Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo zachrání nižší poplatky za koleje, stát na to však nepřispěje

Ministerstvo dopravy vymyslelo způsob, jak ulevit silně ztrátovému nákladnímu dopravci ČD Cargo. Správa železniční dopravní cesty o polovinu zlevní poplatek za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Právě tento byznys je totiž pro ČD Cargo nejvíce ztrátový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a92n 40G60a57l43t 9311872233748

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....

+1/0
27.2.2013 8:10

V58i13k75t78o57r 83N49á59r95o30ž93n81ý 3529732658

Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.

+1/0
27.2.2013 8:13

J23i26ř65í 21E65r31b72e41n 1403644286567

Poraď, jak se sníženým poplatkem vyhánějí přepravci?

Zatím jsme je vyhnali zvýšenou spotřební daní...

0/0
27.2.2013 10:03

V25i54k17t32o65r 19N74á94r47o58ž12n62ý 3369842318

Je to tím , že poplatky za použití DC jsou u nás vyšší než v ostatních zemích , ale kvalita infrastruktury a průjezdnost uzlů pokulhává.

0/0
27.2.2013 10:21

J23i31ř93í 61E71r46b77e15n 1683654746957

Ale článek je o snižování poplatku, takže mi ten první příspěvek přišel divný ;-)

0/0
27.2.2013 11:54

M19i46r47o53s15l26a52v 83Z40i49k15m48u73n30d 7179553474313

Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".

+4/−2
26.2.2013 17:06

V28i62k62t67o46r 56N19á51r96o61ž62n81ý 3709532598

Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.

0/−2
26.2.2013 18:55

J49i19ř29í 50E48r64b25e81n 1783154696467

Možná proto, aby měli dopravci rovné tržní podmínky? Ošupné za koleje je mnohonásobkem poplatku za silnice. A to jeden jediný kamion opotřebí silnice jako 16.000 osobních aut.

+1/0
27.2.2013 5:46

J63i22r66k96a 13D84v61o19ř36á74k 4895820833858

Tady je někdo informovaný. 2,3 miliardy za použití dopravní cesty ČD Cargem jsou pro vás marginální položkou?

0/0
27.2.2013 10:10

J67a68n 43G42a43l86t 9521652133758

Nezapomeňte na spotřební daň z PHM.

0/0
27.2.2013 8:20

J56i15r37k11a 76D23v97o52ř64á76k 4135800603978

A co je s ní? Motoráky a dieselové mašiny ji snad neplatí?

0/0
27.2.2013 10:21

P49e25t72r 50D74v87o10ř92á74k 9574807402940

Ziskové Cargo bylo úspěšně vytunelováno a teď se potácí v křečích.

http://ekonomika.idnes.cz/auditori-nasli-v-cd-cargo-podezrele-prodeje-i-miliardove-ztraty-pw0-/ekoakcie.aspx?c=A101012_114142_ekoakcie_vem

+1/0
26.2.2013 15:18

M20a45r36t13i29n 35K23a40r98á19s14e13k 9978733238688

Spis muselo zacit celit konkurenci.

0/−1
26.2.2013 16:09

Z85b43y13n90ě39k 61P81o88p13o50v39s34k81ý 9276378187113

Obávám se, že pan Dvořák má pravdu. Stačí si dohledat články z minulosti. Od různých pochybných prodejů, přes pronájmy atd...

+1/0
26.2.2013 16:58

V64i26k21t68o66r 67N53á56r77o24ž12n42ý 3509652828

Tak to víte...firma řízená státem , který neví co v oblasti dopravy chce a na místa manažerů dosazováni kamarádi politiků. To jinak než bankrotem skončit nemůže

+2/0
26.2.2013 18:56

J95a93n 11V44o21r54á61č 4179538962513

No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)

+6/−1
26.2.2013 14:10

J47a45n 20V89o69r83á32č 4859708652213

Promiňte, patří jako odpověď panu Gajdovi

0/0
26.2.2013 14:11

D14a68v31i44d 34G71a17j35d21a 5880479962831

Ano.to je celkem rozumné....buď tam přidat,nebo jinde ubrat....tam by nesli náklady silniční přepravci....

+1/−1
26.2.2013 14:22

V26i43k41t24o10r 30N14á65r16o59ž23n56ý 3149402778

Tak se připravte na zdražení všeho zboží...to,že zdražení mýta bude mít za následek přechod k železnici je pouze jenom vaše naivita.

+1/−1
26.2.2013 14:13

M91a51r80t80i60n 19N33o45v33o17t84n39ý 7728298355443

Nijak zásadně by se to do zdražení zboží nepromítlo, to jenom takový mýtus živený automobilovými přepravci. A z mýta by bylo alespoň více peněz na opravy silnic.

0/0
26.2.2013 15:09

V21i34k31t51o71r 10N16á52r38o50ž21n82ý 3649642378

Nebo také jako výpalné firmě KAPSCH

0/0
26.2.2013 18:56

D74a57g60m30a79r 20U55r54b13a44n81o31v89á 3631969953803

Alespoň by se zboží zbytečně nepřeváželo sem a tam.

Spíš nechápu, jak je možné, že jablka z Argentiny jsou stejně drahá jako ta česká.

0/0
28.2.2013 15:44

J76a86n 92G30a69l28t 9531692103188

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout.... </sarkasmus>

0/0
27.2.2013 8:11

J80i54r66k93a 93D21v34o30ř73á44k 4545760823908

Ono by bylo dost velké "zdražení" už to, kdyby se ještě důsledněji sledovala váha kamionů.;-)

0/0
27.2.2013 9:59

P53e20t95r 27C95h71v69á17t59a57l 4852672830604

Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeňRvRv

+2/−5
26.2.2013 13:52

J86i63ř40í 60E61r66b84e54n 1933624376637

Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.

A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.

+8/−1
26.2.2013 13:56

P95e68t84r 71C59h12v51á48t52a86l 4372982590134

Hmm, a to je něco proti běžné praxi?? To by např. majitel domu, který je již amortizovaný, měl přestat vybirat nájemné?? Holupost, co??

0/−3
26.2.2013 14:05

Z89d83e81n96ě85k 43W63e47r62n89h83a66r22t 6527405912538

No jo, ale tady jde spíš o to, že majitel domu a nájemník je fakticky jedna osoba a peníze se pouze přeposílají z jednoho účtu na druhý. SŽDC i CD Cargo je fakticky státní majetek.

+1/0
26.2.2013 14:10

J20i72ř11í 18E41r52b63e87n 1113944336577

Ne, ale měl by z toho vybraného nájmu platit průběžné opravy střechy, vodovodu nebo natírat okna.

Pokud srovnám SŽDC a majitele domu, pak se SŽDC chová tak, jako že v komfortní novostavbě účtuje nájemci deset korun za 1 m&#178; měsíčně, zato v zatuchlé provlhlé barabizně s netěsnícími okny 200 Kč/m&#178; ...

0/0
27.2.2013 5:50

D45a25v86i72d 33G67a35j50d14a 5770549662201

No upřímně to moc dobře nechápete.Cílem je odvrátit situaci,kdy by na naše cesty a dálnice nárazově přibylo tisíce kamionů ....

+2/0
26.2.2013 13:57

P34e30t34r 96C21h66v80á39t43a96l 4162162920274

No, nevím, jestli to chápete správně vy, ale ČD Cargo prakticky náklad vhodný pro silniční dopravu nepřepravuje...ta už na silnicích dávno je...a pochybuji, že že např uhlí bude někdo posílat kamiony....takže by po krachu spíš vznikl nový přepravce...

+1/−1
26.2.2013 14:03

V81i73k64t42o79r 75N46á66r65o35ž31n96ý 3659662678

Realita je taková ,že už i uhlí se ve velkém měřítku vozí po silnici. Dnes už mají železniční dopravci problém konkurovat silničním dopravcům i ucelenými vlaky ...natož jednotlivými vozovými zásilkami..proto jak tvrdím.. to , že ČDC ušetří pár pěťáků za dopravní cestu jej nezachrání.

+1/−1
26.2.2013 14:11

D84a84v32i96d 40G85a85j53d62a 5790709362461

Uhlí se po silnici rozváží k jednotlivým odběratelům...jen sebevrah by rozvážel uhlí po silnicích :-)

+1/−2
26.2.2013 14:25

Z77d44e56n39ě36k 60W28e56r86n94h80a12r76t 6547545862408

No, tak já už řadu takových sebevrahů viděl. Ono totiž dost zákazníků kromě ceny preferuje i operativnost a ono bohužel je mnohem rychlejší poslat velký návěs po silnici, než to nechat poslat vagonem.

+1/0
26.2.2013 14:31

M55a41r59t42i77n 40K48a30r17á93s84e43k 9778563368228

I firmy co maji uhli jako vyrobni prostredek ho bezne vozi kamionem.

+2/0
26.2.2013 16:19

J65i94r39k88a 53D61v18o36ř40á34k 4655740203448

Bohužel, je to tak. Vlaky s uhlím jsou sice stále k vidění, ale po silnici se ho vozí hodně i na dlouhé vzdálenosti.

0/0
27.2.2013 10:18

J15i83r75k18a 34D82v95o89ř46á84k 4235600953218

Klidně mi těch pár pěťáků (třeba pár pětisetmilionů) dejte, je to pakatel.;-D

0/0
27.2.2013 10:20

J97i49ř91í 20E47r33b30e27n 1413314446267

No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.

Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...

+1/0
26.2.2013 13:51

J51a15n 79Č69e13k17a95l 7519295734974

A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...

0/0
26.2.2013 15:15

V72a72c60l14a41v 22P43e97r17o76u94t75k44a 6228677354271

v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva  Slamečkovi a jeho boys.....

+1/−2
26.2.2013 13:42

D33a66v59i55d 89G91a61j60d73a 5930789422901

A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...

+3/0
26.2.2013 13:43

J92a14n 12G96a72l45t 9481602563668

Zrušit silniční daně, zrušit spotřební daň z pohonných hmot a privatizace silniční sítě.

On to trh dokáže vyřešit lépe.

0/−2
27.2.2013 8:15

V37i88k32t82o52r 97N13á73r37o71ž82n83ý 3939562738

Příklady, jak to dokáže vyřešit trh jsou známé. V jednom z projektů , kdy se soukromník dohodl se státem , že postaví na svoje náklady dálnici a bude ji provozovat a vybírat na ní mýto po dobu nějakých 20 let.... se došlo do stavu , kdy mýto bylo tak drahé , že po dálnici všichni přestali jezdit a projekt zkrachoval.... Zprivatizujte silniční síť a zlikvidujete celou ekonomiku.

0/0
27.2.2013 9:04

D16a22v14i24d 48G59a81j34d22a 5970619832511

Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?

+2/0
26.2.2013 13:41

M17a64r37t54i87n 27N98o97v32o64t71n38ý 7908508795393

iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.

+7/0
26.2.2013 13:51

J26i64r41k28a 23D77v88o74ř54á44k 4625220493718

K Janu Sůrovi poznámka: Není sice vůbec nestranný a železniční problematice podle mě nerozumí tak, jak bych u redaktora celostátního deníku, který se chce tvářit jako seriózní, považoval za nutné, ALE ve srovnání s tou ostatní čelátkou se v tom vyzná mnohem víc. To se mu musí v zájmu spravedlnosti nechat!

0/0
27.2.2013 10:16

J10i28ř84í 14E22r52b30e74n 1283654116857

Hezký novotvar: čelátka. To jako směs čeládky s telátky? Pro mnohé námezdní pisálky více než přiléhavé :-)

0/0
27.2.2013 11:56

J87i23r16k90a 83D86v52o43ř71á27k 4325660853748

Koukám, že jste moji chybku jaksepatří vylepšil.;-D

0/0
27.2.2013 12:52

J46i24r75k97a 52D53v63o69ř51á32k 4665890313938

Nejsem si jist, ale nemyslím, že by název článku vymýšlel ten samý člověk co píše obsah. Navíc v iDnes a vlastně všude jsou názvy článků obvykle nejvíc lživé z celého článku, obvykle je info článku zcela jiné, často i úplně opačné.

0/0
27.2.2013 10:26

V34i14k22t21o53r 93N22á87r87o65ž30n55ý 3319652838

Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo

+2/−3
26.2.2013 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.