Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát odmítl návrhy Eurovie na smír ve sporu o zvlněnou dálnici

Ředitelství silnic a dálnic nepřistoupí na smírné řešení, které navrhla společnost Eurovia v případu problematického úseku dálnice D47 v Ostravě. Vedení ŘSD tak potvrdilo stanovisko odborné komise, která v prosinci jednoznačně návrhy stavební firmy nedoporučila přijmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15í98t 81H28r58a20d75i90l 2224755231492

Na co tam ten Žák teda byl, když se mu to nepovedlo protlačit??? Už je vidím kluky jak se plácali po ramenou. "Hele teď tam bude Zdenek a ta domluva tam projde :)"

0/0
6.1.2014 11:48

J13o67s63e62f 51K85l51a49t 3289627243701

Není ten pan ministr Žák trošku postiženej?(nemyslím to ve zlém)

0/0
4.1.2014 17:54

J41i76n11d43ř97i51c88h 23Š54k43o29p69e39k 4755201100745

snad ne, to by bylo pak vyloučené ocenit toto jeho chování ;-D

0/0
5.1.2014 18:12

K37a34r95e45l 83K80o87l47a86j25í67k 9241277688714

Když vidím kdo tam přestřihává pásku nemůžu se divit, že to takto dopadlo. Naopak se divím státu, že této firmě dává další zakázky. Divná to zem ta ČR :-/

+4/−2
4.1.2014 14:49

M10a40r39t45i65n 42V70y52s46k47o39c12i92l 3352388545490

Kdyz dle zakona o verejnych zakazkach nesmi vyradit firmu na zaklade predchozich negativnich zkusenosti, tak co ma delat?

+7/0
4.1.2014 15:22

P66a67v40e24l 37O55b72d61r82ž74á36l50e57k 6826194768852

Bohužel, je to tak ... i kdyby jí spadlo 10 mostů - pokud dá do výběrka nejnižší cenu, neexistuje reálný způsob jak jí další zakázku nepřidělit.

+2/0
4.1.2014 16:42

M97a85r39t72i70n 71V44y97s67k89o43c23i29l 3172718875210

Ano, narozdil od vetsiny diskutujicich, predstavujicich si verejne zakazky jak Hurvinek valku, o nich neco malo vim...a tech nelogicnosti (nechci psat debilit) tam je hromada...

+4/0
4.1.2014 16:59

J50a65n 84Š96v72á88b 3816617568654

Tak pod to se podepíšuR^

0/0
4.1.2014 19:50

J84i54n59d17ř65i41c31h 90Š39k86o58p32e53k 4205171640675

do výběrka dávat lépe a podrobněji specifikovaný projekt, který nedá firmě šanci šmelit s materiály. A druhé řadě nezávislý stavební dozor, ideálně placený dle počtu odhalených nedostatků

0/0
5.1.2014 18:02

M60a20r27t88i39n 76V67y11s56k30o30c22i41l 3792648145390

Smelit s materialy? Myslite pouziti te haldoviny, ktere bylo povinnym pro vsechny uchazece v ramci statem podporovanem odstranovani ekologicke zateze ostravska? Ach tak ;-)

0/0
5.1.2014 20:28

V23l17a38d13i84m89í74r 95K63u32č52e89r54a 7677174432228

Podle nějakých průzkumů máme nejdražší silnice v Evropě, a možná i na světě... Takže co kurňa brání těm našim potentátům nahoře to zadat třeba německé firmě ?!!! Dyť to musí být jenom levnější !! Dal bych ze začátku jeden malý úsek, který bych používal jako příklad pro ty naše slavné stavební firmy, až zase budou kecat že to nejde za ty peníze v takové kvalitě postavit !!!

0/−2
4.1.2014 7:56

V23á59c98l44a64v 41P27o37u11s37t90k77a 3310571552

Myslíte, že Eurovia je česká firma? Nebo třeba Strabag?

+4/0
4.1.2014 7:58

V47l62a45d21i10m45í17r 30K72u30č31e43r55a 7867954302848

Jasně ale já spíš myslel, i s těmi německými silničáři... Ať těm našim předvedou jak se to dělá...

0/−2
4.1.2014 8:01

V57á10c61l36a12v 12P31o39u16s54t38k51a 3210601522

Tam dělají úplně stejní matlalové jako tady. Rozdíl je jen v tom, že v Německu se o něco méně krade a podvádí.

+4/−2
4.1.2014 8:03

R31u17d81o33l94f 86R21e78c67l71í12k 4243791838274

Tím akorát vezmeš práci českým stavařům.A ty třeba děláš co?Třeba prodáváš housky.No a ten český stavař díky tpmu,že bude stavět německý -na tu housku od tebe nebude mít.A ty budeš v řiti.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

+1/−1
4.1.2014 10:18

O74n73d34ř88e55j 91Š51i10m18e21k 5333602577238

Tak samozřejmě že ten německý stavař u nás musí něco jíst, takže si tu housku půjde taky koupit.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

0/0
4.1.2014 14:23

M98a47r48t35i44n 31V75y29s34k28o69c76i25l 3442608385760

Ano, az na to, ze firma se sidlem v CR plati (necekane) dane v CR. Takze je to o nejakych 40% (to strilim od boku- jen 21% DPH, odvody za zamestnance, dan ze zisku...) pro stat levnejsi dat to ceske firme.

+2/−1
4.1.2014 16:44

J42a82n 24P13i38r42k10l 2363908734934

Tady není žádná velká stavební firma Česká. Všechny dřou dělníky ve prospěch cizích kapitalistů. Stejně jako tomu je v bankách. Těm dává ČNB peníze za úvěr 0,2% a oni nám je půjčují jen za 17%. A zisky pěkně za naše hranice.

+4/0
4.1.2014 14:25

M81a85r56t61i76n 57V90y52s77k95o19c16i11l 3402228955210

Aaa, oblibeny mytus ceny dalnice :-) akorat, ze v CR se do ceny zahrnuje vse - prelozky silnic, zeleznic, kabelovych svazku, terenni upravy, v Nemecku se pocita cena 1km polozeni dalnice na jiz pripraveny teren, nezapocitavaji se obsluzne objekty (retencni nadrze, protihlukove steny)...ale jinak jisteeee, je to hrozne drahyyyyy ;-D

+1/−1
4.1.2014 13:47

P23a18v37e95l 79O77b32d33r66ž49á15l64e62k 6786824538282

A kolik že českých firem, stavících dálnice, u nás existuje? Všechno to jsou české dcery zahraničních vlastníků.

Krom toho - veřejné zakázky procházejí výběrovým řízením, takže pokud se do něj třeba ona "německá firma" nepříhlásí (což neudělá, když tu má českou dceru), těžko jí tu zakázku může někdo "dát".

+2/0
4.1.2014 16:45

J38a81r49o73s67l19a42v 30C25h80v30o69j15k75a 8424624325

Ono je to ale všude (v ČR). Firma najímá nekvalifikované ukrajince, kteří třeba v životě na stavbě nepracovali. Vlastní zkušenost - když u nás dělali zateplení domu, vybrala se firma, která měla poměrně dobré reference. Ale nebýt našeho soukromého velmi striktního stavebního dozoru, který je nechal některé věci i strhat a předělat, kdo ví jak by to dopadlo - náš stavební dozor musel v několika případech i dělníkům na stavbě dokonce vysvětlovat technologii prací, protože ji neznali!

Tento kvalitní stavební dozor sice stál společenství vlastníků ke 100 tisícům, ale bohatě se vyplatil, protože problémů, které objevil a nechal opravit a udělat pořádně, bylo neskutečně mnoho! Kdybychom ho neměli (správce domu nám nabízel stavební dozor zdarma, ale byli s tou firmou trochu spojeni), kdo ví jak by to dopadlo. Jenom projektanta jsme nezvolili vlastního a akceptovali toho doporučeného firmou. A i to byla chyba, protože projektant se zřejmě na dům nebyl ani podívat, a některé části projektu se musely upravovat domluvou přímo na místě, protože podle projektu to zkrátka nešlo udělat (byl zakreslen jinak než jaká byla skutečnost, například v něm byl zakreslen jiný typ střechy, než na domě skutečně je).

+9/0
4.1.2014 0:22

R14u66d16o53l76f 30R92e81c93l13í71k 4233951558444

Máte pravdu jen částečně.Problém je hlavně v tom,že zákazníci sráží cenu práce pod únosnou mez.A vám pak nezbyde než se obrátit na levnější sílu abyste tu zakázku vůbec dostal.Člověk co není v oboru to asi nemůže pochopit,ale myslím ,že na vině jsou jak vedení firmy,tak ičaři co pro něj dělají(na HPP v tomto oboru dnes zaměstnává jen šílenec) ,tak i zákazník co slyší jen na cenu.:-(

+1/−1
4.1.2014 10:22

J48a91n 97J91e79l40í92n48e31k 8293465242106

Já to nechápu, tak buď je ta dálnice vadná a stát jí má reklamovat a nebo není vadná a můžeme po ní jezdit. Jaký pak smír? Prostě to je jejich "dílo" tak za něj musí zodpovídat a když to nefunguje, tak opravit.

+7/0
4.1.2014 0:21

R29a98d42i60m 87P41o84l10á59š25e65k 9676533289329

Problém je v tom,že se příliš šetřilo nebo "šetřilo" . Do náspu dálnice měla být použita odpadní struska z hald  ostravských hutí a oceláren. Z haldy byl na jednom místě odebrán a vyzkoušen vzorek, který vyhověl , dostal certifikát a stát to odsouhlasil.

Firma potom měla správně haldu rozebrat , rozprostřít v půlmetrové nebo metrové vrstvě po ploše, aby se vybraly nevhodné příměsi, materiál zhomogenizoval a nechat aspoň půl roku působit počasí, aby případné změny objemu proběhly tam. A teprve potom ten matroš použít pod dálnici.

Jenže toto firma neudělala a jak různé strusky brala z haldy, tak to rvala  do náspu pod asfalt. A logicky různé strusky s různou rychlostí bobtnání ve vlhku udělaly ty hrby.

+3/0
4.1.2014 7:20

J70a50n 32K33o10n89e76č66n54ý 4223261180135

V podstatě bych souhlasil, ale nechat dnes něco ležet půl roku je nemyslitelné. Taky pamatuji doby, kdy se násypy nechávaly konsolidovat. Dneska chtějí všechno co nejlevněji a nejlépe hned.

0/0
4.1.2014 17:32

M46a17r21t25i41n 61V96y92s52k55o57c38i12l 3262258305560

Pritom ty haldy tam staly uz jak dlouho a stat se pri privatizaci OKD zavazal, ze je odstrani...takze prehazovani "zleva doprava" klidne zajistit mohl.

0/0
4.1.2014 18:14

M69a56r39t13i71n 64V74y34s97k90o25c61i34l 3492728105330

Nooo, co mam informace ja, tak pouziti te haldoviny byl nejaky vymysl Moravskoslezskeho kraje a byla to podminka pro stavebnika pouzit ji. Haldovinu si nenechavala testovat ODS - DSO, ale RSD pred vypsanim souteze. Dle mych informaci je pravdepodobne, ze by se s pouzitim stejne haldoviny zvlnila dalnice i Strabagu, Alpine-Bau, Fireste, komukoli jinemu. A nechavani haldoviny pul roku na desti? 1) kde? 2) pri dodrzeni harmonorgamu stavby dle VR? Kdy?

Problem je, ze ne ke vsem smlouvam se clovek dostane verejne, to co bylo mezi OKD (vlastnik hald) a RSD s ODS - DS Ostrava tezko rict...a az tak mne to nezajima, abych si zadal dle 106ky dokumenty a platil to :-)

0/0
4.1.2014 17:56

P12e66t72r 19M19a25r25e15č54e29k 1743621539598

Co na tom nechápete ? :-) Plno lidí ze státní správy si na tom nahrabalo. Mnozí z nich jsou stále na vlivných místech aparátu. Myslíte že mají opravdový zájem na tom aby vše vyšlo najevo ?

+2/0
4.1.2014 7:52

J73a93n 88S46m90e20j22k30a54l 6854758682

Za KOMUNISTŮ by to stát od nich vymohla a možná by i zkrachovali, ale jezdilo by se po fajn cestě... Jojo to je ta "demokracie"

+1/−6
3.1.2014 23:48

P60e73t89r 85P82r47a28t85e10r 5193759365938

Za komunistů by žádnej blb nepřispíval do žádný diskuze svými žvásty..

+13/−1
4.1.2014 0:10
Foto

V92l85a52d97a 69V85a86n16e80k 9133406784628

A jenom za pokus by už seděl ;-€Rv to byla komunistická "demokracie ":-P

+3/0
4.1.2014 9:18

J96a41k71u38b 75N85o35v71o96t38n14ý 2441537471

Za komunistů, ty pako, by to stavěla státní firma. Takže by buď sodruzi dělali, že žádný boule neexistujou a nebo by to stejně platil stát. I kdyby dal firmě pokutu, bylo by to pořád státní. Což některý stádní nechápou.

0/0
4.1.2014 14:32

J59a73r30o95s29l60a14v 14H40a27š24e16k 8229700292128

Rozkrást miliardy a pak chtít smír ? A co takhle pár po tlamě?:-)

+4/0
3.1.2014 22:54

V61a19c96l21a55v 88P71e15r40o82u55t34k35a 6788767724661

mohl bybojovník za pravdu ministr Žák vysvětlit proč přistoupil na tajnou schůzku?

+10/0
3.1.2014 21:02

P35e11t76r 72N23e64s55v83a69d51b35a 2244755386599

Jaký smír? Co je to za blbost?!

0/0
3.1.2014 20:40

J50o49s42e39f 23P64o22ž34i47v50i29l 8554936777120

Ten Žák je fakt "odborník". Kolik asi dostane, když tu "výhodnou nabídku" protlačí:-P.

Musím souhlasit s ŘSD, Eurovia to prostě zvorala, tak to musí opravit!!

+10/−1
3.1.2014 16:15

J62i53n10d51ř66i86c59h 59Š35k94o30p82e94k 4485311710105

nezvorala, to by byla neúmyslá chyba.

Toto udělala úmyslně, protože chtěla ušetřit, resp. více vydělat

+6/0
3.1.2014 16:20

A68n90t22o11n41í35n 53K20o41n32e74č19n68ý 1630147274826

To právě není tak jisté. Je dost dobře možné, že chybný je projekt, a ten nedělala Eurovia. Ale nechci tím říct, že za nic nemůže, nejsem soudce, a nemám podklady. Každopádně pokračování nějaké arbitráže dálnici neopraví. Mimosoudní dohoda je lepší řešení stávající situace. Otázka je, jaká - každopádně na ni musí kývnout všichni.

Co budeme mít i z vítězné arbitráže, která stejně nezpůsobí opravu? Zkrachuje třeba Eurovia. A dálnici si opravíme za svoje. K čemu to? Mléko už je rozlité. To napravit nejde - žádným způsobem se nedostane do flašky zpátky.

+3/0
3.1.2014 16:46

A91l75e87x80a18n76d54r 10K20o67s22t95k30a 5229466199926

Jedno je jisté, opravy rozhodně nezaplatí Eurovia. Předpokládám, že v nejhorším možném scénáři se založí něco jako Pragovia, která s původní firmou nemá nic společného (až na všechny podílníky a zaměstnance) a původní Eurovia se nechá klesnout ke dnu s dluhy pár miliard. Standartní český postup.

+4/0
3.1.2014 16:50

R11a82d46o78s87l44a41v 86K61l68a75u67d59a 5174498734282

Já dálnici nikdy nestavěl. Taky i díky tomu mi její stavbu nikdo nesvěří. Řekl bych ale, že firma která dálnici staví ví velmi dobře co ta dálnice potřebuje, aby se nezvlnila. Pokud je chybný projekt, snad Eurovia má dostatek odborníků kteří na to upozornili a za těchto okolností stavět nebudou.

+4/0
3.1.2014 16:53

V92á31c60l42a55v 93P90o87u94s26t60k19a 3570851942

Firma musí dodržet projekt.

0/0
3.1.2014 21:11

J30a34n 32P26i64r23k25l 2173378724674

Nemusí, když prokáže že v něm jsou chyby.

0/0
4.1.2014 14:29

M12a36r17t88i16n 79V49y36s30k57o24c75i50l 3732878915920

Pracoval jsem na stavbe D47...projektant na stenu z imitu - imitace sedeho lamaneho kamene naprojektoval BILOU!!! elektrikarskou listu s vickem pro kabely ke svetlum a zasuvkam. Mimo naprosto ohyzdneho vzhledu by ta lista nesla zavickovat - protoze by na tom hrbolatem povrchu byla zvlnena, vicko by padalo. A mel jste videt ten rev, ze jsme nedodrzeli projekt, kdyz jsme tam na navrtane konzole hodili sede trubky, kteryma jsme tahali kabely. Takze asi tak ke zkusenostem firmy ;-)

+1/0
4.1.2014 13:55

J23i16n63d44ř13i62c51h 51Š78k75o16p25e65k 4235701350745

pokud by dílo odpovídalo projektu, už by s projektem dávno Eurovia mávala a argumentovala

Na druhou stranu situace "eurovia padne v důsledku arbitráže" je lepší než tahle dohoda, protože to zaplatí stát v každým případě. Navíc Eurovia je dost velká na to, aby se z ní něco dostalo

+1/0
3.1.2014 17:10

V64á67c47l12a83v 67P83o97u12s37t20k26a 3610291202

Eurovia s tím dávno mává.

0/0
3.1.2014 21:11

J62i65n85d93ř91i95c21h 50Š74k44o54p73e81k 4655891760735

to bych chtěl vidět projekt, který umožní použití různého odpadu do podkladních vrstev komunikace

0/0
4.1.2014 13:10

B15o13ř93e89k 85Ž94a47n82d82a 1510886859916

Takže projekt přikázal místo štěrku použít obsah skládky komunálního odpadu ?

+2/0
3.1.2014 17:33

P81e23t28r 54M72a95r89e30č79e82k 1123561359208

A ubrat dvě vrstvy "makadamu" :-)

+1/0
4.1.2014 7:50

J11a77n 93K18o46n34e30č24n46ý 4363201750105

V podstatě ano. Jen to byl zájem kraje a města zlikvidovat starou haldu za minimální náklady.

0/0
4.1.2014 17:36

M11a20r82c91e94l 12B48í64l53ý 2113812862299

To je divný, tý firmě Eurovia (ODS – Dopravní stavby Ostrava) furt něco pade, bortí se apod. a stejně se dál smí účastnit výběrových řízení ;-O

+6/0
3.1.2014 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.