Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf drah hraje o novou smlouvu na tři roky. Dostal jen provizorní měsíční

Jen pár dní před příchodem nového ministra dopravy chce část dozorčí rady Českých drah dosazená současným ministrem v demisi Zdeňkem Žákem odsouhlasit novou tříletou manažerskou smlouvu pro generálního ředitele Dalibora Zeleného. Řídící výbor však vyzval radu, aby smlouvu neuzavírala. Ta tak nakonec uzavřela jen měsíční provizorní dohodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21u56m67í14r 92V17i48t54h80a 2187217866192

A co na to Inspektor Trachta? Vlastně Šlachta?

A co Ištván? A Ivo? A všichni bojovníci proti trafikantům???

+1/0
6.1.2014 22:13

J84i65ř45í 17L45i10n43h87a92r60t 3925304601736

Neskutečný bordel .. vlastně pořádek v tra-fikách pro někým vyvolené..

Co si o tom mají myslet důchodci, učitelé, lékaři, polucajti, hasiči, záchranáři, ..

+2/0
6.1.2014 21:26

P38e90t61r 59N84e63c51h12a96n20i51c20k45ý 7513666738350

Jestli tu něco decimuje železniční dopravu, tak tyhle šaškárny a politické hry.

+1/0
6.1.2014 20:39

Z68d56e58n17e10k 57Š53i22t42i75n98a 2323628170215

Státní nebo polostátní molochy typů ČD, ČD Kargo, ČEZ nebo RWE musí uhlídat stát tzn. příslušní ministři. Vyplácení nehorázných platů a odměn vč. zlatých padáků je posvěcením státní správy z kapes daňových poplatníků. Nevídané a neslýchané. Jsem zvědavý na novou vládu, pokud  pan prezident nebude brzdou pro její jmenování. První vlaštovku v podobě ministra vnitra v demisi už zde máme. Jen tak dál.

+1/0
6.1.2014 19:52

L71u56m74í26r 88V55i61t12h55a 2427627476952

Co je státního nebo polostátního na RWE? :-O

0/0
6.1.2014 22:15

Z93d88e96n46e36k 85Š66i60t13i24n31a 2893148150715

Rozdíl je v procentu držených akcií.

0/0
7.1.2014 19:01

P31e75t12r 74M57a44r98e73č93e91k 1573451239948

Vyplatit tříletý plat i když bude po měsíčním provizoriu dovolán ? ;-€ To si snad někdo dělá prdel , ne ?!

+6/0
6.1.2014 18:02

K56a60r66e93l 15K26l47e86n12o84v36s30k53ý 1203530609933

Státní moloch.A ty platy?Odměny?A ty jistoty,smlouva na tři roky.A co tak dát smlouvu i uklizečce,posunovači,hajzlbábě?K tomu ty odměny víc jak 60% platu.No nepracujte ve státním sektoru.Za polovinu platu by mohl být ředitel štastný.Ono řídit státní firmu ho osobně nepošle do bankrotu.Zodpovědnost žádná.Nedaří se,tak se přemístí jinam.V Praze není problém.[>-]

+3/−1
6.1.2014 17:30

V98i51k55t40o34r 66N59á72r48o59ž88n33ý 3529442388

Ona ta uklízečka nebo posunovač nemají smlouvy ??

Mají a to na dobu neurčitou. Nevím jak vy , ale smlouvu na dobu neurčitou hodnotím mnohem lépe než smlouvu na dobu určitou .

+2/0
6.1.2014 19:11

M30a47r17c67e69l 32B19í10l54ý 2823872102889

"Výsledky firmy jsou dobré" - a proto chceme od EU dotaci 4mld :-/

+1/−2
6.1.2014 16:42

R31a23d55e62k 49J41a62n46a71t49a 9265366104432

???

Pokud myslíte nedávný článek o vlacích pro nově soutěžené linky za 4 mld. a možnosti vyčerpat na ně peníze z OPD, tak jste fatálně nepochopil problematiku.

To by se jednalo o soutěž na určité státe objednávaném rychlíkové linky, vyhlášenou ministerstvem dopravy (jak je v dlouhodbém plánu). Do soutěže se pochopitelně příhlásí i jiné firmy, než ČD (soutěž by byla jinak neplatná). Ty vlaky by kupoval až vítěz soutěže a dotace tak čerpal vítěz soutěže (přístup k dotacím EU je rovný, zrovna taky by o ně mohl požádat např. Regiojet, pokud by vyhrál, spousta soukromých firem dostává EU dotace, to není výsada státních firem).

+2/0
6.1.2014 17:14

J42i77ř87í 97V78o41t91o90u32p72a46l 6927339755414

Především by stát, ani EU nemél nic dotovat. Dráhy si na sebe musí vydělat, tak jako každý jiný dopravce.

+2/−3
6.1.2014 17:38

R55a84d50e78k 59J82a26n45a42t69a 9125126744832

Zastáváte tedy názor, že by veřejná doprava neměla být dotována? To jste právě vymyslel, nebo ze které země čerpáte inspiraci?

+2/0
6.1.2014 17:59

M75a66r50t42i32n 74D66y76t94r89y31c56h 7394324338891

Já osobně zastávám názor, že by neměla být dotována. Minimálně ne tak, jak je. Dráhy by si měly vydělávat samy. Kdyby stát na jedné straně nebral jako vzteklý, tak by si lidi mohli dovolit jezdit za tržní ceny a byli by v pohodě všichni.

0/−1
7.1.2014 8:40

R13a48d38e70k 39J93a41n85a31t83a 9585606524642

Zapomínáte na to, že daňová zátěž je nerovnoměrná. Například nízkopříjmové skupiny obyvatel neplatí u nás téměř žádnou daň z příjmu, lidé co nepracují (děti, studenti, důchodci), také ne.

Takže 4x dražší jízdné ve veřejné dopravě, které by nastalo, pokud by veřejnou dopravu neobjednával stát, by pro ně byl problém, protože na daních by rozhodně tolik neušetřili. Navíc by na většině území veřejná doprava zanikla, lidi by jezdili buď autem, nebo spíš vůbec.

Dotování veřejné dorpavy je zároveň zpusob, jakým civilizované státy předcházejí vyšší výdajům v jiných oblastech - bez veřejné dopravy by stát musel vynakládat více peněz na silnice (veřejná doprava šetři jejich kapacitu), na zdravotnictví (veřejná doprava znamená méně nehod), na sociální podporu (veřejná doprava znamená snažší dojíždění do zaměstnání, tedy menší nezaměstnanost a taky pak není nutno platit sanitku/taxi každé babičce, co musí k doktorovi a nemůže jezdit autem).

+2/0
7.1.2014 9:21

V18i38k88t25o47r 95N78á51r89o53ž65n87ý 3179542878

Dráhy si na sebe nevydělají prakticky nikde...

Apropo... třeba v pražské příměstské dopravě může pokrývat jízdné cca třetinu nákladů..Dovedete si představit , kdyby se jízdné zdražilo trojnásobně ?? Toto zdražení by mělo za následek , že by lidé zmizeli z vlaků , sedli do aut a všichni v jeden čas vyjeli. Jak by to na komunikacích do hlavního města vypadalo se snad nemá cenu ani zmiňovat

+2/0
6.1.2014 19:15

M38a36r86t23i19n 78D98y63t46r23y45c72h 7194564118901

Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá, tak co proboha s ní? Udržet ji v chodu za každou cenu? I za cenu toho, že to zaplatí všichni, za cenu toho, že se tam ty peníze ztrácejí jako v černé díře? Tohle je prostě postavené na hlavu. kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. kdo na to nemá, najde jiný způsob jak cestovat, většinou levněji... to je prostě trh se vším všudy. Už přestaňte myslet jak za socialismu...

0/0
7.1.2014 8:44

R18a25d52e35k 22J27a50n16a84t93a 9345956474262

"Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá ..."

ČD si ale na sebe vydělají - kromě komerčních vlaků, plní zakázky pro stát a kraje (ano za peníze, jako každá jiná zakázka). Zrušil byste třeba firmu, co staví dětská hřiště? Ta si na sebe totiž taky nevydělá, také žije z veřejných zakázek.

"to je prostě trh se vším všudy"

"Trh se všim všudy" v dopravě neexistuje snad v žádné zemi na světě. Dopravní cesta je totiž dnes skoro všude státní (silnice i železnice). Stát ji za své peníze postaví a udržuje, a občanům a firmám pronajímá za zlomek ceny, kterou to stojí (někdy i zdarma), coby službu obyvatelům. Tím tento trh zásadně ovlivňuje.

"kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. "

Ovšem za předpokladu, že stát prodá i všechny silnice, aby to bylo spravedlivé. Což by mimochodem dopadlo tak, že by se komerčně uživilo tak možná pár dálnic (samozřejmě s mýtem, mnohonásobným oproti dnešku). Jinde by byly vyjeté polňačky jako někde v džungli.

+1/0
7.1.2014 9:07

V73i16k33t40o42r 55N32á73r38o55ž39n39ý 3349782348

Dobře , pokud si úklidová firma na sebe nevydělá ...ano dobře co s ní ? Souhlas.

Nicméně zavedením zcela tržních podmínek ve veřejné dopravě by došlo k její likvidaci.. a likvidací veřejné dopravy by došlo k likvidaci ekonomiky tohoto státu....

Apropo , třeba "plně tržní" jízdenka na metro by stála více než 100 CZK. Co by znamenalo trojnásobné zdražení městské dopravy v Praze...raději ani nedomýšlet

+1/0
7.1.2014 10:00

J60o15s41e43f 52K73o79p90e12c62k25y 9184452175

Vydelat si provozovanim ztratoveho podnikani je nemozne...;-)

+2/0
6.1.2014 19:27

V33í84t 73H67r97a95d71i66l 2854255671452

Pan Dalibor Zelený mi podle pár diskusí, ve kterých jsem ho viděl, konečně přišel jako člověk na svém místě... Bohužel proti němu budou hrát dvě hlavní skutečnosti. Ta první, že si bude chtít nový ministr na tak důležitou pozici přivést svého člověka (ať z důvodu ovlivňování, tak by z toho mohlo být pár grošů) a ta druhá, že by pan Zelený mohl ještě rozkrýt nějaké nekalé praktiky svých předchůdců a to by se zrovna současné vládě taky nemuselo líbit... Takže si dovolím vsadit, že pan Zelený se nemá šanci udržet...

+6/−1
6.1.2014 15:27

M84i51r23o78s82l87a26v 36K59ř43í28ž 5649142734982

Jde mu o koryto jako všem ostatním Rv

+2/−3
6.1.2014 16:22

L35a42d38i79s39l24a37v 31P31a54s64t65o79r38e87k 1483557278835

Jj nákup Pendolin byl jeho mistrovské dílo odbornosti Rv

+5/−1
6.1.2014 16:30

V38i93k49t87o82r 42N30á29r79o73ž51n55ý 3139932318

Já si také myslím , že nemá šanci. A to z jednoho důvodu. Bude muset řezat a škrtat... to se nebude líbit drážním odborářům. A ještě nikdy nepřežil žádný generální ředitel , který by s odbory nekamarádil

0/0
6.1.2014 19:18

B71ř40e53t86i87s15l70a23v 91Š57í37m32a 9594551312

Viktor Nárožný

Ćetl jsem v novinách, že odboráři ĆD stávkovali naposledy v r. 2000 nebo 2001, to už nevím přesně.

Vím jistě, že odboráři nechtěli Źaludu, přesto vydržel a měl měsíčně půl melounu, dvakrát víc než všichni před ním i po něm.

0/0
6.1.2014 20:32

M54a79r18t85i89n 69D41y92t49r95y96c93h 7184514578121

Asi včas vstoupil do odborů... :-)

+1/0
7.1.2014 8:45

V19i62k85t17o26r 18N12á39r95o33ž33n35ý 3959352148

Žaluda byl s odbory kamarád....

0/0
7.1.2014 9:50

B97ř69e33t52i96s74l93a17v 40Š11í98m60a 9464901172

Aha, to asi byl šikovnej intrikář, když věděl, jak změnit jejich názor....

+1/0
7.1.2014 13:51

D76a15v50i98d 35P22r95a69ž23á37k 6704162552926

Je normální, aby generální ředitel firmy měl platnou smlouvu.

Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

Závěr: Dát Zelenému smlouvu na půl roku za stávajících podmínek (včetně toho bonusu). Ať bere, nebo jde o dům dám. A když zůstane, nechť se uchází o místo pod novou vládou. Klidně s bonusovými body, jestliže opravdu tak dobře pracoval.

+13/−1
6.1.2014 14:40

V46i17k66t53o70r 92N95á48r27o15ž15n44ý 3689782758

Manažerská smlouva na 3-4 roky je naprosto normální..

Ono během půl roku lze totiž velmi obtížné vyhodnotit , jak vyrcholový manažer pracuje

+4/−4
6.1.2014 14:44

M24i19l51o92s15l25a56v 30M55l35a78d84y 1723631384682

Pan Pražák jasně píše: ....ale "Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

0/0
6.1.2014 19:30

V13i87k60t46o64r 90N92á92r29o24ž79n66ý 3329932298

Ke změně vlastníka nedojde.

Funkce generálního ředitele ČD je apolitická a měla by být absolutně nezávislá na tom , kdo zrovna vyhraje volby..

0/0
7.1.2014 9:52

J77a37r89o47m23í61r 63S62v87o30b60o46d97a 2450231209747

A ještě bych dodal, že argumentace typu "Výsledky firmy jsou dobré, firmě se pod panem Zeleným velmi dobře daří, podařilo se zachránit i situaci v ČD Cargo," jak vysvětluje p. Žemlička jsou totální nesmysl. ČD je v permanentní ztrátě a ČD  cargo těsně před řízenou likvidací (připraveno pro jiný soukromý subjekt). Nic proti p. Zelenému, ale ten se může jen dívat....

+6/−1
6.1.2014 14:40

V63r76a46t40i79s27l38a58v 27C58h98a84r11v75á62t 4321412582173

Jaké důsledky, ještě jsem nezažil, že by generální ředitel platil škody za své špatné rozhodnutí, leda, že by dostal zlatého padáka.;-D

+2/−1
6.1.2014 16:06

J44a72r89o54m51í33r 96S58v44o40b55o94d83a 2100691909687

Kdyby se stát choval jako vlastník, nezní příkaz neuzavítrejte smlouvy bla bla...ale: kdo uzavře smlouvu přes toto nařízení, končí okamžitě pro závažné porušení atd... se všemi důsledky. Takto zase šaškárna.

+9/−1
6.1.2014 14:37

J27a82n 46F56r72o19l63í44k 6156630135294

Kde jsou ti kritici modrých zlodějů, kterým se nelíbil zlatý padák? Zaplatit tříletý  plat to si ani modří gauneři nedovolili.;-€

+12/−2
6.1.2014 14:30
Foto

P83a82v74e13l 63M12a40k89o85v90e88c 8568295791

Všechny "nepolitické" posty ve státní správě a manažerské pozice ve státem ovládaných podnicích by měly být obsazovány transparentním výběrovým řízením kontrolovaným veřejností (námět pro veřejnoprávní Českou televizi a Český rozhlas). Dokud budou tyto pozice obsazovány na základě politické korupce vysloužilými politiky a "amatéry", tak bude náš stát a jeho majetek dále rozkrádán...

+18/0
6.1.2014 14:21

D24a85v12i14d 10P10r15a71ž63á24k 6754692872106

Máte pocit, že výběrová řízení nejsou kontrolována médii/veřejností?

0/−1
6.1.2014 14:29
Foto

P80a90v16e27l 43M54a24k55o72v29e80c 8458665591

Snžím se řídit fakty a ne pocity.Veřejná výběrová řízení na obsazování pozic státních úředníků a managementu firem se státní majetkovou účastí nejsou ani vypisována, takže není co kontrolovat...

+3/−1
6.1.2014 14:41

M78i40l90o57s10l52a38v 49M57l13a58d13y 1283771204212

V podnicích vlastněných státem jako jsou například ČD věřte, že nejsou dostatečně kontrolována a pozice si rozdávají kamarádi a rodinní příslušníci. Mám tady adresář kontaktů a změn v poslední době například z ČD a věřte, že to co přibylo za zaměstnance za posledních 6 měsíců až roků, tak jsou to buď čistě náhodou dcery, manželky a synové stávajících pracovníků a nebo lidi poměrně známé z různých stranických aparátů.

+4/−1
6.1.2014 15:21

V88i87k42t51o88r 14K10o81š38k85a 4352980397399

Jako beru... ale realita je bohužel jinná, za 24 let se to nezměnilo a měnit se to nebude. Kdyby jste v tom dělal pochopíte....;-(

0/0
6.1.2014 14:29
Foto

P84a29v63e48l 22M84a82k83o21v87e57c 8528505571

Pokud se to nezmění, tak jsme odsouzeni dříve nebo později ke krachu...to jsem už pochopil.

+2/0
6.1.2014 14:56
Foto

J24a84n 50B94a77r61t18o90v57i34č 3172885365908

Co dělá šéfinspektor Cluseau v ČD?;-)

0/−2
6.1.2014 14:09

Z75b70y65n13ě49k 27H73l73a83d64n39ý 5978368166135

Nic proti nicemu. Pred 5ti mesici odvolali Zaludu ze je CD v riti. Za pet mesicu se ji pod panem Zelenym dari vyborne. To je moztne takovyto moloch behem tech peti mesicu dat do tak fajneho stavu?

+28/0
6.1.2014 13:53

P30a63v41e61l 58M33a24l11i83n13a 9618763768380

rétoricky jistě ano ;-D

+13/0
6.1.2014 13:58

D15a23v14i94d 55P92r45a26ž90á48k 6114402502206

Ano, je.

0/−12
6.1.2014 14:00

B66ř40e47t62i81s83l53a14v 53Š57í73m41a 9514551642

Za pět měsíců se toho příliš změnit nedá. Nevím, jak se p. Zelený osvědčí, ale domnívám se, že lepší než Źaluda může být kde kdo, ten měl kvalifikaci podivnou ;-D, za to dvakrát větší plat než jeho předchůdci i následovník.

Taková nepřímá úměrnost.

+5/−2
6.1.2014 14:19

D29a46v64i95d 96P55r58a26ž93á40k 6594202832476

Proč by to nešlo? Vyhodí se pár neschopných lidí, stopnou se prodělečné zakázky, osekají se odměny ...

+1/0
6.1.2014 14:28

B49ř23e57t92i73s89l26a72v 23Š24í94m53a 9614191592

Jistě. Neříkám, že nejde dělat nic, ani nevím, jak je p. Zelený schopný, ale za éry Źaludy se hospodařilo všelijak - povede-li se náprava, nějakou dobu to potrvá.

0/−1
6.1.2014 14:41

S47t81e60p93a69n 36T28o64t74h 8538239215808

A nastavi se odmena pro reditele v sume nekolika platu tech, kdo generuji penize... tomu rikam ozdravovani firmy.

0/0
7.1.2014 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.