- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....
Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.
Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".
Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.
Ziskové Cargo bylo úspěšně vytunelováno a teď se potácí v křečích.
Spis muselo zacit celit konkurenci.
No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)
Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeň
Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.
A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.
No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.
Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...
A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...
v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva Slamečkovi a jeho boys.....
A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...
Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?
iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.
Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo
O tom to přece není,naše dálnice nemají kapacitu pojmout další tisíce kamionů měsíčně....chcete li váznout v ucpaných kolonách,přejte si zrušení jednotlivých vozových zásilek....