Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jančura představil levnější opravu D1. Radí mu kritik drahých dálnic

Když potřebujete opravit omítku, není potřeba bourat celý dům. Tak vysvětluje šéf Student Agency své představy o tom, jak by stát měl opravit dálnici D1. Po ministru dopravy žádá zrušení celé soutěže. Namísto kompletní výměny betonové vozovky chce levnější metodu, použitou třeba v úseku Praha - Mirošovice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Začnou opravovat jeden úsek a než se doplahočí k tomu poslednímu úseku, mohou začít tam kde začali;-D

0 0
možnosti

Základní otázka českých státních stavebních zakázek: Komu a kolik?

2 1
možnosti

Da se na to koukat coby na hladovou zed, tak se snad da souhlasit s casove narocnejsi technologii, na druhou stranu mame tady spoustu dalnic jen na papire, ze ?

0 0
možnosti

J30a35n 17S50l71o27v93í25k

29. 3. 2013 18:13

"Jančurova" metoda možná je, ale ne na zatížené D1. Už když se ta dálnice ve 30. letech stavět začala (bohužel nedokončila), povrch se stavěl betonový (stihly se jen odstavné pruhy u Prahy). Stejně jako v Německu. Tenkrát ovšem s dodatečně řezanými širokými dilatačními spárami, které byly tmeleny asfaltem. Beton vydrží desítky let, třeba v DDR se po něm jezdilo od Hitlera až do znovusjednocení Německa !!! Kdyby nebyl takový provoz a těžké kamiony, vydržel by beton i na D1 déle. Dnes do betonu dělá spáry finišer už během pokládky a spáry při jízdě vůbec necítíte a to je jich tam mnohem více. Asfalt se pokládá pouze u nestabilních podloží apod.

1 0
možnosti

Jsem jenom laik, ale když si srovnám, jak dlouho vydržel na D1 stávající betonový povrch, a jak dlouho obvykle vydrží povrch asfaltový, tak jsem dost napochybách. Když si potom zagoogluju, tak odborníci často hovoří o tom, že vzhledem k daleko vyšší životnosti betonového povrchu se na velmi vytížených komunikacích vyplatí, navíc se na něm nikdy nevyjedou koleje (což se na asfaltu stane brzy), viz např. zde: http://www.rozhlas.cz/motozurnal/automoto/_zprava/728036

Takže mi spíš připadá, že tím Jančura pouze sleduje nějaké svoje cíle.

2 0
možnosti

Auta vyjdou koleje a na ně nasadí Jančura svoje soupravy. Je to koumák. :-)

6 0
možnosti

Koukám, že tady v diskusi je to samý stavitel... protože tomu zjevně dobře rozumíte, a proto můžete spolu s Jančurou stavebním firmám radit. Ale ne vždy to, co je levné, je kvalitní. A D1 prostě je nejvíce zatíženou dálnicí v ČR a bohužel tomu asi ještě dlouho bude (i když bych osobně rád viděl masivní odliv kamionů na železnici, vím, že to není příliš reálné, protože k tomu není všeobecná vůle). Takže raději opravit pořádně a na pár desítek let, než levně, ale jen na pár let. Jinou věcí je samozřejmě nesmyslné předražování staveb, ale o to tady v Jančurově případě nejde, tady o volbu technologie.

5 1
možnosti

R22a60d48i14m 19N47o18v53á14k

29. 3. 2013 11:09

Ono nejde o to, že by ta dražší technologie byla lepší, hlavně je dražší. Nikde není potvrzeno, že by ta levnější měla být méně kvalitní, tím se ohánějí zadavatelé, kteří potřebují velký objem zakázky, protože úplatky se aplikují procentuálně.

2 0
možnosti

Stanjuro, a vy jste odborník na co?

1 1
možnosti

asi na to co dělá, jinak by tam nebyl;-D;-D;-D

1 1
možnosti

Doufejme, že se již konečně změní a budou se silnice opravovat konečně levněji a hlavně kvalitněji než nyní. Je to jen okrádání státu, udělají novou silnici nebo i dálnici a po jednom roce se to musí zase opravovat včetně výměn mostů, asfaltu a dalších věcí, aby na to vydělali jen podnikatelé. V minulosti byly silnice daleko kvalitnější a bezproblémové.[>-][>-]

1 0
možnosti

No, hlavně v minulosti po těch silnicích jezdilo podstatně méně aut (a kamionů, ty poškozují komunikace nejvíc - intenzita poškození stoupá se 3. až 4. mocninou hmotnosti!), takže ony nemusely být nutně kvalitnější, jen čelily menší zátěži, takže více vydržely.

1 0
možnosti

V silničním inženýrství se nevyznám. Ale je fakt a ten mi nikdo nevyvrátí, že se v tom utopí tolik peněz (a když se teď třeba dívám na divadlo kolem tunelu Blanka!!!) až raději nemyslet. To že Jančura chce jiné řešení, není otázkou šetření peněz, ale zrychlení tepny, která mu ročně vydělává dost penz. Pokud by měl v ruce vlakovou trať mezi Prahou a Brnem, tak by se tak neozýval. Ale že to bude mastný účet a zda-li se vůbec někdy oprava dokončí....

2 1
možnosti

J83a93n 25M74i41l28o26t66a

29. 3. 2013 8:45

Těžko lze očekávat, že by panu Jančurovi leželo na srdci plýtvání veřejnými penězi. Pana Jančury si vážím a mám k němu respekt vzhledem k tomu co a jakým způsobem dokázal. Nejsem odborník, takže nedokážu posoudit, zda jím navrhovaná metoda je celkově výhodnější (cena, rychlost, trvanlivost, náklady na další opravy, atd.). Tady je ale naprosto očividné, že mu jde o pozastavení rekonstrukce do té doby, než dostane svoje vlaky do Brna. Pak ať se klidně rekonstruuje.

11 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!