- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krom toho, ze vse se mi zda jinak bylo jiz zde receno, jen jednu poznamku proc se bojim, ze to elektromobily maji v Evrope tezke: lide bydli v bytech ...
Zde v USA, obzvlast ve meste kde ziji (Austin, TX) bych rekla je uz kazde snad 7-8 auto na silnici "aspon" hybrid, nektere plne elektromobily (Nissan Leaf ci Chevy Volt stoji tretinu toho co Tesla). Dojezdy na mesto staci, na kazdodenni jizdu do prace. Nicmene zamestnavatele a velci obchodnici (typu Walmart) tomu vysli vstric a vybudovali uz vcelku slusnou sit dobijecich stanic. Neboli: jdu nakoupit - pripojim auto, potrebuju-li. Zaparkuji u prace a mohu dobit, prijedu vecer domu a zapnu auto do zasuvky. Prakticke a ekonomicke, s bohatsim mestem se ta cena baterii "vsakne".
Co ale chteji delat s lidma nacpanejma ve 20-tipatrovem panelaku, sidliste kde jen tezko hledate parkovani, natoz pak "stojanku s dobijeckou"? Prodluzovacku si ze 6 patra dolu na ulici nehodite. Mate-li garaz ci pevne misto k parkovani v praci, pak snad ... ale jinak se bojim ze ta investice do infrastruktury hned tak nebude, a dokud v Evrope nebude infrastruktura, tak se lide do ciste elektromobilu nepozenou. Neboli: elektromobil rozhodne dle meho budoucnost ma, ale ne vsude a rozhodne je to stale jeste "budoucnost" - v Evrope to bude jeste dlouho luxus pro vystredni.
Hmm, v tej dobe som ešte na svete nebol, ale: máte pocit, že by lety na Mesiac nejako nakopli ekonomiku? Ja teda nemám a nikdy som o tom nečítal. Program Apollo bol súčasťou "Space Race", ktorá zhltla v USA aj v ZSSR obrovské množstvo peňazí a bola prínosom pre vedu, ale nie pre ekonomiku a bežných ľudí. (Ak teda nepočítame vládne zákazky NASA, na ktorých žili veľké firmy.)
A keďže si myslím, že Tesla je bublina, tak s nadpisom článku musím súhlasiť: Elektromobily sú taký impulz ako lety na Mesiac. :)
Elektroauta budou míti efekt teprve tehdy,až se podaří vyrobit levnou malou atomovou elektrárnu,která se vejde pod zadní sedadla auta.
Palivový článek. Na vstupu metanol a kyslík, na výstupu elektřina, voda a CO2. Atomová elektrárna, která zajišťuje obrácený proces, pak klidně může být velká a drahá...
Baterie do tohoto auta stojí dle výrobce 720.000,- Kč. A její životnost je 160 tisíc km.
Samozřejmě, když se k bateriím budete dobře chovat. Neparkovat například na rozpáleném slunci.
Baterie prostě fungují chemickou cestou.
To znamená, že provoz elektromobilu se nevyplatí ani kdyby elektrický proud byl zadarmo.
Já fandím autům na vodíkové palivové články. Z výfuku kape voda. A výroba vodíku je také možná ze slunce.
To je současná cena, současná životnost. Za 5 let tomu může být jinak. I když já jsem v tomto ohledu skeptický.
proč nikdo nevyrábí něco jako tohle ? https://www.youtube.com/watch?v=gvO9XMBZ4DI
Autore neblbni. V montovně elektroaut budou dělníci zase dělat v zásadě totéž jako v jiných montovnách.: montovat produkt, který vymyslel a předvyrobil někdo jiný. Také drtivá většina zisku přes ČR jenom proteče. Pokud vůbec.
Ale ANO, přínosná je každá montovna, která nehyzdí výhled z mého domu
Nula od nule pojde. Za tohoto stavu to nic nemení jak v otázce ekologie tak i ceny.
Zatím to je pro běžného uživatele drahé a akumulátory dělají tak obrovskou ekologickoui stopu, že při průměrném využití je elektromobil velice neekologický.
S dnešní časovou i cyklovou životností akumulátorů je to vhodné jedině pro takové použití, kdy se denně ujede vzdálenost minimálně jednoho dojezdu. Neboli akumulátor se jízdou denně vybije a dobije nejméně jedenkrát.
Nějaký odkaz na tu "ekologickou stopu" by nebyl? Já znám carbon footprint, ale ekologická stopa?
Koukám, že jsme na tom zřejmě dobře, když se můžeme povýšeně ofrňovat nad logistickým centrem a velkoskladem Amazonu.
Jestliže ho chtějí postavit v místě s 2 % nezaměstnaností a dát lidem 12 tisíc čistého, když o deset km dál dostanou o třetinu víc, pak ano. Kdyby to Amazon chtěl postavit na karvinsku, už by to bylo "o něčem jiném".
nejvíce bude záležet na ceně elektřiny a akumulátorech (životnost krát kilometry) . Zatím si myslím ,že perspektivnější bude zemní plyn. Tam nejsou žadné ekologické problémy s akumulátory a taky emise spalování budou dobré
A taky je to desetiletí odzkoušeno.
No, vlastně akumulátorové vozíky na nádraží taky