Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchvat Zálešné bude spíš průtah, kritizují lidé plán stavby ve Zlíně

Zlín letos chystá k územnímu řízení projekt silnice za 300 milionů korun. Stavět se může začít až v dalších letech. Lidem se ovšem už teď plán nelíbí. K zemi půjde dvacítka staveb včetně některých baťovských domků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70n21t66o60n68í15n 17Z75e56l51i56n36k79a 5894338185950

Jak no a? Snad tvrdíte, že areál je špatně přístupný.

0/0
6.3.2013 6:34

M47a14r67t25i10n 50Š94e73ď95a 7251573107

Já s touto stavbu nesouhlasím. Nechápu proč by měli jezdit od R49 kamióny přivaděčem do Zlína a tudy jet průtahem (to není žádný obchvat) dále směrem na východ. Však tohle má řešit přeci R49, která pojede směr Slušovice, Vizovice dále na Slovensko. Přeci kamióny mají jezdit do průmyslových zón, tudiž jedna je u Otrokovic-Malenovic (tam cesta už vede), další je po trase u Holešova, další pak na Příluku (tam by se dala jednoduchým přivaděčem udělat). Pokud budou jezdit kamióny zlínskou kotlinou, je jedno jestli to bude nějakým obchvatem se zdí. Tyto emise pocítí všichni, včetně centra. Dále v dnešní době lidé nebydlí v centru, ale v okrajových čtvrtích (Podvesná, Zálešná, Padělky, Příluky, Fučíkovka, Bartoška), v centru jsou jenom instituce, banky, kanceláře, obchodní centra. Tady nikdo moc nebydlí. V neposlední řadě, tento průtah (obchvat začíná v nezastavěné zóně a končí taktéž) pojede přímo pod okny domova důchodců, dětského domova, onkologického centra, krajské nemocnice T. Bati - ale chápu, tito lidé už vlastně nemají právo na život. Nechápu proč má někdo tendeci zelené město zastavovat betonovým hnusem. To zase bude pomníček, nehledě na to, že nevíme jestli za 20 let bude ještě autodoprava vypadat jak dnes (ceny nafty, nové techologie atd..). A taky až se budeme divit, že nám teče voda kolem baráků, protože se nebude mít kam vsáknout, až zničíme jeden z mála okamžitých vstupů do lesa, to se hned budeme mít lépe!

0/0
1.3.2013 8:52

P17e35t15r 14C29h31u80d46o65b43a 8254858726120

Tady nejde jen o kamióny. Jestli jste ze Zlína, stoupněte si někdy ke křižovatce ulice Padělky IX a 2. května a sledujte, kolik aut těmito ulicemi projede. Prozradím vám, že skutečně moc a z 99% jsou to osobní auta, která přijela směrem od nemocnice a míří na Vršavu (nebo opačně). Obecně si myslím, že nově vybudovaná silnice s protihlukovými stěnami musí být mnohem menší zátěž pro obyvatele Zálešné, než stávající průjezd po zmíněných ulicích.

0/0
1.3.2013 13:26

A88n62t92o58n62í90n 21Z59e46l64i45n89k70a 5694708865720

Páni novináři, v přiložené mapce máte v popisu obchvat PADĚLKŮ misto obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů. Je to dost zásadní zcela matoucí chyba.

0/0
28.2.2013 6:24

A88n59t74o49n25í51n 31Z59e68l51i71n39k14a 5884808515960

Pane Kourku a to víte, že je R49 prezentována a trasována jako tah Paříž - ZLÍN - Kijev? No a že to takto bude fungovat, protože 1. etapa výstavby má končit ve Fryštáku, nikoliv v Lípě, jak to nařizuje hodnocení EIA. Víte co následovalo po dokončení dálnice do Otrokovic? Přes Zlín se začaly tlačit kamiony z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlín zachránilo 30 semaforů bez zelené vlny. Něco takového je pro řidiče, který má za sebou a také ještě před sebou tisíce kilometrů na makovici. Tato brzda po dokončení R49 do Fryštáku a 4 proudého přivaděče do Zlína odpadne. Rád bych vám připomenul změny po kterých si můžete položit otázku, jestli takovýto tah přes Zlín v regionu Hané a Valašska chceme, nebo potřebujeme.

Plánovaná cirkulace několika desetitisíců zaměstnanců z a do zóny Holešov není ani v budoucnu reálná.

Zóna Holešov nebude mít nikdy odpadní teplo z výroby elektřiny, chladící vodu, stlačený vzduch a odpadní hospodářství, které má k dispozici bývalý areál Svitu a ZPS.

R49 je pohrobek zóny Holešov. Napojení Zlína a Slovenska byly pouhé záminky, které časem přerostly v tah Paříž - Kijev.

0/−2
27.2.2013 23:44

V60á42c79l46a62v 66P87o57u88s50t68k39a 3600211742

Proč by měl někdo jezdit z Paříže do Kyjeva přes Zlín?

+1/−1
28.2.2013 7:56

A78n69t35o36n96í62n 73Z20e71l97i92n48k49a 5294418745630

Informace najdete v dokumentu Regionální dimenze sítě TEN - T vypracované krajem.

0/0
28.2.2013 8:46

V47á72c19l38a16v 35P36o91u85s91t36k11a 3610301182

Na to jsem se neptal.

0/−1
28.2.2013 9:00

A95n60t43o62n54í54n 43Z86e31l18i47n68k27a 5484378565740

Domnívám se, že jsem vám odpověděl přesně na to, co jste se ptal.

0/−1
28.2.2013 9:10

V15á90c86l11a46v 72P43o97u44s20t70k46a 3190191772

To se domníváte velmi špatně.

0/−1
28.2.2013 9:19
Foto

M84i18c53h68a96l 21K19o92u38r32e16k 5969872677731

Ja doufam, ze stavba bude stat co nejdrive a take ji fandim. Byt drive dalnice do Zlina, hotove obchvaty, budou firmy stavet sve back office, call centra, ligisticka centra apod. ve Zline a ne v Olomouci a v Ostrave. Zlin je mnohem zajimavejsi geograficky, ale diky dopravni nedostupnosti jsme v haji. Diky bohu za dalnici do Otrokovic, ale pak ta cesta do Zlina, no hruza. A poletavy prach v centru Zlina, vite vubec jak spatny vzduch dychame. Lidi, uvazujte a neskuhrejte nad par domky.

+3/−3
27.2.2013 18:57

J47o63s79e35f 55M38i30c38h58a86l98č64í20k 1438729495219

Pořád lepší smrad z aut ve Zlíně než to, co jde z Arceloru nebo Evrazu v Ostravě, případně z Dezy ve ValMezu.

+2/−2
27.2.2013 19:30
Foto

M97i69c82h19a93l 68K58o62u95r97e57k 5789402747551

Dovolim si s vami tak trochu nesouhlasit. Zlin se zacina inverznimi smogovymi dny blizit Ostrave. Jelikoz Zlin lezi v udoli, smog se tady nadherne drzi. Mam na mobilu aplikaci kvalita ovzdusi a jsem nemile prekvapeny. Kdyz je v Ostrave ovzdusi na stupni 5-6, Zlin je take na 5. Uz i ta Praha je na tom lepe.

+2/−1
27.2.2013 21:35

A40n69t71o16n66í83n 62Z48e64l78i94n80k96a 5564988585650

Obchvat Zálešné je vynucená stavba kvůli chystané R49 a plánované Pravobřežce. Plánovaný 4 proudý přivaděč Fryšták z R49 nelze pustit do Sokolské. Navíc územní plán Zlína doposud předpokládá výstavbu Pravobřežní 4 proudé komunikace s průjezdní rychlostí 80-100 km/hod se zaústěním do ulice Sokolské a obchvatu Zálešné Takto je plánováno převedení celého západo - východního provozu přes město Zlín.

0/−1
27.2.2013 18:30

V81á93c97l28a83v 63P53o94u30s71t59k40a 3710591282

Jo, už asi 50 let.

+1/−1
27.2.2013 18:42

A22n53t34o49n70í65n 82Z37e45l31i28n40k98a 5864608165950

Docela jste to trefil. Pravobřežku plánovali architekti od Baťů. V  dnešní době ale není díky výstavbě Niv a Jižních Svahů reálná. To samo o sobě je pro Zlíňáky velká trága. Ostatně, pane pomocný  učiteli, můžete nám sdělit kde bydlíte, když vám problémy Zlína absolutně nic neříkají?

+1/0
27.2.2013 23:06

V49á91c96l45a75v 37P55o15u28s21t45k21a 3130171912

Tak jak to je Antoníne? Jednou tvrdíte, že už se staví a na zasedání zastupitelstva vyskakujete jako směšný papírový čert, a podruhé tvrdíte, že není reálná. Jste pro legraci celému Zlínu, zhruba stejná atrakce jako Olina.

+2/−1
28.2.2013 7:16

A29n75t67o53n31í58n 86Z98e98l66i62n96k64a 5334538175680

Milý Vašíku, co se má budovat směrem od R49 a přivaděče Fryšták si snad umíš přečíst z článku a diskuze k němu. Co se týká Pravobřežky, její pokračování z Čepkova východním směrem je skutečně nereálné. Přesto se postavila příčka Antonínova a v rámci elektrifikace železnice se připravuje asi za cca půl miliardy příčka Prštné - obrovský viadiükt od bývalého Svazarmu až za Dřevnici, aby pod ním mohla podejít 4 proudá Pravobřežka. Příčkami je myšleno příčky k Pravobřežce, která nemá pokračování východním směrem, je jsem již psal. Už tomu rozumíš? Znovu bych tě poprosil o sdělení tvého bydliště a tvé profese. Smutné na tom všem je, že se neplánuje přeložka  státní silnice 1/49 z třídy T. Bati. Tato komunikace Zlín podle mého názoru těžce deklasuje.

0/0
28.2.2013 9:07

V65á62c89l78a62v 82P45o26u77s43t52k54a 3460261422

Pane Zelinka, nesmysly stran pravobřežky zde na iDnes spolu a nejen spolu) řešíme už několik let. Antonínova i Prštenská (bude - li někdy) příčka zatím řeší přístup do znovu se rozvíjejícího areálu Svitu zejména proto, aby nákladní doprava nejezdila přes hlavní křižovatku a kolem Krajského úřadu.  To že jsou obě dlouhodobě v podstatě součástí pravobřežky je sice fakt, ale v tuto chvíli to vůbec nic neznamená.  Až budou ty vaše ukrajinské kamiony brzdit nárazníky o Čepkov, pak můžeme začít diskutovat vážně.

0/0
28.2.2013 9:35

A23n36t21o32n28í17n 83Z47e61l91i97n78k23a 5404908815740

Pane Poustko, problémy příjezdu do areálu Svit měla řešit příčka Antonínova se semaforem. V její trase je i železniční přejezd, takže v její úrovni je areál /průjezdný/ od severu k jihu. Další nepřehlédnutelný a používaný výjezd a vjezd i pro kamiony je za areálem Spáru. Při odbočování do prava z areálu a při najíždění DO areálu se také využívá vjezd u 91. budovy. Takže asi tak.

0/0
28.2.2013 10:21

V13á75c54l49a27v 22P66o92u32s37t53k24a 3440541612

No a? Vždyť říkáte to samé co já.

0/0
28.2.2013 10:28

A49n30t82o38n22í30n 88Z61e81l25i38n86k64a 5144328845860

Jak no a? Vy přece tvrdíte, že areál je špatně přístupný. Špatné je to pouze u zámku, při najíždění na 4 proudou gahurovu a odbočování vlevo.

0/0
6.3.2013 6:39

A61n77t51o69n70í91n 95Z23e53l39i95n79k40a 5324278475450

Ještě dnes ráno jsem netušil, že budu na stará kolena tak populární.

0/0
28.2.2013 9:19

V38á91c56l61a69v 53P23o24u72s33t87k35a 3120881982

No vidíte, dočkal jste se.

0/0
28.2.2013 9:31

A51n65t62o66n12í90n 78Z37e86l25i67n90k91a 5814518915200

Václavíčku, vím že ti to tak připadá. Na zastupitelstvu jsem plánování dopravy kritizoval již 5x. Jenom jednou jsem se dočkal neoprávněných připomínek od odpovědných pracovníků. To snad také něco vypovídá. Uvědom si prosím, že to co se plánuje bude MUSET ZLÍNU VYDRŽET DALŠÍCH 100 LET.Tobě se omlouvám, že ti asi taky šlapu na prsty. Nezapomeň, hlavně zdraví.

0/0
28.2.2013 9:35

V48á28c74l40a38v 35P91o33u37s54t97k67a 3170861512

O mé zdraví se bát nemusíte a o mé prsty už vůbec ne. Naopak, měl byste se začít strachovat o to své, aby vám pravobřežka nevynesla nějakou ošklivou nemoc. A že jste takový dobrák, odpovím vám na vaši otázku. Jsem Zlíňák, přesto že žiju ve vesnici mimo Zlín. A jsem stavař. Už hodně dlouho.

0/0
28.2.2013 9:38

A50n96t37o73n69í60n 45Z54e58l63i68n46k12a 5624318425310

Proč čekat na nemoc, stačí někde ve stínu nůž mezi lopatky. To je ale celkem dost pokleslé, nemyslíte?

0/0
28.2.2013 9:46

V41á77c86l83a23v 67P23o40u69s42t73k45a 3790691792

To nevím, vy už jste to někdy zkoušel?

0/0
28.2.2013 9:48

A37n25t49o94n53í76n 31Z59e13l72i26n76k68a 5874898705160

Ještě neodolám dodat, že od Pravobřežky dalo ministerstvo a kraj ruce pryč. Za prostředky kraje a magistrátu by se toho stejně moc nepořídilo. Smrtelnou ránu dostane Pravobřežka až změnou Územního plánu města Zlína. Ten teprve zruší nebezpečí demolice např. poloviny Rybníků.

0/0
28.2.2013 9:56

V22á76c36l39a10v 67P36o38u23s43t10k27a 3700181782

No vidíte, a máme to doma.

0/0
28.2.2013 10:09

A93n88t18o85n22í35n 88Z53e19l27i82n20k96a 5904548515790

Kdybych to měl doma, tak se s váma tady nestřapčím.

0/0
28.2.2013 10:26

V71á67c33l13a42v 50P37o57u23s65t39k43a 3310421422

Tak jinak pane Zelinka, bude nebo nebude pravobřežka? Prosím o stručnou odpověď. Nejlépe "Ano Bude", popřípadě "Ne nebude." Děkuji.

0/0
28.2.2013 10:39

A64n46t81o79n79í13n 57Z79e33l32i27n21k26a 5574398465680

Doufám, že zdravý rozum zvítězí. Skleněnou kouli ale nevlastním.

0/0
28.2.2013 19:49
Foto

J90a29n 55A13d84l74e60r 2476801386986

Páni novináři, dámy novinářky.

Ti lidé nežijí "v Zálešné", ale "na Zálešné". Stejně tak, jako nejezdíme "do Lešné", ale "na Lešnou". A na Zálešnou, pochopitelně.

Tuhle historické zvykosloví porušil nějaký přicestovalý lokální novinář ve druhé polovině devadesátých let. A jelikož se už v těch dobách více kopírovalo nežli přemýšlelo a zjišťovalo, tak nám przníte lokální zvyky dál.

Mimochodem, kdo z vás ví, co znamená slovo "Zálešná" nebo "Lešná"?

+1/−1
27.2.2013 15:58

J69o58s20e86f 83M50i54c59h18a73l71č75í23k 1868109795259

Já jsem vždycky říkal "do Lešné", ono je v tom tady celkově zmatek, někdo zase říká "na Příluku", jiný zase "v Příluku" nebo "v/na Přílukách" a teď co je správně? Každý to má zažité asi jinak, mně je třeba proti srsti říkat "ve Vsetíně" nebo "do Vsetína", naopak říkat "v Kladně" místo "na Kladně" mi přijde přirozenější... A co to teda znamená (Zá)lešná? :-)

0/0
27.2.2013 19:17
Foto

J38a20n 98A82d28l70e51r 2126861386786

Původ slova "Zálešná" - v tom je ten základní vtip - nikdo nezná.

Mně šlo především o to, aby semediálně nepřemazávaly názvoslovné tradice.

0/0
3.3.2013 9:22
Foto

V71í30t 41M98a74c58h 4208738223390

Osobně této stavbě fandím. Vzhledem k plánovaným stavbám (R49, přivaděč přes Fryšták atd.) bude hotový obchvat Zálešné přínosem. 

Může se totiž stát, že v případě nedokončení nebo odložení této stavby bude tato tranzitní doprava jezdit po ulici 2. května. A to je přeci horší varianta, ne?

+3/−3
27.2.2013 15:29

V37á74c12l79a38v 93P29o52u41s25t84k93a 3450191692

Ono se hlavně může stát ( a je to i pravděpodobnější), že se nepostaví vůbec nic.

+1/−3
27.2.2013 15:39

A38n25t50o87n67í84n 96Z21e75l87i86n42k71a 5104638755350

Vážený pane, s tou vaší nulovou variantou se jděte konečně VYCPAT.

+1/−1
27.2.2013 18:17

V67á84c11l44a96v 13P89o75u32s58t54k23a 3930761842

Čekal jsem že dorazíte. To není moje varianta pane Zelinka. Rozhodně ne.

0/−1
27.2.2013 18:27

A32n39t46o43n69í85n 53Z54e39l63i36n90k50a 5614568515770

Rozhodně je vaše varianta trvale uklidňovat lidi, jako že se nic neděje a dít nebude. Jenže ono se děje. Obyvatelům Zlína se těžce zasahuje do života. Od Kostelce až po Obeciny.

0/−1
27.2.2013 18:37

V48á58c35l59a18v 34P40o21u59s21t45k35a 3510971812

Jo. Všichni jsou z toho úplně na větvi.

0/0
27.2.2013 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.