pomalá rychlost kvli špatnému technickému stavu kolejí. Pak na stejný interval na leckteré trati stačí ta 810 jedna místo dvou a přibude i cestujících, protože bude kratší jízdní doba ...
Naši pradědové zde vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Dokut ji nerozkradli demokrati,tak prosperovala.
Nevěděl jsem, že mráz, voda, únava materiálu a koroze jsou demokrati a vládli už za komančů.
To je ale překvapení, při slevě jsou vyšší tržby :D No až na to příjde i náš min. fin., budeme oddlužení do 2 let :D
Nebylo by ale nejvýhodnější je zrušit?
Zdá se vám normální, že v některém kraji se slevy týkají 13 tratí a v některém 0?!?'?
Ano. Všimněte si totiž, které kraje mají 0 nebo 1 - jsou to Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Jihomoravský.
To jsou kraje, kde mají funkční IDS - integrovaný dopravní systém, ve kterém koupíte jízdenku platnou ve vlaku i v buse, obvykle za cenu, která zhruba odpovídá této slevě. Tarif ČD tam tudíž není tolik důležitý.
"Seznam tratí, na kterých se zlevňuje jízdné, si prohlédněte zde,"
se píše v článku. Protože ale pod odkaz iDnes stále nic nebyla schopna dát, tady máte seznam tratí v originále:
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16135/
Podle toho seznamu v jm kraji se jedná o jedinou trať Nedvědice-Žďár nad Sázavou. Tedy ohromující dopad v celém kraji na ekonomiku a počet cestujících.
Zajímalo by mě, jak jejich systém spočte cenu jízdného... abych si nekoupil jízdenku z bodu A v běžné taxe do bodu B na trati ve zlevněné sazbě a cenu neměl stejnou.
Ti místní, co jezdí jen kolem té lokálky, inkartu stejně neměli. A vy, co inkartu máte, patrně jezdíte delší vzdálenosti a sleva vám zůstane i když pojedete na tu lokálku - získáte ji na hlavní trati, než k té lokálmce dojedete.