Diskuze
Další české railjety nebudou. Dráhy jsou moc zadlužené, nákup stoply
Děkujeme za pochopení.
I48v22o 67P18r72o42c83h63á42z50k65a
A Škodovka už našla spřízněnou duši a až se zjistí, že budou potřeba další soupravy dodá jednou tak drahé. Určitě pak někdo dostane nějaké to všimné. Kdo na tom prodělá je cestující.
B57o22h68u61s58l27a59v 61K15r90á74l68í18k
"Podle původních plánů měly dráhy financovat nákup dalších railjetů z výnosu prodeje nádraží státní Správě železniční dopravní cesty." - a nebylo by logičtější, aby si stát jako jediný akcionář tenhle majetek z akciovky vyjmul a snížil základní jmění? Když ČD a.s. tenhle nesmyslný dárek ke svému vzniku dostaly, tak ho taky nekupovaly, ale stát ho vložil do základního jmění.
R55a63d74e40k 29J24a71n93a51t46a
Stát je sice jediným akcionářem, ale není jediným věřitelem ČD.
Investorům, kteří si na trhu koupili dluhopisy ČD, by se asi moc nelíbilo, že byste jim pod rukama snížil jmění společnosti (což zahýbe různými ekonomickými ukazateli, třeba procentuálním zadlužením ...).
M83a22r41t24i55n 17M23u11r60c12i64n70a
"Podle Žemličky neexistuje propočet, který by ukázal návratnost celé investice"
Iny komentar cela RailJet story ani nepotrebuje.
Mozno len to, ze pan Zaluda & Co. ani len netusili z coho ten nakup CD budu financovat. Vedeli len, ze statna kasa je pre niektore veci bezodna.
M95a14r80e35k 46P81a87l60i45c57k47a
Samozřejmě, že existuje. Dokonce podle mých informací je několik verzí například podle možných tras i vnitřního uspořádání souprav (počet míst 1. + 2. třída, apod) a podle toho se volilo finální řešení. Například ten propočet 7 ČD souprav + 3 OBB soupravy pro vídeňské rameno se asi odněkud musely vzít, ne? Jenže veřejnost tohle neví, a proto si může Žemlička vymýšlet podle toho, co se mu hodí.
A34l11e13š 23V60o79d73i63č54k75a
Odhledneme od pusobeni pana Žaludy, to je na samostatný rozbor, ale co se dělo těch "30 a více let", tak jak jsou stare vozy na drtive většině spojů ČD? To se prostě jezdilo 30 let porad jen stejnymi vozy? Kampak tedy peníze ze statniho rozpoctu, jimiž je každoročně štědře zalátána díra v hospodareni ČD, byly dávány? A další věc, pokud hospodaření "podniku" (jakéhokoliv) je prodelecne a tudíž neuspesene, nelze prece davat odmeny. Za co také a z ceho, když je "podnik" ve ztrate. Ale u CD to slo, proc? Kdo schvaloval odmeny? Za tech x-let? Stalo by za to proverit i tyto "vsimne" a "zaúčtovat" to vysledku pusobeni vedeni CD do této doby. . . A volat je k zodpovednosti.
Č84e48s26t13m14í54r 90D88o24č66e53k84a67l
Píšete hloupost na hloupost. Bylo to právě naopak - spoustu let stát nařizoval dráhám co mají jezdit, ale když došlo na placení, tak peníze nebyly a díky tomu jakákoliv obnova vozového parku nebyla. Teprve po příchodu Žaludy a smlouvách s kraji bylo možné začít investovat do obnovy.
M69a58r93t76i89n 15F89r10a35n73t78i89š54e13k
správně, pryč s novotama. nalakame lidí na Žabotlam.
B10o50h79u37s11l26a29v 29K41r18á43l77í43k
Zlatej žabotlam, proti všem těm novejm hrůzám s neprůhlednými a neotvíratelnými okny a s dementně řešenými sedačkami atd.
K69a56r42e80l 18D49l42o43u63h66ý
To bylo mínusů, když jsem psal, že moloch zvaný ČD rozhazuje z našich peněz a že šéf drah dostal odstupné 12 milionů. A teď se ukazuje, že zadluženost je taková, že není na nové vlaky. Hlavně že obhájci molochu ČD se ukájejí minusama, i když nejsou schopni dát sem nějakej argument. Prodej drah je jedinné řešení. Ale to se odborům nebude líbit, přišli by o velký koláč peněz ze státních dotací.
T12o83m57á63š 75K58n73a47i23f59l
to jsi vydedukoval kde, že není na nové vlaky? vídíš v tom textu něco, co v něm není
P50e89t47r 44M38a51c68h
Jedna souprava railjetu mi baj oko vychází 3* levněji, než onehdá jedna souprava pendolina. A to je railjet ve všech parametrech o kus dál a pro naše "vysokorychlostní" tratě zcela dostačující. Škodovka samozřejmě křičí, ale za ty peníze by nabídla tak motorák. Odborníci se zase projevili, platit to jako obvykle budeme my. Komupak pošle Škoda peníze na volby?
T47o49m27á84š 43K21n70a30i52f91l
railjet ani zdaleka není ve všech parametrech o kus dál ... rozdíl mezi railjetem a pendolinem je dost zásadní a nejde je srovnávat. to je, jako bys řekl, že škoda octavia je 3x levnější, než mercedes amg a z toho vyvozoval nějaký závěr.
B92e69n 49P21a69v46k83a
Koupit Railjety a stávající vlaky prodat třeba Slovákům. Nebo hodit voko na banku a ta moc ráda půjčí ČD lovísky za nízký úrok třeba na 20 let. Těch řešení je dost. Paradoxně naprosto nejstupidnější je to financovat přímo a stávající vlaky převádět na jiné linky a ty současné jiné linky sešrotovat nebo co? Kdyby za mnou přišel někdo s tím, co bylo schváleno dosud, tak letí na hodinu.
M77a53r52e61k 53P70a66l70i30c28k91a
Kravina. To jako koupit railjety za 60 mega/vagon, prodat současné EC za 30-40 mega/vagon a koupit nové rychlíkové za 40 mega/vagon s úrovní nižší než současné EC, které by se prodaly? To myslíte vážně? Přepuštění současných vozů EC na expresy a rychlíky je nejlepší řešení.
O78n19d97r51e66j 80V94a92l45o80u67s71e85k
Mno, podle me to trochu smysl dava. Uz jen proto, ze ty RailJety muzou tahat jenom Taurusy - ktery vlastni nemame a museli bychom si je pujcovat od rakusaku za tezky prachy...
P77e72t47r 80M53a63r65e84š
"Tahat" to může naprosto cokoliv. A ani bych se nebál, že by nešly přizpůsobit škodovky pro ovládání dveří a řízení z řídícího vozu.
A98l16a93n 78Ř59e24p23k92a
Vrr, hned máme zkažený týden při pondělku.. mohli zabít dvě mouchy jednou ranou- nové vlaky na mezinárodní trať a ty původní vozy dát na rychlíky u nás, ale nový ředitel řekl ne a konec. A mezitím samozřejmě zrekonstruvat ty současné rychlíkové vozy.
J77a51n 43F92r50o13l68í26k
Buď si na to dráhy vydělají nebo mají cestující smůlu. Nejde jezdit za indické ceny v německých vlacích. Tedy zatím to šlo, když je daňoví poplatníci dotovali. Teď dotujeme fotovoltaiku takže ČD má smůlu.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!