Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský obr National Express míří na české železnice. Lákají ho soutěže

Chystané tendry na železniční a autobusovou dopravu, kterou objednávají kraje a stát, přilákaly do Česka dalšího velkého zahraničního hráče. Pobočku zde založil National Express, druhý největší soukromý dopravce v Evropě. Jeho průnik na české koleje řídí Jan Paroubek, který má zkušenosti z firem RegioJet i Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F50r18a91n46t63i59š39e16k 57L95u59k14e83š 7118930225776

Cim vice konkurence, tim lepsi :)

0/0
9.1.2014 8:07

M25i71l40a81n 78U86ř36í81d58i50l 4640817171

Nevím, čemu se diví. Díky nenažranosti se církev zařadila mezi nejodpornější instituce ve státě.

Pro mne osobně nejhorším byl Senát a ÚSTR, ale dnes je církev předběhla.

0/−5
8.1.2014 8:30

D76a80v57i19d 31K56r64á48l 1539296159248

v británii se jim nedaří tak chtějí zkusit divoký východ?

0/0
8.1.2014 7:39

M44a37r68c69e90l 48G66a57j78d76í21k 4108625357454

Nemam nic proti vstupu dalsi spolecnosti, jakozto konkurenta Cekej Dlouho, na cesky trh. Ale tady v Britanii je National Express znam jako jedina firma, ktera ma pravidelna zpozdeni... ;-D

+1/−1
7.1.2014 21:44

J60o63s84e71f 12K33o97l55á93ř 7323758345228

To je jistě dobrá zpráva!

0/−2
7.1.2014 16:36

J64o68s92e25f 75K43o34l67á31ř 7673248225948

To vypadá, že ten Jan Paroubek je takový putovní manažer zakladatel :-D.

+1/0
7.1.2014 16:38

J38i24r98k39a 54D45v63o85ř28á82k 4545590593658

Vlastně to tak může být. Někteří rádi zakládají, jiní rádi udržují a rozvíjejí, no a ještě jiní zas umí dobře likvidovat.;-)

+2/0
7.1.2014 20:56

M46a91r91c71e35l 12G52a97j45d93í41k 4298835307594

To rozhodne neni dobra zprava. Velka zpozdeni, spatna kvalita wifi signalu, nic moc vlaky a autobusy...

+1/−1
7.1.2014 21:45

K14a80r64e83l 43J98a20r59o95s97l64a38v 48P79r22o57c16h83á76z17k64a 7566396742334

Výrazně chybí především spojení Linz - Wroclav přes Harachov a Linz - Berlin přes Liberec.

+2/0
7.1.2014 12:23

J45o52s72e37f 12K46o27p90e85c62k69y 9384982605

;-Dja bych dal oboje pres Doksy nebo Jicin. to by bylo myslim, jeste povedenejsi ;-)

+2/0
7.1.2014 12:28

P83e80t18r 58N72e25c52h55a98n80i64c91k49ý 7713726528300

Mně by R Wroclaw - Liberec a Sp Dresden - Skl.Poreba stačilo, ale to by 036 praskla :D

0/0
7.1.2014 13:43

J14i56r29k86a 68D44v35o60ř55á90k 4115460423938

Linz - Berlín přes Liberec je pitomost, ale Mnichov (a Linz) - Praha - Liberec - Wroclav by být mohlo. Teda těžko před 2050.

0/0
7.1.2014 14:54

J65i30ř30í 17H78o64v94o54r93k25a 8857786562835

Akorát to bude mít Lbk těžké - usilovat o trasu do Polska bude také Khk. A takové oblasti kolem HK a Walbrzychu mají větší potenciál za levnější peníz (méně hor na trase), než přes Liberec

0/0
7.1.2014 15:35

R55a46d46e35k 92J23a96n64a56t40a 9795336874712

No, zatím to u nás při plánování VRT vypadá spíš naopak, jako při stavbách železnic před 200 lety, nikdo ji přes svoje území nechce, protože by tím přestaly dojit krávy a obilí růst.

Ale co čekat od země, kde většina lidí (i politiků) vysokorychlostní vlak nikdy neviděla, natož aby jím jela.

+1/0
7.1.2014 16:11

J13o80s26e94f 53K88o63p55e16c77k17y 9324982965

V tomto ohledu nastesti. Protoze pokud ono VRT nebude soucasti /tedy i financne ;-)/ nejakeho celoevropskeho projektu, tak jeho stavba v CR nema zadny smysl neb tu k ni neexistuje dostatecny pocet zakazniku. A pokud bude soucasti celoevropske site, tak pak nejspise pouze po trase soucasnych hlavnich koridoru Berlin - Praha - Budapest / Viden a popripade i Viden - Ostrava - Varsava

0/0
7.1.2014 16:20

R77a64d90e24k 50J19a73n75a43t26a 9905946564392

Jenže železniční síť funguje jako celek. I když se postaví jen část trati plánované trati, vlakům cestují přibudou, protože řada relací se zrychlí.

Evropská VRT síť totiž není stavěna jako japonská, oddělena od ostatní železnice, evropské vlaky mohou mezi tratěmi přejíždět a běžně se to dělá.

Dokonce i když budem dělat (i kvůli zpátečníkům jako vy) mrtvého brouka, budeme nakonec z evropských VRT trochu profitovat. Až bude (např.) jezdit ICE Dresden-Paris za cca 6h, může být protaženo do Prahy, odkud to bude trvat cca 8h. A to už je jízdní doba zajímavá. Tak dlouho to dnes trvá vlakem z Prahy do Košic a lidé tak běžně jezdí.

+2/0
7.1.2014 17:14

J36o17s19e23f 18K64o74p69e36c24k75y 9754662595

zekeznicni sit funguje jako celek, tam kde je o to zajem ;-) a nez bude zajem na opravdovem propojeni CR a zapadni Evropy VRT, bude to trvat mnoho a mnoho let. Do te doby nema cenu stavet nejake kousky trati po kterych nebude jezdit dostatecny pocet spoju

0/0
7.1.2014 18:32

J92i56r71k47a 16D28v57o33ř40á82k 4555330793888

To sice máte pravdu (s tím, že ČR svého času odmítla v těhle koridorech stavět VRT a zůstala u konvenčních pomalostí), ale "nový" směr Mnichov - Plzeň - Praha - Liberec - Vratislav je už uznaný jako chybějící a je ve výhledových mapách. Přitom Poláci už plánují navazující VRT Vratislav - Varšava, my se už dohadujem s Němcema o Mnichov - Plzeň (- Praha).

0/0
7.1.2014 21:02

J40i16r31k77a 55D46v63o20ř30á77k 4955910863638

A ještě k tomu smyslu - to je jen taková pověra. Se zahraničím se čeká jen cca 20% cestujících, zbytek vygeneruje ČR.

0/0
7.1.2014 21:04

J56o36s49e79f 81P59o10ž67i58v40i12l 8104676877100

SuperR^. Jen doufám, že zas nebude pendlovat jen mezi Prahou a Ostravou:-P...

+3/−1
7.1.2014 12:08

A89l65a83n 33Ř90e24p13k43a 4855456

Tam už se víc dopravců nevleze a navíc to je tra­ť bez dotací. ;-)

+1/0
7.1.2014 13:15

J59a38n 24Č11e34k83a95l 7979795364484

četl jste ten článek??

+1/0
7.1.2014 13:16

P94e90t76r 53N49e59c34h70a77n87i87c32k18ý 7303196188910

Třeba myslí R Pha-HB-Brno-Prerov-Bohumín

+2/0
7.1.2014 13:44

R96o97m71a12n 57Z65a78j26í23č31e97k 1129879980438

akce s krycim jmenem JYRKA ;-D

+1/−3
7.1.2014 11:54

M14i14c91h85a56l 84B95o33c35k 9885451847357

Nějak se to tomu Jančurovi hroutí , jen tak dál, jako zákazník jsem pro konkurenci,

+2/0
7.1.2014 10:51

J66o45s22e46f 60K87o76p69e28c56k97y 9914152515

Tak pro jeho linku Praha - Ostrava to konkurence neni

0/0
7.1.2014 11:17

B91e93n 54P54a63v65k88a 1297293317751

Asi jsem úplně blbej, ale nechápu, proč by to NE dělala. V ČR je prakticky nemožné dělat na železnici nějaké větší peníze. Vždy to bude jenom na mzdy+investice, atd. Žádný vývar.

0/−3
7.1.2014 9:47

R13a86d14e22k 24J26a60n42a52t36a 9765466724452

Prostě předloží do soutěže nabídku spočítanou tak, aby splnila podmínky soutěže a aby na tom vydělali (ne moc, u podobných soutěží se povoluje zpravidla pouze "přiměřený zisk", tj. třeba do 5%).

Pokud by to mělo být tak, jak tvrdíte, tedy, že britská firma nemůže dosáhnout stejné efektivity jako firma česká či jiná, pak nevyhraje, protože jejich nabídková cena nebude nejnižší ...

+2/0
7.1.2014 9:58

B51e85n 96P52a26v24k25a 1387383977401

No já to teda vůbec nechápu, po čem jdou. A hlavně jestli nemají vlaky, tak tuplem ne. Asi jsou domluveni s někým dalším a je to klastr. Jinak si to neumím vysvětlit. Ale třeba budu překvapen:-)

+1/−2
7.1.2014 10:09

R30a47d53e90k 80J21a81n56a56t40a 9675556934242

Vlaky není problém objednat, pokud podmínky té soutěže budou rozumné a prodleva mezi soutěží a začátkam provozu nebude příliš krátká.

Ostatně v Něměcku některé soutěže tuto prodlebu mají snad i 2-3 roky. Právě proto, aby se mohl přihlásit každý, i ten kdo nemá zrovna "zbytečné" vlaky v depu.

+3/0
7.1.2014 10:16

B68e92n 79P89a34v41k60a 1127283857291

Pravda. Asi mám jenom malou fantazii a mašinkám nerozumím.

+2/0
7.1.2014 10:28

T26o83m77a45s 78N60o70v89o95t85n87y 3611116318889

Nebo to koupí od LE

0/0
7.1.2014 11:12

J33i54r91k34a 69D38v49o22ř57á68k 4315230693158

Na ty nejbližší soutěže nebudou stávající vlaky LE moc vhodné. Kromě toho nemají moc důvod to balit. Stačí jim, když si počkají až to tam zabalí RJ nebo aspoň zruší podnákladové ceny. Pak už by to měli mít celkem rozumně ziskové.

0/0
7.1.2014 12:34

T59o40m22a21s 39N77o92v94o37t40n56y 3891206258639

No vzhledem k tomu že RJ si to může dotovat prakticky libovolně dlouho (za předpokladu, že ostatní aktivity SA půjdou tak nějak jak dosud), tak kandidátem na vypadnutí je LEO, ten už nemá kde brát, další dluhopisy mu těžko někdo koupí a tatínek už mu to taky dotovat nebude. Navíc s podnákladovýma cenama začal on, ne Jančura. Jestli ze tří dopravců má jít jeden z kola ven, za stávající situace to bude Leo Expres (bohužel, jeho služby nejsou špatné, ale konkurence je silná a situace špatná).

+1/0
7.1.2014 19:58

J96i13r83k13a 46D78v58o79ř38á62k 4735340583178

Myslím že u obou je to spíš otázka trpělivosti a naděje na zlepšení při prodělku. Že RJ už banky rády nemají víme a SA už do toho hodily stovky milionů. Není rozumné to dělat donekonečna - to raději soutěže o "dotace" a také ty taxíky. Přitom RJ má slušnou šanci svou techniku uplatnit jinde nebo prodat, LEO ne tak dobrou - spíš až v Polsku. A prodělává kratší dobu a už věděl do jakého prostředí jde.

0/0
7.1.2014 20:54

J16a38n 47Č23e31k73a72l 7289565514904

Posloucháte se? To si vážně myslíte, že někdo objedná vlaky "do zásoby" za miliardy, pár let je bude živit zatímco mu budou stát někde ve křoví, a teprve pak se bude zapojovat do výběrových řízení?? ;-D;-D;-D

+1/0
7.1.2014 13:26

B76e21n 24P23a40v74k11a 1197643677571

Vlak není rohlík proboha.

0/0
7.1.2014 14:12

J16i58r71k12a 75D36v75o42ř80á97k 4645410623168

Vlaky mít samozřejmě nemusí. Ale musí mít jednak kvalifikaci, jednak obvykle rámcovou (nebo podobnou) smlouvu na jejich výrobu a jejich financování u nějaké banky. Dobré jsou také reference z oboru.

0/0
7.1.2014 14:40

I96v81a13n 85M25a83r80e19k 6404278312

Řekl bych že i bez National Expressu je tu už převlakováno (na hlavních tazích) ,šance je snad jen pokud jde o lokálky na kterých už ale dávno kolejníci odnaučili či spíše odradili lidi cestovat takže je tam možno popatřit z času na čas bloudící Orchestrion  se spícím průvodčím a otráveně se tvářícím fírou,takže těm by chtěli konkurovat ? ? ? 8-o R^

0/−4
7.1.2014 9:46

R17a87d61e50k 58J20a28n42a15t29a 9815546724662

Co to znamená "převlakováno". Mluvíte o komerčních vlacích nebo o vlacích objednaných ministerstvem?

Tento článek je totiž o vlacích objednaných ministerstvem. A tam prostě výherce soutěže nahradí na příslušné lince/linkách ČD (pokud podá lepší nabídku, než ČD, samozřejmě). Vlaků tedy pravděpodobně nepřibude.

+5/0
7.1.2014 10:00

J23i55r54k74a 63D10v77o43ř24á75k 4425470123678

Pochybuji, že by na vlaku objednaném ministerstvem jezdil orchestrión. To si nejspíš pletete s regionálkou objednávanou kraji.

0/0
7.1.2014 12:37

T84o54m30a42s 87N30o65v95o57t21n72y 3201126908149

No, myslím že Regiojet bude mít ve výběrkách trošku problém s N.E. ;-)

+2/0
7.1.2014 9:26

M94a78r48t97i66n 42Š38t18ě52p26á70n76e42k 3337603713241

To zas bude zalob na CR...

0/0
7.1.2014 9:16

M95i51r10e66k 27Z24á68v28o46d80n67ý 7342187670528

Přesně. Také mi přijde, že se jedná o další část trhu, kde se může slétnout hejno krkavců. Ale uvidíme. Třeba se to skutečně vyplatí i když dosti pochybuji (lepší vlaky určitě budou, nicméně cena jízdného se značně zvýší a celková dopravní obslužnost rapidně sníží).

0/−1
7.1.2014 9:28

R66a70d13e72k 50J43a16n88a46t55a 9635986594212

Cena jízdného závisí na tom, jaké budou podmínky v těch soutěžích.

0/0
7.1.2014 9:31

M23a79r85e44k 39P85l51a28č88e98k 4361489407493

Dotace je krásné slovo!;-D

+1/0
7.1.2014 7:57

M28i68l89a15n 45U13ř51í33d65i17l 4140537911

Jde o to, zda-li jste příjemcem, či tím, kdo je platí.

+3/0
7.1.2014 8:34

J77i58r33k20a 35D32v71o82ř80á18k 4225930863658

V železniční dopravě skoro žádné dotace nejsou. To jen novináři tomu tak ze setrvačnosti říkají.

+2/0
7.1.2014 12:39

J32i40ř27í 30P31r54ů17š61a 7965242235809

Pan Sůra a titulkář by si konečně mohli doplnit základní vzdělání. Od kdy se platbě státu za objednanou službu říká dotace? Nebo stát dotuje všechny firmy co opravují a staví silnice? Dotuje firmu co provede rekonstrukci náměstí,obnovu parku, udržbu zeleně ve městě?

+27/0
7.1.2014 7:40

J89i31ř18í 44P81r91ů16š30a 7445242445169

Poznámka pod čáru čím více dopravců bude soutěžit tím lépe,už i u autobusů se krajům daří vypisovat řízení jinak než že je dostane jeden předem známí dopravce. Na železnici to bude zajímavé s vysoutěženou cenou často bude vyšší než ta současná. Požadavky jsou nastaveny tak že je třeba koupit nová vozidla,poplatky za dopravní cestu budou pro všechny téměř stejné. Úspory na lidské práci a aparátu kolem,což v konečné ceně jsou drobné za kilometr.

+2/0
7.1.2014 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.