Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S62t92a71n40i77s31l40a90v 79U63r87u96b97a 1717129986750

Na počátku éry mobilních telefonů by každý kdo telefonoval z mobilu, nedej Bože na ulici, DEBIL !!! Všichni ostatní byli ti normální. Dnes dle tohoto scénáře jsme všichni debilové. Na vynášení soudů nad elektromobilitou bych ještě chvíli počkal.

0/0
14.1.2014 8:21

J78a40r10o95s64l50a85v 47Z50a83h93r36a25d75n43í48č37e19k 7795500754941

Ten kdo píše o tom, že baterie se nezlepšují, tak je na velkém omylu. Před dvaceti roky bylo akorát olovo s těžkou váhou a nízkým dojezdem a dnes je LiFePO4 s třetinovou váhou, vyšší kapacitou a daleko lepší dojezd. Když už chcete psát o baterií, tak si něco zjistěte, než napíšete takovou kravinu, která akorát ukazuje, že tomu kulový rozumíte. Dříve jsem najel do 80 km s olovem a dneska s LiFePO4 není problém najet 300 km. Bohužel výrobci elektromobilu předražují baterie o nesmyslné částky, že je lepší koupit baterie zvlášť a elektromobil bez baterií, což výrobci nedělají a důvod je jasný, chtějí vydělávat, spíše okrádat. V dnešní době existují i lepší baterie s daleko lepší kapacitou, bohužel jsou drahé. Když jsem si spočítal dojezd podle kapacity, najel bych klidně 1000 km. Životnost prvních NiCD baterií je cca 20 let s nájezdem cca 200 000 km.

0/0
12.1.2014 11:44
Foto

M73i84r33o32s17l92a42v 67S76t51e80i65n54e77r 6448654373305

Spalovací motory ještě nejsou na konci vývoje. Auto se spotřebou 3 l/100 je reálné, ovšem ne velikosti Q7. V současnosti nejvíce pokročila Honda. Zkrácením pístů, snížením tření v motoru a elektronikou se jí podařilo opravdu podstatně snížit spotřebu. Kdo však potřebuje ke svému pohybu 200 koní, toho spotřeba nezajímá.[>-]

0/0
10.1.2014 9:56

P53a40v80e55l 95O52d47r22a62z58i44l 6924289357920

Spalovací motory jistě na konci vývoje nejsou, fyziku však neodrbete. Spotřeba zajímá třeba Svaz evropských socialistických republik.

0/0
10.1.2014 11:02

J82a65r25d71a 42S42o92k15o82l 1166518551591

Jak někdo může napsat takovou hloupost! "nejčistší a nejekologičtější" To se budou plácat z hlíny a energii získávat z luftu?

0/0
9.1.2014 23:13

V30l64a13d71i80m59í95r 45F24i27b87i80g83e94r 5404821331834

Jediné co elektromobily brzdí je neexistující akumulátor s dlouhou životností. Až bude vyvinut akumulátor o velikosti dnes běžné nádrže s kapacitou na alespoň 500km s nízkým samovybíjením a dlouhou životností pak elektromobily ovládnou zemi. V současnosti je to jen drahá hračka pro největší nadšence.

+1/0
9.1.2014 10:25

M33i54c71h71a22l 29Š92e93v87č60í35k 8963486544

Takový akumulátor vyvinou těžko, dávno naráží na hranice fyzikálních zákonů. Za desítky let se zlepšili jen minimálně. Těžko ještě někdo zdesetinásobí jejich kapacitu. Vzhledem k tomu, jak jsou taková auta neekologická, tak je to slepá ulička vývoje.

0/0
11.1.2014 13:47

D96a87v90i96d 54R72y21c68h39e57t68s48k36ý 9906571460620

Dokud nejsou použitelné baterie, je elektromobil jenom vlhký sen zelených mozků. Bohužel se mu dostávalo víc pozornosti než je zdrávo, městské části tunelovaly rozpočty nákupem Peugeotů iOn atd....

+4/−1
8.1.2014 16:38

L31e58o32š 28N10a86v58r52á83t77i85l 9703450205265

ja bych to videl spis jako komplot ropne lobby a vyrobcu aut..a blbec ridic calenzibitte

+1/0
8.1.2014 19:22

P77a43v82e94l 14O42d37r59a72z63i24l 6244129727910

Elektromobily normálně jezdí...

0/0
8.1.2014 20:11

R11o46b50i96n 13Ž47i26ž36k95a 2118414536696

A v kolika procentech případů se to na silnici ekonomicky vyplatí?

0/0
8.1.2014 21:47

P93a34v96e93l 47O51d69r92a17z61i42l 6294929977590

To není podstatné. Podstatné je, že se vyrábějí a prodávají.

0/−1
9.1.2014 13:51

J64o84s71e55f 79B91r76o49ž30k47a 6164772618167

Elektromobil bude mít význam tehdy, až budou akumulátory normalizované a vzájemně u aut zaměnitelné. Na trasách budou existovat výměnné stanice, kde zastavíte a za poplatek vám v krátké době akumulátor vymění za nabitý. Na střeše nouzový solární panel o 2 m2, který stejně nedá víc než 250W. Elektro auto bude komplikovaný drahý celek. Vemte jenom osvětlení, nedovedu si představit jízdu v dešti, kdy stěračový motor má příkon 100W, větrání, případně klimu. Informační panel se spotřebou 120W. Dnes, kdy auta jsou vybavena alternátory s výkonem 150A, aby uživily příslušenství vozu, tak se budou muset tyto auta řady věcí vzdát.

+1/0
8.1.2014 16:26

L86u93k71á88š 66V65a47ň65u30r76a 1605134983923

Dnes již existuje několik malých elektromobilů, večer se připojí do zásuvky, přes den se jezdí po městě. A pokud by se takové auto doplnilo malým motorkem s alternátorem a nebo plynovou turbínou s alternátorem, tak by to bylo perfektní.

0/0
8.1.2014 19:24

P83a18v77e19l 48O66d71r20a39z85i73l 6774269837760

No vidíte, já s elektromobilem v dešti je. 120W informační panel byl možná v nějakém ZILu.

0/0
8.1.2014 20:07

V55í40t 72O18ž85a30n67a 1698398365424

pro pohyb (elektro)auta potřebujete 10-30kW, podle rychlosti a terénu, a vy tu řešíte nějakých ubohých 300W.

0/0
9.1.2014 18:01

M21i97c64h93a94l 75P92a82v65l22á69t 9953383934449

Skoda Fabia uz se s litrovym motorem vyrabela. Slo o nepouzitelnou variantu Junior v dobach Fabie I.

+4/0
8.1.2014 15:09

L75u63k85á25š 88V48a62ň87u74r46a 1865934223723

Věřím, že kdyby Škodovka nebo TCPA začaly vyrábět malá elektroauta s dojezdem 130km za rozumnou cenu, tak jim lidi utrhnou ruce. Jako městské vozítko by to bylo super. Kamarádka měla elektrický Favorit, který koupila od české pošty. Byly v něm 4 akumulátory na 24V a plně to stačilo na cca 160km. Cena těch akumulátorů byla tak do 30tis.Kč. Byly to klasické olověné akumulátory. Dva v motorovém prostoru a dva vzadu.

0/0
8.1.2014 14:32

R25a47d47e82k 16N55e72u55m45a90n96n 5842432288645

Kdyby lidi za něco trhali ruce, tak se to už vyrábí - dávno

0/0
8.1.2014 17:29

L85u43k44á23š 50V53a13ň83u24r47a 1925574193883

Problém je v tom, že jsou elektromobily strašně předražené. Třeba přestavbový set na Fabii stojí 280tis.Kč. To je nesmysl.

+1/0
8.1.2014 19:17

L57u17k80á79š 19V49a73ň31u23r32a 1485714303283

http://www.hybrid.cz/elektrickou-fabii-koupite-uz-za-550-000-kc

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/fabia-jako-elektromobil-prestavba-stoji-200-tisic_197738.html#.Us2WePTuKJ4

0/0
8.1.2014 19:20

T94o27m13á15š 44J33u87r12e52č80k70a 3293222629323

Jak může brzdit něco co se ani nerozjelo. Elektromobil je ekologickej jak pálení pneumatik. Dle mého to nemá žádnou budoucnost, hybrid ještě OK ten si vyrobí energii sám, ale elektromobil?

+3/−2
8.1.2014 13:05

P45a23v96e62l 65O86d82r25a14z33i78l 6894639307220

Jak si hybrid vyrábí energii sám? Z čeho?

0/−2
8.1.2014 13:09

J73a78n 32F83r88o96l43í86k 6236850105544

Ze spalovacího motoru. Nepotřebuje zásuvku zvenčí. Při Vašem vzdělání.;-)

+2/0
8.1.2014 13:24

P64a10v18e89l 37O20d97r76a18z51i18l 6634409217110

Ze spalovacího motoru? Ten motor se nějak přeměňuje na energii? Jak?

0/−2
8.1.2014 20:08

P98a81v64e42l 34O80d40r16a91z95i37l 6734359127350

Takže logicky od trolů žádná odpověď. Hybrid si žádnou energii sám nevyrábí, energii získává z ropných produktů poté, co byla energeticky náročně ropa vytěžena, přepravena, rafinována a produkty opět přepraveny.

Trolové.

+1/0
9.1.2014 13:53

T82o76m64á41š 28J25u94r43e51č78k64a 3533132329703

;-D;-D

0/0
8.1.2014 14:29

L68a53d76i94s44l15a57v 52M75i73k33a 1921269924104

Doufám, že ty elektrické paskvily se postupně přestanou vyrábět úplně, to nepatří na silnici.

+3/−5
8.1.2014 13:01

P46a71v74e81l 67O40d97r97a92z85i13l 6474239627680

Váš názor nesvědčí o příliš velkém rozhledu.

+3/−2
8.1.2014 13:10

J37a36n 83F31r37o83l95í40k 6666300355334

Pokud se do toho nebude s.át únie s přerozdělováním daní dotacemi pak trh rozhodne. Je tu pár fajnšmekrů, kterým je jedno kolik elektromobil stojí a možná se výrobcům podaří snížit náklady. Jako městské auto to budoucnost má stejně jako snaha Citroenu o pohon stlačeným vzduchem. Frantíci to už mají docela vymakané, jen je otázkou jestli si to najde zákazníky. Určitě to je ekologičtější cesta než tuny baterií.;-)

0/0
8.1.2014 13:28

L88a67d93i31s78l49a51v 42M92i77k30a 1631399694544

Asi jsem to blbě napsal, myslel jsem tím, že to protlačování skopošuky a různé dotace na to co nejdříve skončí a tím skončí i výroba toho paskvilu....jestli to někdo vyrobí bez všech těch eko úlev atd.a bude o to zájem, tak ať se mu daří.

0/0
8.1.2014 15:17

R83a18d41e66k 44N89e17u46m95a18n94n 5652252508415

Převratný názor:

"elektromobily se rozšíří, až klesne jejich cena"

Já dodám další větu, která dosud nikoho minimálně 80 let nenapadla:

"až se zvýší jejich dojezd a zrychlí nabíjení"

+2/0
8.1.2014 9:44
Foto

K17a61r42e16l 19P40l97a63c33h97ý 6716306754589

A ja dodam, ze elektromobily se rozsiri az dojde ropnym magnatum v USA ropa.

+1/−1
8.1.2014 11:39

T16o29m90á66š 38J22u32r35e63č89k43a 3803312979223

a posléze se rozšíří koně až dojde uhlí do elektráren.

+1/0
8.1.2014 13:07

J83o83s35e90f 60B70r68o31ž32k60a 6234842538177

Těm dojde jako posledním, protože vlastní po světě řadu těžebních lokalit. Podle zákona musí vlastní ropu šetřit. Na svém území mohou vytěžit asi 40% spotřeby.

+1/0
8.1.2014 15:57

J68a71n 68F41r86o89l88í14k 6976850385194

U městských popojížděk a jízd do práce by elektromobil byl docela dobrý a doba nabíjení nehraje roli. Doma to přes noc zvládne i stará olověná. Samozřejmě musí se jednat o druhé, třetí auto do rodiny. My v Norsku na to máme.:-P

0/0
8.1.2014 13:32

P80a97v51e72l 37O19d10r51a49z23i46l 6394249877460

Vy v Norsku to nepotřebujete. Kolik že stojí škopek v knajpě?;-)

+1/0
8.1.2014 20:12

M96a67r15t25i36n 77H28a93v27l73í49k 4430175337793

Ty experty bych chtěl vidět. Rozmach elektromobilů brzdí malá kapacita baterií a jejich cena.

+6/0
8.1.2014 8:53

J84o48s61e51f 88D70r79á59s33a14l 2834125661

co se vám na tom výroku nezdá? Automobilky nebudou vyvíjet lepší a levnější baterie, protože se soustředí na nízkoobjemové spalovací motory

0/0
8.1.2014 9:04

T54o35m39á27š 98Z53e90m45a91n 3705128404625

Elektromobily a baterie se vyvíjejí přes 100 let, zatím se nenašel ekvivalent k 50L nádrži na benzín.

+3/0
8.1.2014 9:10

Z13d33e97n87ě74k 91W27e69r38n96h76a71r97t 6747275172818

Přesně tak. A navíc tu 50l nádrž lze plnohodnotně naplnit za pár minut, všechny dosud známé technologie nabíjení jsou naprosto jinde, v řádu mnoha hodin...

+4/0
8.1.2014 9:12

P21e51t74r 60N49o90v43o32t44n63y 3429432919762

A benzínový motor se vyvýjí 137 let a kam se dospělo?

+1/−1
8.1.2014 10:34

V59l20a35s67t56i61m44i38l 91T84e96n26c38e62r 4540100787730

Problém není motor - je jedno jestli spalovací nebo elektro. Problém je palivo. Zatím jednoznačně je ve vedení benzín/nafta.

+1/0
8.1.2014 15:35
Foto

K37a19r59e59l 65P12l62a41c63h64ý 6406386844369

Az dojde ropa, najde se během par mesicu (možná tydnu).

0/−1
8.1.2014 11:41

M45i29c26h60a71l 16O69t55t 7476829598895

ropa nedojde tak, jako když někdo otočí vypínačem a najednou to po celém světě přestane téct :D může to trvat desítky let postupného vysychání a mezitím jak poroste cena bude sílit tlak na využívání alternativních paliv a tím na výrobce, aby přišli s funkčním řešením, pokud chtějí prodat.

+1/0
8.1.2014 15:38

D62a33v62i80d 76R43y84c67h15e81t27s10k54ý 9336141250960

Vy si to představujete nějak v barvách :-) příští úterý dojde ropa v 11:37 a pak zavládne chaos, lidi budou řvát v ulicích ;-D

0/0
8.1.2014 16:48

V79í96t 62O98ž70a79n18a 1468928375714

mno, příliš často se na vývoji elektromobilů nepracovalo, vždy byly nějaké pokusy po ropné krizi a pak to šlo zase na dlouho k ledu

0/0
9.1.2014 18:05

R13a80d71e76k 98K74u48d39l77i82č87k96a 8538269302631

To možná určitě ale masově to bude až dojde ropa úplně co by si počli chudáci šejkové a ta naše vláda z 20 Kč za litr pro stát

0/0
8.1.2014 9:12

Z12d25e16n48ě12k 54W58e67r84n96h89a91r53t 6547435822158

O dojití ropy se mluví už půl století. Ropa nedojde, je vždy jen otázka, za jakou cenu se vyplatí těžit. Už dneska se dá získávat z podmořských ložisek v arktidě, z břidlic a já nevím, jak ještě. Jenže se to zatím nevyplatí.

0/0
8.1.2014 9:14

R22a64d33e19k 50K10u78d84l74i46č23k90a 8988189822501

přesně tak nás se to už netýká pro nás je zatím nejvhodnější jezdit na LPG či CNG už jsem psal i propočty. Sán tak jezdím již několik let a spíš mi vadí to, že jsem do toho nešel už mnohem drříve

0/0
8.1.2014 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.