Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi odkládají nákup nových aut. Za únor prodeje spadly o 22 procent

Český trh s novými auty zařadil zpátečku. Po lednovém poklesu se registrace nových vozů v meziročním srovnání v únoru propadly ještě hlouběji, o 22 %. Pokles trápí i jiné evropské trhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e80t79r 79Š92t96e94f25k85a 9271781450781

Taky bych si klidně koupil novou škodovku, prostě na to ale nemám, a vím, že nebudu sám...;-D

0/0
6.3.2013 17:36

D49a62n28i27e80l 72T88o36m64e53k 8679285888706

Proč se tolik diskutujících diví, že může mít vliv čekání na nový model. Proberte se do reality: polovina prodejů Oktávek jsou služební auta - když budu mít schválenou služební Oktávku, tak si na novou pár týdnů počkám.

+1/0
6.3.2013 10:13

V85l30a45s26t45i64m56i79l 73Š45t75r75u51m20f86a 5415810625806

Jo a nová Octáva bude z náhradních dílů né z A3, ale dokonce z A1. :D A bude bez ukazatele teploty chladící kapaliny, můžete si to hodit pane. Shodíte to auto z útesu po záruční době, nebo najetí 150tkm. ;-D

0/0
6.3.2013 12:15

V33l54a75s29t57i89m11i20l 56Š20t36r21u60m13f35a 5185940505106

Lidi nečekají na novou Octávii, ale na Fábii, takže letošní pokles bude očekávaný.

Superby, které jsou na podvozku Octávie jsou jen podvrh pro hlo.pé nakupující. Fábie II, která by měla být pojmenována spíš jako Fábie I facelift. Nemá co nabídnout. Octávie, tam se lidé dívají na příliž vysoké ceny. Dále ceny aut, které se prodávají zde, jsou příliž vysoké, Ti rozumější jdou kupovat na Slovensko, mimochodem, jak je možné, že na Slovensku lze koupit mnohem mnohem levněji nový vůz, za stejnou cenu tam koupíte téměř v plné výbavě.

No a dál, o ceně PHM atd. díky vaším cenám lidé auta tolik neopotřebují a nepotřebují vyměňovat. To by jste měl pochopit, mě bude má ojetina stačit klidně i na 10 let, než ji projedu. ;-D

0/−2
6.3.2013 6:24

M42i79l31a68n 87C82i51m14b31á77l48n33í70k 4153475656259

Snižte DPH a prodeje vzrostou,mzdy státních zaměstnanců klesnou.:-)

0/0
5.3.2013 23:49

L19i11b86a 36R43u53s98n69á47k 2330244715261

Lidi čekaj s penězma ve štrozoku na zahájení prodeje Octy 3 v kombajnu. To je celý problém :-)

0/0
5.3.2013 22:30

S12t91a89n81i29s10l11a85v 87S46t15u84d79e42n17o86v65s16k23y 4471190984936

Ja bych si klidne nove auto do 300 000 koupil. Ale nechci se kvuli tomu zadluzit tak, ze bych musel vratit 500 000. S jistotou stabilniho prijmu ovsem tuto prirazku zaplatim. Da se nejak zajistit stabilni prijem, kdyz budu stabilne nakupovat?

0/0
5.3.2013 21:30

P62e73t97r 36K31o97r50b58é37l42y14i 3757568424889

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a

+1/0
5.3.2013 20:56

P84e46t64r 39K30o63r81b50é63l21y91i 3827808274109

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a vyrábí zboží v množství a ceně, která neodpovídá poptávce je špatný podnikatelský záměr a ne konec světa.

Osobně si myslím, že velkovýrobci chtějí vytvořit ve společnosti pocit krize, chudoby a dosáhnout sponzoringu jejich soukromé výroby z tzv. veřejných zdrojů. Samozřejmě za pomoci PR agentur zabalené do patřičného sociálna a filantropie.

Nakonec, když dokázali ekotuneláři získat trvalé subvence, proč by nemohly být zavedeny i jinde, např. trvalé šrotovné. I za cenu státního bankrotu.

0/−1
5.3.2013 20:54

F34r16a12n97t36i17š31e73k 78L86e47b86e77d52a 4744657609

očekávám brzký zákon na zákaz provozu vozidel starších 15 let. To by bylo aby si lidi nekupovali nový auta a jezdili starýma

+3/−1
5.3.2013 20:18

V53l75a30s76t82i79m77i39l 80Š32t44r25u39m25f68a 5415370175976

V Praze to bude spuštěné už za chviličku, průjezd centrem se starším autem 10let, na to zapomeňte. ;-D

0/0
6.3.2013 6:31

P72a58v15e80l 63N72o84v52á82k 6761146979871

Znám automotive firmu , kde přes 500 lidí má plat něco málo přes 10tis/kč hrubého - otázka pro pravicové voliče - kolik si myslíte , že si tito lidé koupí nových aut .....

zákony ekonomiky jsou jasné  - spotřeba je motor ekonomiky , ale lidé na to prostě NEMAJÍ !!!

+7/−1
5.3.2013 18:41

M54i40l39a15n 96D33o50l36e34j67š55í 1841850576496

Tihle lide si nove auto nekoupi nikdy, ale zase utrati svoje penize jinde a auto si tak koupi jini.

+5/−2
5.3.2013 19:20

P70a77v55e50l 44O76d92r11a48z93i65l 6134979367930

Přestaň tady neustále spamovat o té tvé firmě plné zoufalců.

+1/−3
5.3.2013 21:43

V62o76j34t55ě69c97h 85K62r43á14l66í71k 5471893592952

Před dvěma lety jsem koupil Octavii a díval jsem se na tu novou a v té samé výbavě, ale s horší nápravou stojí o 100 000,- Kč více.Přitom je záruka pouze 2 roky.Přestanu být asi patriotem a koupím si od jiného výrobce, kde jsou ceny přijatelnější a záruka 5 let.Skutečně " dobrá cenová politika " firmy Škoda....

+1/0
5.3.2013 18:37

V76í24ť44a 80K14r30u63t62i21š 9617394893218

A co ma byt? Srovnavate auto, ktere jste koupil na konci jeho zivotniho cyklu s absolutni novinkou, ktera jeste na cesty poradne nevyjela, takze asi tezko ocekavat, ze ceny budou akcni.

OII sveho casu jako holatko 1.4 zacinala na 425tKc a dnes ji koupite se 77kW motorem od 300, coz po zapocteni inflace znamena realne zlevneni pres 50%.

0/0
5.3.2013 22:58

V40l29a52s98t40i15m78i60l 40Š87t50r84u25m21f45a 5775140545206

Na konci jeho životního cyklu? Tak si spočtěte, taková Octávie může najet cca 300tkm s výměnou 30% spotřebního zboží ale dokáže najet např. 600tkm. A teď si to přepočtěte na koruny, při ceně PHM to máme nějakých 2,5 milionů korun. K tomu připočíst, pojistky, servisní náklady, atd. A to máme za celou dobu provozu odhadem 3miliony včetně nákupu auta, při optimistických číslech. A teď roční plat člověka, který si koupí tento vůz atd. atd. Co z toho vyplývá?

Zvýšení cen PHM se projeví až po 5letech provozu, protože se zjistí, že se s autem méně najíždí a není třeba měnit vůz za nový, protože je stále bezporuchový, cena PHM se bude zvyšovat a i když do novějších aut namontují x pastí, stejně ti lidi neprojedou ten váš životní cyklus auta...;-D

0/−1
6.3.2013 6:37

L87e97o88p88o62l54d 88H41o22r70á44k 4172688949512

Ano a proto jsem si v únoru koupil nové auto, dostal jsem dost dobrou cenu ;-D

0/0
5.3.2013 17:52

P13e83t23r 71Š17t84e79f45k46a 9361921940881

no ven s tím, za kolik, když už se o tom chcete bavit...

0/0
6.3.2013 17:38

M18i27c84h16a17l 28Z11i22m51č40í89k 9530504723657

Proč nové auto......koupím 3-4roky starou ojetinu.....do 100tisíc najeto....všechny tyto auta jsou těsně po garančních prohlídkách.....tedy jsou to skoro nové vozy za 50-60%cenyR^

+9/0
5.3.2013 15:16

M88i94c79h81a89l 72Č18e61r64n41í46k 2356186623511

nevím jak se garanční prohlídka projevuje na kvalitě auta, když ani nemáte jistotu, jestli vám tam ten olej vůbec vyměnili, nebo si to slili bokem, vám dali slavně na dveře nálepku a jezdíte furt s tim z prodejny....

0/−2
5.3.2013 15:29

K61l68i59m98e32n94t 85P37i10j49á92č38e60k 7537325282658

Hledal jsem na webu www.mobile.de nějakou 3-4 roky starou ojetinu, ale bohužel všechny měly od 650 000km po 250 000km a bylo velké štěstí sehnat nějaký vůz, která má pod 200 tisíc km. Nedělal bych si iluze o tom, že u nás jsou auta "nestočená" a mají pod 100 tisíc.

0/−2
5.3.2013 16:40

P21e24t55r 51K55o21v15a26r 6986646298746

Co to je za ptákovinu? Dají se tam zvolit různé max. najeté kilometry, roky výroby, cenový limit, region a spousty dalšího. Aut je tam nepřeberné množství, statisíce. Samozřejmě 3 roky staré za nějakou tisícovku tam nebude.

+2/0
5.3.2013 17:54

V69l91a92s59t98i77m31i93l 51Š49t69r12u66m79f41a 5955430575176

Proč ojeté, i kdyby teď koupíte blbou Thálii za 100tisíc na slovensku v plné palbě. ;-D

Nebo jiné, ty nové auta jsou podstatně levnější a lidi nevědí co by chtěli za ojetiny, v dnešní době jsou nové auta za 300tisís s plnou palbou a u VW obsahuje cirka 70%dílů značky AUDI za mega a půl. Nebo SUV, které stojí cirka 400tisíc projede úplně všechno možný a díly za hubičku, vůbec není třeba kupovat drahé značky, protože ty drahé značky se skládají úplně z těch stejných dílů, které se stejně kazí jako ty levné značky. ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2013 6:42

M41a23j80k23a 92Š16u10m15b57e53r81o33v39á 3655623391575

"Odkládají" možná není ten správný výraz. Co třeba takhle "ruší", protože mají sotva na jídlo a bydlení?

BTW, až se bude Oktávka prodávat za stávající prachy, ale s výbavou, s jakou je možné ji koupit třeba v Mnichově, tak možná Škodě Auto začnou stoupat grafy.

+3/−2
5.3.2013 15:14

L98e78o60p74o11l33d 24H70o54r52á83k 4752788189812

to jsou dva různé argumenty. Chápu, že někdo má hluboko do kapsy a na nové auto nemá. Pokles cen nových vozů ale vede k poklesu cen ojetin, takže "nové" auto vyjde levněji každopádně. Nerozumím ale tomu druhému argumentu. Pokud chcete Oktávku, máte na ní a v Německu jí koupíte levněji, kupte si ji tam, bude to náročnější na administrativu, ale není to nepřekonatelný problém.

+1/0
5.3.2013 18:04

V51í57ť87a 61K88r77u10t52i98š 9717734503688

A neni neco hodne divneho na tom, ze jeden rok chteji takovi lide kupovat nove auto a za rok nemaji ani na jidlo a bydleni? To asi nebude ta spravna cilova skupina ...

0/0
5.3.2013 22:44

K26a39r46e14l 49M83a96r64t95i41n39e88c 6658518486634

Nebojte sa a počkajte až sa rozběhne ten druhý pilíř důchodové reformy a pak ty penzistovia rozhýbu všetké ty trhy. Každý si hned z první penze poběží pro nový vůz.

+8/0
5.3.2013 14:35

D26a39v77i44d 10P80r81a76ž11á49k 6784982352616

Lidé nejsou hloupí a čekají na novou Octavii IV ...

PS: Rapid, Golf i Octavia patří do nižší střední třídy?

0/−2
5.3.2013 14:26

L13u37b82o54š 54U24l16r79i35c93h 5211270558254

Ja si počkám na Octaviu XXIV

+1/0
5.3.2013 18:05

M58i71c32h36a61l 88K82r42č94á16l 6688458566682

Nevidím sebemenší důvod proč kupovat nové auto. Za posledních deset let se na nich nic moc nezměnilo a provozní náklady jsou naopak ještě vyšší. Až vymyslí nějakou převratnou novinku tak možná.

+15/0
5.3.2013 14:19

M12i98l15a97n 38Š44v38a11g15r21o96v33s57k45ý 9132829325818

Ani netuší jakou má pravdu.

+3/0
5.3.2013 14:44
Foto

J26a52n 46A46d78l69e42r 2766851186666

Zvláštní titulek - proč jen Češi? Moravané a Slezané mají jiný vzorec chování a nákup neodkládají?

Nebo ten výzkum se uskutečnil opět pouze v Čechách, resp. v Praze?

+4/−8
5.3.2013 14:09

V46á76c35l88a23v 87S21v85o56b66o21d38a 3371419460380

název Česká Republika možná napoví...

+2/−1
5.3.2013 14:17

M21i82c86h20a89l 50K73r82č62á60l 6918648686682

Naopak nenapoví nic. Češi žijí pouze v Čechách. V České republice žijí češi, moravané, slezané a další národnostní menšiny.

Je to stejné jako byste řekl že bavoři odkládají nákup nových aut a myslel tím všechny němce.

+8/−4
5.3.2013 14:23

D38a34v88i65d 20P67r76a93ž18á92k 6234802702716

Jak jste přišel na ten nesmysl, že Češi žijí pouze v Čechách 8-o ?

PS: Jinak Moravané a Slezané vám poděkují, že je řadíte do stejné skupiny s Romy ;-D

+3/−3
5.3.2013 14:28

M15i23c19h14a41l 40K30r92č98á97l 6768958136522

Nikdo nikoho nikam neřadí. Češi, Moravané a Slezané žijí každý na svém historickém území. To že se jich pár přemístilo jinam na věci nic nemění.

+3/−1
5.3.2013 14:34
Foto

J35a62n 94A55d27l87e37r 2866491706306

Je to složitější:

Moravan je obyvatel Moravy (t.zv. zemský) nebo národnostní (dle původu)?

Češi žijí i na Moravě, ve Slezsku a jinde po světě. Stejně tak Moravané a Slezané - jak se každý cítí.

Jako menšina, v tomto případě cikánská, se opravdu necítíme, to Vás mohu ujistit. Jsme jedním ze státotvorných národů České republiky.

+1/−2
5.3.2013 14:34

R77o60m26a73n 92S95m18a78t11a77n48a 6505872337378

Ako vtip je to dobré ;-D

0/0
5.3.2013 14:55

M47i44l35o89š 88S24a64l34o67š54e96k 7674633811433

Jsem Moravák a jsem na to moc hrdej,Ty českej Pepíku!;-)

+1/0
5.3.2013 18:30

O28l73d47ř83i63c79h 13O29l15e11š 3674261123741

R^R^R^

0/0
5.3.2013 19:06

M86i22l17a32n 88D50o92l60e58j81š16í 1231360586286

Ne, neni to to same... To same by bylo, kdyby nekdo napsal, ze Nemci kupuji mene aut a nejakej bavor se ohradil, ze je bavor a ne nemec. Ponekud hloupe. Od ted at pisou jedine obyvatele Ceske republiky, aby jste se nectil urazeny.

+1/0
5.3.2013 19:28
Foto

J94a38n 54A95d66l59e73r 2126141686576

Narážel jsem na titulek - nejsme všichni Češi.

Vím, že dál provozují neutrální psaní tzv. pro všechny.

+1/−1
5.3.2013 14:31

M43i25l29a88n 30D96o62l58e80j42š88í 1441730416506

Budes s tim prudit pod kazdym clankem? Sundej si tu cepici, at se ti tak nevari mozkovna.

+2/0
5.3.2013 19:24
Foto

J66a24n 64A76d49l52e54r 2106201726236

Budu - dokud se Čechačci nenaučí rozlišovat.

0/0
7.3.2013 13:20

L29a44d25i22s19l13a62v 41K16a76l41o69u61s 7185606761770

To je jen logický důsledek. Pokud někdo nemá ani na zaplacení elektřiny, plynu, nebude kupovat auta. Těch pár jedinců, co mají prachy(legálně,nelegálně) to nezachrání. Je to systémová chyba. Všichni se bojí, co bude zítra, pozítří. Jako nezávislý pozorovatel první, co bych udělal je, že bych vyhodil z pozice ministra financí Kalouska. Jeho ekonomické propočty jsou mylné a skoro bych řekl naivní.

+11/0
5.3.2013 13:58

M85i15r92e79k 63T26u91r58e47č36e29k 4143872250192

To je trend, ktery jsem uz  predpovidal pred 4 lety. Jedna vec navazuje na druhou.

0/0
5.3.2013 14:21

V25i16k76y27r 43B67o33h84u81m41i34l 73S35t54r13a68n88s74k76y 9247148786429

při očekávaných 40Kč/lt za natural nevlané kvality v létě se není čemu divit. Lidé /hovořím o těch "normálních"-jak jsme teď označování politiky a médii/ nebudou investovat do plasťáku, který tratí cca 20% ročně proto, aby pak neměli na provoz (PHM, dálniční známka, pojištění, STK, zplodiny, běžná údržba a nyní zónovné "ozónovné" ve městech). Už jsme předehnali I. čsl. republiku, kde byli automobilisté také považováni za dobytek hodný neustálého dojení.

+13/0
5.3.2013 13:54

P65e28t32r 62N71i76v43n37i28c61k31ý 3532544405427

Čekat na nový model? PROČ!? V novém modelu je vždy spousta věcí nevychytaných a než se přežene první vlna změnových řízení, trvá to rok. Mnohem lepší je si koupit model a verzi, který se vyrábí několik let, kde je vše vychytané a zvládnuté.

+9/0
5.3.2013 13:33

P43e19t61r 30K21o47v39a52r 6666146438676

Nejlepší je, dovézt si ojeté auto ve slušném stavu z Německa. Je samozřejmě nutné si ohlídat stav, servisní knížku i prováděné garance a auto bude sloužit pěkných pár let. Zatím to tak dělám a musím se smát, kolik dají šťastní majitelé peněz za nové a velmi často mívají více problémů než já z odladěným a vychytaným autem z dovozu. Nehledě na to, že u nového auta je člověk v prvních letech provozu rukojmí prodejce který jej nutí kvůli záruce utrácet nekřesťanské peníze za záruční servis.

+4/0
5.3.2013 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.