Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jurečka chce vrátit zemědělcům zelenou naftu

Kandidát na ministra zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) chce vrátit daňové zvýhodnění nafty pro zemědělce, které skončilo na konci loňského roku. Letos se povedou diskuze na úrovni ministrů a podle Jurečky by se měl návrat podařit, řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P84e11t29r 86P63. 70V85e49s53e17l73s71k32y 7104821986833

Všechna z(ne)výhodnění, ať dańová, nebo dotační, jsou typickou ukázkou cesty do pekla, dlážděné (původně) dobrými úmysly. Nejen, že otvírají prostor pro zneužití, nejen, že zvyšují náklady na výběr daně, ale hlavně křiví celé podnikatelské prostředí a znemožňují poctivé plánování, neb nikdo neví, za jak dlouho z důvodu změny politického rozdělení sil který dotační titul zanikne a který naopak vznikne.

+1/0
16.1.2014 12:23

L87a43d17i13s43l69a79v 57K36a55l60o41u31s 7695986611720

Pokud to sníží cenu potravin o těch 8 %, tak proč ne. Jak to do sebe krásně zapadá.

ČNB devalvuje korunu o 7,8 % a vzápětí se zvýší cena potravin o 8 % .

0/0
14.1.2014 11:14

I76g44o25r 97F61a44r39b81á35k 1138972101

Hurá, zase se bude šmelit, úniky daní a podobbné radosti. A pro jistotu nikoho nepotrestáme. Rv

+2/−2
13.1.2014 18:08

J30i73n56d97ř65i50c11h 78Š93k50o41p49e38k 4365241350175

tušíš něco o tom, jak vrácení části daně funguje ? Jaká jsou pravidla ? Evidentně ne

+1/0
13.1.2014 18:38

M32a47r73c19e59l32a 48K83u84l36í97š76k31o18v65á 5809579167803

To zase přibude "vykuků a kšeftařů"8-o Dříve zelená nafta nebyla a zemědělství prosperovalo lépe. 

Spíš si říkám, kdopak z toho bude mít největší prospěch?! Kdo tady má největší podíl v pěstování řepky, která více škodí přírodě a zvířatům?

Tak už to začíná, zákony opět jen pro sebe jako minulé vlády. Hlavně to zaštiťují tím, že jde o blaho lidí.....;-€

+1/0
13.1.2014 13:58

L14u43b65o29š 96C81h77l36u13m75s68k35ý 2290145738135

Trochu odbočím, ale vzpomínáte si, ani ne před rokem, na ty hrdinské návrhy ČSSD na snížení spotřební daně z nafty? Tak jsem zvědav.

+1/0
13.1.2014 11:03

V65á33c89l69a51v 18P24o80l24á12š12e72k 9426740671807

Složitý problém. Obecně vzato je zelená nafta logická a spravedlivá. Zemědělci jezdí daleko více po polích než po silnicích, takže je spravedlivé, aby přispívali na údržbu silnic méně než automobilisté. Na druhou stranu ty silnice často zasviní daleko více než automobilisté. A taky by se mělo nějak zabránit šmelení se zelenou naftou a její zneužívání pro soukromé automobily zemědělců. Jakékoliv řešení bude mít háčky.

+1/−1
13.1.2014 10:27

L29u42b30o72š 66C27h75l37u80m95s45k18ý 2250105788715

Logická a spravedlivá je pouze v kontextu s chováním sousedních zemí a nesmyslnou zemědělskou politikou EU. Jinak by na tom nic logického a spravedlivého nebylo.

+2/0
13.1.2014 11:06

V56á14c98l57a66v 45P39o95l29á83š14e94k 9796150921377

Proč Vám to nepřipadá spravedlivé? Stát staví a opravuje silnice z daní poplatníků. Protože automobilisté využívají silnice více, než ti, kteří auto nemají,je zajisté spravedlivé, aby též platili více daní. To stát realizuje pomocí spotřební daně z benzínu a nafty. Jenže zemědělci nakupují a spotřebovávají naftu, ale pak na ni jezdí většinou po polích, takže silnice využívají méně. Proto by plná spotřební daň z nafty byla pro ně nespravedlivá. Co vy na to?

0/0
13.1.2014 11:44

R17ó87b15e85r83t 10V46e47s56e62l88ý 2540722151644

Podle Vaší spravedlivé logiky by pak měla existovat stejná pravidla i pro vysokozdvižné vozíky, traktory apod., které jezdí jenom v areálech firem a na veřejnou komunikaci nikdy nevyjedou. Myslíte si, že by to bylo taky spravedlivé? Logické určitě.

+1/−1
13.1.2014 13:10

L23u33b39o25š 38C75h19l23u82m13s33k53ý 2810235808575

Kdyby celá spotřební dan z pohonných hmot, dálničních známek a mýtného šla do stavby a oprav silnic, tak máme silnice pozlacené, vyhřívané a osvětlené.

+3/0
13.1.2014 13:21

L75u12k17á10š 37Š93m92a87h56e66l 2607114142564

No dalnicni znamky a myto jsou vynosove hluboko pod naklady na udrzbu a rekonstrukce. A spotrebni dan zase plati i traktory na poli, voziky, vlaky a dieselagregaty.

0/0
13.1.2014 13:45

L84u33b23o29š 89C71h49l89u64m60s97k73ý 2310825598555

Ale jo, když ta spotřební daň půjde celá do silnic, nemám nic proti zelené naftě. A s tou výší spotřební daně na PH pro vlaky bych si tak jistý nebyl, stejně jako u leteckého petráku.

0/0
13.1.2014 13:55

Č64e34s74t15m22í51r 64D15o36č29e39k50a67l 3705242182193

Spotřební daň z paliv NENÍ určena na opravy a stavby silnic a dálnic. Je to jenom další z příjmů rozpočtu. Stejně tak, jak není spotřební daň z piva určena třeba na stavbu nových pivovarů.

0/0
14.1.2014 17:31

G36u27s10t40a61v 32S19o17j85k47a 1558123625714

Není nadto, když si všichni zaměstnanci JZD krmí zelenou naftou svoje privátní nafťáky;-D;-D;-D

+3/−1
13.1.2014 10:09

J19i38n10d12ř36i35c97h 43Š42k68o17p91e70k 4415971310935

plácáš nesmysly. O vykazování zelené nafty a činnosti na které lze odpočet využít nevíš vůbec nic, stejně tak, že existuje max. množství nafty na ha, které můžeš takto vykázat.

0/0
13.1.2014 18:37

N46i88k63o94l64a58j 25K12r12e65č96e36v 5142186133725

Výborně voliči, máte co jste chtěli.;-D

0/−1
13.1.2014 10:01

A56l30b22e67r67t 87V81l20a91c84h 8406321688602

Já jsem to nechtěl! :-/

+1/−1
13.1.2014 10:21

A76l18e64š 53J19a22v97ů76r54e78k 2832989330680

ja take ne

+1/−1
13.1.2014 10:23

J10a17n 38P60á14t28r24a 5215851625

Já jo

0/0
16.1.2014 18:31

M35a58r17e53k 13G78a27j92d43a 4513884886712

Jupí , zase si budu moct kupovat levnější naftu. To je dobře, že se s tím zase začně šmelit. ;-D

0/0
13.1.2014 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.