Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i56ř61í 78K13o78c62u67r70e44k 6795664625448

Rakušáci se těch vagonů zbavují protože mají a staví stovky kilometrů tratí na rychlost 230 km/h (výhledově více), což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá. Tím pádem je potřeba koupit nová vozidla a ta stará se tak stanou z části nepotřebnými.

A ne kvůli tomu, že by byly ve špatném technickém stavu, jak kdosi v diskuzi tvrdí. Zřejmě věští z láku od okurek nebo tak něco - pochybuju, že ona osoba je obdorně způsobilá k provedení defektoskopie rámu a podvozků, kontrole brzd a požární bezpečnosti. Pokud by daná osoba byla této diagnostiky schopná, tak by nepsala "asi" "nějaké" ale byla by chopna přesně specifikovat všecky chyby a protokol předat DÚ, aby provoz takto postižených kusů nepovolil. Což si ona osoba zajisté přeje, když pomlouvá.

+3/−1
13.1.2014 18:06

O71l11d38ř51i32c40h 42J89a61n32e17č53e70k 8909626673521

Ono s tím "což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá" to tak žhavé není - vyšší traťové rychlosti jsou v současnosti toliko na částech Westbahn mezi Vídní a Welsem a snad ještě mezi Kufsteinem a Innsbruckem (nejsem si úplně jistý, že tamní novostavba je již v těchto rychlostech provozována), tedy maximálně na pětině tratí, na nichž ÖBB railjety provozuje. Navíc i na těchto úsecích i nadále provozuje vedle railjetů i IC/EC vlaky s vozy pro max. 200 km/h - speciálně mezi Vídní a Salzburgem, tedy v jediné relaci, kde se v_max nad 200 km/h opravdu reálně využije, v hodinovém taktu. A některé z nich mají dokonce i vozy pro přepravu aut, s nimiž se určitě nejezdí více než 160.

Opravdu výrazně se rakouská vysokorychlostní síť rozroste někdy za 10 (či více) let, až bude spuštěna zcela nová Koralmbahn (Graz - Klagenfurt) a tunel pod Semmeringem.

.

Nicméně - Rakušané se prostě rozhodli, že dosavadní IC/EC railjety masově nahradí už nyní a ty IC vozy se prostě staly přebytečnými. Nic víc, nic míň. Na české síti ty vozy budou stále patřit k tomu nejlepšímu, co po ní jezdí.

Prohlašovat je za šrot je něco podobného, jako když firmy každé 3 roky obměňují svůj park osobních automobilů a ty ojeté prodávají zaměstnancům nebo do bazarů - ta taky nejsou šrotem, nýbrž stále velmi funkčními a kvalitími stroji, jen se hold stávajícímu provozovateli vyplatí vyměnit je za novější.

+2/0
15.1.2014 10:32

M97i50r44o30s41l41a15v 32Z82i89k43m80u14n17d 7219293394783

Kdepak staví ty "stovky" kilometrů  na rychlost 230 ... mají tratě akorát na 200 ... Ono to rozjetí na rychlost 230 taky nejsou dobu trvá a na německé trati pro rychlost 300 km z Frankfurtu do Kölnu jedou "zastávkové" ICE akorát při jízdě po spádu ....

0/0
21.1.2014 19:50

R54a17d87i41m 66Š76o83l93c 1395715585184

No spíš bych to viděl, jestli nezačnou v Olomouci odvěšovat. Protože když se podívám na jejich prodej, tak většinou půlka lidí ze soupravy v tom Olomouci vystoupí. On sice vlak je třeba vyprodán, ale rozhodně né v celé trase a z hlediska výnosů je jistě lepší mít "dálkové cestující", tak jak to pojal Leo, že jede do Olomouce durch.

+2/0
13.1.2014 9:27

J71i14r12k91a 80D25v28o24ř40á68k 4325280493498

Hm, a díváte se skutečně na *prodej* nebo na místenky v tenhle moment zrovna uvolněné k rezervaci...?

0/0
13.1.2014 12:48

R98a19d56i25m 94Š33o40l21c 1185595635664

Samozřejmě jen na místenky. Třeba na tento pátek má vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 17:44 volných 113 míst do Ostravy, ale z Olomouce do Ostravy je volných už 230. Vlak před tím v 16:44 má do Ostravy volných 36 a z Olomouce už 149. Berte to tak, že Jančurovy vlaky jsou povinně místenkové, proto se dá tvrdit, že místenka = jízdenka.

+3/0
13.1.2014 13:40

J82i66r45k46a 12D43v72o74ř28á38k 4775220353958

Nejde o problém místenka / jízdenka, ale problém skutečně prodáno / jen se vám momentálně neukazuje k rezervaci pro zadaný čas a relaci.

+1/0
13.1.2014 14:53

L11i25b47o84r 83M69o91u27č76k73a 1468237765352

Mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci - na vsechno mistenka - je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

 

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

+6/0
13.1.2014 7:14

J76a59k94u52b 37K23o42r60e77c 6934650881543

V LE potřebujete také vždy mistenku. Pokud mate IN 100, znamená to, že vlakem jezdíte často a v takovém případě se vyplatí jezdit s ČD.

+6/0
13.1.2014 7:50

J73a31r69e41k 44K88a98l31i25v73o33d74a 7936743651886

Jsou to ojetiny ale stále pro nás představují pokrok...

+3/−2
13.1.2014 2:43

J71i10r88k65a 47D96v67o43ř34á84k 4215620493468

Nevím o jakém pokroku přesně mluvíte. ČD mají takové vozy z Rakouska také, kromě toho mají ještě několik desítek podobných ale mnohem mladších koupených přímo od Siemensu.

+2/−2
13.1.2014 9:09

M53a28r94t24i27n 94K16a42r12á33s76e13k 9618853718768

Presto jsou ty od RJ uvnitr v mnohem lepsim stavu.....

+2/−3
13.1.2014 9:21

J42a48n 75J71e16m92e76l32k17a 1765620

Prosím Vás  - ČD na některých tratích nezvládají ani elementární věc.. Topit a udržet normální teplotu.  ( o klimatizaci se radši nebavím).

+1/−6
13.1.2014 11:12

J36i16r59k77a 45D81v77o30ř14á79k 4795560703818

My se nebavíme o "některých tratích" kam soukromníci nestrčí nos, ale o Praha - Ostrava. Tam má s udržením teploty potíže předevžím RegioJet.

+6/0
13.1.2014 13:01

J38a97n 64Z87b44o44ř81i71l 3579517729

Chtělo by to VRT ... 

a pak nebudou stačit kupovat soupravy a vagóny, protože bude mnohem rychlejší cesta vlakem !

+4/0
12.1.2014 20:37

R86o77m39a59n 50P71o16l50á41č79e36k 1510556410315

Tot velká otázka. Přece jenom se pořád docela často staví, takže než by dosáhly rychlosti, tak by zase musely brzdit.+ musíte počítat u velkých měst s poměrně hustou příměstskou dopravou.

0/0
12.1.2014 21:42

J83i65r66k95a 62D90v15o88ř77á94k 4225430723418

Máte zastaralé informace. VR vlak je samozřejmě schopen zrychlit na vysokou rychlost dřív než vyjede z Prahy. S hustou příměstskou dopravou s počítat emusí, protože součástí VRT je i výjezd z města segregovaný od příměstské dopravy kromě krátkého úseku od hlavního nádraží, kdy jede ještě pomalu. Rychlejší vrstva VR vlaků by Praha - Brno udělala pod hodinu bez zastávky, pomalejší vrstva by na téhle trase měla 1 - 4 zastávky, ale obvykle by nejela celou trasu VR, protože u Jihlavy by odbočila na/z konvenční trať. Více zastavující expresy nebo rychlíky by zůstaly tam kde jsou.

+1/0
13.1.2014 9:16

P80e64t58r 17N15e57c13h47a69n62i17c72k16ý 7383126128550

A bude tak drahá, že tím budou jezdit leda manažeři na služebku. Navíc za cenu VRT by se dalo narovnat tolik oblouků a podbít tolik kolejnic, že by se mnoho tratí dalo zkultivovat do konkurenceschopného stavu a být tedy užitečných pro mnohem větší oblast.

+2/−2
12.1.2014 21:58

R18a56d22e60k 26J14a60n87a80t81a 9885616634382

Obávám se, že "narovnáním oblouků a podbitím kolejnic" nevytvoříte konkurenceschopnou železnici.

Pokud totiž už byla v podobné trase za miliardy postavena dálnice v nové trase, s množstvím mostů, tunelů, náspů a zářezů, tak pouhou opravou trati, trasované před 150 lety, stejné jízdní doby nedosáhnete.

Jediná možnost je dopřát výhody nového trasování i železnici. Na Západě to vědí. Teď ještě abychom si to uvědomili i my.

A "budou tím jezdit leda manažeři na služebku" je blud. Náklady na provoz vysokorychlostní trati nejsou vyšší než u trati klasické, spíš naopak.

+9/0
12.1.2014 22:06

P37e43t19r 60N24e76c44h50a83n27i45c94k14ý 7883886848760

Doufejme, v zemích VRT je teda železnice abnormálně drahá i pro místní (průměrný Němec Vám na téma železnice moc pěkného neřekne, ICE je asi tak dostupné jako letadlo). Především tím chci říct, že jsme malá zemička pro megalomanské projekty. Naše země se měla dát cestou Nizozemí nebo Švýcarska (akorát o 20 let dřív) a vytvořit kvalitní síť železnic pro rychlosti 120-160km/h (což by měla být asi tak ta, která je tučně vyznačená v jízdním řádu - ta co po ní jezdí rychlíky), hustou síť po které se pohodlně a vůči IAD podobnou rychlostí (s pohodlím není nutné konkurovat rychlostí na minuty) dá cestovat po celé ČR ne jen po pár páteřních trasách. Jel jsem ve Španělsku po prachobyčejné neelektrifikované jednokolejce přes hory něčím jako spěšňákem a i tak ten vlak držel rychlost 120-150km/h celou cestu, nevěřím, že by to u nás nebylo možné.

+2/−1
12.1.2014 22:21

R86a74d49e13k 86J59a79n63a60t96a 9295336754242

Vtip je v tom, že vámi navrhované vytvoření trasy pro 160 mezi Prahou a Brnem si vyžádá novou trasu také (u nás není rovina, jako v Holandsku nebo ve Španělsku). A když už stavíte novou trasu, je lepší ji rovnou postavit na 280. Není to moc dražší.

A co se týká Švýcarska, tam při těch jejich 120-160 (snad kromě Zurich-Bern kde je 200) vlak opravdu typicky rychlejší než auto není. Oni tím ale jezdí, protože jsou k tomu vychováni, je to tradice. Jenže tradici u nás nezískáte. Pokud chceme v dopravě mezi východem a západem země posílit železnice, tak rychlý spoj mezi Prahou a Brnem potřebujeme. Tak, aby časovou ztrátu, kterou vychovaný automobilista získá cestou MHD na nádraží, dohnal cestou.

+4/0
12.1.2014 22:30

P85e15t33r 79N38e96c76h86a34n21i67c72k94ý 7253306988710

Ona by nová trasa byla fajn i kvůli napojení Vysočiny na Moravu a Prahu, o tom žádná, ale kde na to vzít? A pokud na to vemu, tak zas o ty peníze přijde zbytek republiky. Vlak má být pohodlnější, nemusí být za každou cenu rychlejší, ono lidem o těch +- čtvrt hodiny až tak nejde, pokud jim cesta ubíhá. A v tom je vtip v těch zemích jako je Nizozemí nebo Švýcarsko. Lidé tam jezdí vlaky, protože to je prostě jednodušší a pohodlnější a dostanou se jimi všude a na to by země tak hustě osídlená jako je ČR měla cílit.

+3/0
12.1.2014 23:00

R97a94d15e12k 85J24a35n49a83t38a 9955636794242

S financováním problém není. Když vezmete investiční náklady na VRT Praha-Brno 150 mld, a uvážíte, že na železniční stavbu není problém z EU dostat dotace 60%, zbývá 60 mld. Při době stavby 10 let to dělá 6 mld. ročně. To skutečně není mnoho, rozhodně ne více, než dnes ročně dáváme na rekonstrukce koridorů, které budou zanedloho víceméně dokončeny.

Co chybí je "politická vůle", která je nízká. Ale ono se není co divit. Zatímco ve Francii TGV zná každý, u nás drtivá většina populace (a tím i voličů) vysokorychlostí vlak ani neviděla, natož aby jím jela.

+5/0
12.1.2014 23:08

P26e17t13r 59N88e79c18h59a87n98i98c50k38ý 7443246648630

A na pátý koridor údajně stačí 20 miliard. Pak bychom měli většinu krajských měst civilizovaně propojených. To taková armáda sežere víc než financovani těchto staveb. Tak uvidíme s čím nový ministr dopravy přijde.

0/0
12.1.2014 23:19

M43a60r35t30i38n 69K21a98r90á97s39e54k 9678793328548

Pendolino je v zasade vysokorychlostni vlak, akora jezdi na pomalorychlostni trati ....

+2/0
13.1.2014 9:25

O95l51d64ř90i65c40h 28J62a47n17e15č12e45k 8859896353291

Ano pendolino JE vysokorychlostní vlak - rychlostí apod. velmi blízký právě rakouským railjetům. Akorát že ty rakouské railjety aspoň místy těch 230 km/h opravdu dosahují.

Tak si říkám, jestli by se ČD vlastně nevyplatilo pronajmout pendolina do Rakouska výměnou za kompletní soupravy složené z vyřazených nebo nadbytečných lokomotiv + vozů ÖBB, které by však v české síti stále tvořily výrazný nadstandard :-)

0/0
15.1.2014 10:41

J74a62n 12J53e93m87e46l90k59a 1975810

Škoda, že se neinvestují EU peníze do železnice místo nesmyslů typu soukromých wellness hotelů atd.. Nesmyslné podchody, kde nejsou třeba a oprava nádraží. Že sice do těch nádraží nejezdí smysluplné vlaky a nevedou smysluplné koleje jim nějak uniká. Stejně pak nemají často peníze ani na provoz a topení a běžnou údržbu. Takže vyhozené peníze.

0/−1
13.1.2014 11:36

J78i15ř30í 29H75o95v41o92r59k72a 8977126412725

Kde na to vzít? Vyplácení sociálních dávek provádět přes stavební firmy... Říká se tomu investice ;-D.

Namísto budování všelijakých hřišť/cyklostezek/bazénů mohlo fungovat několik desítek kilometrů....

+1/0
13.1.2014 9:14

T81o31m64a19s 63N15o18v14o35t91n27y 3291106118639

Jo, to by i stačilo. Když prostě cesta vlakem trvá 2x tak dlouho než autem kromě několika málo tratí, tak prostě lidi preferují jiný způsob dopravy...

+1/−1
12.1.2014 22:31

P27e98t15r 42N46e82c42h85a85n35i48c53k95ý 7743556768600

A hlavně lidé necestují jen mezi Prahou a Brnem/Ostravou

+3/0
12.1.2014 23:01

J70i80r22k66a 81D81v95o92ř73á74k 4785370123558

Ale tudy jede těch cestujících velmi mnoho a zrychlení by zrychlilo spojení snad víc než poloviny dálkové dopravy..

+2/0
13.1.2014 9:18

J94a39n 39J42e72m91e69l93k88a 1485440

Přesně tak, ti co žijí v Německu  mluví nadávaji na DB a jejich obrovské ceny - že je lepší jezdit autem. (smutné)

0/0
13.1.2014 11:27

P78e82t24r 60N21e38c78h25a65n58i28c88k96ý 7443276198480

V Německu je tarifní džungle tak složitá, že místní nadávači na složitost tarifů ČD by asi zezelenali. Prakticky tam není možné přijít k přepážce a říct si o jízdenku, to se vám z ceny protočí panenky. Na netu vládne chaos, na regionální dopravu tam je halda sítovek, které někdy umožní cestovat levněji než v ČR, někdy zase ne, bez dobrého plánování se to neobejde. Na dálkové vlaky jsou tam letecké tarify, kde se cena mění jak na kolovrátku a čím dřív koupě tím líp (a to rozhodně nemyslím týden jako je u nás, ale klidně měsíc). Spolubydlící z Magdeburgu radši přespal v Berlíně, než aby jel pozdním vlakem, jiný kamarád z Dráždan zas nadává, že 100km a k babičce a zpět ho vyjde dráž než letenka s Ryanairem na Tenerife ;-D

+2/0
13.1.2014 11:48

J72a18n 62J58e83m79e53l23k65a 1425810

Přesně tak. První by měl někdo řict, kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno. Jestli je vůbec je o čem se bavit. Spiš by mě zajímala elektrifikace příměstských tratí Praha Kladno, Mladá Boleslav. Ostrava -Frýdlant n. O atd. Aby nevypadaly jak v roce 1950, ale posunuly se trochu na evropskou úroveň hodnou 21.st.

+2/0
13.1.2014 11:23

P83e90t75r 91N72e31c13h97a81n41i61c46k98ý 7213456958750

A napojení Liberce na rychlou elektrifikovanou železniční síť, ale to je jiná pohádka. Tyhle příměstské tratě generují pravidelnou poptávku, měl by se na ně brát zřetel. Ne, že spojíme dvě nebo tři největší města a na zbytek se kašle. Máme tu několik jednokolejek, které rozhodně jednokolejkami už tak 20 let být neměly (Praha - Kladno, Ostrava - F-M, Pardubice - Jaroměř, Brno - Přerov/Olomouc, Praha - MB by mělo být vedeno přes Milovice = potřeba zkapacitnit Praha - Milovice atd...), lokálky, které svým významem určitě mají na víc, jen je někdo musí opravit a našlo by se toho dost...K čemu je pak rychlá VRT, pokud se k ní cestující musí dokodrcat rychlostí velorexu?

0/0
13.1.2014 11:32

R50a42d96e55k 82J30a31n80a84t84a 9935136694472

"kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno"

Dneska stojí komerční jízdné bez dotací na vytížené trati Praha-Ostrava cca 1 Kč/km. Když uvážíme, že je to pravděpodobně prodělečné, uvažujme raději 1,50 Kč/km. Není žádný důvod, proč by to mělo být s VRT více, protože VR provoz je pro dopravce levnější (vlak sice žere o něco více energie a je o něco málo dražší nma pořízení, ale na stejný interval stačí mu 3x méne souprav a personálu, také trať je kratší). Takže mi vychází cca 200 km * 1,5 = 300 Kč. A to pozor, bez potřeby dotací! Pokud by se to zdálo státu moc, může provoz objednat a zadotovat. Ale ušetří se v každém případě, protože dneska se dotuje a to dost, protože trať Praha-Brno je relativně pomalá zajížďka s vysokými náklady.

+1/0
13.1.2014 12:42

J54a95n 96J41e74m82e36l26k74a 1415280

No to už jsme se tady bavili, já tomu nevěřím a věřím cenám DB nebo cenám ve Francii (tedy nehorázné). Případně  70% ceny DB protože jsme v ČR.

0/0
13.1.2014 13:49

R37a17d21e70k 63J46a47n82a76t72a 9335446364112

Ceny v Německu nebo Francii jsou obecně vyšší prostě proto, že to tam lidí za ten vlak jsou ochotni dát (ony ty vlaky jim tam prázdné rozhodně nejezdí) - a to NEJEN U VRT. I u normálních vlaků jsou ceny vysoké.

U nás budou nižší už jen kvůli tomu, že za vysoké jízdné by tím tomu dopravci nikdo ze šetřivých Čechů nejel. Úvahu o nákladech jsem uváděl proto, že jízdné (uvažujeme-li provoz bez dotací) nemůže jít dlouhodobě pod náklady. Tj. lze se na to dívat jako na spodní mez jízdného. Horní mez závisí na ochotě lidí platit. Pokud to budou lidi platit, cena bude vyšší, pokud nebudou, bude nižší.

Můžete se na to podívat taky tak, že např. v Německu se jízdné mezi EC a ICE neliší minimálně (např. mnichov-stuttgart základní cena 53 versus 57 EUR, akční je dokonce stejná - 35 EUR). Proč by se tedy mělo jízdné lišit u nás?

0/0
13.1.2014 14:51

J69i54ř20í 86K46o18c94u21r92e16k 6505124795698

A (služebním) autem to máme 6 kč/km, takže tam i zpět za 2500 Kč. Samozřejmě se počítá koupě auta do nákladů na provoz auta.

0/0
13.1.2014 16:51

J23o48s33e67f 65P36a54l22a20t19a 1313472561305

a kdo by tím jezdil?;-D

0/0
13.1.2014 10:02

R92a74d31o60v69a39n 14K38r26h38o37v32s32k25ý 8237149301606

jééé, to zas zaměstnancům zkrouhnou výplaty ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2014 20:05

D66a77v68i37d 48M64u78n98z55a57r 3438112644976

hezke...

0/0
12.1.2014 18:30

K61r74y28š28t84o88f 42L49a64n83í32k 1939390425135

ne ze bych ho nechtel vyzkouset, ale dokud nebude mit podobnou nabidku jako je IN100 od CD, je pro me podstatne drazsi.

+2/−2
12.1.2014 18:23

M39i97r15o87s70l79a78v 60H64r35u65š81k69a 1830565933245

To máte pravdu.

0/0
12.1.2014 19:09

L73i39b70o57r 96M94o28u41č28k27a 1228837145532

tak nejak, mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci na vsechno mistenka je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

0/0
13.1.2014 7:14

M34a45r94c26e58l37a 22K93u27l82í23š62k91o28v17á 5719659177893

Kdyby raději posílil spoje na jih Čech, kde je neustále plno v autobusových spojích a vlaky jezdí jen ČD. Sliboval, že už v roce 2013 bude RJ jezdit i vlakem směr Praha-Č.B. a jezdí jen Č.B.-Brno. 

Pořád ta Morava.....;-€ místo aby konkuroval ČD.

+1/−4
12.1.2014 18:07

R17a30d10e71k 55J41a13n86a56t51a 9625656754592

Ovšem vlak Praha-ČB oproti loňsku zrychlil (na 2h 28m) a tím se vyrovnal autobusu (sice 2h 20m, ale ze Smíchova, ne z centra). V dalších letech už by ho měl předhonit.

Regiojet nejezdí do ČB z jednoho prostého důvodu - nemá na to. Jsou zde potřeba dvousystémové lokomotivy (na ty nemá peníze), trať se stále rekonstruuje (což znamená občas výluku a náhradní autobusovou dopravu a na to také nemá peníze), a v neposlední řadě tu jezdí méně lidí než na Ostrau (vlaky by nebyly tak obsazené a to také stojí peníze).

+9/−1
12.1.2014 18:20

A81l40a45n 74Ř66e97p65k12a 4785216

Jen by ještě všechny!! rychlíky mohli mít na dnešní dobu už základní komfort - zásuvky, klimatizaci, vakuové WC.. a občerstvení alespoň formou pojízdného minibaru. WiFi nemusí být.

+1/−1
12.1.2014 19:17

R87o43m44a13n 10P33o56l61á14č93e95k 1320346730495

Na cestě 2:28 si neumíte koupit na nádraží v supermarketu jídlo a pití? Osobně koupit si předražené jídlo mi pocit komfortu nedává...

+9/−3
12.1.2014 19:36

A84l55a50n 64Ř51e63p26k47a 4125206

Já umím, ale výhodou by to určitě bylo. Možná by si ČD mohli aspoň minibary provozovat sami a tudíž by ty ceny nemuseli být o tolik zvýšené jako když to dělá soukromá společnost (JLV). Na personál velké nároky potřeba nejsou, stačí aby byl příjemný a milý. :)

+2/−1
12.1.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.