Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence na dráze dál drtí ceny. Z Prahy do Ostravy už jen za 95 Kč

Soukromý dopravce Leo Express opět zostřil konkurenční boj o zákazníky na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Věrným zákazníkům Českých drah, kteří mají jejich kartu IN 25, začal nabízet třicetiprocentní slevu. Se stejnou slevou bleskově přispěchal i konkurenční RegioJet. Dráhy už zvažují právní kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a38r90t46i67n 89M91u88r95c39i88n86a 5238386896185

;-D;-D;-D

"Každopádně lze takový krok považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje,"

Ked idu CD s cenami jazneho pod svoje naklady jedna sa o bezny konkurencny boj. Ked tak urobi ich sukromny konkurent, tak sa jedna o prekrocenie pravidiel korektneho konkurencneho boja.

+1/−2
4.3.2013 15:05

J25a96n 28Z71b22o31ř23i87l 3799217479

Nevidím důvod proč ... každý dopravce může uznávat jakékoliv slevové karty dle vlastního uvážení. I kdyby byla sleva při předložení jízdenky z metra tak je to jen jejich věc si myslím. A konkurence je zdravá , jen tak dál;-D

+1/0
6.3.2013 10:15

R93a64d79e89k 22J30a59n92a38t43a 9885656604372

"Ještě před dvěma lety vycházela nejlevnější jízdenka z Prahy do Ostravy na více než čtyři sta korun"

Pane Sůra, to myslíte vážně? Tady už přestává legrace. SporoTiket bez inkarty za 330 nic?

+5/0
4.3.2013 12:57

M88i55c71h63a62l 71M57a90j56e51r66č78í81k 6803756504212

Stejně je výsměch to, že nakonec se jezdí nejlevněji mezi Prahou a městem, kde když řeknete Čechy a Praha, tak by vás 90% lidí nejradši zamordovala, protože jsou bytostně přesvědčeni o tom, že jsou strašně ukřivdění a ničení těma Čecháčkama..

Kde je cenová válka mezi Prahou a jinými městy? Tohle je jen další zvýhodňování regionu, který to nikdy neocení.. Jen pro info -  v Praze nebydlím.. Hloupých řečí jsem si ale v Ostravě vyslechl..

0/−5
4.3.2013 0:27

R34a30d94e37k 18J15a27n68a36t30a 9105556284582

"Cenová válka" může existovat jen tam, kde je komerční provoz. A mezi ostatními městy se komerční provoz nevyplatí (málo obyvatel, pomalé tratě vedoucí oklikou, přímé dálnice).

+4/−1
4.3.2013 11:09

J46i89r81k65a 58D58v34o17ř63á55k 4465220233218

Hloupé řeči jsou hloupé řeči. Ale když jde o kačku, je to všechno jinak.

+2/0
5.3.2013 8:42

Z39b48y83n52ě27k 19B68e69r32a29n 8839380123375

Jak to napsat slušně, proč se řeší jen spoje Praha, Ostrava, Olomouc?

Co jiná města? Tam lidé nežijí. Jděte do ......háje, celé ČD A REGIOJET A LEO EXPRESS.

+1/−5
3.3.2013 18:55

M41a71r11t71i96n 15K75a95r25á32s26e25k 9138703738578

Do jinych mest ti konkurence sama od sebe jezdit nezacne, protoze konkurovat dotovanemu subjektu jde dost blbe...

+1/−2
3.3.2013 19:44

J25i93r92k86a 30D52v77o81ř46á59k 4885230703978

Konkurovat expresy objednaným rychlíkům jde docela dobře. Jenže zatím se málokde expresy rentují. Zatím to vlastně neprokázal v praxi nikdo nikde, i když o ostravské trati si to myslíme - kdyby tam nebyla ta cenová válka.

0/0
5.3.2013 9:34

P37e55t31r 92H45r61o82m48á16d47k24a 1239262665368

a do jiných měst není takový provoz. Jen do Ostravy se to (vzhledem k délce trati a absenci dálnice) vyplatí komerčně.

+3/0
3.3.2013 21:01

J24i47r94k21a 17D34v89o51ř81á84k 4635880643228

Začněte tam jezdit sám, jestli myslíte že se vám to vyplatí.;-D

+2/0
5.3.2013 8:43

L18u91d14ě96k 87M75u94s32e66l18í89k 3196189

Běžte do háje s Ostravou ,já jezdím z Brna.

No proto aši jezdím busem

0/−3
2.3.2013 20:18

M56a77r72t13i84n 50N67o97v64o76t15n45ý 7188858725453

Z Brna do Prahy jezdí pohodlné, čisté a rychlé vlaky za pár korun. Autobusem bych nejel ani za nic.

+5/0
2.3.2013 21:17

J38i56r96k70a 40D24v42o27ř35á49k 4715130563398

Donedávna byly autobusy o trochu rychlejší a o trochu levnější (i když tam je o dost méně místa). Jenže pořád se to přibližuje a do 2 let budou zjevně rychlejší vlaky. Možná to částečně začne už letos v prosinci.

+2/0
5.3.2013 8:47

J14a12n97a 77P21i77n77t10r22o30v65á 5576400852670

Pořád se zde řeší Praha -Ostrava, či Praha-Brno. Proč se tedy odtamtud netrhnou a nepřejdou na jiné části železnice? Praha-Ústí n/L je cca 100 km a běžná jízdenka stojí 130 Kč-to je proti těm sledovaným opravdu výsměch! Přitom se dojíždí denně především kratší vzdálenosti-než pendlovat ve vlaku 3+3 hoďky!

+4/−1
2.3.2013 8:53

M88a12r12t58i92n 20K20a29r77á92s23e60k 9478633238468

tezko muzes skouset konkurovat draham tam kde jsou dotovane

+3/−1
2.3.2013 10:08

J21a68r59o74s17l67a95v 18Č93e45r26n35ý 5419230984384

Na trati Pha-Ostrava berou dotaci všichni 3 dopravci.

+1/−3
3.3.2013 6:25

M73a37r32t47i22n 20K46a28r84á33s15e63k 9608393248858

Jasne maji kompenzace na narizene slevy, ale vsichni za stejnych podminek. Na jinych tratich berou CD penize za to ze tam vubec jezdi (ted neresim jestli je to dobre nebo spatne) a kdyz jeden dorpavce dostava penize za to ze tam jezdi, tak mu tezko muze konkurovat jiny, ktery by jezdil jen na vlastni triko. A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)

0/0
3.3.2013 19:47

R74a19d95e96k 65J78a10n92a93t17a 9225766834782

"A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)"

Ještě, že nevědí v Německu, že by to byl nesmysl. Na 138 km trati Regensburg-München jsou dotování oba dopravci - DB i Vogtlandbahn. Prostě dvě zemské objednávky, jedna na jednu skupinu spojů, druhá na druhou. Že koupená jízdenka platí ve vlaku obou dopravců a bez šikany povinnými rezervacemi je samozřejmost.

A vlastně i v ČR najdete podobný příklad (dva dotovaní dopravci na trati), a to nejméně na dvou místech. Víte kde, nebo jen kecáte bez znalosti věci?

+1/0
3.3.2013 20:00

J15a77n64a 48N32o24v26á10k36o74v50á 4742506121136

A co Praha Budějice?

+2/0
2.3.2013 11:20

R45a77d79e59k 50J26a45n26a43t59a 9735446384392

Na nejbližší vlak Praha-Č.Budějovice ve 13:15 mi pro cestujícícho bez inkarty eShop ČD ukazuje cenu 160 Kč. Připadá vám to moc? Kolik by to mělo podle Vás být?

+3/−2
2.3.2013 11:26

V10l42a61d49i78m55í49r 24F37i25b97i85g47e44r 5544311241754

Asi některým chybí to kafe v ceně lístku a povinná místenka :-). Nebo by si jen přáli lepší vozový park

0/0
2.3.2013 20:15

J95i56r25k37a 62D36v67o42ř88á44k 4145740873848

Až pokročí rozhrabávání téhle trati dost za polovinu, tedy asi za 3 roky, dočkají se dost možná i tady.

0/0
5.3.2013 9:05

R85a10d93e22k 11J95a94n61a88t18a 9625806724122

V tomto článku se ale nemluví o běžné jízdence, ale o jízdence akční, navíc vázané na vlastnictví inkarty. A s inkartou není problém jet z Prahy do Ústí za 75 až 100 Kč, podívějte se do eShopu ČD.

+4/0
2.3.2013 11:22

M81a89r93t29i82n 77M86u22r11c46i15n92a 5168896216455

Vsetko bude, mila pani.

Pockajte este dva roky.

0/0
4.3.2013 15:07

J49i48r39k21a 84D53v31o53ř35á29k 4245170483628

A pak by se toho mohlo soutěžit aspoň víc najednou. Kromě Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc také Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem, Plzeň – Most. Jen se bojím, aby to po posledních turbulencích nesklouzlo o rok.

0/0
5.3.2013 10:10
Foto

P55a88v33e85l 52K93o24z31a 2953101726

Ja tomu fakt nerozumim. Jedzim mezi Pha a Olo skoo denne. Pres den jede vlak castejc, nez Metro (nadnesene;), vlaky jsou poloprazdny, firmy jezdej pod naklady, ale kdyz chce clovek vyrazit z Prahy vecer, ma smulu. Posledni "normalni" vlak jede ve 20:16 a uz ten je dost plnej. Kdyz chci jeste pozdejc, musim cekat do 22:29 a vrtit se 30 let v case. Vlak je hnusnej a starej, ale dlouhej jak Lovosice (pravda, jsou tam i luzkace, ale stejne) a narvanej po strechu. No a kdybych chtel v Praze zustat jeste dyl, tak cekam az do 0:06 a to je uplna chutovka, ale i tak diky CD za ni. Chapu, ze nocni cestovani ma asi sva specifika, ale s LE urcite pojedu spis 4x za mesic v noci (klidne za plnou cenu) nez treba kousek po poledni...

+5/0
2.3.2013 8:45

J83i62r87k29a 94D16v83o26ř48á68k 4335690863588

Ta momentální cenová válka mi připadá dost nebezpečná. Vydávat ji za výhru cestujícího mi připadá dost krátkozraké, i když momentálně to tak zatím je - než se projeví podúdržba ještě víc nebo nějaký soukromník zkrachuje.

0/0
5.3.2013 9:31

T60o46m68á98š 68V70a48l59d55e56r 7803170639

A to už se skutečně vyplatí nekupovat si byt v Praze, či pořizovat si podnájem. Akorát to chce obětovat 6 hodin ve vlaku. Třeba připojí spací vagóny.;-D

+3/0
2.3.2013 0:49

P94e95t23r 53N48o65v36o32t64n12ý 5577294440971

Na tuto hloupost zde už zazněla odpověď, že ČD jezdí Praha-Ostrava už dávno za cca 100Kč denně, pokud byste měl zájem o každodenní dojíždění.

+6/0
2.3.2013 1:07

J67i79r39k85a 12D74v35o15ř35á25k 4615350613238

Správně. Dojíždění za (necelou) stovku denně odkudkoli kamkoli po ČR, první třídou pokud zrovna jede. IN100 je tu už pěkných pár let. Pak bude nějaký Sůra blábolit o tom, že to poprvé kleslo pod stovku...

0/0
5.3.2013 9:39

T38o16m16á21š 41V20a87l12d94e30r 7663420649

Poznámka byla míněna ironicky. Škoda, že máte šedivý pohled na svět. Nehledě, že pro ostatní cestující , kteří necestují start cíl, jsou ceny za jízdné ve stejném vlaku dražší i při kratší délce trasy. Míněna tolerance 60km pro puntičkáře.:-);-)

0/0
20.3.2013 1:32

P92e57t87r 49N63o69v12o68t29n68ý 5547164810571

Jsem zvědav, jak dlouho toto ti dva šašci vydrží.

+14/−1
1.3.2013 23:05
Foto

D69a80v61i27d 86R52a97a25b 3581899266185

Tak si jezdi předraženým Pendolinem ...

+4/−8
2.3.2013 0:04

P56e94t72r 59N72o53v46o81t76n27ý 5847604910331

Co je na něm předraženého? Své zákazníky má. Radši se svezu normálním expresem nebo EC ČD bez otravného palubního personálu. Bez nutnosti povinné rezervace. Bez rizika, že když nestihnu jízdenku včas stornovat, tak mi nadobro propadne. Prostě tak nějak, jak by to mělo v 21. století fungovat.

+14/−1
2.3.2013 0:10

P91a92v68e60l 10S39t83u50d17e50n76y 3426238430494

Otravny personal? Tak je ignorujte, reknete jim rovnou pri odbaveni ze od nich nic nechcete a oni vam daji pokoj. Jejich pracovni napln je plnit prani zakazniku od toho tam jsou. Jinak cestovani ve vlaku v 21. stoleti si predstavuji treba tak ze kdyz si koupim jizdenku tak si i sednu. Proto ty rezervace. To stornovani na posledni chvili ma ochranny charakter. Nekdo by si zabookoval cely vlak a pak ho na posledni chvili zrusil.

+1/−5
2.3.2013 13:19

P44a67t70r40i17k 73Š38e19b55e25s18t34a 4143392836305

Také mne zaráží ta hnusota a kolovrátek poloprav a lží, který zde prokalmují nick Petr Novotný a nick Radek Janata...

K otravnému personálu toliko, že nikde jsem neviděl otravný personál; tedy pokud za otravnost neberu větu dobrý den, nechcete si vybrat z dnešních novin, nebo nemáte chuť na něco k občerstvení...

+1/−7
2.3.2013 14:14

J68i93r93k59a 39D63v57o60ř42á67k 4495540953268

Na každého ten personál může působit jinak. Ale negativně jistě spíš na menšinu.

0/0
5.3.2013 9:41

M59a19r96t46i19n 55K54a52r27á93s82e46k 9528523758348

No v regiojetu se vas prijdou tak 3x zeptat jeslti neco nechcete, v CD vam prijdou jednou nabidnout vodu, pak cvaknout jizdenky a pak s minibarem - tzn pocet otravovani cca stejny, ale zatimco v Leu i Regiojetu si pokazde muzete objednat co chcete, tak v pendolinu si z tech trech "otravovani" muzete neco dat jen jendou.

0/−1
3.3.2013 0:20

P53e65t85r 80N82o48v63o14t84n85ý 5177384720661

Navíc. Pendolíno, navzdory stále jasněji probíhající ekonomické sebevraždě LEO a RJ, své zákazníky má.

+8/−3
2.3.2013 0:19

J29a42n 91S95o15u21k86u94p 1834384766515

Ano a proto v Leo jezdí víc a víc lidí...

0/−4
2.3.2013 8:47
Foto

B98r20o22n85i21s81l35a88v 11G62a73b22r76y95š 2152219591

Souhlasím. Já v cestování potřebuju volnost. Koupím si jízdenku týden předem a těsně před odjezdem zjistím, že se mi plány ne vlastní vinou obrátily vzhůru nohama. A taky nechápu, proč už se dávno neuznávají globální jízdenky. Funguje to v IDS s desítkami různých dopravců, může to fungovat i na železnici.

+3/0
2.3.2013 12:29

J11i27r81k85a 96D61v90o49ř47á41k 4885380683378

Nechápete zcela oprávněně. V normálním státě by ministerstvo vzájemné uznávání základních jízdenek a základních slev dopravcům už dávno vnutilo. Tak jak to hodlá udělat aspoň na objednávaných rychlících.

0/0
5.3.2013 10:16

V19l38a83d37i50m28í73r 14F80i48b70i13g55e29r 5244101101984

Dokud vydrží prachy z vydaných dluhopisů :-)

+4/0
2.3.2013 8:55

M36a92r65t56i89n 54N46o29v71o47t78n92ý 7958298735533

A to ještě nejsou vydané a navíc prodané. Nikde není řečeno, že ty jeho dluhopisy musí někdo koupit.

+3/0
2.3.2013 10:45

V44l38a49d54i85m47í55r 30F77i20b81i51g41e75r 5494461421614

Ty dluhopisy by koupil asi jen někdo hodně odvýžný, minimálně u LEO jsou ty dluhopisy velice velice rizikové, nekryje je žádný majetek. Soupravy jsou v leasingu a těch pár kusů nábytku v kancelářích to nevytrhne. Jako jo úrok je fajn ale riziko velmi velmi vysoké. Kdyby to byla tak super investice bylo by to už dávno rozprodáno.

0/0
2.3.2013 20:14

M45i13r79o28s83l46a18v 78Z79i93k21m83u29n96d 7599203904743

Co asi udělá žlutý a černý panáček, když se modrý panáček naštve a sníží cenu jízdenky na "baťovských" 49 korun ... Půjdou na korunovou jízdenku ???

+7/0
1.3.2013 22:25

V80l72a87d45i18m12í14r 52F32i11b46i40g60e26r 5924341591904

Když zlevní na 49 tak Jančura okamžitě vystoupí ve všech médiích jak ČD jezdí pod náklady. Za Korunu jezdit nemůže to by měl z vlaku tržbu někde 300 a na poplatcích jen za cestu by zaplatil tisíce plus personál plus občerstvení a to všechno několikrát denně to by nevydržel dlouho.

+4/0
2.3.2013 8:59

M40a75r15t53i43n 45Š58u23l31c 2417509100925

A modrý panáček to bude tu jízdenku za 49 Kč dotovat z čeho? Když nikdo nevíme, kolik na trase PHA - OVA prodělává? Že by jí dotoval z jiných tratí, na které dostává dotace?

+3/−1
2.3.2013 12:39

M32a80r80t71i24n 44M20u81r41c65i56n78a 5578796326135

Skor by bolo dobre vediet co urobia danovi poplatnici, ktori modremu panackovi tento konkurencny boj financuju, ked sa ministerstvo financii tvari ze to je v najlepsom poriadku a teda to tak ma byt.

0/0
4.3.2013 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.