Diskuze

Na mýtném stát loni vybral o 130 milionů méně, i kvůli ekologickým vozům

Stát loni vybral na mýtném od tuzemských i zahraničních kamionů 8,55 miliardy korun, což je pokles proti předloňské rekordní úrovni 8,68 miliardy korun. Po zpoplatněných dálnicích sice jezdilo víc kamionů, ale dopravci dávali přednost ekologičtějším vozidlům splňujícím emisní normu Euro 5.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...

0 0
možnosti
Foto

Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".

6 0
možnosti

klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....

10 1
možnosti

A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?

3 0
možnosti

Za ty peníze se ani neopraví D1...

1 0
možnosti
Foto

J51a53n 32M78r76á40z

1. 1. 2014 21:26

ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...

7 1
možnosti

No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).

4 1
možnosti

J43a65n 49D54u15d97a

1. 1. 2014 21:24

Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.

3 0
možnosti

jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů

2 1
možnosti

Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.

9 0
možnosti

Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo 8-o

0 0
možnosti

Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.

0 0
možnosti

P76e74t33r 13H69o32r20á94k

1. 1. 2014 20:57

Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.

5 0
možnosti

Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul. EU

0 0
možnosti

možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně

5 0
možnosti

Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?

0 0
možnosti