Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava D1 se možná o rok posune. Stavaři se mezi sebou napadají

Očekávaný kolaps na dálnici D1 kvůli její rozsáhlé opravě se možná o rok posune. Konkurenční boj stavebních firem totiž prodlužuje výběr toho, kdo nejfrekventovanější dálnici opraví. Pro řidiče to současně znamená, že budou jezdit po silnici v často katastrofálním stavu o další rok déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15i61k83y28r 90B95o41h76u24m63i56l 29S89t82r98a70n95s25k76y 9347988536949

Nechal bych soutěž vyhlásir Evropskou komisí ;-D a vyzvat zahraniční firmy ke zhotovení díla s tím, že NESMÍ použít českých poboček a subdodavatelů8-o. Aby ti čeští zlatokopové, co staví cca 3 km dálnice za miliardu /co se za 5 let začně rozpadat, někdy s vlní ještě před převzetím/ pochopili, že se může stavět i jinak a s jinými.

+1/0
1.3.2013 15:24

A19l17o79i71s 94S10t77a42n12e29k 7497339249460

Hlavnim cilem D1 je, aby se do Brna dostalo co nejmene Prazaku. A naopak...

0/0
1.3.2013 13:54
Foto

L74u31m42í85r 69K12u24c44h72a28ř 4799344602499

jak to tady tak čtu, tak každý plno řečí a ví o tom kulové ... holt je těžká doba, málo stavebních zakázek, firmy berou cokoliv, aby přežily ... tudíž je šílený boj o každou zakázku a to je i tlak na snížení ceny viz cca 30 - 40% financí úspora u každé vysoutěžené zakázky na modernizaci D1, takže byť je aspoň nějaká šance s odvoláváním na úspěch tak ji firmy berou a stav D1 či naštvanost řidičů ... jde zkrátka stranou ... taková je situace, můžeme si jen přát, že veškerá odvolání budou zamítnuta a k ÚOHS se nikdo neodvolá případně, že daná instituce rychle rozhodne a neohrozí zahájení prací na 1. etapě modernizace D1 ve prospěch všech, vždyť na tom záleží peníze z EU (operační program doprava) nechme se překvapit, jak to dopadne ... ;-)

0/0
1.3.2013 13:44

P29e57t12e13r 35S88c87h27u22s62t39e56r 5746403412819

Máte pravdu, ale současná praxe, že se neúspěšní kandidáti  z výběrového řízení odvolávají a i tím prodlužují dobu zahájení výstavby je již neúnosná. Nejedné se jenom o dálnice, to odvolávání neúspěšných kandidátů probíhá ve všech  rezortech  - v podstatě si firmy vyřizují účty mezi sebou (určitě je to velký zdroj korupce)  je to prostě pokračující konkurenční boj.

0/0
2.3.2013 8:36

A60l65e84š 36J23a61v88ů35r35e25k 2832559390520

to se dalo čekat, u nás se musí každý soudit s každým ...

0/0
1.3.2013 11:46

J47a96n 74D17v22o40ř31á21k 9613173273565

Přestávám mít náladu žít v této zemi.

+2/−1
1.3.2013 11:03

M12i53r86e86k 62V78o87n90d65r71á71č23e92k 4411272571952

Dobrá zpráva je, ministesterstvo dopravy zruší povinnost mít na tom D1 tankodromu dálniční známku. Ta bude nutná jen na skutečné dálnici, kde se dá jet alespoň 130 km v hodině bez rizika, že zničíš sebe nebo své auto...;-D

+1/0
1.3.2013 10:06

M46i50l29o47š 55S27e25t52í28k 3799749954140

Hezká pohádka, ale obávám se, že to bude spíš naopak, Kradousek raději vymyslí, co víc ještě zpoplatnit, než nějaké poplatky odpouštět.

+3/−1
1.3.2013 11:01

J62a40n 48D35v98o20ř47á43k 9583213823255

Tak a teď tu realitu, že dálniční známka bude od příštího roku o 20%, tedy o 300 Kč dražší. Tedy za možnost rozbít si své auto na dálnici, budeme platit 1800 Kč.

+1/0
1.3.2013 11:05

I58v15o 79G26o20v74a89n 1113729157

Státní a veřejné zakázka by měli dostávat jen státní firmy, které dílo provedou na 90% vlastními prostředky a zisk zdaní v ČR. A to ve stavebnictví, zdravotnictví, IT, školství a bankovnictví.

Takhle by to mělo být [>-]:-P

+4/−6
1.3.2013 9:08

V89á12c13l83a73v 21P89o58u25s57t52k39a 3720611752

A které státní firmy máte na mysli?

+4/0
1.3.2013 9:33

J58i82n16d74ř79i87c44h 49W31o44l51f 4351513553748

Nebojte se po volbách znárodníme....;-D

+2/0
1.3.2013 10:14

I84v93o 10G78o66v36a45n 1493939897

A co teprve po revoluci;-D;-D;-D

0/−1
1.3.2013 10:40

A90l28e47š 30J49a98v32ů72r51e40k 2862549600510

dálnici bude asi dle tebe stavět teda ČEZ ???

+1/0
1.3.2013 11:47

M69i47c75h61a37l 97T36e94s58a46ř 4898252930331

Ne, konsorcium Lesů ČR a Povodí Odry:-)

0/0
1.3.2013 15:42

J67i84n67d63ř67i53c39h 87Š22k76o78p14e63k 4795891130145

což by bylo možné, pokud by objem staveb byl takový, že by se vyplatilo mít v případě silnic vlastní obalovny. Jinak je to o ničem, pokud by státní firma musela balenku kupovat od jednoho soukromého dodavatele, bylo by riziko, že ji pěkně natáhne (obalovny často vlastní soukromé stavební firmy, které by to braly jako prostředek odčinění za nepřidělení zakázky)

+2/0
1.3.2013 9:40

I46v27o 47G50o67v10a49n 1893579987

Všechno je možné, když se chce a ví se jak na to

0/−1
1.3.2013 10:43

P75e33t24r 62D63v41o67ř14á97k 9102977421838

To, co uvádíte, je nesmysl. Navíc nezákonný. Ve chvíli, kdy byste to zkusil zavést, už by přilítla Evropská komise s obviněním, že porušujete podmínku volného unijního trhu (prazákladem EU je EHS, které můžete definovat jako hospodářský prostor, kde se volně pohybuje práce, kapitál, služby a výrobky).

A když tvrdím, že je Váš nápad je nezákonný, tak si přečtěte českou ústavu, konkrétně: Čl.10 

"Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."

+1/0
1.3.2013 9:59

J71i64n82d95ř70i34c93h 89Š76k20o94p32e25k 4545421190855

podle mě by to šlo. Stejně jako komunální služby v podobě s.r.o. ve 100 % vlastnictví města taky normálně bez ohledu na vř dělají pro město, co je třeba

+1/−1
1.3.2013 10:27

V91í40t53e89k 74V56a54l71a80c13h 7654470165405

OPRASVA??? Top je jen o dohazování peněz firmám a pravicovým podporovatelům. Ta kvalita silnic i dálnic je katasrofální a za pár týdnů budou zase opravovat a zase si vydělají z peněz daňových poplatníků. Když jsem jel třeba do Alp v Rakousku nebo i do Chorvatska, tam jsou cesty s našimi nesrovnatelné a vše je v pohodě, žádné díry, ikdyž to nemasíruje záda jako u nás :-))));-D;-D;-D

+2/−1
1.3.2013 8:54

M48a62r31t76i26n 73M20a71r79š62á76l 5601783807534

...ty hele vítku a vidíš za vším imperialisty a nebo si myslíš, že levicoví podporovatelé se v tomhle byznysu neuchytili...?

+3/0
1.3.2013 9:03

V77í48t36e59k 17V34a51l86a21c90h 7604270585635

Nevidím v tom žádnou politickou stranu, jen korupci, zlodějnu a zdražování poplatků za dálniční polplatky  a to dělá jen současná vláda. V minulosti to fungovalo a nebyly tak poničené cesty, jako nyní.

+2/−3
1.3.2013 9:27

M92a54r36e55k 43S77l58a15b82i62h56o18u41d60e72k 7468961172273

Silnice patřící krajům jsou taky v hrozném stavu. Není divu, když hejtmanstvím vládne podobně jako vládě ODS!

0/0
1.3.2013 10:11

M22i72l78o23š 59S94e49t86í45k 3719229334280

Ony když ty kraje dostávají od Kradouska stále méně, tak co můžou dělat :-/

+1/−2
1.3.2013 11:04

P82e25t46r 83D28v54o95ř28á95k 9692177741868

Nějak bych se toho zpoždění nebál. ÚOHS dokáže rozhodovat i v krátkých lhůtách. Pokud nepůjde o nějaké odborné stavařské špeky (ale jen o kvalifikaci a jiné papíry), tak jsou schopni vyplodit stanovisko i do 1 měsíce.

ŘSD si kryje záda, aby zpoždění nepadlo na ně.

+1/−1
1.3.2013 8:50

M70a37r43t68i97n 28Š81t13ě97p68á53n66e90k 3827303543391

Tady je problem v uplatcich, kamaradcoftech a lhani, ktere dlouhodobe provazi veskere zakazky tykajici se staveb silnic.

Kdo chce zakazku, musi si dat x procent bokem, o to a jeste vic predrazi zakazku a my to radi zaplatime.

No a pak, kdyz nahodou vyhraje nekdo jiny nez oni (ale stejny), tak jsou celi ricni aby neprisli o sve skvele zisky.

Proste je to vsechno hnus.

+3/0
1.3.2013 8:50

K31a66r26e72l 89K85o64s54t49r36a 1984523357115

Eurovia, Strabag, Colas, atd.......vítejte v nové době, kdy se budou muset zakázky vysoutěžit a ne předem dohodnout a potom mezi sebou rozdělit.....dobře vím, o čem mluvím, tak myslím, že i za cenu nějakého zdržení realizace to má smysl, i když radost z toho má asi jen málokdo.

+8/0
1.3.2013 8:42

P50e79t90r 95D30v15o41ř73á53k 9792607911428

Jenže pletichy ve veřejné soutěži se dost špatně prokazují, obvykle spolehlivě zafunguje jen jediná věc - práskač, kterému se odpustí trest.

+1/0
1.3.2013 8:53

R25a39d87e33k 39G12o33l78á31ň 9204412315109

Otázka: Jak si může nějaká firma pohlídat kvalitu odvedené práce, když si neumí pohlídat ani správný papír při podání nabídky?

+4/−2
1.3.2013 8:28

P43e26t72r 26D40v33o17ř71á32k 9612587191768

Je otázka, zda věděli jaký "správný papír" to má být.

+1/−2
1.3.2013 8:32

R74a78d38e33k 10G42o11l61á35ň 9524262575779

A ostatní se to dozvěděli jak? Pokud se někdo účastní výběrového řízení a chce jej vyhrát, pořádně si hlídá každou formální 3,14čovinu a všechno si radši 3x ověří ...

+2/−2
1.3.2013 8:39

P41e92t79r 50D45v73o32ř14á73k 9182657801568

To je taky otázka ... zda to VZ chtěli vyhrát nebo jen chtěli prozkoumat nabídky konkurence a zadavatele nechat výběrko zopakovat.

+3/0
1.3.2013 8:47

P98e42t33r 47P64a19v93e15l 3115896765694

Tomu ze firma pouzije vsechny dostupne nastroje k ziskani zakazky se snad nemuze nikdo divit.... Ta firma za to nemuze, ale muze za to ten, kdo ty podminky vytvari a nastavuje, čili ŘSD, potažmo stát... Pokud vím, že je tam nástroj, který výběrko zdrží o půl roku, tak s tím prostě počítám dopředu a nedělám tu z firem bubáky, který zdržujou výstavbu... To že by ÚOHS rozhodl jinak než ve prospěch ŘSD by se nemělo stát a pokud ano, tak za to někdo musí tvrdě pykat a je dobře, že to bylo napadnuto....

+1/−5
1.3.2013 8:22

P83e88t14r 52D65v83o79ř46á89k 9862427481278

Hmmm, já bych zvedl výši kauce u ÚOHS. Ony by si stavební firmy rozmyslely odvolávat se kvůli vlastním chybám (nepřípustnost variantní nabídky, spolupráce se zakázanými firmami - střet zájmů).

+4/0
1.3.2013 8:31

J86i50n52d95ř27i78c95h 10W62o77l91f 4661293503358

Souhlas, a všechno co průtah vyřízení stížností způsobí firma zaplatit.

0/0
1.3.2013 10:10

R79u17d57o13l74f 96T79r89n52a67v83s30k33y 8417396215904

Novy tendr a podminka, ze firma nesmi byt z evropy. A je vymalovano. Nase mila korupcni eu utre nos. A my budeme mit konecne novou dalnici. A bez tahanic.

+2/−5
1.3.2013 7:38

V80á50c47l39a97v 15P47o22u84s12t63k47a 3780721572

A kdo ji postaví?

0/0
1.3.2013 8:10

J36o75s70e91f 17Č52e95r59v13e30n29i63c86k67ý 9149294211403

Jako třeba tu dálnici co mají Poláci postavenou od čínské firmy?

+2/0
1.3.2013 8:29

M61a68r24t13i23n 93T15e92s64a95ř 2349313623753

Ty nejprudší schody u Devíti Křížů nechají na potom? No potěš koště, jdu si koupit roubík.

0/0
1.3.2013 7:34
Foto

M95a90r23e79k 45B78a17š70i60s86t59a 7713932853350

Společnost EUROVIA měla dostat stopku na jakékoliv státní zakázky i v rámci kooperace, dokud nedá dopořádku D47. Na její majetek měla být uvalena plomba, to by se hned opravovalo. Teď se dle mého soudu hledá jen vhodná uplatitelná osoba, která vyžene D47 do ztracena.

+14/−3
1.3.2013 7:18

V80á32c43l49a44v 64P77o52u42s20t73k66a 3840881292

Plomba se dává na zuby, ne na majetek.

+1/−4
1.3.2013 8:10

P62e21t17r 48P28a18v59e43l 3675346805894

Nahlednete do katastru, kolik je tam na majetku plomb.... ;-)

+1/0
1.3.2013 8:13

P73e38t76r 41D71v71o52ř30á40k 9562787291648

Abyste mohl někoho trestat (stopka na VZ, obstavení majetku), musíte mu nejprve dokázat vinu. Zkráceně se tomu říká právní stát. V opačném případě já bych mohl Vás falešně obvinit, že jste zpronevěřil 10 milionů a mohl po státu chtít, aby Vám obstavil majetek bez rozhodnutí soudu. Asi by se Vám to nelíbilo, že?

+2/−4
1.3.2013 8:27

P31a33v37e89l 25B25r94a63v22e68n50e21c 7604277110107

naše tlumiče a nápravy vám z celého srdce děkují :-(. Absolutně si nedokážu představit jízdu 200km v pravém pruhu, to je na překousnutí jazyka a otřes mozku :-(. Můžou mi zkusit policajti dát někdy pokutu za bezdůvodnou jízdu v levém pruhu, kdybych se měl 10 let soudit tak to nezaplatím! Spotřební daň, DPH, silniční daň za takovou silnici - že vám není hanba. Příští středu zase musím na D1 a už teď z toho mám zkaženou náladu. To tam sakra není někdo kdo by bouchl do stolu a udělal tam pořádek aby se s tím už něco začalo dělat??? Věřím tomu že zprávu o dalším odložení budeme číst zase za rok :-(.

+11/−1
1.3.2013 7:13

M41a68r21t66i33n 16E80l88s89t43n20e16r 2681644402868

jojo, průjezd napříč celým Německem (cca 700 km) není tak napínavý, jako jízda Praha - Brno ...

+1/−1
1.3.2013 8:09

V78á58c12l91a64v 78S55v65o39b78o23d20a 3741409390120

politici v pravém pruhu nejezdí a tak jim ta D1 asi nepřipadá tak strašná... Rv

+2/0
1.3.2013 10:25

J41i62r17i 49S96k40a74c87e23l 1307303594847

jo jo dejte to EUROVII a bude na cele D1 60km/h jak u nas pak to bude nejbezoecnejsi dalniceR^

+3/0
1.3.2013 6:55

V17l83a62d65i58m56í80r 71F45i70b62i54g11e90r 5914761771574

To jsou ty úspory, kdyby ŘSD mělo vlastní zaměstnance, kteří opravují silnice, tak by nebylo potřeba soutěžit o dodavatele. Soutěžil by se maximálně materiál a práci by si udělali sami za režijní cenu. Tito zaměstnanci by neměli o práci nouzi a vsadím se že by byli levnější než nějaká firma. Holt ale někdo si myslel že když se lidi vyhážou a budou si práci najímat že to vyjde levněji. Taky by to možná bylo kdyby to bylo potřeba jednou za čas a byly by prostoje kdy zaměstnanci nejsou potřeba ale stav silnic je takový že jsou potřeba stále.

+3/−3
1.3.2013 6:31

Š36t35ě70p19á38n 89F52r73i58e37d51r17i56c94h 4914984790329

Eurovia... ani mě nepřekvapuje, že tato společnost dělá problémy, když není vítěznou. Vždyť drtivá většina jejího zisku je ze státních zakázek. Pokud nebudou státní zakazky pro Eurovii, nebude ani Eurovia...

+13/0
1.3.2013 6:23

J42i47n39d69ř76i57c40h 70F25i72a28l81a 4478622519219

Eurovia? Dokud se bude soudit a nezačne plnit smluvní závazky ohledně reklamací s ŘSD, neměla by mít nárok na další zakázky!!!

+15/−1
1.3.2013 4:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.