Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí nakoupit nové vlaky za čtyři miliardy. Čekají na dotace

Loni v létě vyměněné vedení Českých drah vypsalo první soutěž na dodávku nových vlaků. Ve dvou tendrech chce tuzemský dopravce uzavřít rámcovou smlouvu na dodávku až 25 elektrických jednotek. Dodané mají být do 15 měsíců od podpisu smlouvy. Podmínky u nás v tuto chvíli splňují jen jednotky Škody Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67i76c74h54a95r40d 38M42e27r16h79a52u47t 4506386677870

no samozrejme.Na co by cekaly jineho.Jancura si na ne musi vydelat.To se nam to nakupuji nove soupravy kdyz nam na to danovy poplatnik prispeje.

+1/−3
4.1.2014 14:35

D42a39v51i97d 11G16a60j30d86a 5290979672231

Tady je to jak u hloupých na půdě...jeden řve,že se vozí na kožence a druhý,že se to pokouší někdo změnit...važně,tenhle národ má evidentně velké problémy s genetickým kódem...

+3/0
4.1.2014 19:54

R28a63d12e26k 39J35a27n54a38t61a 9655906364202

Jančura může dostat dotaci z OPD zrovna tak - přístup k dotacím EU je rovný.

Pokud se do zmíněné soutěže MD příhlásí Jančura a vyhraje, může o dotaci žádat on a ČD ne (protože pro ČD by to nedávalo smysl, proč a za co by si pořízovaly vlaky na tratě, kde soutěž MD a tedy státní dotace vyhrál někdo jiný).

0/0
6.1.2014 17:17
Foto

J61a11r72o32s94l76a85v 82S77k47o86p66a70l 5238337183209

Stát má napomoci vybudování řel. infrastruktury, ale na ní ať funguje konkurence a samy kraje ať rozhodnou, jestli v daném místě podpoří minibusy, nebo 50x dražší vlaky. Miliardové dotace molochu ČD jsou skutečně výsměch daň. poplatníkům, nemůžu si pomoct. Círk. restituce vadí každému, tohle ne...

0/−7
3.1.2014 13:48

R39a73d14e87k 26J50a31n21a12t50a 9425146764852

Z církevních restitucí nemá běžný občas nic. Ale veřejná doprava je v naší zemi úrovní spíše západní ovšem cenami spíš východní. To mi přijde celkem unikátní poměr cena/výkon.

Například když jedete EuroCity Praha-Berlín, jedná se o ten samý vlak, který jede v obou zemích i cca stejně rychle. Jenže na území ČR stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 1,20 Kč/km. Na území Německa stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 5,60 Kč/km.

+6/−1
3.1.2014 15:42
Foto

J16a73r94o97s28l24a96v 13S90k36o44p84a64l 5398727643139

Až se stát rozhodne miliardově dotovat výrobce ponožek, budu je mít za 5 CZK (ne jak v Německu), už se na to těším...

Ze svého okolí vím, že se víc vyplatí naplnit auto, než jet vlakem.

0/−3
3.1.2014 18:59

R30a29d51e35k 26J32a32n45a60t51a 9205916364532

Vidíte, a v Německu je vlak 4,5x dražší, přitom cena benzínu zhruba stejná, a lidé tam vlakem jezdí více než u nás.

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

+3/0
3.1.2014 19:29
Foto

J78a11r60o79s91l75a24v 15S93k22o36p82a77l 5538407853919

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

* jo? jak to? :-)

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

* no a co já s tím? Využívám služeb, které uznám za vhodné, někdy dokonce i vlaků (pokud možno ne od molochu ČD, ale někdy není nazbyt)

0/−3
3.1.2014 21:06

J48o47s46e21f 83K35o60p89e51c72k62y 9674712855

pokud nekam chcete jet autem a nemate sluzebni, tak si ho musite napriklad koupit, narozdil treba od vlaku nebo autobusu verejne dopravy. Take platite povinne ruceni mozna i havarijni pojisteni. Dale vas vuz urcite nespotrebovava jen pohonne hmoty ale i olej, chladici kapalinu nebo brzdovou kapalinu. Naklady na pravidelny i nepravidelny servis neni ani treba zminovat ;-)

+2/0
4.1.2014 16:46

J20o63s81e64f 83K13o58p79e87c87k25y 9344382975

samy kraje si take rozhoduji kde objednaji regionalni dopravu zeleznicni a kde autobusovou. takze kde je problem? ;-)

+4/0
3.1.2014 17:23
Foto

J42a53r77o14s74l59a71v 53S89k41o93p75a98l 5898507123609

Uvolnění konkurence na železnici a zrušení dotací ČD = 34 000 000 000!!

0/−4
3.1.2014 19:01

J46i31r35k26a 29D95v87o56ř81á42k 4675580573958

;-D;-D;-D

+1/0
3.1.2014 19:30

R58a95d62e56k 97J93a58n92a22t23a 9655736494702

Dotace (přesněji platby státu a krajů za služby objednané u ČD) není 34 mld. ročně, ale 12 mld. ročně. Proboha chlape, už se tu neztrapňujte, když nic nevíte.

+4/0
3.1.2014 19:31
Foto

J17a13r68o38s85l37a77v 13S12k80o23p57a89l 5568917263149

V roce 2005 byla provedena komplexní studie, která zjistila, že skrze kraje, ministerstvo dopravy a státní fond dopravní infrastruktury plynulo do ČD a SŽDC 34 miliard ročně a částka se dále zvyšovala. Není k dispozici aktuální kalkulace, nicméně pokud by byla, částka by byla pravděpodobně ještě vyšší.

0/−3
3.1.2014 21:01

R93a41d45e44k 78J46a43n52a18t12a 9535196224592

O SŽDC jste ale nemluvil, mluvil jste o dotacích pro ČD. SŽDC je státní organizace spravující státní infrastrukturu. Něco jako ŘSD + všechny krajské a městské správy silnic dohromady.

Prohlásil jste, že prý "konkurencí a zrušením dotací pro ČD se ušetří 34 mld.". A to prostě není pravda. Ba naopak. Část dotací pro ČD se dnes vrací zpět SŽDC v podobě poplatku za dopravní cestu. Tyhle peníze by pak SŽDC chyběly (údržba trati stojí zhruba stejně ať vlak jede nebo ne) a musela by proto zvýšit poplatky nákladním dopravcům (kterých je spousta a dotace neberou).

Navíc nevím co přesně si představujete pod slovem "konkurence", pokud vysoutěžení objednávaných linek, pak neušětříte rozhodně celou částku, ale pouze rozdíl mezi dnešní cenou ČD a cenou vítěze soutěže. A tento rozdíl ani nemusí být kladný - nová výběrová řízení totiž zpravidla znamenají vyšší kvalitatívní požadavky, tedy i vyšší náklady, a ČD nám tu dnes jezdí se svými cca 100 Kč/nettovlkm dost levně, levněji než dopravci v okolních zemích (v Německu vlak srovnatelný s našim rychlíkem bere cca 10 EUR/km dotace + to 4x vyšší jízdné) ...

+3/0
3.1.2014 21:28
Foto

J54a55r27o48s77l72a38v 72S30k27o55p93a80l 5428497143119

Ten první argument beru. Co ale neberu je fakt, že ČD dostávají miliardové dotace i když mají poloviční monopol, to je prostě nehoráznost. Oni už mají výhodu v tom, že mají skoro privilegium provozovat tuto službu. V této socialistické zemi s uvadající konkurenceschopností se ostatní rvou na trhu o přežití, zatímco štědře dotované a přezaměstnané ČD si jezdí s předraženými vláčky, to je humus...

0/−2
4.1.2014 14:03

J10o95s19e71f 41K14o35p38e66c35k85y 9764342335

CD dostavaji dotace na zaklade uzavrenych smluv s kraji a jako platby za statem objednane rychlikove spoje. Az budou chtit kraje nebo stat uzavrit smlouvy s nekym jinym, tak to jiste udela, ale CD to nijak neovlivni ;-)

+2/0
4.1.2014 16:50

J93o89s31e67f 12K72o18p24e52c74k31y 9214282885

bud bude stat/kraje platit penize za objednane sluzby CD anebo nekomu jinemu. platit bude ale vzdy ;-)

+1/0
3.1.2014 20:13

P84e64t10r 12S14t10a53r23o12s87t22a 6506918200208

Chci si koupit mercedes, čekám na dotaci.

+1/−2
3.1.2014 10:51

M47i52l95o94š 92Č61e13r59n74ý 1471410925

Já bych taky chtěl nakupovat za prachy, které nemám.

Rv

+1/−1
3.1.2014 10:30

J85o52s44e49f 30K84o45p52e12c35k83y 9724342795

vy pracujete zdarma nebo dostavate za svoji praci zaplaceno? tolik k dotacim na provoz a dotace na nakup dopravnich prostredku mohou vyuzit i jine firmy provozujici dopravu verejne sluzby ;-)

+2/0
3.1.2014 11:03
Foto

J80a87r43o54s60l80a97v 13S15k31o34p25a34l 5378817153349

myslíte zaplaceno miliardami z rozpočtu?

0/−2
3.1.2014 13:43

J63o72s17e67f 69K66o47p91e64c55k66y 9184222685

kdyz si stat nebo kraj objedna nejake sluzby, tak za ne take zaplati a to z krajskeho nebo statniho rozpoctu. co presne je vam na teto jednoduche skutecnosti nejasneho? ;-)

+2/0
3.1.2014 17:21

J32i70r23k80a 25D25v30o86ř59á94k 4825460223258

To se tu děje běžně. Jmenuje se to kreditní karta, úvěr, hypotéka....

+1/0
3.1.2014 17:46

J15i60ř18í 70K95r10a29u98s 1275210205301

Cca před dvěma roky se psalo, že s dotacemi pro ČD je konec. Tak jak to tedy je ?

0/−1
3.1.2014 8:48

R94a62d94e34k 40J93a91n62a11t53a 9215556654882

Nic takového se nepsalo. Vlastně to ani není možné. I kdyby se ihned vypsaly soutěže na všechny tratě, kde nyní objednávají kraje a stát dopravu od ČD, tolik dopravců s volnými kapacitami zde ani v okolních zemích není, aby to převzali.

+2/−1
3.1.2014 9:08

J76i22ř21í 84K32r53a32u85s 1145460945221

Psalo! Mám špatné nohy a srdce, ale paměť mám jako slon. :-)

0/−2
3.1.2014 9:15

R21a48d32e53k 11J69a93n30a66t90a 9355636874532

V tom případě jistě najdete i příslušný odkaz.

Buď jste problematiku nepochopil vy, nebo ten, kdo ten článek psal.

+1/0
3.1.2014 9:40

J59i23ř60í 48K62r15a17u95s 1525860155361

CCa dva roky nazpět mám hledat? Nešlánul jste si náhodou na ruku a neupadl na hlavu ? 8-o

0/−3
3.1.2014 13:01

R86a75d72e76k 90J87a44n81a80t23a 9775106194842

Existuje Google. Pokud si alespoň trochu pamatujete o čem článek byl (čímž se chlubíte), tak ho najdete. Pokud ne, tak jste si to vymyslel.

Tím spíše, že už tou formulací "s dotacemi pro ČD je konec" dáváte najevo, že tématu rozumíte asi jako stará Blažková.

+3/0
3.1.2014 13:37

J70i68ř47í 84K86r57a95u78s 1935180345641

Název si nepamatuji a nepamatuji se zda to bylo na iDnes nebo jinde.

0/−3
3.1.2014 13:39

J83o89s14e25f 95K45o48p73e82c27k56y 9894102465

s dotacemi pro CD na trasu Praha - Ostrava? to mate pravdu, ale zadna jina trasa ziskova neni /a i u teto o tom lze pochybovat/ takze vsechny ostatni dotovany byt musi ;-)

+1/0
3.1.2014 11:01

J28i16r72k45a 44D60v38o76ř43á48k 4575660103568

Nikdo zatím v praxi neprokázal, že by byla zisková aspoň tato trať, soukromníci mají velké ztráty, přestože načerpali peníze z rozpočtu, konkrétně za rok 2012 dostal RegioJet svých 33 milionů.

+1/0
3.1.2014 17:48

J40i18r81k63a 51D35v13o54ř76á64k 4275420613458

Správně, s dotacemi pro ČD a. s. je konec. Teď se jede podle plateb na základě dlouhodobých smluv.

+2/0
3.1.2014 17:45

J12i52ř21í 56K84r49a38u88s 1155570735721

Děkuji. To je rozumné vysvětlení.

0/0
4.1.2014 5:40

J17a56n 65J66e39m44e90l43k74a 1455920

Dotace jsou svinstvo. Od ČD je sice chválihodné, kdyby nakupovala u Škody. Nicméně kdyby se za EU peníze radši elektrifikovaly a zrychlovaly tratě.. (zejména příměstské).  A ať pak na nich jezdí kdo chce.. Takhle někdo dotaci bude mít, někdo ně.. A zas je to deformace trhu.. LEO a Regio koupili vlaky bez dotací.. Nevím proč by se mělo všechno dotovat, papírovat, přerozdělovat, plánovat, kamarádovat ....

+3/−4
2.1.2014 20:14

J47o74s43e73f 39K18o28p11e98c92k74y 9894362115

Leo a RJ neprovozuji sve vlaky v rezimu verejne dopravy, ale jako podnikatelsky projekt. Az budou tito dopravci provozovat trasy, ktere nejsou vydelecne, budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace /tedy pokryti jejich nakladu/ tez ;-)

+6/−1
2.1.2014 20:34

J80i60r28k50a 12D33v89o77ř98á95k 4965200963878

Pojem "veřejná doprava" znamená něco jiného než si zjevně myslíte (viz Zákon o drahách § 24 (1)-(3) ). Máte na mysli asi závazek veřejné služby nebo dopravní obslužnost.

+1/0
2.1.2014 22:44

K96a69r11e36l 17O28g18o20u16n 7632581961391

Ano, a jako provozovatel veřejné dopravy na dráze celostátní nebo regionální musí dodržovat vyhlášku o přepravním řádu, která v § 46 odst 2 říká:

   (2)  Jízdenka  zakoupená  u  jednoho  dopravce na dráze celostátní nebo

   regionální platí po celé sjednané přepravní cestě na těchto dráhách bez

   ohledu,  zda  přepravní  smlouvu  plní  jeden  či  více dopravců, kteří

   postupně  uspokojují  přepravní  potřeby  na  sjednané  přepravní cestě

   pravidelně jedoucími vlaky podle platného jízdního řádu. Neboli jízdenky všech tří dopravců se musí navzájem uznávat, ačkoli to ani jeden z nich nedodržuje a ministerstvo už víc jak 2 roky mlčí...

0/0
2.1.2014 23:38

J71i73r42k41a 65D39v65o57ř83á71k 4915710213128

RegioJet dostává dotace už dávno. Na Slovensku jezdí regionálku v závazku veřejné služby, a to dráž než ČD v ČR. A v ČR dostává dotace za zákonné slevy - za rok 2012 to bylo 33,3 mil. Kč.

+1/0
2.1.2014 23:02

K69v74ě46t75e29k 20K40o13l38á91ř 8473824187919

Nic proti p.Jančurovi ale moc se mu nedá věřit.S tím Slovenskem máte pravdu a jen bych chtěl podotknout,že jím kritizované dlouhodobé smlouvy ČD s kraji má na Slovensku ještě delší.Není se čemu divit banky chtějí po něm i ČD dlouhodobé záruky.

0/0
2.1.2014 23:45

T70o54m63a90s 15N93o27v14o66t63n40y 3791416398239

Jenže je tu takový "nepodstatný" rozdíl. Na Slovensku má tu smlouvu, protože splnil veškeré podmínky ministerstva a slovenské dráhy se ani nenamáhaly se přihlásit, protože si původně byly jisté, že je to ušité pro ně na míru jako obvykle a pak se velmi divily.

Kdežto smlouvy s kraji v ČR jsou uměle uzavřené na poslední chvíli socany pro ČD bez jakýchkoliv výběrových řízení apod. To je to co Jančura kritizuje a ač k jeho některých výrokům mám také výhrady, v tomto má 100% pravdu.

0/−1
3.1.2014 10:54

J97a18r63o94s25l48a44v 68K87o39m86o98ň 1670444494931

máte dojem, že kdyby chtěli aby jim někdo jiný provozoval celý kraj, že někoho seženou a bude mít " na skladě " plno vozů a lidí na to aby to rozjel během pár týdnů???

0/0
3.1.2014 17:31

J82i31r72k85a 38D18v10o66ř27á84k 4655180813458

Právě naopak. Přihlásil se Jančura i slovenské dráhy, ale podmínky výběrka nebyl schopen splnit nikdo z nich. Tak se pak ministr dohodl s Jančurou. Což se nám nemusí líbit ale je to legální

0/0
3.1.2014 18:00

J48o77s10e89f 40K82o82p86e91c53k36y 9844752615

To jiste dostava na Slovensku, ja mluvim o CR ;-)

0/0
3.1.2014 8:37

T28o93m58a68s 26N69o57v58o68t53n84y 3881186968779

Proplacení zákonné slevy NENÍ dotace, už to konečně pochopte. Je to kompenzace za něco, co stát nařizuje.

+1/0
3.1.2014 10:51

J40i82r36k86a 51D90v18o98ř77á13k 4665200953388

Obvykle dávám to nepřesné nebo spíš vadné slovo "dotace" do uvozovek. Trochu jsem zlenivěl pod vlivem např. Josefa Kopeckého, na kterého tu reaguji a který to ve větě >>...budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace...<< také nemá. Ani tohle nejsou dotace.

0/0
3.1.2014 17:54

F28r59a52n41t48i48š32e35k 95P91r21u86d88k19ý 8562151502741

ja to uz nemuzu vydrzet! Mistni zastanci CD jsou fakt neuveritelne poblouzneni nesmyslnymi konstrukcemi o prospesnost sveho konani. Melete tady vsichni kraviny nad kraviny. Sebral bych vam dotace a CD poslal do privatizace, a od vsech vyzirku vaseho typu, ktery si na vsechno najdou argument bych poslal na pracak. On bude jezdit jeden podelany nevydelcny vlak z bodu a do bodu b a vy budet furt mit kecy. Vcera byla podle mistnich "odborniku" verejna doprava cela zeleznicni a dneska jsou nektere rychlikove trate podnikatelske??? Vsichni zastanci dotacni politiky CD maji zrejme nejake psychicke problemy nebo v zivote nepracovali !

+1/−3
3.1.2014 8:27

J85o19s61e70f 98K97o33p69e19c94k80y 9644582595

Co to placate? ;-) Jakoze az se konecne vysoutezi nektere rychlikove trate /coz je jednoznacne krok spravnym smereme a pevne doufam, ze CD v zadne teto soutezi neuspeji/ tak na jejich provoz nebudou ty vitezne subjekty dostavat dotace?

0/0
3.1.2014 8:40

J60i29r49k92a 41D57v68o58ř54á14k 4855430743638

Výdělečný vlak? Který?

0/0
3.1.2014 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.