Diskuze
Staví se koridor, v roce 2020 má jet vlak z Prahy do Budějovic 90 minut
Děkujeme za pochopení.
J31a90n50a 12M88o38l69á41k33o86v34á
To je ono. D1 se zmodernizuje v roce 2020 ze dvou pruhu v kazdem smeru na dva pruhy v kazdem smeru, takze to stale nebude stacit a koleje se zmodernizujou na to, aby vlak ujel 160km za hodinu a pul, takze prumerne pojede neco pres kilo. Vyborne rok 2020. Proc to neudelame poradne? Ale verim, ze to udelame draze.
P33e64t62r 78N48e65c96h91a74n20i98c73k16ý
Co by za to v Bangladéši dali Ale asi míň než my
P93e11t59r 94N96e21c15h21a69n46i54c77k78ý
Psal jsem to níže, ale hodím to i sem:
Upřímně by mi ani nevadilo, že se tu staví na 160km/h kdyby:
1. Cena za 1km odpovídala OPRAVDU REÁLNÉ ceně za 1km (bez trojtého zdražení.
2. dvojtého prodloužení lhůty a ošizení materiálu, pracovní síly atd...), kdyby se stavělo koncepčně a ve velkém, což by bylo možné, kdyby byl splněný bod 1. Znamenalo by to něco jako, kdyby Německo nebo Nizozemí nemělo VRT, tj. snaha dostat veškeré rychlíkové trati na 120-140km/h, veškeré expresní trati na 160km/h PO CELÉ TRASE a aby každé krajské město bylo připojeno alespoň na jednu expresní trať a veškeré osobákové lokálky nad 60-80km/ s doplněním a posunutím zastávek do opravdu použitelné podoby. Zároveň prodloužení tratí, kde je to efektivní (popř. i to rušení, kde to opravdu nejde) a narovnání oblouků, kde to je možné. S takovou sítí mi vůbec nevadí, že tu nemáme nějaký cancour, kde se jezdí 220-250kmh....
A jako dodatek: Na těch tratích by samozřejmě jezdila čístá, pohodlná a klimatizovaná vozidla, na lokálkách nízkopodlažní. Ve vlaku jde primárně o to pohodlí a bez nutnosti řídit a hledat parkování.
P14e31t29r 73G78r31i23v15a55l47s36k44ý
Co je to reálná cena? Pohybuji se v oboru a ceny jdou už celkem krev..
Koncepce chybí, to je fakt...
K80a38m53i51l 31D26o44l18e86z78e73l
90 minut ? to jako vazne ? asi si nekdo dela legraci. kdyby treba 30 minut, to beru, ale 90, typickej ceskej drazni bananistan
P44e22t80r 22N23e86c20h83a98n30i60c74k72ý
140km za 30minut už je opravdu na úrovni šinkanzenu. Máte tam hlavně skoro 20km skrz Prahu, pak kus Táborem a Budějicema + zastavování. Takových 60min. bych počítal na úrovni civilizované Evropy.
G41u77s60t10a47v 63S33a60z25y81m61a
Mrzí mě, že iDnes neoznámilo novou rubriku "Retro"
M16i91r65o17s36l94a70v 47S16u82c15h65ý
Hádám, že nejdražší nakonec bude ta cyklostezka.
K52a65r43e70l 32H55o23r29á39k
Jestli bude stavěná na 220 km/h, tak určitě. A jestli ne, tak taky.
A29r52n74o66š10t 25M17á80č30e
Pamatuji dobu, kdy jsme jezdili z Budějc do Prahy čtyři hodiny. Takže pokud to bude hodina a půl, tak to zkusím.
J87i65ř18í 74S69o33u15č75e25k
Před 13 lety jezdil rychlík Primátor Zenkl úsek Praha - ČB za 2:24. Od té doby probíhají modernizace a opravy, jejichž výsledkem je, že nejrychlejší spoj jede o čtvrt hodiny déle. Zřejmě bylo jednou z podmínek výstavby, že se zkrátí čas cesty minimálně o 60 minut, a tak se zrušily rychlejší spoje, aby se to dalo snáz dodržet Podle slov pamětníků (nevím, co je na tom pravdy), jezdily buď před válkou nebo krátce po ní tuto trasu rychlíky za zhruba 2 hodiny.
P26e76t19r 26G19r58i95v63a75l97s68k92ý
Vzhledem k stavbám na 4. koridoru se není čemu divit..... auto, které bude moci jet jen na jedničku, také nebude tak rychlé jako auto s plně funkční 6ti stupňovou převodovkou. Stejně tak jen koridor jako celek může fungovat jak má. To že postavíte pár úseků a další máte rozestavěné nic neznamená........
P26e67t76r 72G22r42i68v93a55l40s34k62ý
Lidičky uvědomte si, že koridory jsou jen modernizované (optimalizované) stávající tratě. Většina na původním tělese (až na pár úseků 4. koridoru.). Tam se s tím moc dělat nedá. Jak už tu někdo psal, koridory měli být hotové v roce 2000. Koncepce koridorů je stará cca 20 let!. A hlavně..... KORIDORY NEJSOU VRTky!!! To si tady asi nikdo neuvědomuje. Legislativně nemáme ani na vyšší rychlost než 160km/h nic vyřešené. A na ČR si myslím těch 160km/h stačí. Teď by měla být priorita VRT (ač k tomu vyhození Šlégra nenasvědčuje). Po postavení VRT (nově rychlých spojení) se uleví koridorům, které se postupně budou muset u velkých měst rozšířit (zkapacitnit) kvůli příměstské dopravě (už dnes některé úseky kolem Prahy a Kolína nestačí) a podpoří se tím i nákladní doprava. Momentálně se bohužel dostáváme do pozice periferie, kdy nás začíná dálková doprava osobní i nákladní objíždět a to není dobré.
Bohužel jsme momentálně cca 10-15 let pozadu a není tu moc vůle (ze zhora) to změnit).
Stále věřím a jsem optimistou, ale začínám trochu víru ztrácet....
D10a43v44i81d 41Š38a93f17r38á46n19e23k
Hele lidičko, konkrétně Praha-Brno musí vlak udělat pod hodinu, jinak to nemá význam a lidi budou jezdit busem nebo si koupí ojetou Š120 a pořád budou rychlejší. Tohle je i případ trati do Budějovic. Buď to dáš pod hodinu, nebo to nemá význam vůbec předělávat a ty peníze bude lepší dát na modernizaci okresek.
D19a93v77e 12Ř34e26h47á86k
To je fakt hezký, že v roce 2020 zvládne vlak trasu 169km dlouhou za neuvěřitelných 92min, takže průměrnou rychlostí okolo stovky... :D Fakt směšné... podívejte se na naše sousedy (Německo, Rakousko, i Polsko)
T88o45m61á37š 64M20o29r84a91v24č91í25k
Tak na trati, která z evropského hlediska nikam nevede a vlak staví v každé dědině, je to relativně slušná rychlost. V zahraničí by vám na Budějce vedli VR trať jen kvůli tom, že by za městem bylo další s minimálně milionem obyvatel.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...