Diskuze

Dráhy zlevní nevytížené lokálky, chtějí přitáhnout lidi

České dráhy zlevní až na polovinu jízdné na desítkách regionálních tratí, kde cestuje nejméně lidí a hrozí jim zánik. Zkušenost z některých úseků drahám ukázala, že zlevnění přináší někdy i vyšší tržby než při plných cenách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Na elektrifikovaných tratích výrazně chybí jednovozový elektrický vůz, za který by bylo možno připojovat podle potřeby přípojné vozy, resp. řídící vůz. V špičce jede třeba třívozová souprava, v období dopravního "sedla" nebo o víkendech se jezdí samostatně.

Na řadě tratí jezdí motorové vozy řady 810 obsazené pouze strojvedoucím, tedy personální obsazení jako u autobusu.

Jiná věc je, že autobus v režimu ZDO neplatí poplatek za použití dopravní cesty = silniční daň, zatímco vlak ve stejném režimu poplatek za použití dopravní cesty platí.

1 0
možnosti
JD

Tipněte si, co by takový vůz, ještě navíc s pořádnou rezervou výkonu pro vlečňák, stál. Hlavně na střídavině. A už víte, proč se vyplatí tam jezdit s motorákem.

0 0
možnosti
AK

Možná by také trochu pomohla výměna vozidel za menší a úspornější. Namísto XYZ tun těžkého krámu nasadit cosi jako autobus na kolejích o polovinu lehčí, s kapacitou 1 řidič a 25 cestujících namísto řiič, průvodčí a 40 cestujících (na tratích, které vedou do vsí z 50 obyvateli) a hlavně s poloviční spotřebou nafty. Současné lokálky (opravené krámy z šedesátých let) jeou moc velké, těžké a moc žerou.

0 0
možnosti
RJ

Tohle nepomohlo. Na lokálkách, uvedených zde, "kraluje" řada 810. To je snad neúspornější, co existuje. Moderní vozidla žerou více (především kvůli spotřebě energie na nejrůznější klimatizace, automatické záchody, a obecně vyší podíl elektroniky ve vozidle ...).

Co by ale pomohlo, je oprava těch tratí. Stačí mírná. Automatizovat přejezdy, aby vlak nemusel brzdit na 10 km/h. Opravit místa na trati, kde je zavedena pomalá rychlost kvli špatnému technickému stavu kolejí. Pak na stejný interval na leckteré trati stačí ta 810 jedna místo dvou a přibude i cestujících, protože bude kratší jízdní doba ...

5 0
možnosti
VH

Naši pradědové zde vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Dokut  ji nerozkradli demokrati,tak prosperovala.

0 0
možnosti
JD

Nevěděl jsem, že mráz, voda, únava materiálu a koroze jsou demokrati a vládli už za komančů.;-D

3 0
možnosti
RD

To je ale překvapení, při slevě jsou vyšší tržby :D No až na to příjde i náš min. fin., budeme oddlužení do 2 let :D

2 0
možnosti
JS

Nebylo by ale nejvýhodnější je zrušit?

0 2
možnosti
JD
MB

Zdá se vám normální, že v některém kraji se slevy týkají 13 tratí a v některém 0?!?'?Rv

0 3
možnosti
RJ

Ano. Všimněte si totiž, které kraje mají 0 nebo 1 - jsou to Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Jihomoravský.

To jsou kraje, kde mají funkční IDS - integrovaný dopravní systém, ve kterém koupíte jízdenku platnou ve vlaku i v buse, obvykle za cenu, která zhruba odpovídá této slevě. Tarif ČD tam tudíž není tolik důležitý.

3 0
možnosti
JD

"Seznam tratí, na kterých se zlevňuje jízdné, si prohlédněte zde,"

se píše v článku. Protože ale pod odkaz iDnes stále nic nebyla schopna dát, tady máte seznam tratí v originále:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16135/

8 0
možnosti
MH

iDnes, co byste chtěl :-)

0 0
možnosti
JF

J72a19n 90F10r31o22l42í71k

25. 2. 2013 17:49

Podle toho seznamu v jm kraji se jedná o jedinou trať Nedvědice-Žďár nad Sázavou. Tedy ohromující dopad v celém kraji na ekonomiku a počet cestujících.;-D;-D;-D

1 1
možnosti
MC

Zajímalo by mě, jak jejich systém spočte cenu jízdného... abych si nekoupil jízdenku z bodu A v běžné taxe do bodu B na trati ve zlevněné sazbě a cenu neměl stejnou.

2 0
možnosti

A72l78a38n 52Ř85e19p43k55a

25. 2. 2013 12:07

A jak k tomu přijdou lidi, s inkartou? :-P

2 1
možnosti
RJ

Ti místní, co jezdí jen kolem té lokálky, inkartu stejně neměli. A vy, co inkartu máte, patrně jezdíte delší vzdálenosti a sleva vám zůstane i když pojedete na tu lokálku - získáte ji na hlavní trati, než k té lokálmce dojedete.

3 1
možnosti