Diskuze
Jančura představil levnější opravu D1. Radí mu kritik drahých dálnic
Děkujeme za pochopení.
P73ř81e82m31y73s88l 83Č85e97r93n66í70k
Začnou opravovat jeden úsek a než se doplahočí k tomu poslednímu úseku, mohou začít tam kde začali
V11á45c62l40a31v 66D17l76o92u67h81ý
Základní otázka českých státních stavebních zakázek: Komu a kolik?
L27u75k59á68š 91V10e35s64e74l43ý
Da se na to koukat coby na hladovou zed, tak se snad da souhlasit s casove narocnejsi technologii, na druhou stranu mame tady spoustu dalnic jen na papire, ze ?
J30a35n 17S50l71o27v93í25k
"Jančurova" metoda možná je, ale ne na zatížené D1. Už když se ta dálnice ve 30. letech stavět začala (bohužel nedokončila), povrch se stavěl betonový (stihly se jen odstavné pruhy u Prahy). Stejně jako v Německu. Tenkrát ovšem s dodatečně řezanými širokými dilatačními spárami, které byly tmeleny asfaltem. Beton vydrží desítky let, třeba v DDR se po něm jezdilo od Hitlera až do znovusjednocení Německa !!! Kdyby nebyl takový provoz a těžké kamiony, vydržel by beton i na D1 déle. Dnes do betonu dělá spáry finišer už během pokládky a spáry při jízdě vůbec necítíte a to je jich tam mnohem více. Asfalt se pokládá pouze u nestabilních podloží apod.
L54u63k72á79š 67A15d63a76m18e10c
Jsem jenom laik, ale když si srovnám, jak dlouho vydržel na D1 stávající betonový povrch, a jak dlouho obvykle vydrží povrch asfaltový, tak jsem dost napochybách. Když si potom zagoogluju, tak odborníci často hovoří o tom, že vzhledem k daleko vyšší životnosti betonového povrchu se na velmi vytížených komunikacích vyplatí, navíc se na něm nikdy nevyjedou koleje (což se na asfaltu stane brzy), viz např. zde: http://www.rozhlas.cz/motozurnal/automoto/_zprava/728036
Takže mi spíš připadá, že tím Jančura pouze sleduje nějaké svoje cíle.
M14a85r19t23i16n 98N64o54v23o30t91n85ý
Auta vyjdou koleje a na ně nasadí Jančura svoje soupravy. Je to koumák.
L72u38k90á36š 79Š19m55a89h58e49l
Koukám, že tady v diskusi je to samý stavitel... protože tomu zjevně dobře rozumíte, a proto můžete spolu s Jančurou stavebním firmám radit. Ale ne vždy to, co je levné, je kvalitní. A D1 prostě je nejvíce zatíženou dálnicí v ČR a bohužel tomu asi ještě dlouho bude (i když bych osobně rád viděl masivní odliv kamionů na železnici, vím, že to není příliš reálné, protože k tomu není všeobecná vůle). Takže raději opravit pořádně a na pár desítek let, než levně, ale jen na pár let. Jinou věcí je samozřejmě nesmyslné předražování staveb, ale o to tady v Jančurově případě nejde, tady o volbu technologie.
R22a60d48i14m 19N47o18v53á14k
Ono nejde o to, že by ta dražší technologie byla lepší, hlavně je dražší. Nikde není potvrzeno, že by ta levnější měla být méně kvalitní, tím se ohánějí zadavatelé, kteří potřebují velký objem zakázky, protože úplatky se aplikují procentuálně.
M84i26r13o73s33l68a89v 43K87r40a35t53o31c27h50v64í73l
asi na to co dělá, jinak by tam nebyl
V74í11t89e27k 46V69a25l76a93c47h
Doufejme, že se již konečně změní a budou se silnice opravovat konečně levněji a hlavně kvalitněji než nyní. Je to jen okrádání státu, udělají novou silnici nebo i dálnici a po jednom roce se to musí zase opravovat včetně výměn mostů, asfaltu a dalších věcí, aby na to vydělali jen podnikatelé. V minulosti byly silnice daleko kvalitnější a bezproblémové.
L78u12k12á72š 89Š47m15a41h45e47l
No, hlavně v minulosti po těch silnicích jezdilo podstatně méně aut (a kamionů, ty poškozují komunikace nejvíc - intenzita poškození stoupá se 3. až 4. mocninou hmotnosti!), takže ony nemusely být nutně kvalitnější, jen čelily menší zátěži, takže více vydržely.
J36a78n 23H74e58r77o27u60d92e73k
V silničním inženýrství se nevyznám. Ale je fakt a ten mi nikdo nevyvrátí, že se v tom utopí tolik peněz (a když se teď třeba dívám na divadlo kolem tunelu Blanka!!!) až raději nemyslet. To že Jančura chce jiné řešení, není otázkou šetření peněz, ale zrychlení tepny, která mu ročně vydělává dost penz. Pokud by měl v ruce vlakovou trať mezi Prahou a Brnem, tak by se tak neozýval. Ale že to bude mastný účet a zda-li se vůbec někdy oprava dokončí....
J83a93n 25M74i41l28o26t66a
Těžko lze očekávat, že by panu Jančurovi leželo na srdci plýtvání veřejnými penězi. Pana Jančury si vážím a mám k němu respekt vzhledem k tomu co a jakým způsobem dokázal. Nejsem odborník, takže nedokážu posoudit, zda jím navrhovaná metoda je celkově výhodnější (cena, rychlost, trvanlivost, náklady na další opravy, atd.). Tady je ale naprosto očividné, že mu jde o pozastavení rekonstrukce do té doby, než dostane svoje vlaky do Brna. Pak ať se klidně rekonstruuje.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...