Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody

Tři nehody vlaků Českých drah odhalily, že státní dopravce porušil předpisy a výrazně překročil dobu, po které musí vagon či lokomotiva na kontrolu. Dráhy přitom za údržbu a opravy svých vlaků platí ročně stovky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38l18a34d55i54m88í79r 12H63o27u68z56a50r 6880236894160

to by snad mělo být trestné

+1/0
21.1.2014 22:38

M13i27c16h70a70e47l28a 67S85c40h16e76j10b84a83l93o42v82á 6605357680

Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou...:-( Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“  Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě,  jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu...X Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...

+10/0
20.1.2014 14:27

R50a53d12k72o 75K31ř45i88v26á69n91e10k 7370313635280

To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.

Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel. ;-€

0/0
20.1.2014 14:47

R77a67d70k15o 86K67ř58i73v35á63n41e83k 7610183165620

Jinak brzdu jsem za ta léta strhnul 2x, jednou byl viníkem nebezpečí cestující a jednou strojvedoucí. ČSD se vždy prvně zajímaly o to, zda byla brzda použita oprávněně. S poděkováním mám stejnou zkušenost.

0/0
20.1.2014 16:19

Č64e47s61t73m14í97r 93D26o81č77e69k69a23l 3755712632303

Moc to nepřibarvujte paní Schejbalová. Tisková mluvčí ČD vás rozhodně z ničeho neobviňovala. Ona pouze reagovala na dotaz, jestli náhodou nemohlo být to zatažení za brzdu příčinou vykolejení. Řekla, že to zatažení za brzdu mohlo být až při té nehodě. Ale neříkala, že by to měla být příčina té nehody.

0/−4
20.1.2014 16:56

P74a63v24e89l 29O80d82r93a37z46i22l 6884619377180

No tak snad použitím záchranné brzdy nevykolejíte vlak, ne?

+1/0
20.1.2014 21:57

Č63e39s45t89m68í88r 24D79o72č53e33k19a96l 3875592592913

Ale to já přece nikde netvrdím, že lze použitím záchranné brzdy vykolejit vlak (a ani tomu samozřejmě nevěřím).

0/0
21.1.2014 0:11

J77a62n 85S53ů90r72a 4445663783782

Pane Dočekale, jak víte, co říkala paní Schejbalové tisková mluvčí ČD? vy jste sám z tiskového oddělení či nějaký jejich příbuzný? To pak vysvětluje myslím vše:)

+1/−2
20.1.2014 22:06

Č75e60s81t36m29í49r 60D16o83č39e81k93a40l 3605832512453

Zdravím vás Jane Sůro v novém roce. :-)

Ale paní Schejbalová mluví o tom, co bylo ve večerním vyjádření tiskové mluvčí. Nemluví o tom, že by spolu bavily spolu. Já ani nijak nezpochybňuji to, co udělala. Zachovala se velmi duchapřítomně a správně. Šlo mi jenom o to vyjádření mluvčí - paní Schejbalová si myslí, že ji osobně nějak ta mluvčí zpochybňovala nebo něco vyčítala. Já si to nemyslím.

+2/0
21.1.2014 0:18

Č94e70s84t15m77í86r 29D21o97č50e64k71a65l 3105322892193

Jo a mimochodem - děkuji za záporné hodnocení. Je hned poznat, že jako autor článku, jste naprosto nad věcí. ;-)

+1/0
21.1.2014 0:20

J47a28n 89S27ů13r68a 4455803743292

Hodnocení je na Váš způsob komunikace s paní Schejbalovou. A jinak stále čekám na něco, co jste slibovali před Vánoci:)

0/−1
21.1.2014 7:39

I19v83a32n 34M68a49r37e49k 6944928722

Tak podle toho blábolu p."tiskové mluvčí" musí být opravdu "odbornice" na svém místě ! ! ! 8-o Rv Rv Rv

0/0
21.1.2014 12:09

M96i73r61o25s31l98a95v 44Z27i38k58m13u30n23d 7659603274913

Mohla byste upřesnit, kdy se vámi popisovaná událost stala ...

0/0
21.1.2014 18:46

M11i48c34h12a66e20l37a 75S25c94h32e38j60b37a95l46o49v54á 8378120810696

Bylo to 24. 3. .. jinak ráda odpovím na jakékoliv dotazy a mám ještě v mobilu pár hezkých foteček podvozku:-)... jen nejsem úplně diskutér v pravém slova smyslu, takže nemám dostatek "íček", což mi nedovoluje dávat více příspěvků a odpovídat:-)Pouze jsem se chtěla podělit o zkušenost, jelikož jsem byla na místě;-)

0/0
22.1.2014 11:47

T49o46m56a89s 60M79a11r21e12k 1879193568922

Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.!

0/0
20.1.2014 11:17

R54a48d94k16o 51K86ř55i82v11á21n88e77k 7310163835720

Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.:-)

0/0
20.1.2014 14:49

J21a32n 25P19i41r98k86l 2543768584564

Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.

0/0
20.1.2014 10:32

I73v14a91n 43H28o13l43a51s 5967547478857

> Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.

Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody 8-o

0/0
22.1.2014 20:56

F24r35a85n47t35i67š22e39k 73K26o48u90n64i92c 9466614551612

Uff, to ale vykopávka! 8-o  (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)

0/−1
20.1.2014 8:36

R49a39d91k40o 80K78ř18i76v69á73n87e63k 7860273725460

Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.

Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.

0/−1
20.1.2014 9:49

J11i83ř54í 60E61r86b63e29n 1823564656117

Ve Francii nebo Švýcarsku jezdily spolehlivě i stroje 50 - 60 let staré. Když není důvod je vyměňovat, tak se holt nevyměňují...

+2/0
21.1.2014 10:05

J78a34r65e80k 95K44a15l18i92v82o54d17a 7396573961486

Vzhledem k nedostatku střídavých lokomotiv se s "plecháči" budeme setkávat asi ještě hodně dlouho....

+1/0
21.1.2014 13:05

K50a19r39e30l 28C27h91r62a16s93t10i61n74a 4723574330235

Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.

+2/0
20.1.2014 8:33

M17a97r44e17k 16V67y51m22a63z53a27l 5388476312140

[>-] Karle jste naivní.....

+1/−1
20.1.2014 16:59

M88i25c77h72a27l 45P81a60v42l13á73t 9113443534439

Odmeny jsou az to posledni. Ta firma byla leta stavena na to, aby provoz vynasel tem spravnym lidem. A minuly reditel jim nedelel vubec radost, protoze tenhle stav menil. Taky byl prvni, kdo vlade "odborniku" vadil.

Proto stoji udrzba ukrutne penize, ale vysledky jsou tristni. Pomer cena vykon je proste spatny.

0/−1
21.1.2014 11:15

R30i35c30h93a32r58d 61M41e44r50h87a17u63t 4736746337680

Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.

+3/−6
20.1.2014 2:03

R72a95d71k59o 93K83ř16i77v34á47n12e13k 7410653165680

Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.

+2/0
20.1.2014 8:55

M30i33r90o18s52l97a54v 37Z83i43k31m39u37n27d 7859663784143

Vy jistě dobře znáte poměry, za jakých se provádí údržba "žlutých vlaků".  Jistě máte stejné věrohodné informace jako já...

Zatímco ČD mají vozové myčky, žluté vlaky se myjí rejžákem na násadě .... Fekálie se odcucávají pojízdným fekálním vozem, ČD to dělají na speciálních fekálních kolejích ... Nákup nových vozidel nic neřeší ....

+1/0
21.1.2014 18:34

R37i48c80h83a35r51d 24M26e96r21h59a37u12t 4836806487430

tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD  pise.Zamestnanci  a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.

+3/−5
20.1.2014 1:59

P49a82v25e26l 73M50a44t75o59u61š75e49k 5170607448344

Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.

+2/0
20.1.2014 8:47

J36o37s66e86f 46Z96a49h92á36l11k43a 4763559408466

To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.

+4/0
19.1.2014 19:55

R57a87d82e46k 83J62a87n63a97t46a 9185746884472

Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.

+5/−1
19.1.2014 20:09

J75o88s59e24f 12Z74a55h24á60l96k52a 4433319888716

Ukažte mě místo na těch třech a půl řádcích, kde něco takového tvrdím.

+2/−3
19.1.2014 20:20

R17o66m29a29n 24P28o61l33á24č60e71k 1470736680505

Ale dost autobusové dopravy skoupili velké zvířata jako ČD... Viz třeba Arriva, ICOM atd.

+2/0
19.1.2014 20:21
Foto

P37e31t60e55r 60J22a82b62l53o64n90o43v36s85k93y 1499406981901

ČSAD Kladno..minimálne 4 cestujúci nemajú na tohto dopravcu najlepšie spomienky.Na Silvestra 21.45 nečakal bus linky 604 / řidička ČSAD Kladno / na příjezd nočnej tramvaje,aj keď JŘ platný 23.12-2.1.mal poznámku,že bus má čakať.Ja a 3 cestujúci sme museli kvoli 2 minutám telefonovať známým resp.taxi...Takže ČSAD Kladno Rv

+2/0
19.1.2014 21:24

B90o79h87u55s73l29a23v 65K45r62á40l37í81k 2551200689306

Což ale asi s pravidelnými kontrolami technického stavu zas až tolik nesouvisí, že?

+6/0
19.1.2014 21:54

R81o75m37a59n 33P13o74l63á33č84e34k 1470306200405

Tak jste měl poslat stížnost na ROPID, který by mu to osolil...

+1/0
20.1.2014 3:15
Foto

P48a82v77e70l 48P75o85k35o46r55n47ý 2986224370182

Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.

+4/0
19.1.2014 19:23

R87a26d26k72o 67K64ř70i40v66á75n23e90k 7490443885270

Koukal jsem na stránky Drážní inspekce a jejich tiskové zprávy - včetně souhrnu za rok 2013 - se zabývají hlavně statistikami přejetých a závažnějšími problémy, technický stav vozidel tedy sami zřejmě jako problém nevidí: několik málo vykolejení bez zranění.

Jistě, autor článku si mohl sám hledat v rozsáhlých a nepřehledných zprávách DI a dělat si nějakou statistiku příčin. DI vyšetřuje incidenty i v metru, u tramvají, trolejbusů a lanovek. Jistě, může k tomu být dostatečně pracovitý a orienrovaný v probematice (tomu druhému dosud nic nenasvědčovalo), mohla ho i zaujmout jedna nevýznamná kategorie nehod u jednoho konkrétního dopravce...

Ale spíš mu někdo poradil.

Třeba někdo, kdo má sám problémy s údržbou vozidel a navíc mu ČD leží dlouho v žaludku. Je to jen spekulace, ale podle mého soukromého názoru vysoce pravděpodobná.

:-)V 90. letech jsme říkali, že media jsou hlídací pes demokracie.

;-€Proč mám stále častěji pocit, že tomu psovi strká někdo buřty skrz plot?

+12/−1
19.1.2014 19:01

L24a52d10i87s97l77a49v 29P54a95s50t90o14r84e13k 1613367248955

U Sury je to skoro jistota - ten už neví kudy by se Ježurovi do dírky vecpal;-)

+3/0
19.1.2014 19:15

J18a30n 56S52ů75r76a 4525203933352

děkuji za projev Vaší inteligence.

+3/0
19.1.2014 20:26

J83a45n 90S56ů37r32a 4565223493202

Pane Křivánku, co je na zprávách DI nepřehledné? Na začátku i na konci velmi jednoduché shrnutí. Vše bez problémů k dohledání, na rozdíl například od obskurního webu Drážního úřadu. Až budu psát o příčinách kvůli stavu infrastruktury, tak mi to podle Vás napoví kdo? Zvykl jsem si, že diskutujete na trošku jiné úrovni, než na základě pouhých spekulacích, ještě k tomu navíc zcela nesmyslných. Smiřte se prosím s tím, že existují i novináři, pro které jsou závěrečné zprávy různých inspekcí zajímavým zdrojem informací.

+3/−1
19.1.2014 20:25

R19a75d95k28o 70K23ř79i36v80á71n60e64k 7340473805950

Věcnou stránku už jsem shrnul dříve. Tento příspěvek zaznamenává jen mé osobní dojmy, což je v něm přiznáno, tudíž O.K.

A to nepíšu o dojmech z Vašeho prosincového propagačního článku o kosmetice z hlemýžďů v papírové verzi. To jsem měl pocit, že jste s hlemýždi nějak osobně svázán.

Ale navzdory tomu zůstávám i nadále Vaším čtenářem.

+2/0
19.1.2014 21:56

J67a98n 34S20ů55r66a 4545933703592

Děkuji za přízeň. Jakýkoliv produkt z hlemýžďů mi je ryze odporný a ani bych se ho nemohl dotknout:)

+1/0
19.1.2014 22:20

R59a43d75k62o 56K49ř86i14v85á41n34e38k 7800613965250

A teď tak koukám, zpráva k Chotovinám na webu DI vůbec není.

Takže:

a) koukám blbě

b) je nějaký IT problém

c) DI zprávu stáhla - proč?

d) zpráva tam nebyla, takže byl jiný zdroj, než jste ochoten připustit Jak to vidíte Vy?

0/0
20.1.2014 20:31

J38a32n 74S28ů21r52a 4755413643572

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Chotoviny_130324.pdf

normálně přístupné přes závěrečné zprávy, MU roku 2013, aktuálně šesté od shora.

0/0
20.1.2014 22:01

R87a38d63k52o 31K12ř57i21v63á46n60e28k 7250203775300

Mám pocit, jako by se stal zázrak. Nicméně aktuálně to tam je, takže se omlouvám.

+1/0
20.1.2014 22:27

J60a49n 71K39u27č72e23r40a 2377312286513

To se velmi mýlíte - Drážní inspekce má několik desítek pravidelných "odběratelů" závěverečných zpráv, kteří téměř denně sledují příslušnou sekci na webu a kdykoliv se tam objeví nová zpráva, tak reagují. Jsou i tací (hlavně novináři), kteří volají 2 x týdně a ptají se, kdy už příslušná mimořádná události bude uzavřena a zveřejněna. Úvaha, že někdo napíše o příčinách nehod až na objednávku, je naprosto nepodložená (máte nějaký důkaz?)  - a i kdyby bylo, tak co? Znamená to, že pochypení jsou méně závažná? Přece není možné uvažovat "zloděj krade, tak já můžu taky". Zákony, vyhlášky a předpisy platí pro všechny stejně....

+2/0
20.1.2014 9:25

R48a16d67k44o 96K97ř61i57v50á43n19e31k 7800693965600

Tady nebyla žádná "nová zpráva". Novináři nemají čas ani "cicflajš" si podobnou analýzu starších nehod udělat sami - zejména když se nejedná o hlavní příčinu nehody a není tam ani nic senzačního - mrtví apod. Takže "senzaci" s internímu předpisy ČD rozborem obsáhlých protokolů "náhodou" objevilo několik novinářů nezávisle na sobě. (První byla ČT 24?)

Můj názor, že "soubor" tří nehod byl médiím předhozen jako celek je pochopitelný. Není-li to dílo RJ, pak patrně přímo DI.

Úkolem DI není vyrábět senzace, vyřizovat si veřejně účty s ČD ani šířit poplašné zprávy (trestný čin).

DI musí mít autoritu, kterou mu bohužel "odborník" Žák (nyní ministr) nedal do vínku, zato tam zaměstnal své příbuzné (Ing. Miklenda - nyní LEO Express, pan Sůra ví), příbuzného pana Topolánka (Mgr. Šigut) a kádry ČSSD (nejmenuji).

Snažte se, prosím, udělat pro odbornou autoritu DI co bude ve Vašich silách. Politici Vám s tím fakt nepomohou:-)

+1/−1
20.1.2014 16:14

J64a20n 17S63ů50r89a 4905353683352

ČT 24 rozhodně první nebyla. Vaše paranoia mě skutečně fascinuje. Každá závěrečná zpráva má shrnutí příčin, myslíte, že potřebuji projíždět všech x stránek?

0/0
20.1.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.