- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...
Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".
přesně tak, pro stát je výnos kolem 50 % z vybraných peněz
http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm
klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....
A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?
ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...
No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).
Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.
jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů
Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.
Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo
Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.
Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.
Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul.
možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně
Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?