Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na mýtném stát loni vybral o 130 milionů méně, i kvůli ekologickým vozům

Stát loni vybral na mýtném od tuzemských i zahraničních kamionů 8,55 miliardy korun, což je pokles proti předloňské rekordní úrovni 8,68 miliardy korun. Po zpoplatněných dálnicích sice jezdilo víc kamionů, ale dopravci dávali přednost ekologičtějším vozidlům splňujícím emisní normu Euro 5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a92r46e80k 37H97r86u88b69y 6667842181818

Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...

0/0
2.1.2014 23:07
Foto

P49a88v65e81l 59M97a61k68o85v18e52c 8988435481

Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".

+6/0
1.1.2014 22:56

J88i92n37d62ř87i55c51h 66Š87k42o52p58e36k 4975361240965

přesně tak, pro stát je výnos kolem 50 % z vybraných peněz

http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

0/0
2.1.2014 10:31

J60i86n27d78ř93i47c80h 34M71i91t29t10e84r 6921810923593

Je to tak, navíc mi v celé diskusi chybí jedna podstatná věc. Tím mám na mysli to, že mýtné si dopravce promítne do ceny přepravy a nakonec to zaplatíme my, spotřebitelé. Takže další cestička, jak si Kapsch a chlapci, kteří mu jako státní úředníci ten kšeft připravili namastí kapsy /odtud možná te název Kapsch/ na úkor daňových poplatníků.

0/−1
2.1.2014 11:02

P97a95v41e13l 95B61r40a81v10e32n39e11c 7704637410717

klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....

+10/−1
1.1.2014 22:32

J20i91ř21í 26N68e93k55u55l38a 3269628314655

A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?

+3/0
1.1.2014 21:26

L12u49k69á64š 76Š10m40a81h92e63l 2347864952924

Za ty peníze se ani neopraví D1...

+1/0
1.1.2014 22:38

R24a50d32e10k 38K86u38d73l11i69č76k89a 8138509842731

Ano postavili si za ně papaláši vili, koupili auta a dovolené a jim prospěšné věci jinak jen udržují v chodu tankodrom T1

+1/−1
2.1.2014 5:12

S79t98e18p26a96n 82T69o45t93h 8638119885268

Vzhledem k tom, ze se rocne vybere 8.5mld a jeden km stoji jednu mld, tedy u nas, tak se za ty penize stavi o stosest...Treba letos (vloni) ;-) se otevrelo 25km u Veseli n.Luz. Takze se prostavelo myto za tri roky.Predloni 6km za 2.9mld kolem Bohumina do Polska. Vloni se spojily Opatovice s HK, pripojil se dalsi kousek PHA-HK... Takze myto jako takove nestaci ani na tu vystavbu.

0/0
2.1.2014 7:00

P37e85t38r 71H11l40o14u16š26e34k 9436373375471

to se zeptejte manažerů Kapsch a spřátelených politiků co si za to pořídili ;-)

+2/0
2.1.2014 7:29
Foto

J98a87n 85M95r89á95z 5290836359781

ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...

+7/−1
1.1.2014 21:26

L79u94k41á80š 85Š15m74a85h48e57l 2727834472284

No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).

+4/−1
1.1.2014 22:38

A12l19e80x67a62n73d73r 87K69o44s69t56k17a 5669216929966

Ono by to také chtělo kontrolu, aby byl opravdu jen naložený, ale ne přetížený. Takový totiž samozřejmě ničí mnohem víc. Před možností používat automatizovaný systém se policie ČR brání, že je váha nepřesná, pokud snímá kamion v pohybu.. Pochopitelně, že nikoho nenapadne logické (a funkční) řešení. Pokutu samozřejmě nelze dávat za nepřesné zvážení za jízdy.. Ale nebyl by problém na všech vjezdech do republiky instalovat automatickou váhu. A pokud ta detekuje podezřelé číslo, tak o 5 km dále stop, nájezd na přesnou, stacionární váhu a při přetížení pokuta jak blázen. Nebo, jak to zažil známý v německu.. Nasměrování na odstavné parkoviště, kde stál 2 dny, než přijel náklaďák a ty nadbytečné asi 3 tuny chpali přeložili pěkně ručně.. A až pak směl odjet. (pokuta samozřejmě také, plus platí parkovné)

+1/0
2.1.2014 0:45

J52a59n 59D91u16d98a 2332293208588

Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.

+3/0
1.1.2014 21:24

J57i87n79d73ř25i50c67h 93Š79k25o60p31e60k 4145911350955

jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů

+2/−1
1.1.2014 21:52

L21u39b97o17š 73S55u59š30i33l 1878357956208

Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.

+9/0
1.1.2014 20:49

O56n48d51ř24e25j 98L88o69š54o16t49h 1725405775461

Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo 8-o

0/0
2.1.2014 0:28

A31l97e54x98a79n13d22r 89K22o51s82t42k30a 5539906619416

Proč se domníváte, že bylo zdarma? Je jaksi nutné oddělit termín zadarmo (tedy, že VÁM za složenku nic neúčtují) od skutečného zadarmo, tedy bez výdělku. A) pokud vím, platily inkasující jakýsi paušál.. B) a to hlavně.. To, že to VY zaplatíte do 15. v měsíci opravdu neznamená, že to pošta vezme a 15tého to pošla na účet inkasujícího. Mezi zaplacením na přepážce a skutečným posláním platby uplyne minimálně 14 dní, pokud to platíte dříve, než poslední den, tak klidně i měsíc. Pro vaší informaci, mít na minimálně 14 dní k investování stabilně pár MILIARD (pokud spočítáte jdnotlivá inkasa, tak opravdu dojdete k částkám v řádu miliard) má svou hodnotu. Nemalou.. Takzvaným zpoplatněním inkasa pošta udělala jen to, že zavedla další zdroj příjmu.. Zaplatí I (nikoliv výhradně, opravdu je to TAKÉ!!) ten člověk, co k přepážce donese složenku inkasa. (Opravdu nepochopím, kdo toto mže ještě používat a nechat se vydírat.. Když je možné mít účet opravdu zadarmo, internet má i sedlák u slepic a platbu si zadá rychleji, než dojde na poštu..)

0/0
2.1.2014 1:29

R97a69d67e21k 78K45u87d91l45i35č65k32a 8588449422771

je to sice mimo téma, ale proč používáte Českou poštu nebo spořitelnu jsou to předražené bankovní sektory, tomu se dá zabránit používáním jiné banky kde se nic neplatí, problém je v tom, že to u kamionové dopravy nejde snad by je mohli oslovit železnice s nabídkou třeba 1/10 ceny na 1 km z mýtného a bylo by po problému s dálnicemi a ještě by na tom železnice vydělala to by se ale nelíbilo lobbistům co podpořili Kapsh

+2/0
2.1.2014 5:17

S23t97e34p42a35n 25T16o44t58h 8398729425658

Protoze SIPO, tedy sdruzene inkaso plateb obyvate nikdo jiny nenabizi?? On to totiz neni vyhodny obchod. Jsou s tim spojjene naklady. Neznam jinou takovou sluzbu. Navic ale spousta lidi si neudelala toto SIPO zadarmo, ikdyz to jde. Staci jen dojit na tu postu, ale protoze to je jen petikacka, tak to nikdo neresi.

0/0
2.1.2014 6:52

R68a26d62e54k 17K74u70d19l34i52č62k65a 8178449762551

Těch 5 Kč je jen za výpis pokud je na email je také zdarma ale ty fronty na poště jsou hrůza a za SIPO se platí 22 Kč u přepážky

0/0
2.1.2014 9:34

L66u63b17o49š 64S17u54š66i29l 1158817626328

Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.

0/0
1.1.2014 20:46

P62e48t72r 55H35o76r19á13k 1769503689714

Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.

+5/0
1.1.2014 20:57

P67a87v55e71l 75S28ý79k39o88r90a 7747652917111

Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul. EU

0/0
1.1.2014 20:10

D60u70š95a34n 11M91a17č85e70k 6130882204806

možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně

+5/0
1.1.2014 20:09

P66a67v52e89l 22S47ý77k95o28r98a 7937522867111

Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?

0/0
1.1.2014 20:12

P33a43v70e72l 16S63ý33k25o48r16a 7517492767631

Dobře, kolik dostal stát po odečtení Kapsh ? [>-]

+4/0
1.1.2014 20:08

L80u26b52o81š 65Z46a23o71r46a11l 3620282230149

Ten dostal to svoje, jako každý rok.

0/0
1.1.2014 20:11

P42a70v12e81l 24S89ý83k52o10r39a 7827552567511

Kolik bere Kapsch ?

0/0
1.1.2014 20:13

P28a45v47e72l 70S24ý24k11o56r21a 7857492877611

Sám si odpovím. 

Stát zaplatil za provoz mýtného systému polovinu toho, co vybral

13. května 2013  9:02

Náklady na vybudování a provoz mýtného systému na českých dálnicích dosáhly od roku 2007 více než 15,5 miliardy. To je polovina z peněz, které se díky systému podařilo vybrat. Vyplývá to ze zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

+1/0
1.1.2014 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.