Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatra se odrazila ode dna, loni vyrobila nejvíce aut od roku 2008

Kopřivnickou automobilku Tatra loni opustilo nejvíce nových náklaďáků od roku 2008. Vyrobila 763 kompletních vozidel, většina z nich šla na export. Tatra má od loňského března nové majitele, kteří firmu koupili v dražbě. Do té se dostala kvůli dluhům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a40r20o15s65l28a77v10a 58K74a63n84i88o27k80o24v78á 7942709382387

Jestli je toto pravda, tak to už dlouho mě nic tak nedojalo. Kéž se daří čím dál víc !!! Držím palce..

+8/0
18.1.2014 15:43
Foto

F71r76a89n36t53i75š71e81k 95K22l62á31s40e62k 4241763917269

Stejně mi to nejde na rozum. Nejspolehlivější terénní nákladní vozidlo na světě a tak jej odsunuli na vedlejší kolej.

+2/0
18.1.2014 10:53
Foto

V11l89a49d77a 72V91a18n75e69k 9683536984288

Auto,ze kterého tekl olej,odevšad kde byl ! Auto které zdíralo 10 pneumatik,které mělo velice bídné topení, a jeho řidič byl neustále v monterkách a něco opravoval,nebo "otáčel" kola ,která se jednostraně sjížděla ! Komunistická propaganda,které lidi dodnes věří ! Kdyby Tatra byla opravdu tak dobrá,tak by porazila konkurenci ! Přece nechcete tvrdit,že kupující jsou blbci !

0/−5
19.1.2014 8:36

J26i26ř75í 68E67r43b24e39n 1733124376757

Když jsou lidi schopni věřit současné propagandě, že musejí denně vypít 4-5 litrů vody (nejlépe balené anebo když už z kohoutku, tak draze filtrované), když jsou schopni věřit propagandě neustále být ve spojení (na mobilu s neomezeným tarifem, na facebooku apod.), když jsou lidi schopni věřit propagandě farmaceutů (o vitamínech a "lécích proti rýmě"), tak proč by se nedalo věřit propagandě o terénním automobilu? Navíc, když Tatra oproti veškeré konkurenci téměř nemá žádnou reklamu?

Jenže: když pošleš vedle sebe do stejného terénu Tatru, MAN, Mercedes, Volvo nebo IVECO se srovnatelnou motorizací, tak Tatra suverénně vyhraje.

A ty řeči o oleji a pneumatikách si nech od cesty, to je stejné jako vyčítat dnešnímu Volkswagenu nízký výkon u Brouka nebo škodovce rezivění embéček :-)

+7/0
19.1.2014 10:48

J77a51n 32K67u86t27m98a11n 9134539360

Tak hlavně v terénu na motorizaci, zas až tak nezáleží ;-)

0/0
19.1.2014 11:20

J47i31ř97í 27E43r45b10e11n 1223524226437

Výkon a krouťák, když budou rozdílné o 50 %, tak to není žádné srovnání...

0/0
20.1.2014 21:58
Foto

V14l23a86d54a 18V57a12n71e26k 9473496954248

Nevím kolik jsi toho s Tatrama najel ty,znám typ 148-815. Všechno olejničky ! Nedávno jsem měl možnost vidět podvozek T 815 autojeřáb,který má "relativně "málo najeto ,hnus olej unikal odevšad,kola sjetá ke straně,prostě tatrovácká klasika ! Vzpomínám na údiv mechaniků a řidičů,když se po 89 začali dovážet ojetiny renomovaných značek,jak byly motory,nápravy apod "jen " zaprášené,auta topila,kabiny odhlučněné,vybavené,prostě "nebe a dudy " ! Tatra dopatila na komunistické  řízení,tak jako celý průmysl ! Z kdysi dobré značky se díky vývozu do Ruska a rozvojových zemí,stal zastaralý, v civilizovaných zemích neprodejný výrobek ! Ve světě se na stavbách nehrabou auta v bahně jak v Rusku ;-)

+3/−1
19.1.2014 12:38

J66i52ř12í 81E35r98b26e22n 1723494316467

T148 se vyráběl 1972-82 a věřil bych těm řečem o oleji i u T815 tak do modelu 1992/3. Ale házet to do jednoho pytle s jamalem, terrnem nebo T815-7, to mi přijde už fakt dost mimo.

+3/0
20.1.2014 21:57

R44o96m94a38n 12K36r62a34t38o87c63h72v40í54l 6916557516644

Tady šlo o něco jiného. Koncepce byla opravdu skvělá, provedení jak píšete tragické. Když máte technický základ a koncepci ten zbytek dodělat je už hračka (teda mělo by být).

+1/0
20.1.2014 10:13
Foto

V31l83a58d30a 28V77a56n97e40k 9263226274908

Souhlas,ale za socialismu nebyl zájem,a komunisti tak Tatru  udělali nekonkurenceschopnou,jako ostatně vše ! Dnes ale vykřikují,že za to může dnešní režim ;-D

0/0
20.1.2014 10:58

E50d47a 33H71a23n14s 5757862456229

Hloupé na tom je, že se Čechoslováci složili a někdy 1983-4 se tam rozšířila kapacita na 20.000 náklaďáků ročně. Zdá se to dneska nesmysl, ale ten náskok do zemí třetího světa, číny, mohl být ohromnej. Už za Jakeše se v číně položil základ joint-venture a smontovali tam prvních asi 150 815ctek. Pak přišla revoluce a ty země, Francie, Američani, Němci, nám řekli hele měli jste podporu aby to ruplo, tak ted si vlezte do kouta a rozvěšujte si tibetský vlajky, my jdeme dělat obchod. Havel taky nepodpořil export, tak tam místo nás jel Kohl a ty kšefty si nakontrahoval sám. Němci tam udělali ohromnou ránu, Siemens, Man, ten tam sype jeden nákladák za druhym uz 15 let. Nikdo, ani američani, Francouzi, nikomu se tam nepovedlo usadit tak jako Němcům. Kohl holt měl vizi, a že tehdy na čínu koukali skrz prsty a nějaký práva to mu nevadilo. Zajistil tak německu blahobyt do těd, pokud německá ekonomika brzdí, tak o to víc jim proudí peníze z enkláv v brazilii a číně.

+4/0
17.1.2014 23:07

J42i88ř37í 63E48r19b93e54n 1333664306837

No, oni se nesložili ani tak Čechoslováci, jako spíš na to dala peníze rozvojová banka RVHP. A roční kapacita 20.000 těžkých terénních aut v době, kdy vede zpevněná cesta ke každé samotě a skoro všude se dostane i obyčejný náklaďák, je skutečně nevyužitelná.

Nijak neshazuju tatrováckou koncepci. V terénu je vynikající. Jenže toho terénu ubývá a na silnici je páteřová koncepce zbytečná, tam stačí obyčejný kroutící se žebřiňák.

+2/0
19.1.2014 10:41

M10a62r84i75u75s60z 54H37u32d17e25c70z71e31k 8920309301414

Mam radost ze tatre se daří víc v českých rukou než v cizich

+16/−1
17.1.2014 12:26

L46a88d43i47s46l86a39v 49K91v59a30s32n67i93č33k29a 1623337193375

A co je na tom lepšího ?

+1/−13
17.1.2014 12:52

M37a98r36i90u83s20z 80H22u92d75e86c11z33e12k 8350839941654

Toto nikdy nepochopím. Češi nemají absolutne žádnou národní hrdost. M Poláci se musíme radovat za vás.

+15/−1
17.1.2014 13:05

P24e48t87r 46N20i61v76n11i84c57k75ý 3472114405967

Jméno majitele je to nejméně důležité. Ve skutečnosti patří Tatra bankám, u kterých má (docela velké) úvěry. A ty banky rozhodně nejsou české. Ono, která banka v ČR má dnes české vlastníky? (Snad jen Fio?)

+3/−1
17.1.2014 15:09

J20o14s19e88f 17V56o61s76i57c37k98y 4833427306443

Zaplat panbuh za cizi vlastniky bank ! Ti zatim jeste nikoho neokradli o uspory. Ne jako ceske Kampelicky, Union banka a dalsi, ktere rozdavaly uvery kamaradum !

+3/−2
17.1.2014 17:18
Foto

P90e97t45r 67M66o94o88s 6482625267

S tím nemá vlastenectví vůbec co dělat. To není reprezentační fotbal. Pokud v naší zemi bude někdo vlastnit úspěšnou firmu, která zde bude zaměstnávat naše lidi(a ne agenturní ukáčka) a platit tady daně (a ne zisky vyvádět mimo republiku do daňových rájů), nechť je třeba z Rwanda - Burundi.R^

+5/0
17.1.2014 17:31

L38a16d18i94s64l26a37v 84K70v35a91s31n73i16č58k66a 1853217873815

A jak souvisí výroba náklaďáků s národní hrdostí ? Všechny automobilky v Polsku mají zahraničního majitele (vadí to něčemu, co je to "zahraničí"), to tedy nemáte žádnou národní hrdost, a musíte "fandit" v zahraničí, dle Vaší logiky ?

0/−4
17.1.2014 21:43

J62a92r68o64s22l84a49v65a 71K39a25n25i69o36k90o27v54á 7682629722817

"(vadí to něčemu, co je to "zahraničí")"

VADÍ !!! Nezůstávají tady zisky, jdou zahraničním majitelům !

+3/−2
18.1.2014 15:47
Foto

V55l56a59d18a 98V76a70n60e18k 9373126374738

Proč sis Tatru nekoupila ?

0/−2
19.1.2014 8:38

J43i75ř22í 49E40r51b41e87n 1293974956757

Otázkou je, jestli by bez těch zahraničních majitelů vůbec nějaké zisky byly. Jestli by třeba taková Škoda Auto vůbec existovala...

+1/0
19.1.2014 10:54

M16i14r79o66s48l40a52v 35B19á80r47t21a 8144140850727

No, snad jste viděl, co v minulosti dokázali s Tatrou američtí vlastníci. Šlo to do kopru.

+1/0
17.1.2014 13:13

J94a21r30o86s22l42a61v 56B51r41ü28m31m31e49r 7674373616

Jde o to, aby se Tatrovce dařilo. Patřit to mlžr komukoliv, hlavně, aby byl schopný.

+2/0
17.1.2014 13:35

J22i32n70d66ř80i50c88h 70Š84k48o33p94e74k 4385361460545

patřit nemůže komukoli. Pokud prodáš podnik přímému konkurentovi (např. Zetor John Deerovi), nikdy podnik nemá dlouhou budoucnost

+2/0
17.1.2014 18:12

L25u34d86ě74k 88P92o70k27o20r96n97ý 7333135863407

To je nesmysl, takhle paušalizovat. Nakupuje se z různých důvodů. Zlikvidoval snad VW Škodovku, jako přímého konkurenta ?

+2/−1
18.1.2014 1:56

J78i82n52d91ř63i11c37h 39Š78k97o51p57e22k 4325561660895

jenže vw ji zničit nechtěl, potřeboval ji zachovat pro trhy, kde vw je moc drahé. Prostě získat fabriku pro výrbou levnějších modelů.

John Deerovi šlo jen o trhy, kde měl Zetor dobré jméno

+1/0
18.1.2014 17:51

J94i83ř93í 52E13r73b47e42n 1773944626407

Škodovka s roční kapacitou 300.000 favoritů nebyla pro VW žádnou konkurencí, koncern měl v té době kapacitu asi dvacetinásobnou a nabízel taky kolem patnácti modelů (polo, ibiza, golf, passat, vento, corrado, caddy, transporter, LT, toledo, A80, A100, AS4, ...).

Škodovka byla pro něj vítaným rozšířením portfolia.

+1/0
19.1.2014 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.