Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy osekají 1. třídu v pendolinech na polovinu, bývá skoro prázdná

České dráhy od začátku září sníží počet míst první třídy v pendolinech. Dosud má sedmivozové pendolino dva vagony první třídy, nově to bude jen jeden. Důvodem je menší vytíženost "jedničky".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To srovnání s Regiojetem je velmi trefné. I když Regiojet deklaruje, že jezdí jen s druhou třídou, má ve svých vlacích zařazen vůz s tzv. 2. třídou relax, která je dle mého názoru co se komfortu týče úplně někde jinde, než celý zbytek vlaku a pro ČD bohužel taky 1. třída Pendolína a měla by tudíž být vedena jako 1. třída. Každopádně v téhle 2. třídě Relax ale platí stejné ceny, jako v obyčejné druhé třídě.

0 1
možnosti

Jančurův vůz "Relax" ale není nasteno s ostatními vozu:

Mimo špičku je nabízeno nižší jízdné do nerelax vozů.

A ve špičce je cena sice stejná, ale zase Relax je vyprodán poměrně brzy. Takže se dá chápat jako odměna za včasný nákup.

1 0
možnosti

1. ČÁST: Bude více vagónů 2. třídy od 1. 9. 2013 v Pendolinu potřeba?  Pokud opět zavedete placené místenky (navíc k jízdence), tak pak věřte, že se cestující přesunou opět zpět ke konkurenci. V létě 2013 jezdí v určitých dnech Pendolina téměř plná – kvůli nulové místence. Copak v ČD nevíte, co v ceně místenky a jízdenky nabízí RegioJet???

Pendolinem jezdím často, a co bych jako marketingový a prodejní ředitel změnil, abych zvýšil jeho obsazenost? Ponechal bych v 2. třídě dále místenky za 0 Kč. V 1. třídě bych zavedl za např. roční paušální poplatek 1.000 – 2.000 Kč pro držitele IN100 příplatkovou aplikaci IN100+, která by umožnila neomezené cestování v 1. třídě Pendolina (tedy místenku pro 1. třídu za 0 Kč). Při stávající letní ceně 0 Kč za místenku ve 2. třídě (přes e-shop) a za cenu 116 Kč místenky v 1. třídě (přes e-shop) by si často cestující pasažéři 1. třídy rádi přikoupili další aplikaci nad IN100 (pokud by ji ČD zavedly), která by jim zaručovala roční bezplatné cestování v 1. třídě Pendolina. Jinak by se (jak se to děje nyní v létě 2013) přesunuli do 2. třídy a tím blokovali zbytečně místa pro platící zákazníky, kteří nemají zakoupenou roční aplikaci IN100.

0 1
možnosti

2. ČÁST:

Aby neutíkali cestující ke konkurenci, tak bych jednoznačně zlepšil služby, které by se měly přiblížit RegioJet. Je takový problém poskytovat po celou dobu jízdy zdarma kávu v obou třídách jako v RegioJetu??? Téměř 40 Kč za kávu je opravdu ukázka, že ČD na tom, kolik cestující v Pendolinu pojede, nezáleží. Proto bych určitě vypověděl smlouvu předražené společnosti JLV, která poskytuje stravovací služby a zajišťoval je přímo pracovníky ČD, a.s. Ceny bych určitě upravil blíže cenám RegioJet.

V 1. třídě se totiž občerstvení oproti nedávné minulosti znatelně zhoršilo. Už i průvodčí mi říkali, že to nechápou. Zřejmě opět někdo za tučnou odměnu ve vedení ČD spolupracuje s konkurencí, a tudíž došlo ke snížení kvality poskytovaných služeb v 1. třídě Pendolina. Dříve jste v 1. třídě Pendolina dostali v rámci ceny místenky jeden studený nápoj z výběru džus, Pepsi, nealko pivo, voda 0,5 litrů a jeden teplý nápoj - kávu nebo čaj a 1 jídlo z výběru - bageta, sendvič nebo salát a navíc vždy velmi levný zákusek ke kávě + denní tisk. Co dostanete v 1. třídě dnes? Neperlivou nebo perlivou vodu pouze 0,25 l, velmi nekvalitní pouze 1 kávu (případně místo kávy pouze 1 čaj – kde je ale kvalita v pořádku), a jedno jídlo z výběru - sendvič, bagetu nebo salát + denní tisk.

Copak by bylo problém prodávat pro 1. třídu místo tohoto velmi nekvalitního občerstvení další modifikace místenek? Tím myslím, že si cestující vybere místo velmi neuspokojivého občerstvení v 1. třídě (třeba i za drobný příplatek k místence) teplé menu s nápojem a to vše si předem koupí v ceně místenky? A opět je tu i výhoda pro personál Pendolina. Jaká? Předem ví před odjezdem, kteří cestující z 1. třídy si objednali teplé jídlo a mohou si dobře rozvrhnout své síly.

0 1
možnosti

Ta odpověď je absolutní blábol, je patrné, že jeho zpracovatel ani ten, kdo jej podepsal nemají ponětí o tom, co funguje v západní Evropě. I u renomovaných železničních společností jako jsou DB a SBB, které jsou nedostižným vzorem pro ČD, jsou v provozu vozidla - dokonce nově dodávaná - která mají v první i druhé vozové třídě uspořádání sedaček 2 + 2 a sedačky se liší pouze potahem sedaček ...

Povinná rezervace u Pendolin je nebetyčná hloupost jak vrcholových manažerů, tak těch, co odpovídají za osobní dopravu. Nechápou, že poškozují vlastní podnik, protože mnoho zákazníků nejede Pendolinem jen proto, že by si museli kupovat do mnohdy prázdného vlaku místenku, resp. přijdou na nádraží těsně před odjezdem, protože jim nějaké jednání skončilo dříve a prostě nemají na nákup místenky čas ... pak jede vlak zbytečně prázdný.

“Povinná rezervace” v Pendolinech, přesněji řečeno i v téměř prázdném vlaku jedoucím z Vídně do Prahy byl po cestujících z Rakouska bez místenky, byl na českém území vyžadován “rezervační poplatek” (sankce za jízdu bez místenky) ve výši 200 Kč byla jedním z důvodů, proč rakouské dráhy vypověděly jízdu Pendolin do Vídně a o něco později to udělala i Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

V západní Evropě, jíž se mnozí ohání jako “naším” vzorem jsou tvrdě “povinně místenkové” pouze vysokorychlostní vlaky v Itálii, Španělsku a vlaky pod “kanálem” do Londýna. V Německy pouze tzv. ICE-Sprinter ... Ve Francii jsou TGV a TÉOZ vlaky podle jízdního řádu sice taky “s povinnou rezervací místa”, nicméně zcela běžně se tam přepravují cestující bez rezervace, samozřejmě bez nároku na místo k sezení, resp. pro tyto cestující jsou k dispozici sklopné sedačky u dveří nebo se jede na “stojáka” bez nějaké drastické sankce.

0 1
možnosti

Povinná rezervace je tam proto, aby v pripade, ze je plno (stava se to) se do toho necpali lidi "na stojáka".... Ty výmysle manazeru. Na rozdíl od TGV, ICE /krom ICE-T/ a dalsich podobných totiz Pinda naklápí....

1 0
možnosti

priznam se, ze me lidi z CD opet prekvapili. jezdim pravidelne v patecnich a pondelnich spickach a nedavno jsem jim psal, ze by mohli 1.tridu zlevnit protoze se skoro vsichni s IN100 v te prazdninove akci (2. trida zadara) presunuli do dvojky (odvazim si to tvrdit, protoze dost tech lidi od videni poznavam) a jednicka je jeste vice prazdna nez byla a naopak jim utikaji trzby z cestujicich, kteri by si jizdenku do dvojky zaplatili ale uz je vyprodano. ale ze zareaguji premalovanim jednoho vozu na dvojku jsem fakt necekal :-) kazdopadne je to lozicke, jsem zvedavy, jestli budou menit koberec a calouneni. verim ze ne a radeji bych videl upravu onoho jednoho vozu 1. tridy smerem k vetsimu prostoru pro cestujici.

0 1
možnosti

To jsou komedianti. Ty manazery bych zfleku vyhodil. Pred pul rokem jsem jim psal nekolik dopisu na toto tema. Proc nahravaji cestujici konkurenci. V te prvni tride jsem jezdival, kdyz byla byla dvojka plna. Potom trosku zdrazili doplatek, zrusili pepsi a zakusek a to byl konec. Zadal jsem po nich vysvetleni, proc se v tech vozech bez in karty plati vice nez 100% navic, kdyz jsou vsechny vozy identicke. Lisi se pouze v koberci a barve potahu. Odpoved znela,ze maji povinnost radit vozy prvni tridy, kde maji zakaznici vice cestovniho prostoru. Jenze ten tam neni. Proto jsem zadal upresneni. A oni odpoved porad opakovali. Posledni dve jizdy jsem jel s LE. Prvni tridu v SC platit nebudu. Druha ve spicce byva den predem vyprodana. LE umi zaradit dve soupravy najednou. V CD jezdi poloprazdna jednicka. Ty manazary vyliskat.

2 1
možnosti

Tady je odpověď z GŘ:

K podstatě Vašeho podnětu můžeme sdělit, že obecně je v rámci provozu evropských železnic definována 1. třída jako prostor, kde je zákazníkovi garantován větší cestovní prostor.

Od 9.12.2012 je také spuštěn projekt podpory cestování v 1. třídě vlaků SC Pendolino, kde je možné o víkendech a prázdninách cestovat za tzv. globální ceny za výhodných podmínek s plným zachováním doplňkového servisu (zakoupit lze na eShop ČD). Váš názor jsme předali jako podnět obchodnímu úseku k využití. Pokud se i přes Vaše výhrady rozhodnete v budoucnosti využít služeb ČD a 1. třídy, bude nám potěšením.

Děkujeme Vám za Vaše připomínky a podněty. Věříme, že nám i přes některé nedostatky, na jejichž odstraňování postupně pracujeme, zachováte i nadále svoji zákaznickou přízeň.

S pozdravem

Jarmila Němečková O28/3 - vedoucí oddělení Generální ředitelství ČD, a.s.

1 0
možnosti

a co kdyby ti tupci radsi 1. tridu zlevnili, to je nenapadlo? :-O

2 1
možnosti

To se ale právě stane - přeznačením na druhou třídu se přece jízdné rázem zlevní :-)

Češi (tedy alespoň ti, co jezdí veřenou dopravou) si velmi neradi připlácejí. Je to vidět i u konkurenčních dopravců:

Regiojet vyhlásil před časem "jízdné do modrých kupé", kdy se za o pár kaček nižší cenu tísníte v plně obsazeném 6 místném kupé. V systému je jasně vidět, že tato místa jsou vyprodaná nejdříve, zatímco ta dražší téměř neprodávají (do doby, kdy modrá kupé dojdou).

U LeoExpresu je to vidět na samotné volbě kapacity vyších tříd - tvoří jen 10% sedadel. Pro srovnání, zde u Pendolína dojde teď k redukci z 31% na 15%. Tedy stále bude 1. třída větší než u Leoše.

1 1
možnosti

"Typ sedaček a rozteče jsou u obou tříd stejné. Liší se pouze v barvě potahu" - - - Takže příplatek na první třídu je proto, že tam bývá prázdno a nejezdí jí prostý lid? 8-o

3 0
možnosti

P48e29t62r 71Š46í87p82e44k

10. 8. 2013 10:08

To, co citujete, "Typ sedaček a rozteče jsou u obou tříd stejné", je možná taky problém, proč se to tolik neprodá. I kvalita posezení by měla být znatelně jiná, jinak se nedivím, že se to tolik neobsazuje. Spíš bych si koupil vyšší třídu v Leo Expressu, kde se i sedačky v Business a Premium jasně odlišují.

0 1
možnosti

Skutečně IQ tykve .......... takže sedačky jsou stejné  , rozteče jsou stejné akorát mě v 1.třídě dají noviny a kafe - a to všechno za 300kč rozdílu mezi 1 a 2 třídou .....

5 2
možnosti

Sorry, ale pokud řešíte tři kila, pak zákazník 1. třídy nejste.

Pro ilustraci - ten kdo létá business class v letadle, neřeší, zda při rozdílu cen 18 tisíc a 50 tisíc (orientační ceny při lety za táden do New Yorku), dokáže ten rozdíl během letu prožrat.

2 3
možnosti

Když jsem potřeboval jet večer z Prahy do Pardubic tak jelo jen pendolina a 2.třída byla plně obsazená tak sem musel 1. takže celkem pohoda až na absenci koše vlastně jak v letadle

0 1
možnosti

nevim, co jsem na materske, jiz tolik Pendolinem nependluji, ale jezdila jsem jim skoro denne a jako drzitel InGoldu jsem vyuzivala sluzeb 1. tridy... prazda se mi nezdala ani omylem, a dokonce se mi stalo, ze ani do 1. tridy nebylo lze koupit vefrekventovanych casech mistenku, tak nevim, ze by konkurence na trati udelala az takove zmeny?

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!