Diskuze
České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody
Děkujeme za pochopení.
V83l88a76d69i83m97í56r 64H18o18u78z81a60r
to by snad mělo být trestné
M19i26c71h93a12e90l78a 48S92c25h95e28j55b48a29l72o96v33á
Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou... Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“ Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě, jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu... Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...
R31a23d60k92o 78K56ř46i37v74á26n95e98k
To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.
Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel.
T72o54m20a36s 69M12a19r18e17k
Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.
R33a47d90k72o 79K50ř37i59v37á91n21e83k
Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.
J56a67n 10P25i46r25k57l
Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.
I26v62a52n 93H38o33l73a45s
> Nikdo by si nedovolil neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.
Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody
F21r58a69n86t24i23š89e22k 12K16o75u94n10i24c
Uff, to ale vykopávka! (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)
R88a13d87k12o 25K85ř20i21v32á86n61e44k
Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.
Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.
K90a70r94e96l 43C56h76r90a47s77t31i33n69a
Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.
R29i27c14h71a29r28d 18M76e20r80h63a42u81t
Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.
R48a89d65k47o 51K49ř97i89v20á57n68e18k
Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.
R68i29c43h64a34r62d 67M51e92r35h77a12u11t
tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD pise.Zamestnanci a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.
P43a43v35e19l 41M32a71t23o62u79š38e52k
Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.
J38o68s41e64f 51Z70a59h63á89l32k28a
To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.
R64a15d64e42k 86J48a24n23a21t62a
Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.
P46a17v15e71l 80P77o35k96o93r16n49ý
Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...